Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 20:19

Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
advies 1e porsche (oldtimer) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht advies 1e porsche (oldtimer)
Ik hou van auto's en ben echt een Audi-gek, maar als het op oldtimers aankomt kan ik geen ander merk verzinnen dan Porsche. Ik ben daarom op zoek gegaan naar een porsche uit de jaren 70 voor rond €20.000. De reden waarom ik op zoek ben is dat de Audi quattro (diesel) die nu voor de deur staat te duur is geworden nu ik een nieuwe baan heb die slechts 5km verderop is. Ik wil m'n Audi absoluut niet kwijt, dus ben op zoek naar een 2e auto om met slecht weer toch droog aan te komen. De andere auto wil ik schorsen omdat ik verwacht over een jaar weer verderweg te werken en dan haal ik 'm weer van stal.
Heb al een hele leuke porsche 911 2.7S coupe gezien uit 1976 (voor rond de 18.000). De auto wordt aangeprezen met zijnde in nieuwstaat. En als ik de foto's bekijk kan ik idd moeilijk geloven dat-ie al zo oud is. Maar moet ik rekening houden met hoge onderhoudskosten met zo'n auto of valt dat reuze mee? Raden jullie mij dit model aan of een andere? En hebben jullie ervaring met bepaalde autobedrijven die porsche verkopen? Ik wil 'm dus voor de korte afstanden gebruiken en niet teveel onderhoudskosten eraan hebben. Ook hoop ik stiekem dat het een goede investering is. Heb zelf geen verstand van auto's dus als iemand mij verder kan helpen graag!

01 aug 2009 9:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: advies 1e porsche (oldtimer)
Ik zou zelf een oudere Porsche niet voor zulke korte afstanden gebruiken. De motor komt nog niet eens fatsoenlijk op temperatuur.

01 aug 2009 9:38
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Antwerpen, Belgie
Oei oei. Geen klassieke porsche voor 5km! Tegen dan is ie lang nog niet opgewarmd (ongeveer 20km).

Bovendien lijkt het mij zelfs niet aangenaam om een oudere 911 te gebruiken om 5km te pendelen.

EDIT: oh ja, en ze houden niet van water....

01 aug 2009 9:53
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Lijstje van Pascal al genoemd? :mrgreen:
viewtopic.php?f=25&t=6691

Een "als nieuw" 911 uit 1976 zou ik eerst eens tot in alle hoeken en gaten (laten) bekijken voordat ik het wil geloven. :roll:
Kost je zeer waarschijnlijk (veel) meer dan dat je nu denkt te besparen.
Voor woonwerkverkeer van 5 km. vv. kan je beter een oude Polo oid. kopen.

01 aug 2009 10:17
Profiel
981 Boxster GTS
Allereerst natuurlijk welkom op ons veelgeprezen Forum :cheers:

Maar een klassieke Porsche gebruiken als daily-driver is geen geld besparende zet (en zeker niet met dergelijke korte afstanden).
Meer iets als 2e of zelfs 3e auto.
Wil je hier persé toch een Porsche voor in gaan zetten, dan zou ik eerder aan een 944 of 968 gaan denken, maar dan nog blijft het zonde . . . . . . . 5 km (pffffff, ga toch fietsen, is nog gezond ook :wink: ).

En bij aankoop natuurlijk een AKK

01 aug 2009 10:43
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Hoihoi,
Heb zelf een '77er 2.7S, weliswaar targa maar dus behoorlijk vergelijkbaar.
Inderdaad. De mijne komt alleen naar buiten als het lekker weer is (nu hoor ik sommen roepen dat íe is gemaakt om te rijden :wink: ), en rijdt dan wel zo lang dat op z'n minst de motor lekker warm is, en dat is 'ie niet zoals al gezegd na 5 km. Wil je de conditie van de motor goed houden, dan zou ik er toch te geen korte stukjes mee gaan toeren.
Verder, nope ze houden niet echt van water, al is de koets vanaf augustus (meen ik uit m'n hoofd) 1976 geheel verzinkt. Ook de kwaliteit staal uit die tijd was best goed weet ik uit ervaring, maar een klassieker in wording als deze moet je niet willen laten wegroesten buiten, want dat kan soms harder gaan dan je denkt. Tipje alvast.... Bij het wassen van je aanstaande Porsche goed de wielkassen uitspuiten, ook lekker diep achter de schermen. Ophopend vuit aldaar is roestveroorzaker nr. 1!
Maar verder is de 2.7S een lekker autootje.
Laat echter een AKK (er was me iemand voor :D ) doen, want op het oog goed (was de mijne ook), kan je zomaar nog een €5K zo niet meer aan onderhoud opleveren. Als je weet dat ik de mijne voor het bedrag dat de auto heeft gekost ook heb opgeknapt, en dan was het motorisch nog niet nodig! (Nou was de mijne ook niet echt duur....)
Naast het al genoemde lijstje. Kijk of het onder de matten droog is, het liefst nadat 'ie is gewassen. En controleer zeker ook het motornummer/koetswerk nummer. Is het een USA import?

Suc6 alvast en welkom hier.

01 aug 2009 10:45
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Al veel gezegd hier, maar inderdaad, een klassieke elfer is niet echt geschikt als daily driver. Afgezien van de korte afstand wat niet goed is voor de motor, zijn het nou niet echt lekkere auto's om dagelijks in te rijden. Het is toch allemaal niet zo betrouwbaar als een nieuwere, elke auto heeft zijn kuren, onderhoud is duur als je het niet zelf doet, etc. Leuk als hobby, maar ik persoonlijk vind dit niet een dagelijkse auto.

Enne, auto's die er uitzien als nieuw van die leeftijd..... extra goed laten nakijken. Roestvrij/arm, ook zo'n mythe.

Al met al, mooie auto's en porsche qualiteit, maar wel 35/40 jaar oud.... Succes met zoeken.

01 aug 2009 11:04
Profiel
Moderator
PF #57
hmmm.... los van wat iedereen hierboven al gezegd heeft... ik zou een klassieke porsche niet voor korte afstanden gebruiken. :cheesy:

welkom.

01 aug 2009 11:20
Profiel
PorscheForum Rookie
hallo allemaal!
tjonge, bedankt voor jullie adviezen. Ik ga het zeker opvolgen. Denk ik. :lol: Wel jammer, want had toch wel een 2-tal erg mooie 911-en gezien.. het leek mij een mooi uitzicht zo'n auto! :D Uiteindelijk zou de porsche mijn 2e auto gaan worden, maar wanneer is wat onduidelijk. Voor 5km zo'n auto starten is misschien idd onverstandig. Natuurlijk zou ik 'm voor wat langere afstanden ook nog willen inzetten, maar daarvoor zou de auto van mijn vriend (Seat) toch nog de 1e keuze blijven (nadat ik mijn eigen auto heb geschorst).
Een polo, tja, ik weet het niet, het oog wil ook wat (bij mij althans!). Ik laat het allemaal even op mij inwerken, maar ondertussen ga ik toch nog even doorzoeken naar porsches, alleen maar om er bij weg te dromen! Maar de realiteit zal nog wel even blijven: de fiets pakken! :o

01 aug 2009 11:39
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC 3.0 bj 1983
zandhoven ( belgie)
ik heb begin dit jaar mijn bmw 5 reeks verkocht en een 911 sc aangeschaft van 1983 als daly en ik moet zo'n 18 km enkel naar het werk rijden , kheb er ondertussen al 12500 km op zitten en ik vind het zalig om er dagelijks mee te bollen , persoonlijk had ik dit al 10 jaar eerder moetten doen

01 aug 2009 12:50
Profiel
Moderator
PF #57
het kán ook best, alleen is het de pest voor een luchtgekoelde motor om er 'huisartsenritjes' mee te rijden. Wordt nooit warm plus dat als je ze niet binnen laat slapen, ze onder je kont wegroesten. Klassieke 911 is gewoon niet handig als daily driver voor 5 km heen en 5 km terug. Ach, als je geld genoeg hebt maakt het weer niks uit. :idea:

01 aug 2009 12:58
Profiel
Moderator
PF #57
flitser01 schreef:
ik moet zo'n 18 km enkel naar het werk rijden , kheb er ondertussen al 12500 km op zitten

Dan ben je dit jaar toch al gauw 347 keer heen-en-weer naar de zaak geweest... :lol:

01 aug 2009 12:59
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Werkslaaf :mrgreen:

01 aug 2009 13:03
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
En, een '83 is toch weer heel wat anders dan een jaren 70 911. We hadden het over de 2.0,2.2,2.4 & 2.7 versies.

01 aug 2009 13:06
Profiel
horn schreef:
flitser01 schreef:
ik moet zo'n 18 km enkel naar het werk rijden , kheb er ondertussen al 12500 km op zitten

Dan ben je dit jaar toch al gauw 347 keer heen-en-weer naar de zaak geweest... :lol:
:shock:

Sommige mensen hebben echt tijd te veel. :mrgreen:

01 aug 2009 14:43
Profiel
Avalon schreef:
Heb al een hele leuke porsche 911 2.7S coupe gezien uit 1976 (voor rond de 18.000).

deze waarschijnlijk...goed laten keuren...sóchtends half uurtje eerder op en dan met een omweg naar je werk..... 8)

01 aug 2009 14:57
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
geef een prijs en een bouwjaar en bully heeft t voor elkaar :cheers:

01 aug 2009 16:41
Profiel Facebook 
Ik zeg Vespa snor voor naar het werk en de klassieke Porsche voor erbij.

01 aug 2009 16:44
Profiel
981 Boxster GTS
bully schreef:
deze waarschijnlijk...

Het is wel een Yank, minder motorvermogen :cry: en lelijke bumpers :cry:

Aan beide is wat te doen, motorvermogen is eenvoudig op te krikken: KNIP en weg is de aandrijving van de luchtpomp. Eén van de meest briljante vondsten van de heren Porsche ingenieurs.
Emissie eisen, OK pompen wij bij de vuile uitlaatgassen er wat schone lucht bij en meten maar . . . . . . :roll:
Hé, dat zijn nog eens lekkere schone uitlaatgassen :wink:
Subliem

01 aug 2009 16:48
Profiel
Moderator
PF #57
Patrick schreef:
horn schreef:
flitser01 schreef:

:shock:

Sommige mensen hebben echt tijd te veel. :mrgreen:

Hoezo man, effe hoofdrekenen. 12500:36... :bang: :cheesy:

01 aug 2009 16:53
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Is een Yank idd.
Alleen geven ze als info wel 175pk op. Zal wel 165pk zijn, detailtje.
Is ook nog de versie zonder rempomp.
Ziet er op foto mooi uit.

01 aug 2009 17:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S 2002
Monster
voor dat budget zou je een boxster kunnen overwegen, in ieder geval vloeistofgekoeld, maar geen klassieker...

01 aug 2009 18:59
Profiel
PorscheForum Rookie
Porsche 944
Leeuwarden
Ik zou het ook niet doen, tenzij je ook langere ritten gaat maken. Om het plezier en om de Porsche eens goed warm te laten lopen en de motor schoon te branden!

Kun je een foto sturen van je Audi Quattro? Is het er 1 van begin '80? :D

02 aug 2009 0:37
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Af en toe langere ritten maken met een klassieker compenseert de slechte gevolgen van dagelijkse ritjes van 5 km niet :idea:

02 aug 2009 8:20
Profiel
PorscheForum Rookie
Idd dat is 'm! Maar afgaande op jullie adviezen komt-ie dus niet bij mij voor de deur te staan. Een boxter riep iemand toch? Het is voor mij nu van belang dat ik geen wegenbelasting hoef te betalen, anders kan ik natuurlijk mijn quattro gewoon voor de deur laten staan. Een foto van mijn quattro heb ik wel, maar ik sta er bij op. Het is een ouder model, eentje uit 2003, dolfijngrijs. Een 2,5liter V6, toen ik 'm net had ging de radio niet aan, de motor klonk mij n.l. als muziek in de oren! Voor de wintersport is-ie ook helemaal goed, icm winterbanden rij ik omhoog waar anderen terugglijden. Dus je begrijpt dat ik er geen afstand van kan doen ookal is ie alweer ingehaald door andere flitsende updates! Ik hou nu maar op over m'n Audi, het is en blijft natuurlijk een porsche forum! Maar ik ga eens rondkijken voor een boxter. Nogmaals bedankt voor jullie reacties, heb weer een boel uit te zoeken (snap nl niet alles wat geroepen wordt, maar no problem:lang leve internet!).

02 aug 2009 12:14
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende