Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 8:40



Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
één voor de prijs van twee? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 3.2 '85, Porsche 944 turbo S '88
Bericht één voor de prijs van twee?
Ik heb momenteel twee auto's waar ik in mijn vrije tijd mee rijdt, een Porsche 911 uit 1985 en een Corvette uit 1971. Hartstikke leuk natuurlijk alleen ik begin er achter te komen dat het toch niet handig is. Ten eerste kun je maar met 1 auto tegelijk rijden en het kost je ook twee keer zoveel tijd/geld qua onderhoud, poetsen etc.

Ik zit tegenwoordig wekelijks wel bij de garage voor het een of het ander en bestel veel te veel onderdelen voor beide auto's. De tijd die ik aan de een spendeer gaat af van de tijd die ik eigenlijk aan de andere auto zou willen besteden. Ik moet (helaas) ook nog werken dus heb beperkte tijd. :(

Nu zit ik te denken om beide auto's te verkopen en er één auto voor terug te kopen. De corvette is leuk maar ik heb toch meer met het merk Porsche. Het leek me wel een strak plan om een 911 turbo (930) te kopen van de opbrengst van beide auto's. Wat vinden jullie? Goed idee?

Ben ook benieuwd of er mensen zijn die van een 3.2 naar een 3.3 turbo gegaan zijn en hoe dat is bevallen. Ik zit zelf te denken aan een budget van rond de € 40.000 - € 45.000 voor de turbo (€ 15.000 voor de Porsche en € 25.000 voor de Corvette). Volgens mij kun je daar wel een mooie voor kopen. Zag alleen dat het aanbod in Nederland wel erg beperkt is, op www.mobile.de staat gelukkig wel een ruim aanbod. Misschien is zelfs een turbo cabrio bereikbaar, maar vraag me af of dat wel een rijdersauto is. Het is nl. wel de bedoeling dat er met de auto gereden wordt.

Ik hoor graag jullie reacties.

Dennis


27 mei 2009 10:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: één voor de prijs van twee?
Moondogjr schreef:
Ik zit zelf te denken aan een budget van rond de € 40.000 - € 45.000 voor de turbo


Met dat budget zou ik voor de 964 turbo gaan. Net wat moderner, maar nog steeds het oude turbo gevoel waar je waarschijnlijk op uit bent.


27 mei 2009 10:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: één voor de prijs van twee?
+1


27 mei 2009 10:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 3.2 '85, Porsche 944 turbo S '88
Bericht Re: één voor de prijs van twee?
Het moet echt een 85-89'er worden. Dat model vind ik toch nog steeds de mooiste voor zowel normale als turbo. Krijg ik het echte "eighties" gevoel van. :)


27 mei 2009 11:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: één voor de prijs van twee?
Met dat budget moet het wel gaan lukken lijkt mij.

http://thegallery.onlinevoorraad.nl/sfe ... id=1832687


27 mei 2009 13:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: één voor de prijs van twee?
oerturbo is gaaf. wel meer onderhoud en duurdere onderdelen.
_________________________________________
oud is beter


27 mei 2009 13:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster Dodge ram 1500 4x4 Buick Riviera boattail mercedes 280 se w126
Bericht Re: één voor de prijs van twee?
liever een tragere 911 en een Vette, dan maar een.
hoe kan je door het leven zonder V8. :bang: :bang: ik peins er niet over mijn 7,5 liter V8 weg te doen. :D
dus bezint eer ge begint, je gaat hem missen.
_________________________________________
voor scooter of oldtimer onderdelen www.bikescooterparts.com


31 mei 2009 11:08
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: één voor de prijs van twee?
henzel schreef:
hoe kan je door het leven zonder V8.


Dat gaat best prima met een geblazen 911...


31 mei 2009 11:20
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: één voor de prijs van twee?
... 928 GTS kopen :?: :idea:


31 mei 2009 11:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht Re: één voor de prijs van twee?
Eén voor de prijs van twee, in dit geval doen zou ik zeggen.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


31 mei 2009 12:19
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht Re: één voor de prijs van twee?
Moondogjr schreef:
Het moet echt een 85-89'er worden. Dat model vind ik toch nog steeds de mooiste voor zowel normale als turbo. Krijg ik het echte "eighties" gevoel van. :)

Is ook de ECHTE turbo imho :wink:
_________________________________________
"Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"


31 mei 2009 12:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht Re: één voor de prijs van twee?
Al ontwikkelingen?
_________________________________________
Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid


08 aug 2009 22:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht Re: één voor de prijs van twee?
Zet eens een foto met wat gegevens van jouw Vette hier neer...


08 aug 2009 22:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: één voor de prijs van twee?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


09 aug 2009 0:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht Re: één voor de prijs van twee?
Mooi ding! Vriend van me in Amerika heeft er ook een (smallblock handgeschakeld(!) uit '71), daar heb ik wel eens een stukje in gereden. Was erg leuk rijden.
_________________________________________
Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...


09 aug 2009 1:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht Re: één voor de prijs van twee?
Mooi ding idd. Het zal waarschijnlijk een L-48 zijn?


09 aug 2009 1:49
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: één voor de prijs van twee?
Stoere kar. Vind deze foto ook mooi overigens.

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


09 aug 2009 7:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 3.2 '85, Porsche 944 turbo S '88
Bericht Re: één voor de prijs van twee?
Het is inderdaad een L48, dat gaat hard zat en ik wil niet weten wat een 7.4 verbruikt! :)

De Corvette is een 1971'er met een 5.7 v8 met 270 PK (bruto) dit komt netto volgens de huidige maatstaven neer op 200 PK. Er staat ca. 25.000 mijl op de teller. Er zit stuur- en rembekrachtiging op en het is een automaat. Ik heb evt. de gegevens van de zaak waar ik hem heb gekocht (www.contes.com, mocht je er een willen importeren kan ik hem van harte aanraden!) en de vorige eigenaar. De auto is volledig origineel.

De auto is technisch in zeer goede staat (voor zover ik dat kan beoordelen uiteraard), apk is geldig tot mei 2011. Zowel het interieur als het exterieur ziet er prima uit. Waarschijnlijk is hij in het verleden al eens gespoten, omdat de lak op kunststofdelen vaak wat sneller "slijt". Ik vermoed dat de auto nooit regen heeft gezien, aangezien zowel de ruitenwissers als de ruitensproeier, niet functioneerden toen ik de auto kreeg. Het ruitensproeiermechanisme was zelfs niet aanwezig, dit heb ik zelf na import aan laten brengen.

Voor degene die het willen weten....dit is geen verkoopadvertentie, maar prijsindicatie is € 28.000.


10 aug 2009 10:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 Turbo '87
Renkum
Bericht Re: één voor de prijs van twee?
Mijn advies:

3.2 houden én een turbo erbij kopen :wink: ; moet lukken met het budget van alleen de Corvette. Ik spreek (met Roy) uit ervaring omdat we de 3.2 en de Turbo (beide uit 87) delen. We gebruiken de 3.2 regelmatig op een circuit en met de Turbo wordt getoerd enzo. Er is echt wel veel verschil in karakter. Het geluid -de turbo pruttelt en ploft zo lekker -de 3.2 klimt zo lekker in de toeren, het krachtsverschil -de oemf in de turbo!, de souplesse -de turbo met een zware koppeling, die je gelukkig maar voor vier versnellingen hoeft te gebruiken is heel anders dan de G50, de looks -ik merk de turbobreedte echt wel in de garage: dan past de fiets er nauwelijks nog naast ... het verschilt dus onderling behoorlijk en daarom zijn ze beide zo aantrekkelijk!
Onze turbo hebben we gekocht met al bijna 300.000 km en er zijn er nu zo'n ruime 20.000 bij gereden, maar alles loopt nog als een zonnetje (ook dankzij het onderhoud van William Koen).

Veel succes met je beslissing!
_________________________________________
Forza Porsche!


10 aug 2009 20:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 3.2 '85, Porsche 944 turbo S '88
Bericht Re: één voor de prijs van twee?
Dat zet me aan het denken Felbie. :) Eerst maar eens kijken òf, hoe snel en waarvoor ik de corvette verkocht krijg.
In de huidige markt zijn de prijzen voor corvette's in de VS flink gedaald, dus wellicht nog even geduld hebben totdat de economie weer een beetje aantrekt.


11 aug 2009 8:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonder
kort by Newark-on-Trent, U.K
Bericht Re: één voor de prijs van twee?
Ik heb een turbo uit 83 en het is een brilliante wagen indien je op de autobahn zit. Hier in Engeland zijn de straten te kort, de snelheidscontroles te streng en de 4 speed versnellingsbak zou eigenlijk een 5 moeten zijn (is nadien met het 1989 model gekomen).

Ik wou een turbo uit mijn systeem hebben en voila ik heb hem en het was leuk. Ben naar St tropez gegaan, beetje de Gorges du Verdon en Paul Ricard gedaan maar mijn hart ligt bij mijn normale, non turbo Carrera 3.
Licht, hangt aan de gas als geen enkele andere, rijdt als de duivel en.... het verbruik is best lager dan met de 930.

Moest ik een turbo overwegen, dan ofwel het icoon: de turbo 3.o, oftewel de 964 turbo 3.6. Ik heb ook met een 964 3.3 gereden die getuned was tot 370 pk bij de man van de rollenbank (en de servo brakes+ steering was leuk maar is een pak minder precies. Wellicht was in het dagelijkse leven deze 964 3.3 toch wel de meest practische auto.

John Glynn van 911 en porsche world gaat mijn turbo vergelijken met een 3.2 carrera -met-turbo die 374pk maakt. Ik heb de 930 gekocht en meteen op de rollenbank gezet: met luchtpomp en 4 jaar weinig km gemaakt, maakte ie 291pk. Ik heb ze laten servicen en perfect laten afstellen, los gereden, na de reis olielekken/remmen/ophanging/sturing herbouwd en uitlaat vervangen en heatwrapped.

Voordat John ze gaat rijden gaat ze terug op de rollenbank: de luchtpomp + heatwrap + service+ afstellen moet standaard 300 pk opbrengen, zelfs na 212000 km.

AfbeeldingAfbeelding


THE LITTLE DIFFERENCE (AMS january 1975 testing the C3 vs the turbo 3)

It is not only the 20.000 deutschmarks difference in purchase price that differentiate the Turbo from the Carrera. I believe that the purchasers are people with completely different mentalities.

Carrera types are more active drivers who like their car really responding to the input of the accelerator when it is negotiating the bends. That pleasure is heightened if your sportscar is equipped (as was our test car) with the adhesion inducing 50-series tyres. The turbo provides, equipped with similar tyres, a lot less pleasure insofar as going rounds bends is concerned. Its power delivery isn’t gradually: it comes from 4100 rpm down like a sledgehammer. And that requires, above all when accelerating out of bends, considerable concentration; as this is the point where the back often overtakes you. You can help this if you convert yourself to a left-foot brake pedallist. Stay on the gas so that the boost pressure doesn’t diminish and brake with your clutch foot. But such artistry is not obvious in Porsche pilots who spend 65.000 deutschmarks for a leather clad vehicle.

Its domains are motorways, on which you can fully play the trump card of the Turbo’s acceleration. Obviously, it is addictive in city driving when you take traffic- light acceleration for a take-offs, but unfortunately the clutch will let you know that it is markedly decreasing and the outside world experiences, when you subsequently need to brake, nothing but reluctance. On motorways however, the turbo works as a sovereign ruler, overtaking manoeuvres often not even requiring touching the gearlever as its third gear will reach from 100 km/h to 200 km/h.

The passing of the 200km/h boundary is totally effortless and cruising speeds between 200 and 240 km/h are without any problem. Impressive hereby is the general quietness of the car: the engine is less loud than the carrera’s, the directional stability is more stable thanks to it serial equipped rear wing. Where, in fast 200km/h bends, the Carrera tends to go walking unless you remain firmly on the gas, the Turbo is glued to the bend , even if you are forced to let go off the gas.

It doesn’t posses the bad habits of the BMW Turbo which retorted to fishtailing and which could only be stabilised by responding with full acceleration.

In short: A turbo is more a sports car for level-headed people whilst the Carrera attracts more dynamic characters. It would be ideal however, when your garaged housed both a turbo and a Carrera : one for the motorways and one for the A-roads.

Groetjes,


Bert
_________________________________________
http://911carrera3.com
Registrar for the Carrera 3.o and Turbo 3.o worldwide register


11 aug 2009 16:55
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 21 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.