Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 4:36

Antwoord op onderwerp  [ 107 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Wiedeking stapt op 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht Re: Wiedeking stapt op
Koenigsegg :arrow: binnenkort met Saab-knopjes (eigenlijk andersom...)

Pagani :arrow: Mercedes motoren :!:

Noble :arrow: Ford / Volvo motoren :!:

Geen volledig eigen fabrikaat dus...

24 jul 2009 22:44
Profiel
PorscheForum Rookie
911 bouwjaar 1964 Kalmthout (B)
Zie over deze roofridder Wiedeking http://www.atico.nl/camelot/wiedeking.html

24 jul 2009 22:53
Profiel
Timeless
Rad911 schreef:
Koenigsegg :arrow: binnenkort met Saab-knopjes (eigenlijk andersom...)

Pagani :arrow: Mercedes motoren :!:

Noble :arrow: Ford / Volvo motoren :!:

Geen volledig eigen fabrikaat dus...

Maar wel zelfstandig .

24 jul 2009 22:57
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Hmmm... niet helemaal mijn mening die in dat stuk verkondigd wordt. Een kort door de bocht stuk uit de linkse Volkskrant.
Hoe dachten wij een jaar geleden over dezelfde heer :?: Laten we niet te snel oordelen.
Ik ga er overigens van uit dat jij dit stuk geschreven hebt, Camelot?

24 jul 2009 23:01
Profiel
Groningen
Oorzaak/gevolg m.b.t de zaak Merkle in dit stukje proza is van het niveau : we hebben 2, dus ging er 1+1 aan vooraf.

24 jul 2009 23:02
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
amandus schreef:
Maar wel zelfstandig .

Weinig eigen technische innovatie. Meer design. maken ook voor de rest van de techniek gebruik van toeleveranciers.

24 jul 2009 23:02
Profiel
Moderator
PF #57
Camelot schreef:
Zie over deze roofridder Wiedeking http://www.atico.nl/camelot/wiedeking.html

wat een ongelofelijk triest en kortzichtig stukje in geen-stijl-stijl... niet echt een artikel dat de Porsche-carriere van Wiedeking recht doet. Maar ja, dat hou je altijd. Gezegend zijn de simpelen van geest... :bang:

Is geen aanwinst voor je leuk-om-te-lezen website. Jammer.

25 jul 2009 6:59
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Nog zo'n stukje van een echte autoliefhebber. Uit de Gooi en Eemlander van vandaag.
Als je niets met auto's hebt, schrijf er dan ook niet over. Ga lekker wandelen of zo...

Afbeelding

25 jul 2009 8:33
Profiel
Moderator
PF #57
idd, als je niet weet waar je over l*lt, hou dan gewoon je muil. :bang:

25 jul 2009 9:25
Profiel
Timeless
Geitenwollen sokken met een ziekenfondsbril pulp verhaalAfbeeldingThe prick

25 jul 2009 11:06
Profiel
PorscheForum Rakker
porsche 997 4S tiptronic
purmerend
Harry Kliko schreef:
Hoe was`t ook alweer "hoge bomen vangen veel wind...eh geld :scratch: "

Harry,hoge bomen zagen lange planken!!!!! :D

25 jul 2009 11:17
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 997 4S, ex 993 Targa, ex 964 Targa
Amstelveen
In het FD van gisteren stond een stukje over de opvolger van Wiedeking, Michael Macht. Hij was de beoogd opvolger van WIedeking bij Porsche zodra deze bestuursvoorzitter *kuch* zou zijn worden van VW na de overname. Macht was verantwoordelijk voor productie en logistiek. Hij pleit in ieder geval voor verregaande zelfstandigheid van Porsche binnen het VW concern, laten we hopen dat hij daarin slaagt.

25 jul 2009 13:41
Profiel
PorscheForum Rookie
911 bouwjaar 1964 Kalmthout (B)
Hallo, dit is Camelot. Ik zal iets onthullen over mijn 'linkse signatuur' en mijn geitenwollen sokken.
Jullie slaan echt de spijker op zijn kop, kijk maar eens naar foto's van 35 jaar geleden.

Afbeelding.
Afbeelding

Maar ... deze meneer is vanaf 1982 de commercie in gegaan en in 1987 zelfstandig ondernemer geworden. Daarbij diverse bedrijven opgericht, groot gemaakt en verkocht. Ondernemer van het jaar en manager van het jaar geworden. Ons nieuwste high tech medisch productiebedrijf groeit tegen de recessie in. Geen bank heeft er ooit met een Euro tussen gezeten; altijd op eigen kracht gegroeid, vanuit de cash flow. Mag ik toch enig recht van spreken claimen over zaken als winst, verlies en duurzaam ondernemen??

Laatst bijgewerkt door Camelot op 26 jul 2009 11:08, in totaal 2 keer bewerkt.

25 jul 2009 14:17
Profiel
Moderator
PF #57
Beste Camelot, kennelijk ben je een goed ondernemer. Respect voor 'deze meneer is vanaf 1988 ondernemer en heeft diverse bedrijven opgericht, groot gemaakt en verkocht. Ondernemer van het jaar en manager van het jaar geweest. Ons huidige bedrijf groeit tegen de recessie in, ca 20% per jaar. Geen bank heeft er ooit met een Euro tussen gezeten; altijd op eigen kracht gegroeid vanuit de cash flow.'

Maar of dat je het recht geeft om zo eenzijdig de carriere van Wendelin Wiedeking te belichten vraag ik me af. Uiteraard is het jouw site en heb je daar alle recht om te schrijven wat je vindt. Ik vind alleen dat ik het recht heb het daar niet mee eens te zijn. Ik beschuldig je overigens niet van linksheid of geitenwollen sokken, echter van het makkelijk om een koe in zijn hol te kijken en WW af te maken hier. Ik ben van mening dat zonder deze meneer Porsche zoals wij dat nog steeds kennen niet meer had bestaan. ik denk nl dat zonder wendelin wiedeking Porsche inmiddels of ten onder was gegaan ofwel onderdeel van een of ander koreaanse of japanse multinational was geweest. Deze man heeft Porsche met recht gered van de ondergang. Op basis van die resultaten hebben aandeelhouders en RvC bij het volle verstand beloningen met deze man afgesproken. Omdat ze er zelf ook veel rijker van werden, vonden ze het reeel dat WW de afgesproken beloning ontving. Dat de raad van bestuur in de afgelopen anderhalf jaar heeft geleden aan een grote mate van zelfoverschatting, speculatie en grootheidswaanzin zal ik - achteraf - zeker niet ontkennen. Dit is overigens niet iets wat WW zelfstandig heeft beslist en uitgevoerd. Als deze verregaande risicovolle speculatie wel was gelukt, had je niemand gehoord.

Ik vind het terecht dat hij moet opstappen. Ik vind het terecht dat hij hierbij de vooraf afgesproken gouden handdruk meekrijgt. Ik vind het pertinent onterecht dat ineens iedereen roept dat Wendelin Wiedeking een fietsbel is die alleen maar uit is op zelfverrijking etc. Ik denk dat Porsche deze man zeer veel verschuldigd is. Sterker nog, ik heb het sterke vermoeden dat Porsche nooit meer had bestaan zoals heden zonder WW.

25 jul 2009 16:24
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Horn: Ik had het niet mooier kunnen zeggen. Chapeau.

25 jul 2009 17:47
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Rob997S schreef:
Voor AM euris, wil ik AM knoppies :)

Valt op een AM echt heel goed mee. De schakelhendels van de wissers en knipperlichten en de knopjes om de spiegels te regelen, de rest is volgens mijn gewoon AM.
Wel zit er technisch wel wat Volvo in de Aston, airbags, abs-systeem enz.

Ben er 100% zeker van dat er veel meer volkswagen in een R8 of 911 zit dan dat er Volvo in een AM zit.

Daar komt nog bij dat een 997Turbo Cabrio met dezelde uitrusting als een DB9 Volante even duur zijn.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

25 jul 2009 18:18
Profiel WWW
718 Cayman S
Loosdrecht
Camelot schreef:
Mag ik toch enig recht van spreken claimen over zaken als winst, verlies en duurzaam ondernemen??

Jazeker, dat mag je. Ik heb überhaupt veel respect voor ondernemers. Als ze succesvol zijn nog meer. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik het met al je uitspraken eens hoef te zijn :roll:

25 jul 2009 21:53
Profiel
Timeless
Camelot heeft teveel met de ridders van de ronde tafel getafeld :wink:

25 jul 2009 23:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche had er niet meer geweest zonder hem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

26 jul 2009 10:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Of was overgenomen door VW, net zoals nu? :roll:

26 jul 2009 10:44
Profiel
foxtrot / oscar
Als je als auto fabrikant meer winst maakt dan omzet draait ben je al lang niet meer bezig met je core-business (auto's bouwen)
Wiedeking heeft (in het verleden) als manager wel goede dingen gedaan voor het bedrijf, maar wat mij betreft niet voor het merk
Hij heeft het bedrijf financieel overeind getild, maar daar blijft het ook wel bij
Hij had net zo goed succesvol geweest bij een stofzuiger fabrikant
Zodra je uit winst bejag je eigen product uit het oog verliest, ben je klaar
Als je geen passie hebt voor je product en alleen geilt op (nog) meer winst of macht, ga dan in de financiele sector werken of ga in de politiek...

26 jul 2009 15:50
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Jeroen914 schreef:
alleen geilt op (nog) meer winst of macht, ga dan in de financiele sector werken of ga in de politiek...

Zegt eerste dat iets over Wiedeking of over de aandeelhouders?

26 jul 2009 15:54
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Jeroen914 schreef:
Als je als auto fabrikant meer winst maakt dan omzet draait ben je al lang niet meer bezig met je core-business (auto's bouwen)
Wiedeking heeft (in het verleden) als manager wel goede dingen gedaan voor het bedrijf, maar wat mij betreft niet voor het merk
Hij heeft het bedrijf financieel overeind getild, maar daar blijft het ook wel bij
Hij had net zo goed succesvol geweest bij een stofzuiger fabrikant
Zodra je uit winst bejag je eigen product uit het oog verliest, ben je klaar
Als je geen passie hebt voor je product en alleen geilt op (nog) meer winst of macht, ga dan in de financiele sector werken of ga in de politiek...

Jeroen: ben het -voor het eerst- met je eens!. Overigens weet ik niet of Wiedeking geen passie had voor het product. Denk echter wel: schoenmaker blijf bij je leest. Snap nog steeds niet wat het nut is van de Cayenne voor Porsche. De Panamere vind ik een ander verhaal.

26 jul 2009 19:35
Profiel
PorscheForum Rookie
Wat een gezeik over die Wiedeking. Porsche is Porsche niet meer ....

........... sinds de 996 en de Cayenne op de markt zijn gekomen. :|

Wiedeking had zich meer met bezig moeten houden met het maken van sportwagens ipv speculeren. Tegenwoordig kan een dikke Porsche met moeite een Nissan Z weet ik hoerveel niet meer bijbenen

26 jul 2009 22:27
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
En wederom lukt het je om een zéér indrukwekkende, goed onderbouwde post te plaatsen.
Chapeau :thumleft:

26 jul 2009 22:39
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 107 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende