Circuit-experience vs Fahrer-training
‘t is hier al een paar keer aangehaald, vandaar dat ik besloten heb een topicje te openen over het rijden op een circuit.
Om ervaring op te doen – een indruk te krijgen - is er bijvoorbeeld de mogelijkheid om met een “eigen” instructeur te rijden – dit is reeds twee maal “georganiseerd” via het forum. De eerste keer door RS-R en de tweede keer door mijn eigen persoontje.
We hebben toen ingeschreven voor de “fahrer-training” op het Circuit van Zolder. Dit is een Duitse organisatie die op alle circuits van europa (behalve de Nurburg-ring) deze cursussen geeft.
Als je dit als (eigen) groepje van 6 (of een veelvoud daarvan) doet kan er een aanzienlijke korting bedongen worden. Er is in dit geval één instructeur per 6 auto’s.
Ook is het mogelijk om met de circuit-experience van Eran racing mee te doen – dit is alleen mogelijk op Zolder. Deze training is (zelfs met de bovengenoemde korting) aanzienlijk goedkoper dan de “fahrer-training”. Je rijdt dan in een grotere groep, verder is het principe hetzelfde: eerst theorie en dan in groep(jes) de baan op.
Van de “fahrer-training” weet ik dat de meeste verzekeringen accoord gaan met (schade)dekking van het voertuig, van de “circuit-experience” weet ik dat niet.
Op de dagen dat de “fahrer-training” op het Circuit van Zolder wordt gegeven is daar ook de circuit-experience van Eran aan de gang – wees niet bang, je komt elkaar niet tot nauwelijks tegen op het circuit.
Eerst volgende data Zolder
4 maart – 8 april – 11 mei – 8 Juni – 5 July – 15 July –
Data “fahrer-training” op Spa
29 maart – 2 april – 3 april – 27 mei
Bij deelname aan de Fahrer-training is Spa bij deelname van 6 auto’s ongeveer 130 euro duurder dan Zolder.
Even een prijs indicatie (waar geen rechten aan ontleent kunnen worden)
Eran – 160 euro per auto met 1 inzittende – meerijders betalen 5 euro.
Fahrer-training op Zolder – bij deelname van 6 auto’s – circa 275 euro per auto.
Fahrer-training op Spa – bij deelname van 6 autos’ – circa 400 euro per auto.
Beide cursussen beslaan ongeveer 4 uur circuit rijden.
Ik heb er zin in ….. nu m’n 11je nog
Olaf
-diedenktdatRufieheelveelanimogaatkrijgen-