Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 21:50

Antwoord op onderwerp  [ 487 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20  Volgende
Laura Dekker 

Wat vindt u?
Poll eindigt op 30 aug 2009 10:30
Laura moet haar zeiltocht kunnen maken 44%  44%  [ 38 ]
Laura moet haar zeiltocht niet maken 56%  56%  [ 48 ]
Totaal aantal stemmen : 86

Laura Dekker 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Groningen
Bericht Re: Laura Dekker
Volgens mij mag ze officieel niet eens manouvreren in onze zeehavens.

25 aug 2009 19:23
Profiel
Amsterdam
Jort : http://www.vaarbewijsonline.nl/VB.html

Citaat:
Klein Vaarbewijs I of II?
Of u vaarbewijsplichtig bent of niet is afhankelijk van het type boot waarmee u vaart. Klein Vaarbewijs I of II is afhankelijk van uw vaargebied.
Voor klein binnenwater, rivieren, kanalen en meren is VB I vereist. Voor ruime binnenwateren, zoals Waddenzee, IJsselmeer, Markermeer en Wester- en Oosterschelde, is VB II verplicht. Als u een grote boot heeft en u vaart alleen op de rivieren, kanalen of meren, dan is VB I voldoende. Als u een jetski heeft en u vaart ermee op het IJsselmeer, dan heeft u VB II nodig. Als u alleen op zee vaart en geen havens binnenloopt, heeft u geen Vaarbewijs nodig.

Binnen Nederland dus. Niet op zee, buiten zeehavens. Ligt er dus maar aan vanwaar ze vertrekt.

Laatst bijgewerkt door LeoH op 25 aug 2009 21:00, in totaal 1 keer bewerkt.

25 aug 2009 19:33
Profiel
Groningen
Ik meen gelezen te hebben dat ze regelmatig havens aan gaat doen om daar te studeren.

25 aug 2009 19:36
Profiel
Timeless
Vraag mij af welke PFer echt zijn dochter de zee op zou sturen met Piraten /Kidnappers/ haaien aanvaringen met walvissen en ga zo maar door ......ikke nie :wink:

25 aug 2009 19:44
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
+1

25 aug 2009 19:47
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
horn schreef:
Als zij en haar ouders het risico aandurven, wie zijn wij dan om te protesteren? Dat je het voor je eigen dochter niet toestaat is jóuw goede recht. Maar laat anderen doen wat ze willen...

Precies.

25 aug 2009 20:09
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Mits het niet tegen de wet is.

25 aug 2009 20:14
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
LeoH schreef:
Jort : http://www.vaarbewijsonline.nl/VB.html
Citaat:
Klein Vaarbewijs I of II?
Of u vaarbewijsplichtig bent of niet is afhankelijk van het type boot waarmee u vaart.

En met haar dobber van nog geen 8 meter dus geen enkele vaarbewijsplicht (<15mtr en < 20 km/u). Tja lijkt absurd; leuke discussie in nieuw draadje :lol:

Afgelopen zomer ook weer grote volwassen mensen met een huurschip van 14,99mtr., waarschijnlijk voor 't eerst van hun leven, op de zoute plas tegen gekomen; dat vind ik nu weer onverantwoord.

25 aug 2009 20:22
Profiel WWW
718 Cayman S
Loosdrecht
Er wordt hier gevraagd om mijn mening :?:

Een kind van 13 heeft leerplicht in NL. Als ze dat niet wil dan moet ze in een ander land gaan wonen en vooral niet meer terug komen. Als je in 0031 blijft dan hou je je aan onze wetten.
Als het e.e.a. mis gaat dan mogen de belastingbetalers die zich wel aan de regels houden weer opdraven voor deze onbezonnenheid. Reddingsacties, schaderegelingen etc. Ik zie het al weer voor me.
Ik vind ook dat deze ouders zich psychiatrisch moeten laten onderzoeken.
Het is de taak van haar ouders om haar tegen deze ongelooflijk debiele gedachte te beschermen. Ik kan me voorstellen dat een kind zulke dromen heeft, maar als ouders bescherm je je kind tegen het uitvoeren er van. Dat is je morele plicht.
Een weldenkend mens stuurt zijn kind niet de zee op voor een reisje rond de wereld. Dat er nog mensen zijn die hier überhaupt over nadenken vind IK echt onbegrijpelijk.
Ik krijg ook het gevoel dat de vader de boel nu nog aan het pushen is ook.
Als deze ouders dit echt volhouden dan moeten ze opgepakt worden wegens aanzetten tot zelfmoord.

Aldus mijn genuanceerde mening over dit onderwerp.
:wink:

Laatst bijgewerkt door Rad911 op 25 aug 2009 20:28, in totaal 1 keer bewerkt.

25 aug 2009 20:27
Profiel
Groningen
Sander911 schreef:
dat vind ik nu weer onverantwoord.

Is het ook, maar dat is een andere discussie.

25 aug 2009 20:27
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
Jort schreef:
Sander911 schreef:
dat vind ik nu weer onverantwoord.

Is het ook, maar dat is een andere discussie.

Daarom opperde ik ook een nieuw draadje :wink:

25 aug 2009 20:34
Profiel WWW
Moderator
PF #57
of een nieuw forum... :idea: www.mageenmeisjevan13alleenronddewereld ... enforum.nl

25 aug 2009 20:59
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
wolf schreef:
Mits het niet tegen de wet is.

Soms kun je ook even de andere kant op kijken...

25 aug 2009 22:12
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
horn schreef:
Als zij en haar ouders het risico aandurven, wie zijn wij dan om te protesteren? Dat je het voor je eigen dochter niet toestaat is jóuw goede recht. Maar laat anderen doen wat ze willen...

Ik ben blij dat niet iedereen zo redeneert. Waarom hebben we dan regels in dit land?

25 aug 2009 22:26
Profiel
Moderator
PF #57
zoals ik veel eerder in dit topic al schreef: als ze in Nederland blijft dienen ze zich aan de Nederlandse wet te houden. Als ze emigreert naar Nieuw-Zeeland omdat het dáár wel mag, mijn zegen heeft ze.

25 aug 2009 22:27
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
OK, Check.
Ik was al bang voor een anarchistisch forum :wink:

25 aug 2009 22:29
Profiel
Rad911 schreef:
Waarom hebben we dan regels in dit land?

Ik hoef het toch niet met iedere regel eens te zijn?

25 aug 2009 22:35
Profiel
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Ik ben niet bang voor wat anarchie, Radboud :mrgreen:

@Devils Son: Dat is een van de issues waarom het in de kwestie achter het topic juist gaat: Zijn de regels in deze correct en/of worden ze correct gehanteerd.

Laatst bijgewerkt door esgigt op 25 aug 2009 22:39, in totaal 1 keer bewerkt.

25 aug 2009 22:36
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Nee, maar ik ga er wel van uit dat je je er zo veel mogelijk aan houdt in een democratie.

25 aug 2009 22:37
Profiel
Rad911 schreef:
Nee, maar ik ga er wel van uit dat je je er zo veel mogelijk aan houdt in een democratie.

Ach, we rijden allemaal wel eens te hard. Of doen andere dingen die niet mogen.

Ik ben uiteraard er niet voor om alle regels te negeren, maar regels beschouw ik ook niet als absoluut.

25 aug 2009 22:41
Profiel
Rotterdam
Rad911 schreef:
Als het e.e.a. mis gaat dan mogen de belastingbetalers die zich wel aan de regels houden weer opdraven voor deze onbezonnenheid. Reddingsacties, schaderegelingen etc. Ik zie het al weer voor me.

>>spijker op zijn kop Radbout

Is dat niet de argumentatie uitsluitend vanuit de portemonee? Het lijkt mij toch ook dat hier een paar fundamentele questies mbt zelfbeschikking spelen.

Laatst bijgewerkt door esgigt op 25 aug 2009 22:44, in totaal 1 keer bewerkt.

25 aug 2009 22:42
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
@ Esgigt: Ja, maar dan kom je op de discussie of iemand van 13 dat zelf beslist of dat haar ouders dat voor haar doen?
Ze is nog geen 18...

25 aug 2009 22:44
Profiel
Rotterdam
Radboud, ik ga ervanuit dan de beslissing in dat gezin gezamenlijk genomen is nadat er behoorlijk diep over gediscussieerd is, randvoorwarden geformuleerd, risico's afgewogen en waar nodig bestreden. Het lijkt mij dus niet dat Laura de enige is die die beslissing genomen heeft.

Ik denk dat een eventueel besluit van de RvK minder gefundeerd genomen zal worden dan de familie dat gedaan heeft.

25 aug 2009 22:48
Profiel
Met 13 ben je écht nog niet volwassen. Alleen al hoe ze antwoordde op een vraag van een reporter. Op je 13e kun je je wel redelijk volwassen gedragen, maar onmogelijk de gevaren en consequenties overzien. Het gaat hier niet over een zeilkampje van 2 weken.

25 aug 2009 22:50
Lydia schreef:
Op je 13e kun je je wel redelijk volwassen gedragen, maar onmogelijk de gevaren en consequenties overzien.

Daarom laten we ouders op die leeftijd over dit soort zaken de knoop doorhakken. Maar nu speelt dat deze ouders een beslissing namen die de autoriteiten niet uit kwam en moeten ze ineens het gezag van de ouders beperken... En DAT slaat m.i. nergens op. U mag alles beslissen, tenzij het ons niet uit komt is hetzelfde als: u mag niets beslissen.

Wat ik overigens begrepen heb is dat dit meisje helemaal niet alleen de wereld rond gaat varen. Ze zal door diverse boten worden begeleid.

25 aug 2009 22:58
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 487 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20  Volgende