Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 9:21

Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Stilstand van je porsche is de DOOD. 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht Re: Stilstand van je porsche is de DOOD.
Nu heb ik ook een probleem dat misschien best wel eens het zelfde zou kunnen zijn.

Als ik hem start bij koude motor slaat hij lastig aan en als hij dan eenmaal draait is het heel belabberd. 1 of 2 cilinders lijken dan niet mee te doen. Vanaf het moment dat je gas geeft pakt de motor netjes op, maar als je weg rijdt en je gas los laat zoals bij overschakelen valt het toerental tot tegen de 0 terug, of soms slaat de motor copleet af. Als je een kilometer hebt gereden is het probleem over, en kun je ook weer zonder problemen abrupt gas los laten.

In eerste instantie zocht ik het probleem in de stationaire regelklep, aangezien de motor koud stationair nogal stond te schommelen. Deze lijkt mij in orde te zijn. Ik heb tussen pootje 1 en 3 een weerstand van ongeveer 40 ohm, tussen 1 en 2 20 ohm en tussen 2 en 3 ook 20 ohm. Verder heb ik hem nog uit elkaar gehaald en de contactpunten opgeschuurd. De klep zelf heb ik met remmenreiniger schoongemaakt en deze ziet er binnenin weer als nieuw uit. Hat stationaire schommelen bij koude motor doet hij nu ook niet meer.

Aangezien ik geen zin heb om zomaar klakkeloos van alles te gaan vervangen, ga ik eerst nog maar eens de test van Paul uitvoeren met de weerstand van 90 ohm. Mochten er mensen andere ideëen hebben hoor ik het graag.

27 aug 2009 8:28
Profiel
Ben benieuwd Guido, en laat het weten wat het probleem is.
Succes verder met de test van Paul, deze truc kende ik ook niet. :oops:

Maar daar hebben we gelukkig het forum voor. :cheers:

27 aug 2009 8:54
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Nou, ik heb de test van Paul uitgevoerd en ben tot de conclusie gekomen dat dit geen verschil uit maakte. Tevens heb ik de weerstandswaardes van de temperatuursensor gecontroleerd en deze liggen netjes binnen de toleranties (zowel koud als warm). Het probleem werd tijdens het testten echter alleen maar erger! De motor begon steeds heftiger te galoperen en tussendoor steeds meer zwarte rookpluimen uit te spugen. Uiteindelijk werd het zo erg dat de motor af sloeg. Gelijk weer geprobeerd terug te starten, maar de motor wilde niet meer aan slaan. Na een poosje doorstarten begon het erg naar onverbrande benzine te ruiken, waardoor ik op dat moment maar ben gestopt met starten. Voor het zelfde geld had ik een brandstoflekkage, wat ik toch liever eerst wilde controleren. Gelukkig geen lekkage kunnen vinden.

Toch zat de temperatuursensor mij nog niet helemaal lekker, aangezien het nog een oude is met 1 draad en dus zijn massa via de motor krijgt. Ik was benieuwd of de stekker vanaf de DME al wel 2 draden had, dus wilde het rubber van de stekker af halen. OP DIT MOMENT VOND IK DE OORZAAK! De stekkertjes waren los gekomen van de draden en maakte soms dus geen contact! De + draad voor nood maar even doorverbonden met de temperatuursensor en nog maar eens geprobeerd te starten, En jawel, het was weer als vanouds; tikken en draaien! Morgen nog maar nieuwe stekkertjes eraan nijpen en dit hoofdstuk afsluiten.

Ik heb het vermoeden dat het deels aan mijzelf te wijten was, aangezien ik pas de motor gedeeltelijk heb laten zakken om de voorste krukaskeerring te vervangen. De stekkers zijn toen niet los geweest, maar ik denk dat er misschien wat spanning op de draad heeft gestaan waardoor de draden los zijn komen te zitten in de stekkertjes.

28 aug 2009 0:24
Profiel
Gelukkig dat het opgelost is, en je de fout gevonden hebt die je waarschijnlijk zelf veroorzaakt hebt. :wink:

Timo had verder ook nog een probleem met onze Porsche eergisteren op de ring van Antwerpen. :evil: is thuis geraakt maar had niet veel geschild of had hier waarschijnlijk niet meer gezeten of de Porsche weer in elkaar gezeten.
Timo reed met zijn maat terug huiswaarts op de ring en zat op de linkerbaan, waren wat kart onderdelen gaan kopen, toen plots de Porsche er totaal met stopte. :bang:
Trapte koppeling in en liet de wagen uitbollen, en met alarm lichten aan proberen naar rechts te gaan.
Gelukkig was er een vrachtwagen chauffeur die het door had en 2 rijbanen blokkeerde zodat Timo toch op de pechstrook kon komen.
Is behoorlijk geschrokken van het gebeurde, want als ze met honderd per uur voorbij je gaan links en rechts terwijl hij bijna geen snelheid meer had en de auto aan de kant wilde krijgen.
Na even wachten startte de Porsche terug, en ging weer rijden, maar alleen op de uiterste rechtse strook, en is in totaal nog 2x voorgekomen.
Gisteren morgen het probleem gezocht en opgelost, bleek het relais onder de stoel te zijn wat aan het kapot gaan was.
Daarna met vrouwtje gisteren een gehele dag gereden zonder problemen, en ons daarna in Breskens eens lekker verwent met het eten van een kreeft en een flesje witte wijn.

Moet nu toch stilletjes aan gedaan zijn met haar kuren, heb zowat alles vernieuwd.
Want anders kan het wel eens zijn dat ze/hij eerder een nieuwe eigenaar krijgt dan dat ze gedacht had. :idea:

29 aug 2009 9:57
PorscheForum Super Junkie
Westervoort
Dat kan ik me helemaal voorstellen ; als je moet rijden met constant die "angst" dat'ie er mee ophoudt, is de lol er gauw vanaf...

29 aug 2009 10:28
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
cabrio wim schreef:
.. bleek het relais onder de stoel te zijn wat aan het kapot gaan was.

'n gekend probleem :|

29 aug 2009 11:52
Profiel WWW Facebook 
Zoals de rest. :wink:

29 aug 2009 12:00
Ben weer ruim 5000 km verder na de resto en de eerder genoemde problemen, en kan nu vertellen dat de olie lekkage er ook met gestopt is. :ba: :D
Zweet nu nog een heel klein beetje, dus gaat misschien ook nog over, maar belangrijkste is dat ze niet meer lekt.
Verbruik is weer op lange trajecten zo 1 op 9,5, loopt weer mooi en gaat weer als de brandweer.
Nu de schade van het winkel wagentje op rechter spatscherm nog eens repareren en spuiten, dan staat ze weer piek fijn in orde, op de steenslag putjes na die er al op gekomen zijn. :lol:

21 sep 2009 20:37
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Ben het geheel eens met de titel van dit topic, stilstand is ellende...

21 sep 2009 20:40
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
zo als dat weer mooi gespoten is dan kan ze mooi weer 2 jaar de garage in :shock: :mrgreen: :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

21 sep 2009 20:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Gelukkig komt alles weer helemaal goed!
Nu nog een 100 jahre Ferry Porsche logo in de grille en ze is echt af. :mrgreen:

22 sep 2009 0:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Mooi voor jou Cabrio Wim, had je dat met het winkelwagentje zelf gedaan ? :mrgreen: :bang:

22 sep 2009 11:15
Profiel
Nee, maar Timo heeft het wat bijgewerkt, maar je ziet het toch nog, Bert kan dit getuigen. :mrgreen:
Dus spatbord gaat er binnenkort af en gaat opnieuw gedaan worden.

22 sep 2009 13:02
Antwoord op onderwerp   [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2