Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:55

Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
VAKANTIE 2009 en 2010 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht VAKANTIE 2009 en 2010
In eerste instantie zouden we naar het gardameer toe gaan , maar we vonden geen geschikte plaats direct aan het water. Daarom zijn we uitgeweken naar Karintie in Oostenrijk. Daar ik dit jaar per se met de P op vakantie wou , was direct aan het water een eerste vereiste . Ik zie me namelijk al met 2 opgeblazen luchtbedden rondrijden. De enige accomodatie die aan onze eis voldeed was echter maar voor 10 dagen beschikbaar. Hierop ging dus plan 2 in werking , dat betekend in 2 dagen heen en in 2 dagen terug. Normaal is dat een stukje van 990KM , dus tijd trekken door binnendoor te rijden en hierbij zo veel mogelijk passen meepakken . Vandaag heb ik eindelijk de routes klaar die we gaan rijden deze vakantie. Deze heb ik uitgezocht met google maps en met dit boek . Hierin staan 540 alpenpassen omschreven.
Afbeelding

Op de eerste dag van de heenreis rijden we over de snelweg naar Füssen in duitsland en dan binnendoor met achtereenvolgens :
-Hahntennjoch
-Kühtaisattel
-gerlospas
totaal 1025km

Dag 2
-großglockner
-Gailbersattel
-Plöckenpas
-passo del cason di lanza
-Naßfeld Pas
Nog eens 225km

Tijdens het verblijf staan ook nog een paar routes op de agenda waaronder een bezoek aan het porsche museum in Gmünd met daarna een rit over de malta-hochalpenstraße. Een rit over de nockalmstraße en de villacher-alpenstrasse horen daar ook bij. Eventueel rijden we nog een rondje Seebergsattel. en loiblpas , of naar de markt in Italie en via Slovenie en de Würzenpas terug.

De terugweg gaat ook weer in 2 dagen . De eerste dag rijden we via Lienz richting Cortina d`Ampezzo
over de Misuranapas en de tre-croci pas. Dan over de passo di giau en de passo pordoi naar Bolzano. Vanaf Bolzano via een stukje van de Sud-Tiroler weinstraße binnen door over de passo del tonale richting eindbestemming van de dag , Bormio.
Totaal van deze dag 475km

De laatste vakantiedag gaat over de stelviopas terug naar Landeck in Oostenrijk. Alvorens de snelweg op de duiken richting huis , nog een laatste omweg via de silvretta hochalpenstraße
Totaal van deze dag 931km

Of we de stelvio eventueel toch nog de eerste dag doen is een beetje afhankelijk van het verkrijgen van een geschikte slaapplaats. Het hele bovenstaande is natuurlijk wel sterk afhankelijk van de weersomstandigheden.

2 Weken geleden heb ik op ebay nog een action camera gescoord voor een leuke prijs , en zaterdag een camera steun voor op de bumper in elkaar geknutseld . Dus als alles mee zit zijn er half Augustus de eerste beelden te zien van enkele bergritten . En uiteraard ook foto`s van het porsche museum.
Gisteren heb ik de P helemaal gewassen , gepolijst en in de was gezet. Morgen nog een paar kleinigheden na kijken en dan ben ik er helemaal klaar voor. Alleen nog even wachten tot zondag ochtend

Prettige vakantie iedereen

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

Laatst bijgewerkt door Danny op 16 aug 2010 19:55, in totaal 2 keer bewerkt.

28 jul 2009 0:30
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht Re: VAKANTIE 2009
Wow, coole plannen!!!! Ik ben benieuwd naar de beelden van de passen (hebben vorig jaar met Olaf en ppp-356 ook die passen gereden, wat een belevenis!). Ik ben er nooit geweest, maar heb hier meerdere malen gelezen dat het museum in Gmund erg tegenviel. Dus don't get your hopes up... Maar het klinkt allemaal erg goed, dus ik wens jullie een hele goede vakantie! 8)

28 jul 2009 6:59
Profiel
Heb daar jaren achtereen vertoeft, zat dan aan bij Villach.
Zeer mooie routes daar, maar Porsche museum was in die tijd niet meer dan een boeren schuur, en met de hand geklopte 1ste Porsche, plus nog wat andere modellen en wat race karren. :(

Prettige vakantie verder.

28 jul 2009 7:29
De routes rond Villach (Tauernautobahn(A10)) zijn erg mooi, ik ben er zo'n 20 jaar door gereden op wintersport. Het museum in Gmund stelt inderdaad niet veel voor. Je zou de begraafplaats van de families Porsche/Piëch kunnen bekijken.

Leuke vakantie heb je in het vooruitzicht! Viel Spaß!

28 jul 2009 8:04
PorscheForum Rakker
Ex: 986 3.2S Tiptronic
Randstad
Leuke route. Ben er paar weken terug in de buurt geweest. De malta-hochalpenstraße is aan te raden...een tolweg waar je leuk en snel door de bochten kan. Mooi uitzicht als je eenmaal boven bent :-) Het Gmund museum is best leuk, maar ik zou er alleen naartoegaan als je in de buurt bent en niet 200km om moet rijden (alhoewel in een Porsche is dat geen straf)...staat trouwens een leuke 997 oostenrijkse polizei Porsche (enige die ze hadden).

Success!!!

28 jul 2009 18:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
veel plezier daarzo ik kom er al dik 20 jaar elk jaar 8)

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

28 jul 2009 22:25
Profiel WWW Facebook 
3.2S
010
Mooie route. Heb jij hem al uitgezet op Google Maps? 8)

29 jul 2009 0:04
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Ik heb hem opgemaakt in google maps en daarna uitgeprint . Heb je interesse in de route ??

en hier voor de foto`s

29 jul 2009 0:15
Profiel WWW
3.2S
010
Laat maar zien. :cheers:

29 jul 2009 0:38
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Dag 1 van de heenweg heb ik in 2 stukken moeten pakken , want maps pakt de hahntennjoch niet 1e stuken het 2e stuk
dag 2 van de heenweg

dag 1 van de terugweg
dag 2 van de terugreis

en hier voor de foto`s

Laatst bijgewerkt door Danny op 29 jul 2009 9:32, in totaal 1 keer bewerkt.

29 jul 2009 1:10
Profiel WWW
718 Cayman S
Loosdrecht
Ziet er super uit!
Wij rijden op de heenweg vanaf Stuttgart ook binnendoor naar Italie, heerlijk!
Zie PB...

29 jul 2009 5:34
Profiel
3.2S
010
Mooi uitgestippeld. Ziet er toppie uit. :wink:
Afbeelding

29 jul 2009 11:57
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Mooie omgeving daar, alhoewel ik het alleen maar tijdens de winter gezien heb. Veel plezier!

29 jul 2009 12:36
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Ik vind die Silvretta eigenlijk niet zo bijzonder met de auto.
Vanuit Bormio over de halve Stelviopas, daarna Umbrail-, Ofen- en Fluelapas richting Davos/Klosters en dan weer richting Bodensee kan ook. :)

Maar sowiezo lekker toeren daaro natuurlijk :drive:

Laatst bijgewerkt door Airhead op 29 jul 2009 14:20, in totaal 1 keer bewerkt.

29 jul 2009 12:57
Profiel
3.2S
010
Was ook mijn gedachte...... :wink:
Maar wilde geen kritiek leveren. :?

29 jul 2009 13:22
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
dannyl schreef:
Tijdens het verblijf staan ook nog een paar routes op de agenda waaronder een bezoek aan het porsche museum in Gmünd met daarna een rit over de malta-hochalpenstraße. Een rit over de nockalmstraße en de villacher-alpenstrasse horen daar ook bij. Eventueel rijden we nog een rondje Seebergsattel. en loiblpas , of naar de markt in Italie en via Slovenie en de Würzenpas terug.

Gezien de geplande activiteiten: Kärnten Card kopen :!: :idea:

29 jul 2009 13:23
Profiel
Omg. Amsterdam
Ik ga over 4 weken na de trouwpartij naar Oostenrijk... maar naar Schladming.. Ik ben zelf wel een echte Oostenrijkerfan, mooi land, natuur is prachtig, goed eten en vriendelijke mensen.

Zal de routes zelf ook uitprinten en meenemen... wellicht dat ik ze nog nodig heb ;)

29 jul 2009 17:42
Profiel
3.2S
010
Die tocht richting Cortina d`Ampezzo en daarna de Stelvio Pas terug naar Orijk is helemaal toppie.... Bij de Stelvio kan je overal een hotel vinden voor 50 euries. Dat wordt dan meteen het hoogtepunt van je huwelijksreis...... :mrgreen:

29 jul 2009 19:45
Profiel WWW
Klein vraagje, waarom ga je niet rechtdoor via Keulen naar Kreuz Olpe, daar de Sauerland autobaan nemen (44) en daar na de (7) naar Wurzburg.
Laat je alle drukke punten liggen en lekker door de bossen rijden, deze weg neemt bijna niemand vanwege steeds klimmen en dalen, plus groot voordeel dat je daar niet in de rij moet staan voor benzine.
Qua km's maakt het niet veel uit, maar wel mooier en sneller.

Prettige vakantie toegewenst.

29 jul 2009 20:14
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Zo we zijn terug , wat hebben we de alpen doorkruist . In 12 dagen 3900KM afgelegd. Op de heenreis hebben we in een zo een ongeloofelijke onweersbui gezeten dat we de kuhtaisaattel maar hebben overgeslagen. Op dag 2 de großglockner over en op weg naar de plöckenpass. Jammer toen alweer regen. De passo di lanza was echt schitterend een weggetje van 3M breed geen beveiliging en maar hopen dat er geen tegenligger aankomt, want achteruitrijden in de cabrio in de regen betekend een zicht van nagenoeg niets. Vanuit villach hebben we nog een rondrit gemaakt door slovenie , ook hier weer over een zeer smal weggetje naar boven. De malta - en nock almstraßen waar zeer de moete waard. Dit in tegenstelling tot het museum , ik was er 7 jaar geleden al eens een keer maar als je er toch langs komt. Na ongeveer 1 week ronrijden woren de voorbanden helemaal kaal aan de binnenkant en moest er een set nieuwe onder laten leggen , toen ik in de garage ging kijken zag ik dat die eikel de bomen van de vrug onder de zijbeplating had staan en deze helemaal verbogen waren en de lak gesprongen. Deze heb ik er te plekke van afgeschroefd en naar een spuiter gebracht , dit alles op kosten van de bandenboer natuurlijk.

Afbeelding Afbeelding
Op de terugreis was de kombinatie gaviapass en stelvio pass de perfecte afsluiting van de dag . De stevio vond ik zeer de moeite waard van het rijden met zijn 79 haarspeldbochten , maar de gavia is vele malen uitdagender . De wegen zijn veel smaller en het landschap is mooier , ik vraag me alleen af hoe iemand het in zijn botte harsens haalt hier met een camper naar boven te rijden. Ter afsluiting zijn we nog even naar samnaun gereden om daar tax-free te shoppen en te tanken (€0,97 p/ltr voor de super plus )

even een paar korte impressies ,aan de filmpjes moet ik nog het een en ander monteren

großglockner
Afbeelding

mangartstraße
Afbeelding

nockalmstraße
Afbeelding

gaviapass
Afbeelding

stelviopass
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

en hier voor de foto`s

16 aug 2009 16:25
Profiel WWW
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: VAKANTIE 2009 "WE ZIJN TERUG"
Met 1 woord en 1 emoticon: WOW :thumleft:

16 aug 2009 16:34
Profiel
M140i
Leuke vakantie gweest zo te zien :thumleft:

16 aug 2009 16:37
Profiel
PorscheForum Rakker
964C2 '91
Hilversum
Zeker gaaf zeg!

Vroeg me af, hebben chauffeur en bijrijder (navigator?) ook nog af en toe van stoel gewisseld of ....

16 aug 2009 16:40
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Errug gaaf!
Ben zelf rondom Gardameer en rondom Brixen wezen fietsen, erg mooi gebied om rond te crossen!
Wel weer ongelooflijk, zo'n grap met zo'n bandenboer. :thumleft: dat het je plezier niet bedorven heeft en dat je een oplossing hebt kunnen vinden.

16 aug 2009 16:45
Profiel
3.2S
010
Mooie foto's...... :thumleft:

16 aug 2009 17:11
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende