Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 14:46

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Circuit-experience vs Fahrer-training 

Animo voor ...
Circuit experience van Eran Racing 40%  40%  [ 2 ]
Fahrer-training van Oliver Grahms 60%  60%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 5

Circuit-experience vs Fahrer-training 
Auteur Bericht
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Circuit-experience vs Fahrer-training
‘t is hier al een paar keer aangehaald, vandaar dat ik besloten heb een topicje te openen over het rijden op een circuit.

Om ervaring op te doen – een indruk te krijgen - is er bijvoorbeeld de mogelijkheid om met een “eigen” instructeur te rijden – dit is reeds twee maal “georganiseerd” via het forum. De eerste keer door RS-R en de tweede keer door mijn eigen persoontje.

We hebben toen ingeschreven voor de “fahrer-training” op het Circuit van Zolder. Dit is een Duitse organisatie die op alle circuits van europa (behalve de Nurburg-ring) deze cursussen geeft.

Als je dit als (eigen) groepje van 6 (of een veelvoud daarvan) doet kan er een aanzienlijke korting bedongen worden. Er is in dit geval één instructeur per 6 auto’s.

Ook is het mogelijk om met de circuit-experience van Eran racing mee te doen – dit is alleen mogelijk op Zolder. Deze training is (zelfs met de bovengenoemde korting) aanzienlijk goedkoper dan de “fahrer-training”. Je rijdt dan in een grotere groep, verder is het principe hetzelfde: eerst theorie en dan in groep(jes) de baan op.

Van de “fahrer-training” weet ik dat de meeste verzekeringen accoord gaan met (schade)dekking van het voertuig, van de “circuit-experience” weet ik dat niet.

Op de dagen dat de “fahrer-training” op het Circuit van Zolder wordt gegeven is daar ook de circuit-experience van Eran aan de gang – wees niet bang, je komt elkaar niet tot nauwelijks tegen op het circuit.

Eerst volgende data Zolder

4 maart – 8 april – 11 mei – 8 Juni – 5 July – 15 July –

Data “fahrer-training” op Spa

29 maart – 2 april – 3 april – 27 mei

Bij deelname aan de Fahrer-training is Spa bij deelname van 6 auto’s ongeveer 130 euro duurder dan Zolder.

Even een prijs indicatie (waar geen rechten aan ontleent kunnen worden)

Eran – 160 euro per auto met 1 inzittende – meerijders betalen 5 euro.

Fahrer-training op Zolder – bij deelname van 6 auto’s – circa 275 euro per auto.
Fahrer-training op Spa – bij deelname van 6 autos’ – circa 400 euro per auto.

Beide cursussen beslaan ongeveer 4 uur circuit rijden.

Ik heb er zin in ….. nu m’n 11je nog

Olaf -diedenktdatRufieheelveelanimogaatkrijgen- :wink:

Laatst bijgewerkt door Olaf op 07 feb 2005 10:28, in totaal 1 keer bewerkt.

06 feb 2005 14:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Mja, waarom niet :)

Ik persoonlijk denk wel dat Francorchamps leuker is dan Zolder.
Ik wacht ff het verloop af, maar de kans is groot dat ik meega.

Da is nl beter voor mijn wagen dan al die verkeersdrempels en rode verkeerslichten, niwaar Jeroen :?: :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

06 feb 2005 14:41
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Ik heb alvast interesse.

Ik zal me aansluiten bij wat de meerderheid wil, maar Spa lijkt mij 't leukst :!:

07 feb 2005 18:58
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Het voordeel van Eran-racing is dat je na de circuit-experience vrij het circuit op mag om in de praktijk te brengen wat je hebt geleerd. Bovendien krijg je een pasje waarmee je alle volgende keren vrij kunt rijden over het circuit.

Ik denk echter dat beide type circuitrijden door heel veel verzekeraars NIET zal worden gedekt. Ik heb dat vanwege mijn werk (schadebehandelaar) al bij een aantal maatschappijen gecheckt. De volgende maatschappijen bieden op een circuit geen dekking (voor een rijtraining, c.q. circuittraining):

Delta Lloyd
De Europeesche
AXA
Noordhollandsche van 1816
Nationale-Nederlanden
Unigarant
Reaal (voorheen Hooge Huys)
Stad Rotterdam Verzekeringen
Turien & Co

Ben je bij een van deze maatschappijen verzekerd, ga er dan vanuit dat je NIET verzekerd bent op het circuit en dat een en ander voor eigen risico is! Als ze je dekking toezeggen bij deelname aan een circuit-experience, 'Fahrertraining', of iets dergelijks zorg er dan voor dat je dat schriftelijk bevestigd krijgt! Als je het op papier hebt, kan de dekking niet (meer) ontzegd worden.

Wees ook duidelijk wat het is. Schimmige of dubbelzinnig uit te leggen teksten als 'Fahrer-training' of 'Driving Experience' kunnen nog wel eens tot een mondelinge toezegging van dekking leiden terwijl -als er iets gebeurt en een expert de toedracht onderzoekt- er in geval van schade toch geen dekking wordt erkend!

Be careful!

07 feb 2005 19:13
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
Het voordeel van Eran-racing is dat je na de circuit-experience vrij het circuit op mag om in de praktijk te brengen wat je hebt geleerd.

Dat is bij de fahrer-training ook het geval - als je wilt gaat de instructeur met je mee .... of rijdt deze een rondje in jouw auto :wink:

SPEEDY944 schreef:
Bovendien krijg je een pasje waarmee je alle volgende keren vrij kunt rijden over het circuit.

... helaas, bij de fahrer-training niet :(

08 feb 2005 2:29
Profiel WWW Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Ook interesse hier! :bounce:

08 feb 2005 10:06
Profiel
PorscheForum Rakker
911
Brabant Belgie
Bericht 
Om het even als we maar kunnen vlammen laat maar iets weten Spa of Zolder i dont give a shit vlammen moeten we. :flush: no shit sorry :wink:

08 feb 2005 20:49
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]