Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 11:45

Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
vastlopend navigatiesysteem in 997 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
991 GT3
Rotterdam
Bericht vastlopend navigatiesysteem in 997
Het navigatiesysteem (PCM) in mijn 997S uit 2005 vertoont wat rare kuren.
Normaal wordt de te rijden route op de kaart op het display netjes in het oranje aangegeven, na een uurtje rijden komen er willekeurig meerdere rechte oranje strepen over het scherm dwars door de kaart heen.
De echte route is moeilijk daarin te onderscheiden.
Als ik dan na een korte stop, bijvoorbeeld na het tanken, het navigatiesysteem weer aanzet, dan geeft het systeem, als je de kaart op het display wil zien, de melding "kaart wordt geladen" of "het navigatiesysteem wordt gestart". Dat duurt dan de rest van de rit (soms wel een uur of langer).
Het opmerkelijke is dat het navigatiesysteem ondertussen gewoon functioneert als ik het in de 'pictogram-modus' zet, de aanwijzingen (pictogrammen) worden op het dashbord en op het navigatiedisplay weergegeven en ook de gesproken aanwijzingen worden gegeven.
Echter, de kaartweergave sec blokkeert met afwisselend bovengenoemde meldingen. :scratch:
De DVD eruit halen of het PCMsysteem uitzetten en opnieuw starten helpt niet.
Het lijkt wel of het met de warmte-ontwikkeling in de navigatie-dvd-speler te maken heeft.
Iemand enig idee?

10 aug 2009 20:36
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S, ex- 964, Cayenne S, Range Rover Sport 2010
Regio Arnhem
Bericht Re: vastlopend navigatiesysteem in 997
Ik heb een klacht gehad met de pcm 2.1 van mijn cayenne die hier op lijkt. Na een lange rit herstarte de pcm zich zelf vaak meerdere malen waarbij inderdaad ook de kaart op nieuw werd geladen terwijl de rest van de navigatie nog gewoon werkte. Het laden van de kaart lukte steeds niet totdat de wagen werd uitgezet en na enkele minuten opnieuw werd gestart. Uiteindelijk bleek dat de dvdspeler een fout gaf tijdens het laden van de kaart waarbij er vreemde storingen optraden in cd pcm. Dit is uitgelzen door de dealer in vervangen onder garantie. Nu werkt alles weer normaal. Ik zou dus even de dealer raadplegen en naar het pcm systeem laten kijken.

11 aug 2009 0:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: vastlopend navigatiesysteem in 997
De DVD zorgvuldig reinigen :idea:

11 aug 2009 22:07
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ]