Auteur |
Bericht |
Koen De Moortel
|
SC met/zonder luchtpomp verschil merkbaar ?
heb daarnet in een andere topic nog maar eens gehoord over die luchtpomp op SC's. Bij mij zit ze er nog op, maar het lijkt me inderdaad geen werk om dat riempje los te koppelen. Is het verschil de moeite ? Bedankt om me alweer iets bij te leren
_________________________________________ Pro-Ventas: "nothing happens until someone sells something..."
|
06 aug 2009 23:08 |
|
|
bully
|
Re: Met/zonder luchtpomp verschil merkbaar ?
zet eens foto's in je album
|
07 aug 2009 0:07 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Met/zonder luchtpomp verschil merkbaar ?
het beste is om het te verwijderen en de inlaten af te dichten. het scheelt toch pk's,
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
07 aug 2009 0:08 |
|
|
Porsje
Abarth 124 Spider 2017
Ex.Boxster 2.7 2008
Ex 924 1979
Ex.911 SC targa 1982Beverwijk
|
Re: Met/zonder luchtpomp verschil merkbaar ?
Ik heb hem zelf verwijderd, merk nauwelijks verschil. Maarja, er draait wel iets nutteloos mee dus ik wilde hem er liever af. Het ding weegt ook behoorlijk wat....
Gr. Gijs
|
07 aug 2009 0:57 |
|
|
svm
911 SC TARGABelgië
|
Re: SC met/zonder luchtpomp verschil merkbaar ?
Ik heb mijn luchtpomp en leiding met luchtinjectoren ook verwijderd. ik heb de gaten afgedicht met inbusvijsjes. Het verschil is te verwaarlozen. Ook qua uitlaatgassen. Ik ben toch zonder problemen de technische keuring in belgië gepasseerd. Ik weet niet of die waardes voor de Nederlandse apk verschillen.
|
08 aug 2009 15:13 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: SC met/zonder luchtpomp verschil merkbaar ?
Die luchtpomp was MI voor de Amerikaanse markt ... lijkt me stug dat je zonder luchtpomp in Europa problemen met 'n APK, TUV of andere keuring kan krijgen ...
|
08 aug 2009 15:28 |
|
|
paulb
ex 964 Turbo 3.3
|
Re: SC met/zonder luchtpomp verschil merkbaar ?
De mijne is 2 jaar geleden ook verwijderd (pomp zit er nog maar de leidingen etc), geen verschil in prestaties en geen probleem voor de APK!
|
09 aug 2009 13:09 |
|
|
jack-in-the-box
West-Vlaanderen (België)
|
Re: SC met/zonder luchtpomp verschil merkbaar ?
luchtpomp verwijderen = ook de katalysator verwijderen en andersom
|
09 aug 2009 14:52 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
Re: SC met/zonder luchtpomp verschil merkbaar ?
SC had nog geen katalysator Mijn ervaring is, dat het niets scheelt in vermogen, en verder ook nooit problemen gehad mbt emissie eisen APK, dus gewoon eruit mikken, het was immers voor de amerikaanse markt bedoeld.
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
09 aug 2009 20:30 |
|
|
Porsje
Abarth 124 Spider 2017
Ex.Boxster 2.7 2008
Ex 924 1979
Ex.911 SC targa 1982Beverwijk
|
Re: SC met/zonder luchtpomp verschil merkbaar ?
Belachelijk systeem ook, een beetje lucht in de uitlaat injecteren om de emissie te verlagen (verdunnen?).
Viel me tegen dat Porsche toen al niet iets beters had als dit om hem schoner te krijgen.
|
09 aug 2009 21:19 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: SC met/zonder luchtpomp verschil merkbaar ?
ik denk dat het iets is wat in amerika veel gebruikt werd, mijn pontiac uit 1966 had het ook (toen al) heb het riempje verwijderd toen het pompje vast liep robert
_________________________________________ remmen is angst
|
09 aug 2009 22:19 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Re: SC met/zonder luchtpomp verschil merkbaar ?
Ik zag het ook op een Maserati Quattroporte eind jaren 80. Blijkbaar niks om je voor te schamen. Men vraagt een waarde onder een bepaald maximum percentage CO, NOx, etc; men krijgt zoeen waarde. (gram/km zou beter zijn, maar dat geldt nu ook niet altijd, bijv. niet voor hybrides. Om net zo te bekritiseren redenen.)
|
09 aug 2009 22:56 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: SC met/zonder luchtpomp verschil merkbaar ?
Luchtkoelers
|
10 aug 2009 7:24 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Re: SC met/zonder luchtpomp verschil merkbaar ?
Vroegah fietsten wij zo lang mogelijk door zonder licht (tegenwoordig heel normaal ) want als je de dynamo aanzette moest je flink harder trappen. Geldt dus ook voor de luchtpomp, alles wat wordt aangedreven kost vermogen. Ik dacht zelfs een pk of 6 - 8 Niet echt merkbaar dus. Maar als je de hele bende, pomp, steunen, leidingen e.d. wegsloopt en de ontstane gaten netjes afdopt (gewoon een setje voor te koop bij de betere specialist) ziet de motorruimte er ineens weer iets verzorgder uit
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
10 aug 2009 10:55 |
|
|
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
Re: SC met/zonder luchtpomp verschil merkbaar ?
Belachelijk???? Briljante oplossing om die milieuridders op het verkeerde been te zetten
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
11 aug 2009 3:03 |
|
|
Koen De Moortel
|
Re: SC met/zonder luchtpomp verschil merkbaar ?
Hoi, bedankt allemaal. Ik heb het zondag even geprobeerd, en ik moet eerlijk toegeven...merk er niks van... wel heb ik gewoon het riempje eraf gehaald, de rest heb ik laten zitten. misschien doet het gewicht ook nog wat, volgend weekend haal ik het eruit, want ik denk dat het er idd mooier uitziet zonder al die milieu-rommel
_________________________________________ Pro-Ventas: "nothing happens until someone sells something..."
|
11 aug 2009 10:50 |
|
|