Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:24

Antwoord op onderwerp  [ 487 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 20  Volgende
Laura Dekker 

Wat vindt u?
Poll eindigt op 30 aug 2009 10:30
Laura moet haar zeiltocht kunnen maken 44%  44%  [ 38 ]
Laura moet haar zeiltocht niet maken 56%  56%  [ 48 ]
Totaal aantal stemmen : 86

Laura Dekker 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Laura Dekker
Lydia schreef:
Devils son schreef:
... en was moeder er van overtuigd dat de ex-man haar hier toe heeft aangezet (de bekende trap na...)

En hoe weet jij zo zeker dat dit niet zo is? En het maar een trap na is?

Het stond er als bot vermoeden.

Sowieso is enige scepsis niet onredelijk als voormalig echtgenoten elkander betichten van bepaalde zaken...

07 sep 2009 16:16
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Jort schreef:

Dat er strubbelingen waren (geweest) tussen de ouders bleek uit moeders verhaal, maar het was zeker geen eenzijdig verhaal. Vader kreeg ook de nodige veren in het bekende donkere plekje. Kwam op mij eerder als oprecht/authentiek over, dan als een trap na.

Dan heb ik een slecht uittreksel gelezen.

Welke krant?

07 sep 2009 16:17
Profiel
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
't wordt wel een operette dat zeiltochtje van Laura en alle besognes eromheen :^:

07 sep 2009 16:25
Profiel
Devils son schreef:
Het stond er als bot vermoeden.

Sowieso is enige scepsis niet onredelijk als voormalig echtgenoten elkander betichten van bepaalde zaken...

Ah, ik snap het. Geen feit maar vermoeden dus. Enige scepsis naar de vader toe is na de bekendmakingen om zijn persoon ook niet overbodig.

07 sep 2009 16:31
Groningen
Devils son schreef:

Welke krant?

VK (ik heb ook weer eens gezondigd).

07 sep 2009 16:45
Profiel
Lydia schreef:
Geen feit maar vermoeden dus.

Volgens mij heb ik vanaf het begin af aan duidelijk gemaakt dat ik mij baseer op een korte weergave van een interview en meer niet.

In dezen zijn er weinig harde feiten. We baseren ons op de pers.

07 sep 2009 17:09
Profiel
Ik heb het stukje gevonden en vraag mij werkelijk af wat die moeder hiermee poogt te bereiken. Enerzijds claimt ze dat het uitspreken tegen de reis voor haar dochter reden is om het contact te verbreken, anderzijds claimt ze dat ze zich wel moet uitspreken omdat ze liever een levende dochter heeft die ze niet meer ziet.

Maar dan vraag ik mij werkelijk af of ze zo dom is dat ze denkt dat dit interview een verschil gaat maken in de plannen, of dat er toch wat anders speelt. En ik denk niet dat ze zo dom is.

Ik lees overigens ook dat moeders bij goed begeleiding haar bezwaren wellicht laat varen (die woordgrap kon ik niet laten liggen)...

07 sep 2009 17:20
Profiel
Forum Admin
Cayenne
http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... bijstellen

07 sep 2009 17:24
Profiel
Groningen
Als ik me goed kan herinneren, licht de moeder in het volledige artikel toe waarom ze spreekt.

07 sep 2009 17:42
Profiel
Jort schreef:
Als ik me goed kan herinneren, licht de moeder in het volledige artikel toe waarom ze spreekt.

Wellicht is het internetartikel een kortere versie...

Laat ik het zo zeggen: m.i. had ze er beter aan gedaan om de pers te laten voor wat het is.

07 sep 2009 17:56
Profiel
Groningen
Het internetartikel is nog niet een kwart van het volledige inverview. Ze (Müller) geeft bijvoorbeeld aan dat ze Laura waarschijnlijk toch niet tegen kan houden, ook niet door zich duidelijk uit te spreken. Als het nu niet doorgaat, begint de hele kermis over een jaar of 2 weer, aldus de moeder.

Ze spreekt zich naar eigen zeggen uit, omdat er veel over haar en over haar dochter wordt geschreven. Omdat er door Laura's advocaat meermaals aan haar (Müller) is gerefereerd, hij namens haar heeft gesproken (volledige steun van haar moeder), zonder enig overleg. Dat diezelfde woordvoerder nu namens Laura zegt, dat deze moeder voor haar beurt spreekt, is dan ook enigszins ironisch te noemen.

Of het interview verstandig was, met de lopende zaak in het achterhoofd, dat is inderdaad de vraag.

07 sep 2009 18:05
Profiel
Westervoort
Het trutje is uitgenodigd bij Oprah naar verluidt...dus pa en dochter krijgen sowieso wat ze willen...aandacht.

08 sep 2009 7:01
Profiel
Hier ook volgens mij, 11 pagina's. :mrgreen:

08 sep 2009 8:26
Devils son schreef:
Lydia schreef:
Geen feit maar vermoeden dus.

Volgens mij heb ik vanaf het begin af aan duidelijk gemaakt dat ik mij baseer op een korte weergave van een interview en meer niet.

In dezen zijn er weinig harde feiten. We baseren ons op de pers.

Ja, zó lust ik er ook nog wel een paar. IK kan dat vermoeden van jou niet halen uit het stuk van de pers.

Het kan natuurlijk zo zijn dat de moeder nog een rekening te vereffenen heeft met haar ex. Maar dat sluit niet uit dat je 'als moeder' oprecht bezorgd bent om je dochter en haar voor deze trip wilt behoeden.

Een bot vermoeden vanuit een onderbuikgevoel van mij? Ik denk dat Laura het fantastisch zou vinden om solo om de wereld te zeieln maar dat pappie haar daar enorm in gestimuleerd (lees: beïnvloed) heeft.
En volgens mij gaat ze geen record breken. Maar een nieuw record vestigen. Het "solo-om-de-wereld-zeilen-maar-niet-helemaal-solo-want-er-varen-begeleidingsboten-mee-en-ik-zeil-niet-langer-dan-drie-weken-achteréén" wereldrecord :!:

08 sep 2009 9:26
Lydia schreef:
Ja, zó lust ik er ook nog wel een paar. IK kan dat vermoeden van jou niet halen uit het stuk van de pers.

Volgens mij staat hier:

Devils son schreef:
Interview zelf niet gelezen, maar uit de samenvatting haalde ik dat die moeder op vijandige voet staat met zowel vader als dochter. Kan aan de weergave gelegen hebben natuurlijk...

een heel duidelijk voorbehoud.

Citaat:
Het kan natuurlijk zo zijn dat de moeder nog een rekening te vereffenen heeft met haar ex. Maar dat sluit niet uit dat je 'als moeder' oprecht bezorgd bent om je dochter en haar voor deze trip wilt behoeden.

Maar dan is daarvoor wel een betere weg.

Citaat:
Een bot vermoeden vanuit een onderbuikgevoel van mij?

Bot vermoeden verwees naar hoe de moeder het formuleerde in het interview. Zonder onderbouwing, gewoon: ik vermoed dat... Ja, daar schiet niemand wat mee op denk ik zo. Als je geen enkel idee hebt kun je m.i. beter beschuldigingen voor je laten.

Citaat:
Ik denk dat Laura het fantastisch zou vinden om solo om de wereld te zeieln maar dat pappie haar daar enorm in gestimuleerd (lees: beïnvloed) heeft.

Waarom denk jij dat? Ik lees daar geen enkele aanwijzing van, wel van het tegendeel. Onder meer dat toen ze het eerst met het idee kwam de vader heeft gezegd dat ze eerst maar eens op en neer naar het VK moest varen. En zijn opmerking dat hij in onmin was geraakt met zijn ouders toen zij hem tegenhielden en dat hij daarom meegaander was.

Dat klinkt niet in de oren als enorm stimuleren. Misschien dat zijn verhalen wel hebben geïnspireerd, maar dat is nog niet iets in iemands kop praten en zeker niet bewust.

Kan natuurlijk zijn dat die vader smoesjes heeft verkocht... maar zo kan alles.

Citaat:
En volgens mij gaat ze geen record breken. Maar een nieuw record vestigen. Het "solo-om-de-wereld-zeilen-maar-niet-helemaal-solo-want-er-varen-begeleidingsboten-mee-en-ik-zeil-niet-langer-dan-drie-weken-achteréén" wereldrecord :!:

Dat zal mij dan verder jeuken. Ik ben vooral van mening dat als zij graag wil en haar plannen voldoen aan de wettelijke minimumeisen (die thans getoetst worden) en haar vader er achter staat, dat ze vooral moet gaan.

08 sep 2009 16:59
Profiel
Devils son schreef:
Citaat:

Dat zal mij dan verder jeuken. Ik ben vooral van mening dat als zij graag wil en haar plannen voldoen aan de wettelijke minimumeisen (die thans getoetst worden) en haar vader er achter staat, dat ze vooral moet gaan.

Mij interesseert dat wel. Indien zij het bestaande record sowieso niet kan breken (en dáár draait dit alles toch om, dat het persé nu moet??) omdat ze eigenlijk niet solo vaart, dan kan ze net zo goed wachten tot ze 18 is. Kan ze zich alle problemen besparen. Alhoewel ze op deze wijze wel veel media aandacht krijgt.

08 sep 2009 17:31
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
+1.
Mij zal het juist jeuken of alles juridisch door de beugel kan. Ik heb zelf ook een dochter.
Het idee dat je dochter van 13 gezellig aanmeert in de één of andere derde wereld haven, waar de plaatselijke geile viespeuken wel raad weten met meisjes van 13 die alleen onder weg zijn. Brrr..

08 sep 2009 17:44
Profiel
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
+1. Komt zo'n meisje in een of andere haven met een beetje averij. Ach liefje we helpen je wel maar.................... BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR Zo'n kind, wat dat is het, kan zoiets niet allen doen.

Als het met begeiding niet kan omdat ze dan geen record vaart kan ze, zoals Lydia schrijft, net zo goed wachten tot haar 18e! (of ouder)

08 sep 2009 18:26
Profiel
Amsterdam
Mijn eerder gestelde "over-promoten" van z'n dochter zou leuk kunnen uitpakken voor vader :

Citaat:
Jan Kuitenbrouwer, columnist van HP/De Tijd, ontdekte dat de vader van Laura Dekker, het dertienjarige meisje dat alleen de wereld rond wil zeilen, ook een droom heeft: hij wil zijn Noorse zeiljacht (20 bij 7 meter) afbouwen. Als Laura Dekker haar tocht werkelijk volbrengt, zal dat veel geld in het laatje kunnen brengen (lezingen, een boek, filmrechten, etc.), waarmee hij eventueel het afbouwen van zijn jacht zou kunnen bekostigen, een "prettige bijkomstigheid" volgens Kuitenbrouwer.
Vooralsnog natuurlijk speculatie, maar wel speculatie die aanzienlijk aan geloofwaardigheid heeft gewonnen sinds Laura's moeder afgelopen zaterdag in de Volkskrant de volgende schokkende woorden sprak over haar ex-man en zijn rol in Laura's aanstaande zeereis: "Ik heb het idee dat hij al jaren bezig is haar dit in te prenten."

Zie ook :http://www.hpdetijd.nl/archive/2009-09-02/kuitenbrouwer-over-laura-dekker
Afbeelding
En eh DS,.... Ja . Speculatie. geen bewijs. Maar 't zou zomaar de spijker op de kop kunnen zijn. :wink:

Laatst bijgewerkt door LeoH op 08 sep 2009 19:07, in totaal 2 keer bewerkt.

08 sep 2009 18:43
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Ewout schreef:
Het idee dat je dochter van 13 gezellig aanmeert in de één of andere derde wereld haven, waar de plaatselijke geile viespeuken wel raad weten met meisjes van 13 die alleen onder weg zijn.

... het idee dat je dochter van 18 dat doet is MI identiek :idea:

Daarnaast vraag ik me af of jij weleens in 'n derde-wereld haven bent geweest - :scratch:

08 sep 2009 18:48
Profiel WWW Facebook 
718 Cayman S
Loosdrecht
Waarschijnlijk niet, om dezelfde reden :wink:

08 sep 2009 19:01
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
Heeft ze de trossen nu nog niet los? :lol: :pirat:

08 sep 2009 19:07
Profiel WWW
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Olaf schreef:
Daarnaast vraag ik me af of jij weleens in 'n derde-wereld haven bent geweest - :scratch:

Ik hoop niet dat je hiermee wilt suggereren dat ik maatschappelijk achterlijk ben, of vat ik dit verkeerd op? :roll:
Als twintiger ben ik vaker in landen geweest waar de plaatselijke bevolking in huisjes woont met daken van golfplaten.
Had toen inmiddels wel wat meer levenservaring dan het meisje waar we het hier over hebben.

08 sep 2009 19:54
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Ewout schreef:
Ik hoop niet dat je hiermee wilt suggereren dat ik maatschappelijk achterlijk ben, of vat ik dit verkeerd op? :roll:

Beide (niet) :mrgreen:

... vind het alleen niet zo netjes dat je vanachter je toetsenbord de derde-wereld bevolking bekritiseerd :wink:

Ewout schreef:
Als twintiger ben ik vaker in landen geweest waar de plaatselijke bevolking in huisjes woont met daken van golfplaten.

In Portugal heb je die (helaas) ook - bijv. net buiten de luchthaven van Lisabon :wink:

... ik kan je (als het perse nodig is) mijn ervaring delen als het om Afrikaanse landen gaat ... en je bijv. haarfijn vertellen hoe 'n gevangenis er daar van binnen uit ziet :|

Ewout schreef:
Had toen inmiddels wel wat meer levenservaring dan het meisje waar we het hier over hebben.

'n jaar of 8 meer - en had je het gevoel dat je daar (als jongen) veilig was :?:

08 sep 2009 20:10
Profiel WWW Facebook 
Lydia schreef:
Mij interesseert dat wel.

Waarom in 's hemelsnaam? Er zijn zoveel kinderen die gevaarlijke dingen doen. Vorig jaar verongelukte een ik meen 14 jarig talent schansspringen. Kwam verkeerd terecht. Risico van het vak. Tragisch, maar ik zou ouders niet willen verbieden dat zij hun kind aan deze gevaarlijke sport willen laten deelnemen.

Of het gezin dat met bergklimmen om het leven kwam voor de ogen van de moeder. Men nam een gecalculeerd risico. Dat gaat bijna altijd goed. Nu niet. Geen reden om het dan maar te verbieden.

We hebben wettelijke grenzen. Zo lang je daar binnen blijft: ga je gang! Wie ben ik om mij te bemoeien met andermans leven?

08 sep 2009 20:11
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 487 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 20  Volgende