|
Auteur |
Bericht |
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
S, ST, R, RS, RSR?
Ik loop al langere tijd met het idee om een auto om te bouwen naar soort van straat legale circuit auto. M'n MG ging al aardig de goede kant op, alleen was dat een allday drive, en de betrouwbaarheid liet op gegeven moment te wensen over. Ook wilde ik niet te hard-core gaan, waardoor ik toch zaken als bekleding, electronica etc. liet zitten. Al met al behoorlijk kostbaar geweest en net niet de fun gehad die ik had gewild. Nu ik hier en daar de Porsche replica projecten langs zie komen, ik in m'n hoofd toch al het idee heb om een coupé erbij te nemen, en m'n targa voorlopig naar wens is.... (en de credietcrisis mij zoals het er nu naar uitziet, het komende jaar nog niet gaat raken ), zit ik toch te peinzen of ik bovenstaande niet kan combineren. Voorlopig zit ik me goed in te lezen in de nodige boekwerken, en op de bekende sites als PP, DDK, Early911 etc. wat nog wel even zal duren. Vooraleerst me dus eerst te verdiepen in wat ik wil, en of ik de investering wil maken, want voor niets gaat de zon op... Vandaar een draadje alhier. Heb het idee om het project over meerdere jaren te spreiden, want heb immers de targa als beschikbare toerder. Verder wil ik ook meer dingen zelf doen, en hiervoor de tijd nemen. Gezien hierboven staande een paar vraagjes. Waar lees ik de verschillen tussen de bekende modellen. Ben er nog niet echt achter wat de verschillen zijn tussen S, ST, RS, RSR... en wat nog meer. Is dit ook periodegebonden? Is er op het web info te vinden specifiek over replicabouw, of backdaten behalve de genoemde fora, of zijn er boekwerken over?
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
Laatst bijgewerkt door GhostRider op 29 jul 2009 13:02, in totaal 1 keer bewerkt.
|
28 jul 2009 23:07 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: S, ST, RS, RSR?
moeje effe bij R gruppe kijken
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
28 jul 2009 23:21 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: S, ST, RS, RSR?
Er zijn 'n aantal forummers die 'n cloon aan het bouwen zijn ... info op het net is MI zeer beperkt 58GT is bezig met 'n S(T) ... zelf ben ik al zo'n 2,5 jaar bezig met 'n 73'er RS ... ken ook 'm forummer die plannen heeft voor 'n SC-RS ... en weet er ook nog een (die alleen mee leest) die 'n RSR heeft gebouwd ... Het verschil in de modellen is WEL in boeken en op het net te vinden ... als ik jou was zou ik me daar eerst in verdiepen ... om vervolgens te bepalen wat de beste donor-auto is .... hoe gedetaileerd je de auto wilt hebben ... ... en last but not least - 'n berekeningetje te maken van de kosten ... doe deze keer 2 en je zit redelijk goed .... de (uiteindelijke) waarde van de cloon valt en staat MI met de details en de kwaliteit van de gebruikte materialen
|
28 jul 2009 23:54 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Re: S, ST, RS, RSR?
Zanxx... Het rondneuzen, het voorcalculeren etc. De hele voorpret moet voor mij uitwijzen, wat ik wil, en inderdaad of ik het wil, want mezelf kennende ga ik niet klooien, en wil ik het een beetje aardig doen, dan zullen de kosten er ook naar zijn denk ik. Al hoeft het uiteindelijk geen exacte kopie of period correct project te worden. Het voordeel van spreiden over een langere periode is voor mij, langer zoeken, bestuderen en sleutelen (!) en secundair, gespreide kosten. Het modellenverhaal ga ik nog even nader bestuderen, want heb wel m'n voorkeuren en m'n wensen aan de hand van plaatjes, alleen moet daar het naampje nog bij komen. Mooie machientjes hebben ze trouwens bij R-Gruppe.
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
29 jul 2009 0:40 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Re: S, ST, RS, RSR?
Ik ken je gedachten Ik richt me vooral op de info over een ST of RSR. Hierover ben ik nog geen specifieke boeken tegengekomen. In deze bundel Staan alle weg en race modellen van Porsche gedetailleerd omschreven zo ook de door jou genoemde modellen. Zo kende ik alleen de 2.5 ST maar er is ook een 2.2ST gemaakt. Voor de plaatjes van deze auto's met bestickering uit die tijd heb ik van de week deze gekocht klik
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
29 jul 2009 7:44 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: S, ST, RS, RSR?
dan hebbie niet goed gezocht
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
29 jul 2009 11:31 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: S, ST, RS, RSR?
Boek van Frere geeft ook veel info. En uiteraard Starkey (maar die zijn DUUR). En je vergeet de 911 R, <900 kg en 210 pk door de 906 motor. Anyway: altijd mooie projecten. Droom er regelmatig van
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
Laatst bijgewerkt door Maarten op 29 jul 2009 12:37, in totaal 1 keer bewerkt.
|
29 jul 2009 12:34 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Re: S, ST, RS, RSR?
zet hier dan eens een paar url's neer als je wilt
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
29 jul 2009 12:36 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Re: S, ST, RS, RSR?
Aangepast.... Heel wat info te vinden dus, dat verder rijkt dan mooie plaatjes. Ga een dezer dagen eens een paar bezoekjes plegen bij ervaringsdeskundigen. Ben alleen bang dat ik bij het zien van zulk mooi speelgoed helemaal verkocht ben....
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
29 jul 2009 13:05 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: S, ST, RS, RSR?
Er is echt MEER dan genoeg te vinden op de fora van RennList, Pelican Parts, Early S Register, DDK, enz., enz. Iets 'period correct' na bouwen is niet zo moeilijk, die info / plaatjes zijn er zat Kunst is om alle onzin eruit te filteren, zorgen dat je weet wat wel en niet werkt (en waarom) en niet klakkeloos iets over te nemen omdat 'iedereen dat zo doet'
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
29 jul 2009 16:09 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Re: S, ST, R, RS, RSR?
ah bekende adressen, ik dacht dat je misschien site's van enkele bouwers zelf doelde. Tja dat filteren op wat wel en niet werkt, dat is nou net de kunst en dit vervolgens af te wegen wat jij verwacht van de auto en wat je daar voor over hebt. Ik houd nu eerst mijn ogen open wat er zoal aan auto's wordt aangeboden en voordat er gekocht kan worden, moet er eerst nog gespaard worden.
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
29 jul 2009 16:50 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: S, ST, R, RS, RSR?
kortom weer eentje zoekende straks naar een swb,tje en bergen bijbehorende hebbendingetjes
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
29 jul 2009 17:09 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: S, ST, R, RS, RSR?
ik zou dus al helemaal niet aan een swb-tje beginnen...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
29 jul 2009 17:32 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: S, ST, R, RS, RSR?
ik zou zowiezo een kant en klare kopen is altijd goedkoper dan zelf alles bij elkaar kopen man dat kost een tijd en geld het ergste is nog ze rijden er zowat geen km mee
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
29 jul 2009 17:53 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: S, ST, R, RS, RSR?
en dan de troep van een ander in orde maken? thanks but no thanks bovendien is dat wat ik zou willen niet kant-en-klaar te koop
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
29 jul 2009 19:59 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: S, ST, R, RS, RSR?
Doe eens een voorbeeld (budget een ton). Ben erg benieuwd!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
29 jul 2009 20:04 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Re: S, ST, R, RS, RSR?
En als we het toch over projectjes hebben Jeroen, hoe staat het met jouw project??????????????????
|
29 jul 2009 22:18 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Re: S, ST, R, RS, RSR?
Is nog maar de vraag of ik een SWBtje zoek. De 74er RSR kan me ook bekoren, en volgens mij is dat geen SWB...? Budget stel ik me nog niet. Lijkt me toch afhankelijk van hoe de aanpak wordt (alles laten doen of grotendeels zelf doen, scherpe tijdsplanning etc.), hoe origineel alles moet zijn etc. Langzaamaan begin ik wel een sterke voorkeur te krijgen voor een bepaald model/look. Info en projecten zijn er iig. zat te vinden inderdaad, van perfecte replica tot mooie interpretatie. We neuzen lekker verder....
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
29 jul 2009 23:06 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: S, ST, R, RS, RSR?
zijn d,r maar bar weinig die d,r zelf geen troep van maken, maar glkg zijn d,r nog steeds mensen die d,r aan willen beginnen maar je hebt wel gelijk wat ik wil bestaat ook bijna nooit
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
30 jul 2009 0:05 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: S, ST, R, RS, RSR?
goed... binnen kort even bij Do langs
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
30 jul 2009 1:27 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: S, ST, R, RS, RSR?
Mooie opmerking van iemand op 'early911sregistry' die nu aan een ST replica bezig is: "Ik vraag mezelf bij ieder onduidelijk ding af: Hoe zouden ze dat bij Kremer of bij de Porsche-raceafdeling opgelost hebben?" Veel succes. Ik wil dit ook nog ooit eens doen, maar vind ook alleen het lezen over andere projecten en details die mensen ontdekt hebben al prachtig. Stond vorig jaar hier met iemand te babbelen en was toch erg in de verleiding om deze 'gulf' 911R reproduktie te kopen. Ach, wat moet een mensch zonder dromen?
|
30 jul 2009 1:47 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: S, ST, R, RS, RSR?
En zelfs daar werd ook vaak genoeg maar wat in elkaar gebeund... Vaak was er simpel weg geen tijd om iets fatsoenlijk te 'engineeren' dus werd er effe vlug een lap middeltje in elkaar geknutseld in de hoop dat het tot het eind van de volgende race heel zou blijven (dan zagen ze daarna wel weer verder... of niet) Wel lachwekkend als je nu ziet dat je replica kits kan kopen van dergelijke non-oplossingen "zo deden ze het bij Porsche ook op hun race auto's"
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
30 jul 2009 3:05 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: S, ST, R, RS, RSR?
improvidinges zegmaar
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
30 jul 2009 10:09 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: S, ST, R, RS, RSR?
Zoals Jeroen al aan geeft - de bende van 'n andere opruimen Natuurlijk zijn er zeer goed gebouwde 'projecten' te koop - maar daar betaal je MI echt de hoofdprijs voor ... daarnaast weet je (nog steeds) niet hoe men "gebouwd" heeft Ik denk dat de meeste hier, die zelf (laten) bouwen - hun 'project' uiteindelijk helemaal naar eigen specificaties hebben
|
30 jul 2009 10:55 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Re: S, ST, R, RS, RSR?
De truuk van mijn zogenaamde droomprojectje is dat na een aardige investering op financieel gebied en in tijd (want de tijd ga ik er dan zeker voor nemen) dat ik een eigen creatie heb naar eigen ideeën. Soort maatwerk zeg maar. Als ik een bestaand project koop, zul je net zien dat ik toch ander kleurtje wil, of andere/zonder interne bekleding, of andere motor etc. En dan ben je weer aan het verbouwen. Het hoeft niet op binnen een gestelde termijn af, en wil zelf veel uitzoeken en zo mogelijk monteren/bouwen. Dan is met een overgenomen project de meeste leuke voorbereiding, maar zijn ook keuzes en concessies al door een ander gedaan....
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
30 jul 2009 11:44 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Cayman_S, Google [Bot] |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|