Auteur |
Bericht |
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
Re: Wiedeking stapt op
Zegt eerste dat iets over Wiedeking of over de aandeelhouders?
_________________________________________ "I worked hard, and if you work hard you get the goodies" - Steve McQueen.
|
26 jul 2009 15:54 |
|
|
sportwagon
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]Twenthe
|
Re: Wiedeking stapt op
Jeroen: ben het -voor het eerst- met je eens!. Overigens weet ik niet of Wiedeking geen passie had voor het product. Denk echter wel: schoenmaker blijf bij je leest. Snap nog steeds niet wat het nut is van de Cayenne voor Porsche. De Panamere vind ik een ander verhaal.
|
26 jul 2009 19:35 |
|
|
3bdl
|
Re: Wiedeking stapt op
Wat een gezeik over die Wiedeking. Porsche is Porsche niet meer .... ........... sinds de 996 en de Cayenne op de markt zijn gekomen. Wiedeking had zich meer met bezig moeten houden met het maken van sportwagens ipv speculeren. Tegenwoordig kan een dikke Porsche met moeite een Nissan Z weet ik hoerveel niet meer bijbenen
|
26 jul 2009 22:27 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: Wiedeking stapt op
En wederom lukt het je om een zéér indrukwekkende, goed onderbouwde post te plaatsen. Chapeau
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
26 jul 2009 22:39 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: Wiedeking stapt op
Eens Aandeelhouders eisen elk kwartaal meer winst, meer omzet, meer, meer, meer En mijnheer Wiedeking heeft ze dat ook heel lang kunnen geven, maar ja op en gegeven moment moet je wel gekke dingen gaan doen om ze tevreden te houden...... zoals vw ff overnemen.......
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
26 jul 2009 23:25 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Wiedeking stapt op
"Der Spiegel" heeft een goed twee-delig stukje over de Porsche-clan en de Porsche-Piech familie vete. Het plaatst de recente gebeurtenissen in een historische context. deel 1deel 2
|
27 jul 2009 12:41 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Re: Wiedeking stapt op
Op zich ligt een echte Porschist hier niet wakker van, vooral niet omdat cijfertjes op papier helemaal anders zijn dan cijfertjes op het asfalt.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
27 jul 2009 13:13 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Wiedeking stapt op
en zelfs dan niet. heb geen porsche gekocht om wedstrijdjes bij het stoplicht te doen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 jul 2009 13:48 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Re: Wiedeking stapt op
Mietje
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
27 jul 2009 16:12 |
|
|
boxi
997 GT3 Mk1
|
Re: Wiedeking stapt op
Toch veel respect voor hem (Dank voor de GT3 ) Grtz. Boxi
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
27 jul 2009 19:15 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Re: Wiedeking stapt op
Passie voor sportwagens is mooi, maar alleen daarmee houdt een autofabrikant het hoofd niet boven water. En dan dat gezever over de 996, de Cayenne en nu ook de Panamera ... dat Porsche nu nog steeds sportwagens kan produceren is te danken aan dergelijke "succesnummers". In het ander geval was het merk allang ten onder gegaan.
|
28 jul 2009 10:35 |
|
|
clemens
964C2 '91Hilversum
|
Re: Wiedeking stapt op
_________________________________________ leven is het meervoud van lef!
|
28 jul 2009 12:07 |
|
|
Camelot
911 bouwjaar 1964
Kalmthout (B)
|
Re: Wiedeking stapt op
Porsche is al ten onder gegaan. Nu al tekent zich af dat de schuld op de balans nog groter is dan men vreesde, wellicht nog veel meer dan 14 miljard. Wiedeking zou toch ook veel 'goeds' zou hebben gedaan. Heeft hij immers Porsche niet gered? Om te beginnen was dit gewoon zijn taak als manager. Daar is hij voor ingehuurd en daar is hij ook royaal voor beloond. Maar de mensen die de redding van Porsche aan Wiedeking toeschrijven kunnen niet rekenen. In 1992 stond de onderneming er slecht voor, want de omzet daalde en de liquiditeitsreserve slonk, maar er was tenminste nog een liquiditeitsreserve! Wiedeking sluit zijn carrière af met een schuld van 14 miljard. Dat is meer dan hij gedurende zijn bewind aan winst heeft gemaakt. Reken je even mee? Om 14 miljard te verdienen zou hij op elke auto die sinds 1993 de fabriekspoort verliet 20.000 Euro hebben moeten verdienen. Maar de marges in de autoindustrie liggen toch ver af van zulke bedragen. Zelfs bij Porsche, die dromen verkoopt (VW verkoopt realiteit...).
_________________________________________ There are no old Porsches; only new owners www.atico.nl
|
28 jul 2009 14:36 |
|
|
Jort
Groningen
|
Re: Wiedeking stapt op
Rekenen is inderdaad een vak apart. Sinds boekjaar '99/'00 bedraagt de totale nettowinst van Porsche al meer dan 15 miljard... Moge bekend zijn dat Porsche niet alleen geld verdiende aan de verkoop van auto's.
_________________________________________ Tjolk.
|
28 jul 2009 14:50 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Wiedeking stapt op
Dat stuk op Quotenet slaat ook weer nergens op. Hoe komt het toch dat al die gasten maar wat letters rondstrooien zonder eens een degelijke fact-check te doen. Hier nog een: Dat is snel een 'feit' geworden, zeg.
|
28 jul 2009 14:58 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: Wiedeking stapt op
hé... 't staat op internet, dus is het waar
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
28 jul 2009 15:36 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Wiedeking stapt op
Dus tóch...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 jul 2009 15:39 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Wiedeking stapt op
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 jul 2009 15:45 |
|
|
Jort
Groningen
|
Re: Wiedeking stapt op
Zal niemand verbazen dat Autoblog bovenstaand stukje (inclusief alle feitelijke onjuistheden, ook de later geplaatste) van Camelot goed genoeg vond om te plaatsen.
_________________________________________ Tjolk.
|
29 jul 2009 12:19 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Re: Wiedeking stapt op
Onjuist. Vanaf het einde van de 964 ('92) tot nu, dat is 17 jaar tijdsverloop ... jaren waarin er niet alleen schulden - ongeacht de hoogte ervan - maar ook tegoeden (waaronder aandelen VW) op de balans zijn komen te staan. En als gezegd, de balans van de afgelopen jaren sluit positief. Verder mag je de invloed van de wereldwijde bankencrisis op de postitie van onder meer Porsche niet uitvlakken. Daar is geen kruid tegen gewassen.
|
29 jul 2009 15:41 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Re: Wiedeking stapt op
En laat nu net het ruilen van harde pegels tegen 'waardepapieren' zoals aandelen het probleem zijn. Als aandelen kelderen heb je heel snel te weinig geld op zak. Met euros gebeurt je dat niet. Iets met verstandig zaken doen. Maar het feit dat hij VW over wilde nemen is toch gewoon naief, zo klein als Porsche is tov VW.
|
02 aug 2009 16:48 |
|
|
Jort
Groningen
|
Re: Wiedeking stapt op
Net zo naïef als de rest van de wereld die de crisis niet op deze schaal zag aankomen. Die overname was feitelijk in kannen en kruiken, totdat...
Volledige zelfstandigheid voor een relatief kleine fabrikant is in de toekomst waarschijnlijk onhaalbaar (zie ook voorwoord Autovisie #16) en in dat licht bezien was het wellicht overnemen of overgenomen worden.
_________________________________________ Tjolk.
|
02 aug 2009 17:24 |
|
|
sportwagon
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]Twenthe
|
Re: Wiedeking stapt op
Oftewel " cash is king". En dat geldt zeker in deze tijd.
|
02 aug 2009 18:26 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Re: Wiedeking stapt op
bron'Akkoord over samengaan VW en Porsche' Uitgegeven: 13 augustus 2009 14:39 Laatst gewijzigd: 13 augustus 2009 14:56 WOLFSBURG - De raad van commissarissen van Volkswagen (VW) heeft donderdag een principe-akkoord bereikt over de integratie van Porsche binnen de VW-groep. Dat hebben bronnen rond de onderhandelingen donderdag gezegd tegenover het Duitse persbureau DPA. © NU.nl/Boris Peters In de loop van 2011 zal de integratie zijn voltooid. De plannen om Porsche in te lijven werden vorige maand bekendgemaakt. De oud-topman van de sportautofabrikant Wendelin Wiedeking moest toen per direct het veld ruimen om de weg voor een samengaan van de twee mogelijk te maken. Ferdinand Piëch, de man die nu de lakens lijkt uit te delen bij beide bedrijven, zou de nieuwe topman van Porsche worden. Autogroep Met de overname door VW ontstaat een autogroep met tien merken, waaronder Audi, Skoda, Bentley, Seat en Lamborghini, en komt een einde aan een jarenlange machtsstrijd tussen Porsche en VW.
_________________________________________ Got coffee?
|
13 aug 2009 16:13 |
|
|
Lydia
|
Re: Wiedeking stapt op
Jammer dat Porsche die strijd 'verloren' heeft ... Dat Ferdinand Piëch de nieuwe topman wordt lijkt me niet de slechtste keus.
|
13 aug 2009 16:42 |
|
|