Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:55

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Bobine 986 2.7 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster 2.7 BMW 120D
Bericht Bobine 986 2.7
Hoi,

vandaag tijdens een rit ging de motor waarschuwing lamp branden met de mededeling om een dealer op te zoeken. Tegelijk begon de auto ook te trillen alsof hij 1 of meerdere cilinders miste. Na een stop met motor uit was het eerst weg maar na 5 minuten kwam het weer terug.
Net thuis Porsche assistance gebeld die weer de wegenwacht hebben ingeschakeld.
De wegenwacht heeft hem uitgelezen en er bleek dat cilinder 2 en 6 vonk overslag hebben. Dit betekent dat de bougie gewoon geen vonk krijgt.

De wegenwacht dacht dat het aan de bobine zou liggen, maar was niet heel zeker. Auto heeft 49,000 Km gelopen op dit moment, lijkt me vroeg voor een dergelijke storing. Ik zal maandag eens contact opnemen met Porsche.

Iemand ervaring met gelijke problemen met de motor?

16 aug 2009 19:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Bobine 986 2.7
De bobine of 6 stuks, 1 per cilinder? Neem aan dat je al het laatste hebt.

Deze bobines zitten bovenop de bougie en hebben dus thermisch nogal wat te lijden 8)
Hebben zeker niet zo'n lang leven als de klassieke enkele...

Blijft punt dat het er 2 zijn in jouw geval... Toeval :?: :roll:

16 aug 2009 19:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster 2.7 BMW 120D
Paul II schreef:

Deze bobines zitten bovenop de bougie en hebben dus thermisch nogal wat te lijden 8)

Er zijn idd 6 bobines. Maar begreep van de wegenwacht dat ze vaak paarsgewijs worden aangestuurd. Zou kunnen dat er daar iets mis gaat. Ben benieuwd..

16 aug 2009 21:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
De bobines van tegenwoordig komen vooral uit China etc. En zijn één van de zwakste onderdelen in de moderne automotor. Met onze Audi A6 gehad. Nog geen 40.000 km. 1 bobine gesmolten waardoor ook de hoofdzekering eruit knalt van het motormanagement. Tja en ze weten er van. Vrijwel alle merken hebben dezelfde bobines en die als een Russische roulette kapot kunnen gaan. Audi werkt al met de 5e fabrikant.

17 aug 2009 10:50
Profiel
PorscheForum Rookie
hartpvd schreef:
Paul II schreef:

Er zijn idd 6 bobines. Maar begreep van de wegenwacht dat ze vaak paarsgewijs worden aangestuurd. Zou kunnen dat er daar iets mis gaat. Ben benieuwd..

Als er overslag wordt opgeslagen op een cilinder hoeft er niet direct een bobine kapot te zijn,
misschien heeft er een bobine of injector even 1 of 2 arbeidslagen gemist en is dat opgeslagen zonder aanwezigen gebreken.
Bobines gaan daarintegen nog wel eens kapot inderdaad,maar misschien is er 1 stuk...
Paarsgewijs vonken gebeurd niet bij de boxster. (en dan kan het ook niet op 2 en6 zijn,deze zuigers staan niet tegelijk on het bovenste punt)

Zoals eerder al gezegt was, de bobines hebben het behoorlijk "zwaar". Ze worden loeiheet waardoor het plastic op een gegeven moment gaat uitharden en scheuren,en ze zitten ook nog in het opspattend regenwater tijdens het rijden...

24 aug 2009 23:19
Profiel
PorscheForum Rookie
Vanmorgen ging bij mijn auto het CHECK lampje t.b.v. het motorblok eerst knipperen en daarna bleef het lampje aan.
Even de auto stilgezet en weer gestart, lampje bleef weer aan.
Daarna langs de garage gereden, cylinder 4, 5 en 6 OVERSLAG volgens de storingscomputer uitlezing.

Morgen gaan er 6 nieuwe bobines en bougies in, hopelijk brengt dat verbetering.

Auto rijdt weer als een zonnetje, en achteraf had ik er al een tijdje een beetje last van, zoals niet direct oppakken na op schakelen.

17 dec 2013 16:37
Profiel
PorscheForum Rookie
Ik heb sinds een paar dagen de zelfde storing,
Fout geheugen geeft aan overslag op cilinder 4,5,6

Lijkt dus op te lossen door nieuwe bougies en bobines,
HEt enige vreemde vind ik dat de bobines (beru) pas 4 jaar oud zijn. En ze alle 3 in een keer storing geven.
Wie kan mij wat wijzer maken

13 okt 2014 11:25
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]