Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 11:30

Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Xenon storing 993 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Harderwijk
Bericht Re: Xenon storing 993
993Yvon schreef:
Charl,

Als dat niet helpt, probeer dan (als je de lamp los hebt liggen en aangesloten) ook eens de verlichting aan te zetten en dan de bedrading te bewegen zodat je kunt controleren of er sprake is van een eventuele draadbreuk.

Succes en houd ons op de hoogte!

Ed

Bij 10.000 volt? :roll:
Ik hoor altijd dat je er beter niet aan kunt frunnikken :pale: ....
of doelt men dan op ondergetekende zelf ( me, myself) :popcorn:

23 jul 2009 7:31
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Omg. Amsterdam
Zo zou ik met xenon ook niet echt te werk gaan :mrgreen: Of je wil dat je haren blijven staan zonder gel :ass:

23 jul 2009 18:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Ferdinand Alexander Porsche
Niet technisch onderlegd neem ik aan? Draden zijn geïsoleerd. Er kan een breuk in de kern zitten die aan de buitenzijde niet zichtbaar is. Als je kabelboom beweegt, kom je niet direct in aanraking met de kern. Mocht je daar toch bang voor zijn, gebruik je geïsoleerd gereedschap.

24 jul 2009 6:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Harderwijk
993Yvon schreef:
Niet technisch onderlegd neem ik aan? Draden zijn geïsoleerd.

Afbeelding

Gelukt :!: inderdaad 'n fluitje van 'n cent

24 jul 2009 11:38
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ferdinand Alexander Porsche
Hé Don,

Charl wordt wel erg geholpen met jouw bijdragen, niet? Ik wacht alweer op de volgende goede oplossing van jouw zijde op zijn probleem.

Gr,

Ed

24 jul 2009 12:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Harderwijk
993Yvon schreef:
Hé Don,

Charl wordt wel erg geholpen met jouw bijdragen, niet? Ik wacht alweer op de volgende goede oplossing van jouw zijde op zijn probleem.

Gr,

Ed

Sorry, beetje melig vandaag......

24 jul 2009 12:43
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 targa
Het probleem lijkt nu eindelijk verholpen, rijdt nu tenminste al weer 3 weken rond zonder uitval
dus lijkt gemaakt. Bleek toch in de bedrading en stekkers te zitten vlak bij de koplamp.

26 aug 2009 12:09
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2 '96
Amsterdam
Ok, mooi! Ben benieuwd of de mijne ook kan worden opgelapt. :?

26 aug 2009 15:29
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4 Cabrio
Den Haag
Waar dit forum toch allemaal niet goed voor is...

Ik hield er ook rekening mee dat ik de enige was, maar heb dus hetzelfde probleem met de xenon-lamp aan bestuurderskant: valt steeds uit na een aantal minuten en gaat dan weer gewoon aan als ik de lichtknop uit en aan zet. Blijft dan soms een kwartier gewoon branden, soms ook maar een minuut, en gaat soms na een hobbel ook ineens weer aan. Wat ik er extra bij heb: lichtflitsen (vergelijkbaar met meteen als je het licht aan zet) maar dan als het licht al gewoon brandt. Komt voor als ik rijd, maar ook als ik gewoon voor een stoplicht sta...

Garage is nu bezig om de storing te identificeren door (zoals hierboven ook staat) onderdelen te wisselen tussen linker- en rechterkant. Nog geen oplossing gevonden, dus to be continued...

11 feb 2010 23:02
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2 '96
Amsterdam
Ok, ben benieuwd naar het vervolg!

12 feb 2010 15:14
Profiel
PorscheForum Rakker
993 targa
Die lichtflitsen had ik ook last van, nu gelukkig niet meer, alles werkt naar behoren (afkloppen). Succes ermee , weet hoe irritant het kan zijn!!

12 feb 2010 17:50
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Is het origineel P. of after market (zoals het zo fraai genoemd wordt :roll: ).

12 feb 2010 17:57
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Lichtflitsen en onregelmatig uitvallen kan zowel de lamp als de ontstekingsunit zijn. De lamp gaat als hij aan het einde van zijn leven komt soms hele vreemde gasontladingen vertonen. Lichtopbrengst van Xenon gaat gedurende het leven van de lamp vrij hard achteruit, iets wat geleidelijk gaat en dus niet op valt. Vlak voor de lamp het leven laat krijg je dan vreemde ontladingen die zich als flits kunnen manifesteren. (TL en straatverlichting vertonen vaak een soortgelijk gedrag)
De ontstekingsunit is de andere verdachte. De omvormer die daar in zit dient een stabiele spanning af te geven.
Welke van de twee de boosdoener is kun je vrij eenvoudig achter komen door de lamp zelf uit te wisselen.
Zorg dat de verlichting een minuut uit is voor je de lamp er uit trekt. Er kan een vervelende hoge spanning achterblijven gedurende enige tijd na het uitschakelen.

12 feb 2010 23:43
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4 Cabrio
Den Haag
Goeie tips, Maurice. Bedankt!
Ga morgen meteen weer even overleggen met de garage. Wordt vervolgd...

13 feb 2010 0:23
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4 Cabrio
Den Haag
Michiel*** schreef:
Wordt vervolgd...

Na het vervangen van de lampen was de storing naar de rechterkant verplaatst. Weliswaar minder vaak, maar nog steeds af en toe lichtflitsen & uitval, dus niet goed. Na het opnieuw vervangen van de lamp aan de rechterkant, is de storing nu eindelijk voorbij.

Wat het nu precies geweest is, blijft 'n beetje onduidelijk. De spanningsregelaars zijn vervangen en er zijn in totaal 3 nieuwe lampen ingegaan (1 links, 2 rechts). Maar ze branden nu, beiden even fel, en zonder uitval of lichtflitsen.

Wordt hopelijk niet meer vervolgd :?

14 maart 2010 18:51
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2 '96
Amsterdam
Fijn dat het nu opgelost is! Mag ik vragen wat het kostenplaatje was? Dan kan ik vast gaan begroten .. :lol:

16 maart 2010 16:17
Profiel
PorscheForum Rookie
Ik heb ook problemen met Xenon in mijn 993 maar van iets andere aard; Vandaag eindelijk eraan toegekomen met mijn auto naar het RDW te gaan om hem te importeren. Blijkt dat de rechterkoplamp te veel naar links schijn (Japanse import dus niet heel onlogisch, hoewel de linker goed stond....). Keuringsmeester is hulpvaardig en na wat gepiel krijgen we de unit eruit. Hij draait aan wat dingetjes en wil de unit terugplaatsen, doet niets meer. Ik probeer met de rechterunit hetzelfde, ook niets. Overigens wel grootlicht. Geef verdere pogingen maak een afspraak voor herkeuring en rij op dagkenteken nog even langs bij Johan van der Gugten, hij heeft toevallig nog 1 lampje liggen (kan dus niet mijn probleem voor 100% oplossen) waarschuwt wel dat dit een lampje van 200+ Euro is ......Ik zeg nog, ik hoop dat het iets anders is en...........inderdaad nieuwe lamp doet ook niets. Ben in eerste instantie blij dat ik niet voor een vermogen lampjes moet aanschaffen, maar ook nog geen oplossing.

Iemand idee?????

12 apr 2010 18:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Je hebt ook de zekering gecheckt? :roll: :roll:

12 apr 2010 18:59
Profiel
PorscheForum Rookie
Ja, Frank, heb ik gedaan. Sorry had ik even moeten melden!!!!!!

12 apr 2010 19:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Had ook niet anders verwacht, maar ff checken voor de zekerheid kan geen kwaad.

Ik weet niet hoe het bij een 993 is, maar bij veel andere merken (en zo ook bij mijn auto), heb je één lampunit die "de baas" is over de andere. Daar bedoel ik mee dat "informatie" van bijvoorbeeld de automatische hoogteregeling maar bij 1 lampunit binnenkomt, die daar vervolgens actie op onderneemt waarbij de andere lampunit automatisch meedoet. In veel gevallen is dit de lamp aan de bestuurderszijde. Mocht je in die ene lamp één of andere sluiting hebben, kan het best zijn dat daarom de ander het ook niet doet. De ander hoeft dan niet per definitie kapot te zijn.

Hmm, ik lees het terug, maar staat er een beetje wazig, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.... :scratch:

12 apr 2010 19:40
Profiel
PorscheForum Rookie
Frank,

Hoe duidelijk je uiteenzetting ook zou zijn, zodra ergens meer dan 2 draadjes bij elkaar komen snapik het sowieso niet meer.......... maar, het wonder is geschied, ik rij net terug naar de stalling, ik parkeer, probeer nog eens wat, gaat de linkerlamp weer branden. Stap ik uit geef een paar 'klopjes' op de rechterlamp en....Ja hoor.

Dank voor het meedenken Frank!!!!!!!!!!!!

12 apr 2010 20:52
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2