Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 21:17

Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Vandalisme.....niet alleen op Porsche gericht. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht Vandalisme.....niet alleen op Porsche gericht.
Gisteren weer teruggekeerd van het jaarlijkse Preuvenemint in Maastricht.

Heerlijk gekeuveld, geborreld en gelounged in de nieuwe Beluga stand, etc etc.

Toen we vanaf het Kruisheren naar de Vrijthof liepen zag ik al meerdere prettige auto's binnenkomen, waar ofwel geen plaats meer voor was in de Valet Parking, ofwel de eigenaar zijn auto graag wil showen voor het hotel. Zo stonden er onder andere een R8 en een prachtige AM DBS "op de stoep" geparkeerd.

's Nachts zag ik dat de laatste nog altijd op dezelfde plaats buiten stond, waarop ik tegen mijn vrouw zei dat ik zoiets NOOIT zou doen, in verband met het risico op schade, bekladden, onder pissen, stelen etc. Kortom: het gebruikelijke Nederlandse arsenaal van mogelijkheden voor afgunstige gasten.

Wat wil het toeval: 's ochtends blijkt de AM te zijn "lek gestoken" door een toevallige voorbijganger.......... :evil: :evil: :evil: Flink balen voor de eigenaar, die 's ochtends vroeg op pad wilde gaan. Zo het zich liet aanzien was er ook geen bedrijf in de omgeving te bereiken om even "een bandje" ter plaatse te komen brengen/wisselen..........

Dus is een lokaal bandenbedrijf gekomen, de AM opgekrikt, op blokken geplaatst, de band gaan wisselen (of ze dit formaat op voorraad hadden moest nog blijken) en hopelijk later weer terug geplaatst.

Al met al een hoop gezeik en stress (althans wanneer het mijn AM was geweest).

Volgende keer toch maar ergens afgesloten parkeren (de hotel Valet Parking bijv). Ook daar kunnen vandalen vaak binnenkomen maar het risico ligt toch wat lager dan open en bloot op de stoep. :wink:

Afbeelding

lagere resolutie (telefoon...)

Afbeelding

30 aug 2009 11:12
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Bericht Re: Vandalisme.....niet alleen op Porsche gericht.
als je zo parkeert, vergroot je wel het risico :!:

30 aug 2009 11:35
Profiel
Porsche 911 3.2 Heusden - Zolder Belgie (Limburg)
Kan wel zijn Thomas, maar het blijft een schande !!

30 aug 2009 11:47
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Het is natuurlijk hufterig gedrag, af te keuren en te bestraffen.

Maar er zijn ook hufterige patsers die vinden dat ze hun bolide gewoon maar overal kunnen neerpleuren.
Daar heb ik regelmatig de pest aan. Ook bij winkels etc.

Daarmee praat ik het vandalisme niet goed.

30 aug 2009 11:55
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 914, nu Ferrari 208 GTB
Haacht
Citaat:
... risico op schade, bekladden, onder pissen, stelen etc. Kortom: het gebruikelijke NEDERLANDSE arsenaal van mogelijkheden voor afgunstige gasten....

is (jammer genoeg) niet alleen in Nederland zo (ik kan er van meespreken....)
echte schande

30 aug 2009 11:58
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Tja, zeker niet goed te praten. Het kon overigens ook nog wel wat erger dan een lekke band. Maar goed, blijft balen. Maar ik zou mijn auto idd nooit zo neerzetten. :shock:

30 aug 2009 12:21
Profiel
Groningen
Duidelijk lek gestoken en niet bijv. lek gereden?

30 aug 2009 12:35
Profiel
Rosmalen
MS964 schreef:
Het kon overigens ook nog wel wat erger dan een lekke band. Maar goed, blijft balen. Maar ik zou mijn auto idd nooit zo neerzetten. :shock:

Mee eens Mischa.

Dat was ook mijn reactie. Voor hetzelfde geld hadden ze hem bekrast van voor tot achter, met een begeleidende tekst op de motorkap gegraveerd.....

Voor iedereen die het nog niet door had: zo nooit parkeren dus en bewaar je kortbaar bezit op een afgesloten, minder opvallende plaats.

Maar sommige mensen willen het graag etaleren, met dit tot mogl. gevolg.

30 aug 2009 12:59
Profiel
PorscheForum Rakker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
Het kenteken is een hint naar zijn volgende bolide?

30 aug 2009 15:47
Profiel
Moderator
PF #57
twee jaar in Duitsland gewerkt en in de weekends met de 328i met duitse platen in Amsterdam gewoond. Nooit iets meegemaakt. Nederlandse vriend uit Frankfurt komt één keer mee (reed duitse mercedes sportwagen) en de volgende ochtend hadden ze een groot hakenkruis op zijn voor- en achterklep gekrast. Hij stond achter mij BMW die ongemoeid was gelaten. :shock: je moet ze maar eens in je klauwen krijgen. Waar je ook parkeert en hoe aso je ook bent, dat is mi nooit een reden om iets te vandaliseren.

30 aug 2009 16:52
Profiel
PorscheForum Rakker
964C2 '91
Hilversum
Wat een kort door de bocht reacties... Wellicht gewoon een lekke band...

Daarrnaast, ik vind het parkeren op zo'n plek ook erg proleterig. Is geen reden om band lek te steken maar het lokt reacties uit, en dat weet de eigenaar ook, dus daar kiest hij bewust voor. Zo parkeer je toch niet, op de stoep? Dat de reactie niet is wat hij gehoopt had is jammer, maar wellicht een wijze les!

30 aug 2009 17:36
Profiel
Moderator
PF #57
beetje kort door de bocht reactie... :wink: misschien sliep hij in het hotel en hadden ze bij het hotel tegen deze luxemburger gezegd dat hij zijn auto daar wel kon parkeren? :?

30 aug 2009 17:58
Profiel
Rosmalen
Deze Luxemburgse gasten sliepen zeker (net als wij) in het hotel. Autoband is zeker lek-gestoken, gezien de toestand van de band.

Waar je ook parkeert, het is never een legitieme reden voor dit soort acties. Maar ik zei het (toevallig) een dag eerder, nadat de Boxster door de Valet Parking was geparkeerd: "Hier zou ik dus never nooit mijn Aston Martin parkeren. Als dat maar goed gaat!?" En binnen 6 uur blijkt het al prijs. Toch geparkeerd op een high risk spot.

Maar wie weet heeft de hotel-leiding wel gezegd dat het daar veilig was (geen camera's gezien) maar ik kan me dat niet goed voorstellen. Wat vast staat is dat het personeel van het Kruisheren Hotel dit prima heeft opgelost door met 3 man personeel alles in goede banen te leiden. Bovendien kregen de gasten tijdens het wachten een gratis lunch aangeboden op het terras. :thumleft:

30 aug 2009 20:36
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Leuke verwelkoming voor onze Luxemburgse vrienden...

30 aug 2009 20:43
Profiel
Omg. Amsterdam
Het is jammer dat het zo in Nederland gaat... :( .... maar ja mensen zijn 1-maal jaloers hier als je meer hebt dan hun zelf! Maar wat al iedereen 'zegt' je vergroot zo wel het risico! Het is eenmaal zo "Maar mag hij daar met zijn patserbak wel parkeren?" ..... :mrgreen:

31 aug 2009 17:56
Profiel
Ik was zaterdag ook in Maastricht met mijn meiskes. In het hotel (buiten het centrum gesitueerd )kreeg in een brochure van het Preuvement. Het hotel raadde me aan om niet met de auto naar het centrum te gaan. Dit in verband met de drukte en de kans op vandalisme vanwege mensen die teveel alcohol hadden gepreuvt :mrgreen: Het hotel had een shuttle bus naar het centrum en met de taxi kon je dan terug.

Of je je auto nu aso parkeert of niet, ze moeten gewoon met hun vingers van je spullen blijven!

31 aug 2009 18:12
PorscheForum Rakker
Fotograaf
WIjchen
Ik kom regelmatig bij Kruisheren om te kijken of er mooie wagens staan (om ze te spotten) De echte dure wagens worden daar expres buiten gezet. Ik weet niet waarom maar die worden daar voor een langere tijd of voor altijd neergezet totdat de gasten weer vertrekken. Deze wagens staan onder cameratoezicht. De meeste mensen weten geeneens waar de Kruisherenparking is hoe je er komt.

Iemand die ik ken, die ook op Autogespot zit had deze gespot toen de band was legestoken en werd vervangen, bekijk de link hieronder. De band was zeker weten lek gestoken want de gene die hem gespot had heeft het nagevraaagd.

http://www.autogespot.com/item/4882/spo ... artin-dbs/

Zoals je hier ook ziet staan de wagens daar heel vaak tot bijna altijd.

http://spots.autogespot.com/viewimages. ... 2008123408
http://spots.autogespot.com/viewimages. ... 2008194005

31 aug 2009 18:27
Profiel WWW
Omg. Amsterdam
Die R8'jes zijn overigens niet zo duur.... in Wurzburg staat er 1 bij de dealer W12(gebruikt) voor nog geen 80.000,00 euro :mrgreen:

Heb hem zelf live mogen aanschouwen week geleden......

31 aug 2009 20:47
Profiel
Negenhonderdvijfenzestig.
Waarschijnlijk een Porsche liefhebber die dit gedaan heeft, de AM eigenaar vraagt er ook om met zo'n kenteken.... :mrgreen:
Maar wel klote dat zoiets in ons mooie on-criminele :bang: landje gebeurt. :evil:

31 aug 2009 22:06
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ]