Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 6:37

Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Een 968 CS 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Bericht Een 968 CS
Mogguh mannen,

Sinds goed een maand in het bezit van een zwarte 968 CS werd het tijd me hier aan te melden. De Porsche heb ik van de eerste eigenaar, die in Frankrijk woont, overgenomen en via de Rdw heringevoerd. De auto is in 1993 in Nederland gekocht, in 2000 naar Frankrijk meeverhuisd en dus nu weer terug in z'n bpm-vaderland. Helaas wel een 1tje op de kentekenplaat maar dat is niet anders. Ik heb alle originele papieren, de folder, de prijslijst en zelfs de factuur van de auto erbij, helemaal leuk.

De 968 is dus een ( door mij begeerde ) Clubsport met het M030 pakket erop, dus Koni's rondom, grotere geperforeerde remmen ( 304 mm ) dikkere stabi's en het sperdifferentieel. 50 kilo lichter dan de 'gewone' 968 en klaar voor circuitdagen, wat de vorige eigenaar ook veel gereden heeft met de auto. Net 150 kkm op de klok klinkt en rijdt ie als nieuw. De auto heeft een beetje steenslag op de neus en voorschermen, dus gaat ie binnenkort bij de spuiter langs om z'n koppie over te spuiten en dan is ie in showroomstaat. Omdat ie toch gespoten moet worden en ik gek ben van de 968 Turbo S ( en RS ) krijgt ie de luchtinlaten in de motorkap, de vergroote luchtinlaat in de voorbumper ( en het sleepoog verzetten ) en de windsplitter onder de voorbumper. Ook de grotere, verstelbare achterspoiler van de Turbo S staat nog op het programma .... en misschien de 968 Turbo S Speedline wielen ...

Na de cosmetische ingrepen is er grote kans dat er een motorupgrade gaat plaatsvinden. Bij een aantal van de andere auto's heb ik al eens een Turbo upgrade gedaan ( wat zeer goed bevalt ) dus de 968 zal er waarschijnlijk ook aan moeten geloven ...

Ik ben nu dus een trotse, blije Porsche bezitter.

Groet, Frank

01 aug 2009 10:20
Profiel
PorscheForum Rakker
964C2 '91
Hilversum
Bericht Re: Een 968 CS
Mooi verhaal, dat is een mooi project!

En nu de standaard reactie:

FOOOTOOOOHS!?

01 aug 2009 10:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2S
010
Morruguh Frank en welkom met je mooie 968 CS. Wij zijn natuurlijk benieuwd naar de Turbo upgrade. So keep us posted. :wink:

01 aug 2009 11:48
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Klaar voor het circuit en 'wat steenslag'. Als je toch circuit gaat rijden, is het dan niet zonde om de kop opnieuw te laten spuiten? Wel mooie mods en van harte welkom!

01 aug 2009 11:52
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Welkom hier, goed verhaal en spuiten zou ik ook niet doen in dit geval.

01 aug 2009 11:56
Profiel WWW
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Die duplicaatcode hoeft niet meer op je kentekenplaat te staan. Dus gewoon nieuwe platen laten maken zónder een "1" erop :D

01 aug 2009 12:39
Profiel WWW
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Wel als je de platen kwijtgeraakt bent, niet als je de papieren kwijtgeraakt bent.

01 aug 2009 12:50
Profiel
Dimma schreef:
Ik ben nu dus een trotse, blije Porsche bezitter.

welkom frank..... :wink:

01 aug 2009 13:26
Profiel
PorscheForum Rakker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
M a r c schreef:
Die duplicaatcode hoeft niet meer op je kentekenplaat te staan. Dus gewoon nieuwe platen laten maken zónder een "1" erop :D

Dank voor de vriendelijke ontvangst, heren !

Met die duplicaatcode ben ik dus 3 weken met het Rdw bezig geweest, maar kansloos parcours ; De redenering van de platenmakers ( die dus geen plaat zonder 1-tje mogen maken van de Rdw ) en de Rdw is eenvoudig ; wil je geen 1-tje op je platen dan moet je oude Gaik platen inleveren ; aangezien Sjakie ( zo heet mijn 968 ) nooit Gaik platen op z'n voorhoofd gehad heeft ( Gaik dateert van 2002 en de auto is in 2000 uitgevoerd ) kon ik die onmogelijk overleggen ; dus duplicaatcode 1 en een 1tje op te platen ; ik en Sjakie hebben ons er na 3 weken bellen en soebatten maar bij neergelegd ....

Aankomende week naar de Apk en rijden maar ....

Groet, Frank

01 aug 2009 15:15
Profiel
Veghel
Welkom Dimma, mijn BEPPIE wil wel naast jouw Sjakie staan :shock:

BTW .Er zitten ook dames op dit forum aangezien je aanhef :mrgreen:

Laatst bijgewerkt door Rodger that! op 04 aug 2009 18:03, in totaal 1 keer bewerkt.

01 aug 2009 15:44
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Dimma schreef:
.. aangezien Sjakie ( zo heet mijn 968 ) nooit Gaik platen op z'n voorhoofd gehad heeft ( Gaik dateert van 2002 en de auto is in 2000 uitgevoerd ) kon ik die onmogelijk overleggen

... dan hebben de (originele) kenteken papieren ook geen GAIK merkje :!: .. en kan je 'gewoon' je eerste set GAIK platen zonder 1tje krijgen :!: ... je krijgt dan ook 'n nieuwe set kentekenpapieren met GAIK merkje :wink:

... maar ja, de RDW zou de RDW niet zijn als ... :mrgreen:

01 aug 2009 15:55
Profiel WWW Facebook 
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Ik ken iemand bij de RDW die dit wellicht wel kan beantwoorden en ik zal wel eens informeren!

01 aug 2009 16:00
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Olaf schreef:
Dimma schreef:
.. aangezien Sjakie ( zo heet mijn 968 ) nooit Gaik platen op z'n voorhoofd gehad heeft ( Gaik dateert van 2002 en de auto is in 2000 uitgevoerd ) kon ik die onmogelijk overleggen

... dan hebben de (originele) kenteken papieren ook geen GAIK merkje :!: .. en kan je 'gewoon' je eerste set GAIK platen zonder 1tje krijgen :!: ... je krijgt dan ook 'n nieuwe set kentekenpapieren met GAIK merkje :wink:

... maar ja, de RDW zou de RDW niet zijn als ... :mrgreen:

De originele Nl-kentekenpapieren zijn bij uitvoer naar Frankrijk in 2000 uiteraard ingeleverd, zoals de originele Franse papieren bij herinvoer afgelopen maand ook weer ingeleverd moesten worden. Dus originele kentekenpapieren hebben geen Gaik merkje omdat ze er óf niet meer zijn, óf van Franse makelij zijn :) Dus die vlieger is ook geprobeerd ( maar mevrouw van de Rdw, dit is toch een gewone eerste afgifte van Gaik platen ? zoals bij de Apk vanaf 2002 ook gedaan is ..... ) maar no go. Herinvoer = duplicaat kentekenbewijs en basta ....

Groet, Frank

P.S. mijn geval is helemaal pikant omdat ik na de keuring bij de Rdw een kentekenbewijs thuis kreeg met duplicaatcode 0 ; de dame bij de Rdw in Den Bosch vertelde dat de auto nooit als geexporteerd is aangemeld en aldus geen herinvoer, maar een wijziging tenaamstelling en dus geen duplicaatcode 1. Ik helemaal blij, totdat ik kentekenplaten bestelde en die dus alleen met een 1-tje kon krijgen. De platenmaker mocht van de Rdw geen platen zonder 1 verstrekken behalve als er oude Gaik platen ingeleverd werden. Dat kon dus niet want die waren nooit verstrekt omdat de auto ten tijde van Gaik invoer in Frankrijk verbleef. Na een kleine 3 weken was de Rdw eruit en stuurde mij een briefje met het verzoek het kenteken op te sturen waarna zij mij per omgaande een kentekenbewijs met duplicaatcode 1 zouden opsturen. Aldus geschiede ....

Zo maak je nog eens wat mee :bang:

01 aug 2009 16:11
Profiel
Maaruh, waar blijven de foto's ? :wink:

Welkom hier :thumleft:

01 aug 2009 16:39
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
welkom op het forum :mrgreen:

01 aug 2009 18:41
Profiel
PorscheForum Rakker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Ok, daar bennuh ze dan :

Afbeelding+Afbeelding+Afbeelding

Afbeelding+Afbeelding+Afbeelding

Sjakie z'n nieuwe zwarte schoenen staan, goed gepoetst, ook al klaar :

Afbeelding

Groet, Frank

Laatst bijgewerkt door Dimma op 01 aug 2009 20:43, in totaal 1 keer bewerkt.

01 aug 2009 20:29
Profiel
nice 8) ..........

01 aug 2009 20:32
Profiel
PorscheForum Rakker
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
Welkom! Mooie 968!

01 aug 2009 21:07
Profiel
PorscheForum Rakker
welkom frank met je black beauty :thumleft:

01 aug 2009 21:08
Profiel
Moderator
PF #57
coole bak. jammer van dat 1tje :cheesy: welkom man!

01 aug 2009 21:37
Profiel
PorscheForum Rakker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Dank voor Uw 'U zijt wellekome'.

Ziehier zoals z'n neusje eruit moet komen te zien ; de 'naca-ducts' heb ik ( in Carbon ) uit de States laten komen, de luchtinlaat aan de voorkant moet worden vergroot en het sleepoog verzet naar rechts naast de mistlamp en er komt een Carbon windsplitter onder. De wielen van de 968TS vind ik ook erg mooi .... zijn dezelfde wielen als van de 965 3.3 en 3.6 Turbo S ...

Oh ja en de verstelbare achterspoiler moet er ook nog komen :cheers:

Afbeelding

Groet, Frank

01 aug 2009 21:50
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Wow, fraai zwart monster!

Gewoon even een lapje met thinner over dat 1tje op het kenteken, ben je daar ook vanaf.

01 aug 2009 22:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S 2002
Monster
strakke bak! ben benieuwd naar de foto's van na de verfraaiingen!

01 aug 2009 22:47
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Super auto, welkom en geniet ervan! De echte Clubsports zijn nu al klassiekers en topauto's.

01 aug 2009 22:52
Profiel
PorscheForum Rakker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
De Zondagochtend-mod ....

Afbeelding+Afbeelding

Geconstateerde gebreken na montage en proefrit : schijven voor zijn te dun, achter gewoon dun ; wiellager, ik denk links achter zingt een beetje en links achter zit een rare kloink in de ophanging ( schokdemper of ophangrubber ? ) Oh ja, en hij kan voor en achter wel 20 mm spoorverbreders gebruiken ....

Zondagmiddag neem ik vrij :D

Groet, Frank

02 aug 2009 12:24
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 48 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende