Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 21:22

Antwoord op onderwerp  [ 487 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 20  Volgende
Laura Dekker 

Wat vindt u?
Poll eindigt op 30 aug 2009 10:30
Laura moet haar zeiltocht kunnen maken 44%  44%  [ 38 ]
Laura moet haar zeiltocht niet maken 56%  56%  [ 48 ]
Totaal aantal stemmen : 86

Laura Dekker 
Auteur Bericht
Forum Admin
Cayenne
Bericht Re: Laura Dekker
Ook mijn korte mening, en dan puur als vader, want de ervaring op zee die ik heb is van vroegah met mijn surfplankje (Scheveningen).

Die ouders zijn in mijn ogen verschrikkelijke kloothommels...........waarom ? tja vraag het is aan ouders die echt van hun kinderen houden.

Oja mijn dochter van bijna 13, wil een Paard (help :D ), tja dat vind ik normale discussies ipv die Laura..

(en verder is het niet Porsche gerelateerd, maar omdat men zich er massaal op stort moet het zeker kunnen hier)

26 aug 2009 10:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
John schreef:

Die ouders zijn in mijn ogen verschrikkelijke kloothommels...........waarom ? tja vraag het is aan ouders die echt van hun kinderen houden.

Bizarre conclusie. :shock:

26 aug 2009 10:16
Profiel
Forum Admin
Cayenne
De conclusie van een vader met een zoon van 16 en een dochter van bijna 13

26 aug 2009 10:20
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Overigens, iets anders. Waar de meesten wijzen op de gevaren van de zee: de discussie met de overheid gaat over de vraag of lessen volgen op zee via de wereldschool (waar vele kinderen wereldwijd gebruik van maken) en huiswerk per email opsturen.

Dat wordt in dit geval als onvoldoende beoordeeld. Ik vind dat vreemd eerlijk gezegd (aangezien het in andere gevallen wel mag). En het komt mij voor dat ten onrechte gebruik wordt gemaakt van dit argument door de leerplichtambtenaar die gewoon de reis niet ziet zitten (waarbij de kans dat hij het kan beoordelen nihil is).

En om deze reden moet het gezag van deze ouders worden beperkt? :bang:

26 aug 2009 10:23
Profiel
Amsterdam
Ik snap John's opmerking wel, zou het anders zeggen.
Lijkt er op dat deze ouders er aan hechten hun dochter naar de buitenwereld toe, te "over-promoten".
Trots zijn op de ambities en vermogens van je kind is OK, maar hier voert dit imho gewoon veel te ver.
Bij een vette tegenslag kan dat ook nadelige( psyg./emotionele) gevolgen hebben voor het kind zelf.

26 aug 2009 10:25
Profiel
John schreef:
De conclusie van een vader met een zoon van 16 en een dochter van bijna 13

Ik respecteer dat jij een andere keuze zou maken. Maar jouw claim dat deze mensen kennelijk niet van hun dochter houden is ongefundeerd en m.i. te gek voor woorden.

Deze ouders weten exact wat hun dochter gaat meemaken, want ze hebben zelf ook de wereld rond gezeild. Ze kennen de zeilcapaciteiten van hun dochter beter dan wie ook. Ze hebben zeer waarschijnlijk goed gesproken over het plan en ze hebben ook voor haar geregeld dat ze op zee scholing krijgt (dat zal Laura niet zelf geregeld hebben denk ik zo).

Kortom: alles wijst op een weloverwogen beslissing. Een beslissing die velen niet zo genomen zouden hebben, maar daarmee is het nog niet aantoonbaar onjuist en zelfs al is het een onjuiste beslissing: daarmee is allesbehalve aangetoond dat ze niet van hun dochter houden.

Natuurlijk zijn er gevaren verbonden aan deze trip. Zo zijn er ook gevaren verbonden aan racen. Houden ouders die hun kinderen op jonge leeftijd laten karten ook niet van hun kinderen? Of wordt het dan al weer wat anders omdat we er een wat betere voorstelling van kunnen maken?

26 aug 2009 10:28
Profiel
LeoH schreef:
Lijkt er op dat deze ouders er aan hechten hun dochter naar de buitenwereld toe, te "over-promoten".

Waarop baseer je dat?

26 aug 2009 10:30
Profiel
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Voor.
Hoe oud was Mozart ook weer toe hij wat "bolletje-pijltje" op een blaadje krabbelde?

Uitzonderingen (...zonderlingen) bevestigen de regel. Ik herinner me ook ene Henk die te pas en te onpas in het nieuws was - nadat al zijn botten weer waren gelijmd - omdat hij met wéér een supergesponsord jacht de blauwe wereld in trok. Die gast kon alleen maar overleven op zee. Is geloof ik ook in het harnas gestorven. Prachtig.

Wat heeft zo'n meisje, die de hele dag alleen maar met stand van haar kompas en de giek bezig is, op school aan biologie? Dat haalt ze wel weer in. Ze is meen ik (bijna) geboren op zee; zo'n geest houd je niet in de fles met onze Nederlandse normen, waarden of wetten...

Die andere 99,999 % van de 13-jarige NL meisjes gaat gewoon hun Havo/VWO afmaken. Geen issue toch? Succes Laura.

26 aug 2009 10:39
Profiel Twitter 
3.2S
010
Jij kan haar beter een zeilreis laten maken dan een eigen paard geven. (IMHO)
Als je echt van je dochter houdt, dan ondersteun je haar in het najagen van haar dromen. Ik snap de reactie van de vaders en moeders wel met een kind van die leeftijd. Maar wat als je dochter echt een uniek talent heeft? Een talent wat een (toekomstige) wereld kampioene in zich heeft.

Pia Douwes in het Knevel en vd Brink interview gaf aan dat zij op haar 12de ook door heel Europa heen zwierf. Vd brink zat door te vragen. Wat is het niet te zwaar? Ja het was heel erg zwaar, maar ik had het er allemaal voor over. Jij hebt geen kinderen, geen gezin mis je daar iets van? Is de prijs van eenzaamheid het je waard? De prijs is wel hoog? Wrijft vd brink erin. De prijs is ook hoog als je niets mee maakt was haar antwoord.

http://player.omroep.nl/?aflID=10009226

26 aug 2009 11:05
Profiel WWW
Moderator
PF #57
ErikE schreef:
Die gast kon alleen maar overleven op zee. Is geloof ik ook in het harnas gestorven. Prachtig.

Is Henk de Velde dood? Da's nieuws voor mij. Hij is een keer met de Zeeman catamaran op een in de zee drijvende container (met Playboys meen ik :wink: ) geklapt, maar volgens mij leeft hij nog en zeilt hij nog steeds... :scratch:

26 aug 2009 11:07
Profiel
Amsterdam
Devils son schreef:
LeoH schreef:

Waarop baseer je dat?

puur een gevoel door gebrek van enige vorm bezorgdheid in de media/voor de rechter.

26 aug 2009 11:13
Profiel
LeoH schreef:
puur een gevoel door gebrek van enige vorm bezorgdheid in de media/voor de rechter.

Dat is een lastige graadmeter. Als je een camera voor je neus krijgt kun je heel anders over komen. Bezorgdheid tonen lijkt mij in de discussie ook niet correct gelet op het doel. Daarnaast kan de overdreven aandacht de hakken in het zand hebben doen gaan.

26 aug 2009 11:25
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
horn schreef:
maar volgens mij leeft hij nog en zeilt hij nog steeds... :scratch:

http://www.humanedgetech.com/expedition/hdv/

26 aug 2009 11:43
Profiel WWW Facebook 
3.2S
010
Ooit afgevraagd waarom wij naar de Maan zijn gegaan of binnenkort naar Mars gaan?

Zin heeft het niet, maar wij gaan wel onze grenzen verleggen en dat zit nu eenmaal in de mens.

Nou ja in de meeste van ons dan. :wink:

26 aug 2009 12:24
Profiel WWW
Groningen
Devils son schreef:
Overigens, iets anders. Waar de meesten wijzen op de gevaren van de zee: de discussie met de overheid gaat over de vraag of lessen volgen op zee via de wereldschool (waar vele kinderen wereldwijd gebruik van maken) en huiswerk per email opsturen.

Dat wordt in dit geval als onvoldoende beoordeeld. Ik vind dat vreemd eerlijk gezegd (aangezien het in andere gevallen wel mag). En het komt mij voor dat ten onrechte gebruik wordt gemaakt van dit argument door de leerplichtambtenaar die gewoon de reis niet ziet zitten (waarbij de kans dat hij het kan beoordelen nihil is).

Is het niet zo dat in die andere gevallen er altijd direct toezicht is van een volwassene (meestal ouder)? En dan hebben we het niet over een internetverbinding.

26 aug 2009 12:30
Profiel
Groningen
Devils son schreef:
het is een landelijke politieke keuze om de politieinzet zo laag te houden dat er nu een gebied van een paar honderd vierkante kilometer met één a twee autootjes moet worden bediend.

Da's niet best. In Friesland gemiddeld 1 dienstwagen per 43km². Dat is uiteraard exclusief motoren, onopvallende surveillance en busjes.

26 aug 2009 13:04
Profiel
Jort schreef:
Is het niet zo dat in die andere gevallen er altijd direct toezicht is van een volwassene

Op papier vast wel. Maar aan de hand van het ingeleverde huiswerk kan je best zien of iemand er de kantjes af loopt (en overigens, dat kan ook prima in de klas weet ik uit ervaring).

26 aug 2009 13:24
Profiel
Jort schreef:
Da's niet best. In Friesland gemiddeld 1 dienstwagen per 43km². Dat is uiteraard exclusief motoren, onopvallende surveillance en busjes.

In de nachtelijke uren (want daar had ik het over voor de goede orde)?

26 aug 2009 13:24
Profiel
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
gast schreef:
Ik ga me d'r lekker wel tegenaan bemoeien. Het mag niet als ik het voor het zeggen had. Belachelijk een kind van 13. 1 grote publiciteits stunt als je het mij vraagt. Een kind van 13 moet naar school. Basta.

+1

26 aug 2009 13:36
Profiel WWW
Groningen
Devils son schreef:

Op papier vast wel. Maar aan de hand van het ingeleverde huiswerk kan je best zien of iemand er de kantjes af loopt (en overigens, dat kan ook prima in de klas weet ik uit ervaring).

Ik denk dat je nu maar een deel van de functie van die volwassene probeert te relativeren.

26 aug 2009 13:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 996 Targa - Ex Macan S - 997 GTS
Gooi
Ik vind het belachelijk, maar de wijze waarop het in de publiciteit komt nog kortzichtiger en gebaseerd op sensatie.
Ik heb een aantal verhalen van Henk de Velde gelezen en volgens mij is hij geen eitje. Met name de psychische belasting is erg groot: Henk had regelmatig last van hallucinaties en waanbeelden door de eenzaamheid. Je kunt je kind nog zo'n goede zeilster vinden, maar als ouder hoor je je kind te beschermen voor met name die psychische belasting. Als je je als ouder je ogen hiervoor sluit en publiciteit belangrijker vind dan het welzijn van je kind ? :scratch:
Vervolgens wordt er door de overheid en ook de media alleen maar gepraat over de regeltjes.... :bang:

26 aug 2009 14:03
Profiel
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Ik zal me er dan ook eens mee bezig houden.
Dit kind is op een boot geboren en heeft de eerste zes jaar van haar leven niets anders gekend dan zo'n ding.
De ouders waren op wereldreis toen de dochter geboren werd. Nu vind ik het persoonlijk al onverantwoord om een kind op de wereld te zetten in die omstandigheden, maar dat was nu eenmaal hun keuze. De eerste zes jaar van haar leven was ze dus al yachty, maar het grote verschil met nu is, dat ze ALTIJD haar ouders letterlijk binnen armlengte had.
Vanuit die achtergrond is waarschijnlijk het onzalige plan ontsproten om haar alleen op een 8 meter dopje te zetten.

Ikzelf heb tientallen jaren ervaring als zeiler: solo, shorthanded en met volledige bemanning op lange zeereizen. Vanuit die ervaring kan ik stellen, dat een kind van 13 jaar zowel fysiek als emotioneel NIET in staat is om een wereldomzeiling in haar eentje te volbrengen, hoeveel schepen er ook om haar bootje heen zwerven. Ze kan een flinke storm van twee dagen alleen NIET aan. En een begeleidende boot kan haar dan NIET helpen.......je kunt er stomweg niet bij in de buurt komen zelfs.
Bovendien rijst de vraag, of een dergelijk kind ooit nog wel zal kunnen aarden op de vaste wal, en wil je een kind van 13 dan ook nog aandoen, dat ze aan dit avontuur blijvende schade oploopt?
Ellen McArthur is een volbloed atleet en ook die houdt nauwelijks stand.

De ouders zullen over haar lot moeten beslissen, maar ware ik in hun plaats gebeurde het NIET.

26 aug 2009 16:44
Profiel WWW
Amsterdam
+0,95 :mrgreen:
Grappig dat de mensen hier met meer of minder ervaring met tochten op zee hier sceptisch reageren.... :idea:

26 aug 2009 17:03
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Dat zijn de mensen die in stormen terecht kwamen.
Echte zeilers komen nooit in een storm terecht. :wink:

Als dat begeleiding verhaal klopt gaat het toch ook nergens meer over?
Laat dat wicht eerst maar eens brommers goan kieken; kan ze mooi over 5 jaar onbegeleid de wereld over zeilen; wel zo "echt".

26 aug 2009 18:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 996 Targa - Ex Macan S - 997 GTS
Gooi
Als ik een haring eet word ik al zeeziek :flush:

26 aug 2009 19:01
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 487 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 20  Volgende