Ik zou graag wat advies krijgen waar op te letten bij een porsche 968 cs die ik in Duitsland te koop heb zien staan. Zie ook:
viewtopic.php?f=1&t=24058Ondertussen heb ik contact met de verkoper gehad en het lijkt een serieuze liefhebber. Heeft meerdere auto's waaronder ook een 968 cabriolet. Heb verschillende rekeningen en inzage in onderhoudsboekje gekregen. Zit alleen nog met de volgende vragen:
* auto heeft 93.000 km gelopen, waarvan slechts 117 km in 2006, 472 km in 2007 en 182 km in 2008. Daarvoor hoogstens een paar duizend km per jaar in handen van de eigenaar sinds 2002. Heeft die hoogst waarschijnlijk nadelige gevolgen?
* afgelopen april heeft de eigenaar alle tandriemen laten vervangen en ook de waterpomp, ik dacht gelezen te hebben dat ook de nokkenas een keer vervangen was, maar dat is dus niet het geval, is dat zeer snel te verwachten en tegen welke kosten?
* hij geeft aan dat de remschijven voor zijn vervangen door M030 exemplaren met diameter 304 mm met een remzadel adapter?, echter heeft ie rechts de schijf na 3.000 km laten vervangen omdat er een scheur naar de buitenrand zat vanuit een van de buitenste gaten, kan dat gebeuren? of is daar echt misbruik voor nodig?
* ik heb ook gegevens over de dikte van de schijfremmen, is ergens na te zoeken wat de originele dikte hoort te zijn, zoals je met BMW de site realoem.com hebt?
* bij een tuv keuring een keer de keder(?) stossstange achter links en rechts vastgezet, geen idee waar dat over gaat
* accu vervangen recent voor een 45ah accu, is dat voldoende?
* koppeling waarschijnlijk nog niet eerder vervangen, een probleem?
* 4 eerdere eigenaren voor deze man, of moet je je daar niks van aantrekken?
Voordat ik verder ga met onderhandelingen zou ik graag wat antwoorden willen hebben, dus alle tips en informatie die jullie hebben is welkom!