Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:37

Antwoord op onderwerp  [ 487 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 20  Volgende
Laura Dekker 

Wat vindt u?
Poll eindigt op 30 aug 2009 10:30
Laura moet haar zeiltocht kunnen maken 44%  44%  [ 38 ]
Laura moet haar zeiltocht niet maken 56%  56%  [ 48 ]
Totaal aantal stemmen : 86

Laura Dekker 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Op zoek naar...
Noordwijk aan zee
Bericht Re: Laura Dekker
Als dat kind haar wereld reis wil maken,,,,best, maar als ze verzuipt.....dan ook wel een zeemansgraf....of lekker in Nieuw zeeland....en niet hier dan.. :flush:

26 aug 2009 19:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Veghel
Citaat:
Ellen McArthur is een volbloed atleet en ook die houdt nauwelijks stand

En die deed haar tocht op haar 24e en met haar wil je echt geen ruzie maken :mrgreen: .

Citaat:
dat een kind van 13 jaar zowel fysiek als emotioneel NIET in staat is

Met mijn beetje ervaring als wedstrijdzeiler op kust en binnenwater en middelandse zee zie ik het somber in voor haar :pirat:

1 boot total los gevaren Noordzee :oops:

1x 3e,1x 2e en 1x 1e ned kampioenschap (serie van±15 wedstrijd weekends) al op mijn 17e tussen de volwassenen :shock: :wink: en heb daarna nog alleen recreatief gewedstrijd ivm trouwen kids en andere sport :oops:

Ik was als jongen en nog een verschrikkelijk groot fan van Sir Francis Chichester volgde zijn avonturen evenals van H.T.V & Ellen nog met groot genoegen :res:
Maar ook over de rampspoed die allen hebben meegemaakt en dat zijn toch geen wattjes ...... laat staan dat een tenger niet volgroeid poppetje en die emotioneel nog zeker niet volwassen is dit red.Zou ze het wel redden is ze voor mij een heldin maar het blijft onverantwoord :scratch:

26 aug 2009 19:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Op zoek naar...
Noordwijk aan zee
LeoH schreef:
+0,95 :mrgreen:
Grappig dat de mensen hier met meer of minder ervaring met tochten op zee hier sceptisch reageren.... :idea:

Leo, ik ben sceptisch......en ik HEB ook zeil ervaring...op zee..met erg slecht weer..., als de ouders van dit kind hun dochter een gewise dood in willen sturen...( anders gaat ze toch naar nieuw zeeland..? )
Ik heb op zee gezeten met windkracht 9...in volle storm....en neem van mij aan...geen pretje...zelfs ik als volwassen man zat bijna met een broek vol.... :flush: ( en ik zeil al ruim 30 jaar..van laser tot een 50 voeter...tot de eendracht...tot...verzin het maar..)
:salut:

26 aug 2009 19:31
Profiel
Off topic: Ellen McArthur is werkelijk een topvrouw! Niet alleen kan ze gewéldig zeilen, maar ook autorijden. Ik heb de uitzending van Top Gear gezien waarin ze de snelste tijd van allemaal had neergezet. Toen ze het rondje had gereden vroeg ze of ze het over mocht doen, want ze ging zo langzaam. Ze zit altijd op zee en reed dus nauwlijks auto!
Wat een leuke en spontane vrouw! :thumleft:

26 aug 2009 20:31
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
+1, en dat verbaasde en enthousiaste gezicht van Jeremy toen hij vertelde dat die extra ronde gewoon niet nodig was!!

on topic; ik heb geen kinderen, maar ik zou echt als de dood zijn, indien mijn dochter met zo'n voorstel kwam.

Het meeste gelezen te hebben, vind ik de mening van Renger erg uitgebalanceerd!

26 aug 2009 22:48
Profiel
PorscheForum Rakker
niet meer: Boxster S maar wel: Jaguar XKR
Gemert
Lydia schreef:
Off topic: Ellen McArthur is werkelijk een topvrouw! Niet alleen kan ze gewéldig zeilen, maar ook autorijden. Ik heb de uitzending van Top Gear gezien waarin ze de snelste tijd van allemaal had neergezet. Toen ze het rondje had gereden vroeg ze of ze het over mocht doen, want ze ging zo langzaam. Ze zit altijd op zee en reed dus nauwlijks auto!
Wat een leuke en spontane vrouw! :thumleft:

Onze dochter heeft als doopnaam o.a. Ellen. Inderdaad n.a.v. Ellen Mc Arthur. Het idee kwam van mijn vrouw maar ik kon me er wel in vinden.

Kinderen van 13 horen overigens niet op zee rond te dobberen, maar lekker thuis te puberen.

26 aug 2009 23:45
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
D.D. schreef:
Als dat kind haar wereld reis wil maken,,,,best, maar als ze verzuipt.....dan ook wel een zeemansgraf....of lekker in Nieuw zeeland....en niet hier dan.. :flush:

zinvolle bijdrage :thumleft:

27 aug 2009 9:21
Profiel WWW Facebook 
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
zit allemaal toch niet helemaal lekker met die pa http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... engehouden

27 aug 2009 9:24
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
[

Vind je? Hij wilde in eerste instantie niet komen omdat zijn dochter terug wilde zeilen. Toen dat echt onmogelijk werd gemaakt kwam hij wel om haar vervolgens toch te laten vertrekken.

Het is gewoon een botsing tussen autoriteiten en vader/dochter.

27 aug 2009 9:37
Profiel
Forum Admin
Cayenne
krantenartikelen van vandaag bewijzen maar weer eens wat een ongelofelijke tobber die vader is...nee ik zeg het verkeerd..de juridische vader.

Vorige week had mijn (bijna 13 jarige) dochter een lekke band...en huppetee wie gaat er weer met een busje op pad om dochterlief 2 kilometer verderop te gaan halen...juist ja.

27 aug 2009 9:41
Profiel
Amsterdam
LeoH schreef:
Devils son schreef:
LeoH schreef:
Lijkt er op dat deze ouders er aan hechten hun dochter naar de buitenwereld toe, te "over-promoten".

Waarop baseer je dat?

puur een gevoel door gebrek van enige vorm bezorgdheid in de media/voor de rechter.

Toevoeging : bezorgheid in alle vormen. En dat gevoel is hiermee versterkt. Z*k van een vent , die pa.
Overigens : "ouders" vervangen "vader", ouders leven gescheiden en moeder is tegen de plannen.
John : +1

27 aug 2009 9:52
Profiel
Ik heb de artikelen gelezen. Het feit dat je dochter op haar 6e alleen kan varen, betekent nog niet dat je haar dat moet laten doen.
Je hebt toch een zorg- en beschermplicht naar je kinderen toe.

Mijn oudste stond in Alkmaar naast de rollenbank, de scooter reed een paar kilometer te snel, en ze moest lopend naar huis. Eén belletje, je laat alles vallen en gaat er heen toch? Ik zeg altijd tegen de meisjes: liever één telefoontje naar mij te veel, dan dat je in de problemen komt! Je moet er toch niet aan denken dat je kind niet meer thuis komt ...

27 aug 2009 10:04
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
John schreef:
krantenartikelen van vandaag bewijzen

Ik zou bijna zeggen een contradictio in terminus. Met de krant komt de leugen in het land.

27 aug 2009 10:11
Profiel
LeoH schreef:
en moeder is tegen de plannen.

Kijk, daar gaan we al... Ik lees: de moeder is naar verluid niet blij met de plannen. Dat is a. niet meteen tegen en b. een gerucht. Een journalist die het van de moeder zelf had vernomen had dat anders geformuleerd...

De auditu... Bepaald geen geweldig bewijs.

Journalisten schrijven wat ze willen schrijven. Ik kan mij nog een interview met mij herinneren waar werd gevraagd "was u verbaasd toen...". Antwoord: "Nee". En in de krant las ik een "quote" van mij: Ik was verbaasd toen... :roll:

27 aug 2009 10:16
Profiel
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
:evil: Mijn kinderen konden met hun vijfde jaar OOK alleen varen.....in hun Optimistje.
Maar reken maar, dat ik er met mijn rubbertje met bbm omheen bleef zwerven :idea:

Ik durf er overigens wat om te verwedden, dat ze in elke haven door de kustwacht van het betreffende land tegengehouden wordt, dus ze komt Europa niet eens uit!

27 aug 2009 10:18
Profiel WWW
Lydia schreef:
Eén belletje, je laat alles vallen en gaat er heen toch?

Als er echt iets aan de hand is wel ja... Maar in dit geval had Laura geen probleem, maar waren de autoriteiten degenen die problemen maakte en wilde dat de vader haar kwam ophalen.

Stel dat jouw dochter naar Amsterdam fietst en weer terug. In Amsterdam is er een agent die dat onverantwoord vind. Zou jij haar dan gaan ophalen, of eerst zeggen: dat vind ik verantwoord, dus laat haar nu maar lekker terug fietsen?

27 aug 2009 10:20
Profiel
Ik haal haar op. Al moet ik kruipend op mijn knieën naar de andere kant van de wereld :!:

27 aug 2009 10:21
RenDo schreef:

Ik durf er overigens wat om te verwedden, dat ze in elke haven door de kustwacht van het betreffende land tegengehouden wordt

Ach, ik las gisteren van een 10 jarig meisje die terug moest naar haar 80 jarige echtgenoot, zag vandaag een 12(?) jarig meisje die van haar moeder de werking van een AK47 uitgelegd krijgt...

Kortom: ik denk dat er genoeg landen zijn waar ze er geen donder om geven wat jij op die leeftijd doet. Ook in Nieuw-Zeeland zal men al snel denken: je doet maar (zo begreep ik althans).

Tegenwoordig vinden we heel veel eng (geen gordels achterin, met alcohol op achter het stuur) die we 50 jaar terug doodnormaal vonden.

27 aug 2009 10:23
Profiel
Lydia schreef:
Ik haal haar op. Al moet ik kruipend op mijn knieën naar de andere kant van de wereld :!:

Dan maak ik het nog duidelijker: Ze is bij een vriendinnetje twee straten verderop. Al vele jaren fietst ze daar zelfstandig naartoe en terug. Nu is er een agent die dat onverantwoord vind. Je wordt gebeld tijdens de PF jubirit...

Wat nu?

A. Meteen afbreken en haar ophalen?

B. Die agent vertellen dat hij niet goed snik is en dat hij haar gewoon moet laten gaan?

27 aug 2009 10:24
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Of voor jezelf vooraf een inschatting maken van de impact van je beslissingen op anderen, met name mensen die het volgens de wet voor het zeggen hebben? Da's natuurlijk risico-ontwijkend gedrag, maar ook een verstandige vorm van zelfreflectie die bij de ouders van Laura m.i. een beetje ontbreekt.

27 aug 2009 10:36
Profiel
A. En denk je nou echt dat ik als alleenstaande ouder nog nooit in zo'n situatie terecht gekomen ben? Alsof een Jubirit belangrijker is dan mijn kind. NIETS is belangrijker dan mijn kinderen.

Ik ben een keer van Apeldoorn (daar woonde ik toen) naar Uithoorn (daar werkte ik toen) gereden, 2½ uur over gedaan door files. Ben ik op de zaak, trek mijn jas uit en ik word gebeld door de school. Mijn dochter is ziek geworden, heeft overgegeven. Is met de moeder van een vriendinnetje mee naar huis gegaan. En denk je dan écht dat je dan op je werk blijft? Ik ben direct in de auto gesprongen en ben weer terug gereden.

Jij kunt geen situatie bedenken waarin ik niet naar mijn kinderen zou gaan.

Jij hebt zeker geen kinderen?

27 aug 2009 10:39
Forum Admin
Cayenne
Devils son schreef:
........................bla bla bla ....................

Echt heerlijk zoals jij je als een Pitbull vastbijt in een door jouw ingenomen standpunt.....chapeau (ook al ben ik het niet met je eens), het zal wel met je vak gedrevenheid te maken hebben.

on topic (ook al heeft het geen reet met Porsches te maken)....

flapdrol die pa....

27 aug 2009 11:10
Profiel
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
John schreef:
flapdrol die pa....

:cheers: +1

27 aug 2009 11:11
Profiel WWW
Groningen
Devils son schreef:

Ik zou bijna zeggen een contradictio in terminus. Met de krant komt de leugen in het land.

Nou nou, welk eindpunt bedoel je? :mrgreen:

27 aug 2009 11:13
Profiel
Moderator
PF #57
Ik ben het met DS eens. Overregulering. En ook hier leest ieder de media met eigen perceptie. 't Is niet anders.

@ Lydia: als mijn zoon een opgevoerde scooter rijdt is dat zijn risico. Als hij echt véél te hard kan sloop ik de zooi eronder uit. Als het 10 km is, zal ik hem wijzen op de gevaren, maar ik ben zelf ook jong geweest. Maar als hij zijn brommertje opvoert en gepakt wordt op de rollenbank? Dan loopt hij maar lekker naar huis. No way dat ik dan alles uit mijn klauwen ga laten vallen om de 'kleine crimineel' :cheesy: op te halen. Zelf verantwoordelijk zijn voor zijn daden. Daar leert hij van. En oja, ik hou zielsveel van mijn kinderen... :wink:

27 aug 2009 11:18
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 487 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 20  Volgende