Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 21:18

Antwoord op onderwerp  [ 487 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Volgende
Laura Dekker 

Wat vindt u?
Poll eindigt op 30 aug 2009 10:30
Laura moet haar zeiltocht kunnen maken 44%  44%  [ 38 ]
Laura moet haar zeiltocht niet maken 56%  56%  [ 48 ]
Totaal aantal stemmen : 86

Laura Dekker 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Porsche 911 3.2 Heusden - Zolder Belgie (Limburg)
Bericht Re: Laura Dekker
amandus schreef:
Onverantwoord :!:

Akkoord ,
maar wat zouden wij doen als we een Dochter/Zoon hadden met deze ambitie ??
Ik weet het niet ,
moet je voor staan !
"Het zal je kind maar wezen"

25 aug 2009 12:21
Profiel
Westervoort
Vind haar ook te jong voor zo'n levensgevaarlijke onderneming. Het is nog een kind.

25 aug 2009 12:46
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Zat meisjes van 13 jaar die al de modellenwereld in gaan. Met dezelfde normen is dat ook niet correct. Ik snap dat er niet positief tegenaan wordt gekeken, maar ik vind wel dat nu veel te makkelijk wordt gezegd dat die ouders niet in staat zijn om deze beslissing te maken. Dat is zoiets als: zo lang je beslissingen neemt die ons welgevallen ben je in charge. Dan heb je dus feitelijk NIETS te zeggen.

De vraag zou m.i. moeten zijn of de gezondheid van het kind teveel in gedrang komt. Natuurlijk is dat niet onmogelijk, maar naar mijn nooit bescheiden oordeel is het in dezen niet zodanig dat men in moet grijpen.

25 aug 2009 14:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Er zal wel voortdurend een of ander bootje achteraan varen of toevallig in de buurt zijn als het misgaat, lijkt me niet dat haar ouders op de kade staan te wuiven en zeggen "ik zie je wel over een jaar of zo".

Trouwens een satelliet telefoon is ook top tegenwoordig, en met GPRS weet iedereen altijd waar ze uithangt!

Vind het wel verstandig als ze het plan nog een paar jaar in de ijskast zet, over bv 4 jaar is dat water er nog (waarschijnlijk meer) en is ze er misschien meer klaar voor.

Nu is het voor het recordboek.

25 aug 2009 15:00
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Inderdaad een apart onderwerp voor op het forum maar heb toch even gestemd... :wink: Tegen :!:

Kind (!) van 13 :shock:

Ik vind dus dat niet iedereen moet doen en laten wat hij/zij wil maar juich op momenten een wetgeving met handhaving van normen (en waarden) toe. Neemt niet weg dat ik me ook weleens kan irriteren aan diezelfde wetgeving :roll:

25 aug 2009 15:50
Profiel
foxtrot / oscar
In NL maken we graag korte metten met talent :bang:
bekrompen k#t mentaliteit...

25 aug 2009 16:14
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
ASW schreef:

Ik vind dus dat niet iedereen moet doen en laten wat hij/zij wil maar juich op momenten een wetgeving met handhaving van normen (en waarden) toe.

Niemand heeft er last van...

Maar goed, ze kan inderdaad beter in een schuur zichzelf in coma zuipen, want dan gaat men de ouderlijke macht niet beperken... Dat is nl. meer gebruikelijk.

25 aug 2009 16:30
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
Als (zee)zeiler zeg ik; laat haar het wereldrecord vestigen en ons een trotse natie zijn. Zeker gezien haar ervaringen.

Ben wel hypocriet want wanneer mijn dochter over 6 jaar hetzelfde vraagt zou ik slapeloze nachten hebben :oops:

25 aug 2009 16:39
Profiel WWW
Kregen hier ook zo'n dergelijk reacties toen onze 20 jarige zoon Timo voor zich zelf begon.
En zoals ik hem controleer, zullen ze haar ook wel volgen met alle moderne spullen.
Dus als zij die ambitie heeft, gaan met die banaan. :idea:

25 aug 2009 16:41
Moderator
PF #57
Sander911 schreef:
Ben wel hypocriet want wanneer mijn dochter over 6 jaar hetzelfde vraagt zou ik slapeloze nachten hebben :oops:

Precies daarom schreef ik in het begin dat ik dat meisje niet ken en dat de ouders en het kind dat wat mij betreft zelf moeten beslissen... Ik zou er over 4 jaar ook niet aan moeten denken dat mijn meissie dat zou gaan doen... (ik vind het idee dat ze gaat stappen op haar 24e :wink: al eng...)

25 aug 2009 16:47
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
horn schreef:
(ik vind het idee dat ze gaat stappen op haar 24e :wink: al eng...)

:mrgreen:

... hoe jong was jij, toen je ging stappen :?: ... en met je eerste meisje lag te rollenbollen :?: :cheesy:

Als dat kind er talent voor heeft - en het zelf (ook) echt wil ... lekker laten gaan :!:
Zo'n "reisje" kan nog wel eens veiliger zijn dan in de grote stad naar school gaan :wink:

25 aug 2009 16:50
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Olaf schreef:
... hoe jong was jij, toen je ging stappen :?: ... en met je eerste meisje lag te rollenbollen :?: :cheesy:

Exact! Daarom dus... :mrgreen: :twisted:

25 aug 2009 16:52
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
ik kom er niet goed uit. en in dubio abstine, helaas.

25 aug 2009 16:54
Profiel
3.2S
010
Jij hebt helemaal gelijk Marcel. Jij kan haar beter naar een Disco feestje in Hoek van Holland laten gaan. :mrgreen:

25 aug 2009 17:42
Profiel WWW
gast schreef:
Grote kerels worden doodgeschoten op de oceaan op hun tankers en jullie vinden het volkomen normaal dat een 13 jarig wicht alleen de oceaan over zeilt :bang: Met alle publiciteit erbij danken de heren rovers NL hartelijk en wachten haar met open armen op :idea:

Is wat kleiner als een tanker, dus valt op de oceaan niet op. :mrgreen: :wink:

25 aug 2009 17:57
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Zeilbootje vergelijken met 'n olie-tanker :roll: :scratch:

... er worden hier ook niets vermoedende feestgangers op 'n strandfeest neer geschoten :|

25 aug 2009 17:58
Profiel WWW Facebook 
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Ik vind het onverantwoord,om niet te zeggen belachelijk! :shock:

25 aug 2009 18:03
Profiel Facebook 
Veghel
Ze mag wel uitkijken als ze met haar zeilbootje vanuit hoek van holland de wereld rond gaat :wink:

25 aug 2009 18:11
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Kind is 13.
Volgens mij heb je officieel Vaarbewijs II nodig om een zeehaven uit te mogen varen. Min. leeftijd 18 jaar.
Als je een marifoon/GMDSS-noodbaken wilt bedienen/meenemen heb je een Marcom-B papiertje nodig. Min. leeftijd 16 jaar.
Als je haar zo nodig "juridisch-administratief" dwars wilt zitten. :wink:

Vind eea. geen overheidstaak maar wel een taak van de ouders. Als dat wicht zonodig de wereld rond wil zeilen wacht ze maar tot ze 16 of 18 is oid.
Idem met piercings/tattoo's; neem maar een beslissing als je kunt denken/mag verwachten dat ze kunnen denken

Ik ben zelf een regelmatige (zee-)zeiler. Meestal Waddenzee/Noordzee (waar het al beheurlijk kan spoken tussen Schotland en Noorwegen).
Ben ook wel eens in een fiks stormpje beland ten westen van St. Kilda. Dan ben je blij dat je 36 uur later halflevend op de kade staat in een verzopen Stornoway. :roll:
Maar als het mooi weer blijft kom ik in mijn ééntje ooit ook wel heelhuids aan in Saint-Barthélemy of een ander paradijselijk oord. :mrgreen:

25 aug 2009 18:25
Profiel
Airhead schreef:

Vind eea. geen overheidstaak maar wel een taak van de ouders.

Helemaal mee eens. Die ouders nemen een beslissing die velen niet begrijpen, maar dat is hun goed recht.

25 aug 2009 18:38
Profiel
Porsche 911 3.2 Heusden - Zolder Belgie (Limburg)
Maar goed dat dit geen Porsche Forum waardig draadje is/was !!! :scratch: :scratch:

:popcorn: :popcorn:

50 reacties op nog geen 6h tijd !!

25 aug 2009 18:46
Profiel
Amsterdam
Airhead schreef:
Kind is 13.
Volgens mij heb je officieel Vaarbewijs II nodig om een zeehaven uit te mogen varen. Min. leeftijd 18 jaar.

Alleen voor schepen langer dan 15 M of snelle motorboten.

Citaat:
Als je een marifoon/GMDSS-noodbaken wilt bedienen/meenemen heb je een Marcom-B papiertje nodig. Min. leeftijd 16 jaar. Als je haar zo nodig "juridisch-administratief" dwars wilt zitten. :wink: :

So what ? Apparatuur tenaamstellen op een volwassene, en buitengaats / buiten NL, in internat. water kan/mag alles.
( gmdss is overigens alleen voor beroepsvaart verplicht )

Ach, dit meisje heeft meer ambitie als al onze kabinetsleden bij elkaar.
Als we na haar vertrek nooit meer iets van haar vernemen, had het niet moeten mogen, als ze succesvol terugkomt is ze
een nationale heldin. 8).
Of het verstandig is op deze leeftijd? nee. Ze kan kleinschalig dan wel ervaring hebben, dat betekend niet dat ze al alle problemen heeft ondervonden die ze op de wereldzeeen tegen kan komen, en "handelen". Is ook te betwijfelen of ze genoeg fysieke kracht heeft om langdurige tegenslag te overstaan.

25 aug 2009 19:10
Profiel
Moderator
PF #57
Als zij en haar ouders het risico aandurven, wie zijn wij dan om te protesteren? Dat je het voor je eigen dochter niet toestaat is jóuw goede recht. Maar laat anderen doen wat ze willen...

25 aug 2009 19:20
Profiel
Groningen
LeoH schreef:
Airhead schreef:
Kind is 13.

Alleen voor schepen langer dan 15 M of snelle motorboten.

En op zee... Minimale leeftijd vaarbewijs is 18.

Laatst bijgewerkt door Jort op 25 aug 2009 19:23, in totaal 1 keer bewerkt.

25 aug 2009 19:21
Profiel
Moderator
PF #57
Internationaal of voor Nederlanders? Ik bedoel: ook voor Nieuw-Zeelanders? :wink:

25 aug 2009 19:22
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 487 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Volgende