Auteur |
Bericht |
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Re: Chiptuning Cayenne Turbo naar 560 pk.
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
30 jul 2009 22:33 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Chiptuning Cayenne Turbo naar 560 pk.
misschien een rare vraag. ik heb meerdere malen meegereden met een KN turbo met iemand achter het stuur die van doortrappen houdt. Klaverblaadjes, snelweg, bergwegen. Ik was erg onder de indruk van de wegligging, de snelheid, de acceleratie... oja, en van het verbruik . Ik vraag me zo af waarom je een KN turbo perse wil tunen. Dat ding is zo apesnel van zichzelf, wat wil je met dat ding gaan doen dat je 50 extra pk's nodig hebt? Hij heeft de stroomlijn niet om relaxed 300+ te rijden. Wellicht háál je de volgende benzinepomp dan niet eens (1:1 ). Het is gewoon nieuwsgierigheid: waarom wil je een retesnel busje nog sneller maken?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 jul 2009 22:42 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Chiptuning Cayenne Turbo naar 560 pk.
"Omdat het kan" wellicht?
|
30 jul 2009 22:58 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Chiptuning Cayenne Turbo naar 560 pk.
dat zou een reden kunnen zijn. maar als ik hier de nadelen lees, zou het voor mij niet meer hoeven. vandaar de nieuwsgierigheid naar de beweegredenen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 jul 2009 6:40 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Re: Chiptuning Cayenne Turbo naar 560 pk.
280km/u gaat redelijk relax met een Cayenne, en het overige verkeer wijkt, zoals de zee voor Mozes die je aan de volgende benzinepomp terug voorbijgaan
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
31 jul 2009 7:46 |
|
|
Robert911
ex 964 Porsche Cayenne Turbo Marbella
|
Re: Chiptuning Cayenne Turbo naar 560 pk.
Horn, het is wat DS zegt, het kan en dan wil(de) ik het. 3 maanden geleden had ik een nieuwe ML diesel gekocht, met een voor mij, achteraf te zwakke motor, deze heb ik proberen te laten chippen, maar zodra die man de computer had aangepast reed hij niet meer lekker. In zijn 4 begon hij te stotteren, aangezien ik aan een niet lekker lopende auto een enorme hekel heb, dacht ik, ik vraag het eerst maar aan een ervaringsdeskundige. Maar gisteren heb ik eindelijk de auto gekregen, en na een aantal uren rijden ben ik enorm onder de indruk van de power en de gigantische acceleratie, super, iedereen lijkt wel stil te staan. Zodoende zie ik voorlopig af van het chippen. Hij is zo krachtig van zichzelf op de vlakke weg (hier kan je nog hardrijden) en bergop lijkt hij wel te vliegen. Het is geen sportwagen beleving, zoals de F 360, maar de snelheid en acceleratie komt daar heel dicht in de buurt, zodoende laat ik de auto nog maar even zoals hij nu is. Iedereen bedankt voor zijn reactie, Robert, vanuit een heel heet Marbella.
_________________________________________ Create your own future
|
31 jul 2009 8:03 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Chiptuning Cayenne Turbo naar 560 pk.
dat bedoelde ik. dat ding is van zichzelf al een beest... Enjoy! Weather and car
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 jul 2009 9:28 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: Chiptuning Cayenne Turbo naar 560 pk.
Denk dat ik daarbij in gezeten heb...en snap precies wat je bedoelt ; het is op zich al spooky genoeg om met een flatgebouw van 3 hoog zó hard bergweggetjes af te rossen dat je eerder extra luiers nodig hebt dan extra pk's.
|
31 jul 2009 9:42 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Chiptuning Cayenne Turbo naar 560 pk.
inderdaad...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 jul 2009 10:43 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Chiptuning Cayenne Turbo naar 560 pk.
Maar pk's wennen...
|
31 jul 2009 10:48 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Re: Chiptuning Cayenne Turbo naar 560 pk.
En luiers......
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
31 jul 2009 12:50 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Chiptuning Cayenne Turbo naar 560 pk.
Ik geloof het graag van je...
|
31 jul 2009 13:10 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Chiptuning Cayenne Turbo naar 560 pk.
150 liter tank
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
31 jul 2009 14:52 |
|
|
John
Cayenne
|
Re: Chiptuning Cayenne Turbo naar 560 pk.
nope.....90
|
31 jul 2009 15:02 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: Chiptuning Cayenne Turbo naar 560 pk.
Dan heb je er duidelijk een prutser aan laten werken.... die CDI motoren zijn prima tot wat meer vermogen te programmeren met behoud van een soepel lopende en schakelende motor. Doe daarom altijd je huiswerk voordat je een bepaalde auto zomaar "ergens" laat tunen, kijk met name of het bedrijf specifiek bekend is met het merk en het type wagen en kijk ook goed op internet naar recenties.
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
01 aug 2009 16:16 |
|
|
Harry Kliko
|
Re: Chiptuning Cayenne Turbo naar 560 pk.
Ik ken een duitse collega die zijn Cayenne Turbo S heeeeeeeeeeeeeeeeeeel snel heeft ingeruild ivm olieverbruik & brandstofverbruik En dat was dus een originele Cayenne met die PK`s af fabriek !
_________________________________________ 996 carrera 4 cabrio NPC 1576
|
02 aug 2009 11:14 |
|
|