Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 23:46

Antwoord op onderwerp  [ 487 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 20  Volgende
Laura Dekker 

Wat vindt u?
Poll eindigt op 30 aug 2009 10:30
Laura moet haar zeiltocht kunnen maken 44%  44%  [ 38 ]
Laura moet haar zeiltocht niet maken 56%  56%  [ 48 ]
Totaal aantal stemmen : 86

Laura Dekker 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Laura Dekker
de overheid.... http://extra.volkskrant.nl/opinie/artik ... mmer_Laura

27 aug 2009 11:27
Profiel
@ Horn: het ligt toch wel iets genuanceerder. De scooter is zo gekocht, of denk je écht dat ze zelf de scooter heeft opgevoerd :?: Ze reed op de rollenbank 3 hele kilometers te hard. Het kind is zich rot geschrokken, kreeg een boete van € 90 en stond in tranen. Dan laat ik haar echt niet staan!

27 aug 2009 11:40
Ik heb de bekeuring eens erbij gepakt. Het is toch echt € 90! Ik weet zeker dat het maar 3 kilometer te veel waren. We hebben nog geprobeerd om een regeling te treffen met de agent! :lol: :wink: Maar goed, we zijn erg off-topic!

Ah, ik zie dat je intussen je post aangepast heb!

27 aug 2009 11:53
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Inderdaad - laten we het weer 'ns over het zeil-meisje hebben :wink:

27 aug 2009 12:00
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Cayenne
Olaf schreef:
Inderdaad - laten we het weer 'ns over het zeil-meisje hebben :wink:

goed plan :D deze toch...of die met die flapdrollenpa

Afbeelding

27 aug 2009 12:12
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Lydia schreef:
A. En denk je nou echt dat ik als alleenstaande ouder nog nooit in zo'n situatie terecht gekomen ben? Alsof een Jubirit belangrijker is dan mijn kind. NIETS is belangrijker dan mijn kinderen.

Het punt is alleen dat er niets met jouw kind aan de hand is, maar dat de agent in kwestie zit te fiepen.

Citaat:
Jij hebt zeker geen kinderen?

Nee, maar ook als ik ze zou hebben zou ik niet langs gaan omdat oom agent dat zo graag ziet. Als het nuttig is, dan lijkt mij het heel normaal. Maar om oom agent gerust te stellen? Nee.

27 aug 2009 12:14
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
horn schreef:
Maar als hij zijn brommertje opvoert en gepakt wordt op de rollenbank? Dan loopt hij maar lekker naar huis. No way dat ik dan alles uit mijn klauwen ga laten vallen om de 'kleine crimineel' :cheesy: op te halen. Zelf verantwoordelijk zijn voor zijn daden. Daar leert hij van. En oja, ik hou zielsveel van mijn kinderen... :wink:

Precies.

(kan mij ook wel eens herinneren naar huis gelopen te hebben omdat mijn fiets geen werkende verlichting had)

27 aug 2009 12:16
Profiel

En precies daar is het waar het om draait. Er wordt door de overheid geen oordeel uitgesproken over de zeiltocht, maar de wereldschool is niet goed genoeg. Omdat het geen gebouw betreft... :bang:

27 aug 2009 12:20
Profiel
Jij mist het punt waar het om gaat. Het gaat niet om oom agent die staat te fiepen. Het gaat om je kind die zich op dat moment in een onprettige situatie bevindt. Die agent kan me geen barst schelen. Mijn kind wel. En voor haar zou ik terug rijden.

Ik vraag me wel af: als je 24 uur per dag alleen op een bootje zeilt, wanneer je dan moet studeren. Op volle zee krijg je al nauwelijks tijd om te slapen, laat staan dat je ook nog gaat leren!

27 aug 2009 12:28
Lydia schreef:
Jij mist het punt waar het om gaat. Het gaat niet om oom agent die staat te fiepen. Het gaat om je kind die zich op dat moment in een onprettige situatie bevindt. Die agent kan me geen barst schelen. Mijn kind wel. En voor haar zou ik terug rijden.

O, als zij er om vraagt kan ik het mij voorstellen. Maar als jouw kind zegt: blijf lekker waar je bent, dan is de wens van die pennenlikker toch geen reden om te vertrekken?

Citaat:
Ik vraag me wel af: als je 24 uur per dag alleen op een bootje zeilt, wanneer je dan moet studeren.

Geen idee hoe men dat wenst te regelen, maar het ingezonden stuk dat hierboven werd gepost laat zien dat men ook lastig doet als het prima kan.

De overheid bemoeit zich te makkelijk met bepaalde zaken.

27 aug 2009 12:38
Profiel
Ik ben best streng, heb strikte regels (dat moet ook wel) en iedereen dient zich daaraan te houden (zelfs de hond, maar ik ook :mrgreen: ). Ik heb de kinderen altijd op het hart gedrukt dat ze me altijd mogen, zelfs moeten bellen als zijn in vervelende situatie/problemen komen. Ook al hebben ze die zelf veroorzaakt, is het hun eigen stomme schuld. Ik wil dat zij weten dat ze mij altijd veilig kunnen bellen en dat ik ze help. Dat ze dan thuis een preek krijgen en eventueel straf weten zij ook wel.

Als je vrouw ergens op de A1 in de achterhoek te hard heeft gereden en de auto moet laten staan, laat je haar toch ook niet aan haar lot over in the middle of nowhere omdat het haar eigen schuld is en ze daar dan maar van moet leren? Dan haal je haar ook op.

27 aug 2009 13:06
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Devils son schreef:
.. het ingezonden stuk dat hierboven werd gepost laat zien dat men ook lastig doet als het prima kan.

De overheid bemoeit zich te makkelijk met bepaalde zaken.

In het geval van het ingezonden stuk hierboven geef ik je gelijk.

Ik vind alleen dat je twee volwassenen die met hun kinderen de wereld rondzeilen niet kunt vergelijken met een kind van 13, dat in een notedop in haar eentje de oceaan opgaat.
In dit geval vind ik dat de overheid het kind tegen de nalatigheid van met name haar vader mag beschermen.

27 aug 2009 13:55
Profiel
Lydia schreef:

Als je vrouw ergens op de A1 in de achterhoek te hard heeft gereden en de auto moet laten staan, laat je haar toch ook niet aan haar lot over in the middle of nowhere omdat het haar eigen schuld is en ze daar dan maar van moet leren? Dan haal je haar ook op.

Dat zullen we nog wel eens zien! :twisted:

27 aug 2009 16:20
Profiel
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Lydia schreef:

Als ze de Porsche gepikt heeft wel :mrgreen:

27 aug 2009 16:37
Profiel
foxtrot / oscar
Lydia schreef:
...Ze reed op de rollenbank 3 hele kilometers te hard. Het kind is zich rot geschrokken, kreeg een boete van € 90 en stond in tranen...

jeugd van tegenwoordig :roll:
vroegâh kreeg je gewoon ruzie met de agent(en) zodat je de rest van de dag kon afkoelen op het bureau :mrgreen:

27 aug 2009 17:06
Profiel WWW
3 x :mrgreen:

27 aug 2009 17:38
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109

Geinig artikel. Past volledig bij de Nederlandse overheid anno 2009. Nette mensen pak je aan als ze 1mm over de schreef gaan en bij Tokkies zorg je ervoor dat je net doet of je het niet ziet. Zie bijv. het stuk van Eberhard vd Laan inzake onze gewaardeerde medeburgers de Roma.

27 aug 2009 19:48
Profiel
Rotterdam
Jeroen914 schreef:
vroegâh kreeg je gewoon ruzie met de agent(en) zodat je de rest van de dag kon afkoelen op het bureau :mrgreen:

... of je ragde de juut met de halve buurt gewoon de staat uit :bang:

27 aug 2009 20:03
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Of je gaf een adres op het woonwagenkamp op.

Stond je gelijk weer buiten zonder bekeuring, maar ook
zonder ongeoorloofde carburateur/cylinder(kop)/e.d..

(Van mij mag Laura wel een jaartje school missen. Andere kinderen
zitten een jaar te dagdromen en doen dat jaar toch ook gewoon over?
Of dat wereldzeilen nou zo veilig is; nee. Maar je wordt er wel een
though cookie van. Wat een super meid die Ellen MacArthur!)

27 aug 2009 20:19
Profiel
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
PaulusdB schreef:
Maar je wordt er wel een though cookie van.

:( of een death cookie als het fout gaat :!: zie het ABN AMRO 2 drama.

27 aug 2009 21:19
Profiel WWW
Rotterdam
Rendo, ik ben het met je eens dat een wereldreis van een HEEL andere orde is dan wat met een zeilbootje heen en weer raggen op de zeelandse wateren of de Noordzee. De vraag of je daar een 13 jarige mee mag confronteren zou ik voor mezelf met NEE beantwoorden. Ikzelf schat het risico van een dodelijk ongeval redelijk groot in, zelfs voor een volwassene. Maar ik ken Laura nog het gezin waaruit ze afkomstig is.

27 aug 2009 21:28
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Maar je kent ze wel steeds beter nu :wink:

27 aug 2009 21:47
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
RenDo schreef:
...of een dead cookie als het fout gaat...
Ja. Van leven gaan we dood.
Van extreem leven gaan we waarschijnlijk eerder dood.
Mensen maken dergelijke keuzes desondanks.
Wat bij Laura haar eigen keuze of wat de projectie van haar vader is, kan ik niet onderscheiden.

Maar de Kinderbescherming heeft het slechts over het al dan niet een schoolgebouw bezoeken...
In welke eeuw leven die nog?

27 aug 2009 21:51
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Ik ben na een paar dagen denken en delibreren tot de conclusie gekomen dat het veel beter is dat ze gewoon deze reis gaat maken.
Waar maken we ons druk om :?:
Sommige vraagstukken lossen zichzelf op. Of komen uiteindelijk weer terug....

27 aug 2009 21:55
Profiel
Rotterdam
Radboud, de paar dingen die je in de media over het gezin hoort, daar leer je mensen niet door kennen. Vergeet niet dat die verhalen nooit objectief zijn, maar altijd gekleurd door de policy van de betreffende krant. Het is te weinig om een echt oordeel op te kunnen baseren.... te tendentieus...

EDIT:
Ik als vader zou mijn dochter met 13 jaar nooit toestemming geven voor zo'n reis. Anderzijds wil je als ouder ook je kind geen kansen ontnemen... een dilemma! Laura en haar vader (moeder ook?) hebben dat dilemma binnen het gezin opgelost. Ik persoonlijk snap totaal niet wat de RvK aan het eikelen is of het moet pure publiciteitsgeilheid en machtspolitiek zijn. Tienduizenden 13 jarigen gebruiken alcohol en drugs, soms zwaar, waar de RvK niets mee doet. En aan de kwestie Laura Dekker moet de RvK plots wel wat doen? De RvK is een zwaar hypocriete en politieke organisatie waar de regels/procedures belangrijker zijn dan de kinderen.

Daarom zeg ik: laat Laura gaan. Ik hou mijn hart vast voor het kind, waarvoor ik wel veel bewondering heb.

Laatst bijgewerkt door esgigt op 27 aug 2009 22:05, in totaal 1 keer bewerkt.

27 aug 2009 21:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 487 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 20  Volgende