Auteur |
Bericht |
John
Cayenne
|
996 GT3 mk2: Sportiever geluid, hoe ?
Luitjes, Laat ik ook is een topic starten (lang geleden ), maar aangezien de enorme GT3 drang hier denk ik wel een goede oplossing te horen, wat is er aan de hand. Vorige week bij Johan van de Gugten langs geweest (ff een bakkie en kijken naar zijn nieuwe super gelikte nieuwe zaak), daar gesproken over het uitlaatgeleuid van mijn GT3 (de gele 996 MK2). Dat geluid is me net ff te braaf, en ben dus al tijden het internet aan het af struinen voor iets aparts, deze vraag heb ik ook ooit besproken met Erwin (Renntech) en Wim de Mooy (Garage Gmund), ik wil iets totaal anders dan de gemiddelde sportuitlaat. Want de sportuitlaat van een 996 vind ik (nu) te roggelend, een GT3 mot gillen. Johan adviseerde mij een cargraphic super sound export versie (en heeft hem al op voorhand in huis genomen, de rakker ). Maar zelf ben ik niet echt onder de indruk van dat geluid, ik ken het van speedy1980 zijn pa, zie hier speedy achter het stuur met zijn Pa (die snor klop ik zondag wel ff met de slalom ) zijn GT3 op Assen. http://www.youtube.com/watch?v=0B9_J6Ty8QkVetter is de Kreissieg f1 (maar wow errug duur), en dat roggelen aan het einde van de run http://www.youtube.com/watch?v=wMnS9kUqO_MBeter klinkt deze ASP (in de USA) handgemaakte, en minder roggelen in de potten... http://www.youtube.com/watch?v=gOVcI7XkAyoMaar nu zit ik te denken, help me ff, het huidige GT3 soundje is eigenlijk super, maar mag wat harder...krijg ik dat met deze voor elkaar. plus In principe ben je dan toch alleen het huidige (snerpende) aan het versterken ??? en dat wil ik eigenlijk... Zowel Erwin (Renntech) als Wim de Mooy (Garage Gmund) konden iets handgemaakt fabriceren.....zal wel wat kosten, maar toch...
|
08 sep 2009 10:37 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 996 GT3 mk2: Sportiever geluid, hoe ?
Als het je puur om geluid gaat, koop je toch gewoon mijn Spyder. Je hebt al ontdekt dat je er in past Zonder gekheid; wel gaaf de toch al niet kinderachtige sound van je GT3 nog wat verder op te schroeven.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
Laatst bijgewerkt door Wouter op 08 sep 2009 10:50, in totaal 1 keer bewerkt.
|
08 sep 2009 10:48 |
|
|
Mark Nauta
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94Zevenbergen
|
Re: 996 GT3 mk2: Sportiever geluid, hoe ?
Misschien is Manthey wat voor je. Op de Nordschleife ben ik altijd aardig onder de indruk hiervan. Een mooiere diepere roffel, en niet té luid. Ze hebben een M410-pakket. Dit is een complete set speciaal voor de 996 Gt3 MkII, niet alleen de uitlaat maar ook wat andere onderdelen. Ik neem echter aan dat de uitlaat los ook wel verkrijgbaar moet zijn. http://www.manthey-motors.de/nextshopcm ... =108&e1=68
|
08 sep 2009 10:49 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Re: 996 GT3 mk2: Sportiever geluid, hoe ?
De Kreissieg klinkt het best imho. Geen diepe dreun in laag toerental, meteen af start mooie snerp.... Joh, wat een acceleratie Zal wel een polletje opleveren "die t*ring-herrie van de John-mobiel, ken dat of ken dat niet"
|
08 sep 2009 10:50 |
|
|
John
Cayenne
|
Re: 996 GT3 mk2: Sportiever geluid, hoe ?
Ik heb ooit gereden met een GT3 met dat Manthey pakket....was idd. goed... Maar ik wil niet van dat blubberen als ik van het gas af ga.... En ja Leoh polletje Vorige week ook meegereden met die knul die de lunaherriepot op proef had, man enorm gaaf geluid, angstig mooi zelfs, maar tussen de 2 en 3duizend toeren resoneerde alles en zat je in de pijngrens (niks van overdreven helaas)..... Op mijn 4s had ik geloof ik het meest ordinaire en hardste geluid wat mogelijk was op een 996, was toen super, nu wil ik meer een racy geluid.
|
08 sep 2009 11:01 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 996 GT3 mk2: Sportiever geluid, hoe ?
Heb dan wel geen GT3 ... maar die Cargraphic vind ik helemaal niks ... .... die Kreissieg f1 en ASP hebben wel wat Belangrijk is MI dat er geen brom in zit bij 'n laag toerental - als je er ook 'ns 'n langer stuk mee wilt rijden Zelf zou ik voor de Optie Renntech of Gmund gaan ..... met bijv. de garantie, dat als je het tegenvalt, de boel weer terug naar 'origineel' wordt gezet ...Mss krijg je zelfs quantum-korting als je samen met gast gaat
|
08 sep 2009 11:05 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Re: 996 GT3 mk2: Sportiever geluid, hoe ?
Ben het met de vorige Kreissieg-aanhangers eens. Kost wat maar dan heb je wel kippenvelopwekkend geluid.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
08 sep 2009 11:44 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: 996 GT3 mk2: Sportiever geluid, hoe ?
john tijgaht ik zou het geld lkkr bewaren en bij een 997gt3 mk1 leggen benje gelijk klaar daar zit al een vette sound in je hebt die gele al weer 1.5 jaar man, jouw kennende word het binnenkort weer tijd om hem in te ruilen of gaje vd panamera
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
08 sep 2009 12:23 |
|
|
Robert911
ex 964 Porsche Cayenne Turbo Marbella
|
Re: 996 GT3 mk2: Sportiever geluid, hoe ?
John, Ik heb vorige week een andere uitlaat er op laten zetten, ok het is geen Porsche , maar het gaat om het geluid. Het is een Capristo uitlaat, capristo.de, voor een normaal bedrag, maar wel een super geluid. Mijn zoon heeft een kort filmpje geplaatst op youtube, http://www.youtube.com/watch?v=xSNQXRUpVo8zodat het je het kan horen. Robert.
_________________________________________ Create your own future
|
08 sep 2009 12:36 |
|
|
E.T.
500E, Challenge Stradale
|
Re: 996 GT3 mk2: Sportiever geluid, hoe ?
Hetzelfde dilemma gehad. Kreissieg mooi maar duur. Uiteindelijk gekozen voor Europipe dempers en sportkats. Ook prijzig maar toch ietsje minder. Was ten tijde van de MK1 de uitlaat van Manthey overigens. Kan ze niet vergelijken met Kreissiegs irl maar ben zeer tevreden. Imposanter geluid bij starten en stationair, geen storende brom tijdens langere ritten, gillen bij hogere toeren! Ben nog wel benieuwd hoe dit klinkt in combinatie met een cup luchtfilter, maar vind het voorlopig luid genoeg. Blubbert overigens niet bij gas loslaten, wel enkele plopjes bij terugschakelen...
Kan me herinneren op Rennlist hele epistels te hebben gelezen, naar aanleiding van de Kreissiegs, over geluid en verschillende uitlaatsystemen. Dacht dat het snerpende geluid geduid verklaard werd door het gebruik van enerzijds sportkats en anderzijds de gekruisde verbinding tussen beide systemen of zoiets??? De dempers dragen hier in ieder geval minder aan bij en op basis hiervan werd ook wel gesuggereerd alleen sportkats te installeren.
|
08 sep 2009 12:36 |
|
|
Robert911
ex 964 Porsche Cayenne Turbo Marbella
|
Re: 996 GT3 mk2: Sportiever geluid, hoe ?
Overigens, bij de capristo is het niet zo dat je op lange afstanden gek wordt van het geluid, in zijn 6 dan is het geluid relaxed, bijna standaard. Maar bij hogere toeren begint hij te gillen, kippevel geluid.
_________________________________________ Create your own future
|
08 sep 2009 12:41 |
|
|
John
Cayenne
|
Re: 996 GT3 mk2: Sportiever geluid, hoe ?
kijk met dat antwoord kom ik denk ik naar mijn vraag.....
Zowel Renntech als Gmund spraken over een uitlaat die uiteindelijk in 1 systeem kwam, geen 2 losse systemen die elkander kruisen.
|
08 sep 2009 12:45 |
|
|
E.T.
500E, Challenge Stradale
|
Re: 996 GT3 mk2: Sportiever geluid, hoe ?
Ik blijf natuurlijk een leek op dit gebied, maar dat is inderdaad het principe dat op Rennlist werd beschreven. Beide uitlaatsystemen komen samen na de sportkats, maar gaan wel weer naar afzonderlijke dempers.
Interessant! Denk per slot van rekening dat het geluid immers het gevolg is van het gebruikte principe en niet zozeer door het gebruik van achterlijk kostbaar titanium oid.
|
08 sep 2009 12:56 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Re: 996 GT3 mk2: Sportiever geluid, hoe ?
Ik heb origineel uitlaatsysteem in combinatie met een cupfilter..... over gillen gesproken
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
08 sep 2009 13:02 |
|
|
E.T.
500E, Challenge Stradale
|
Re: 996 GT3 mk2: Sportiever geluid, hoe ?
Tja, dat was ook een van de redenen om naar de not only GT3 meeting te willen. Had ze graag willen horen. Nxt time!
|
08 sep 2009 13:06 |
|
|
Harry Kliko
|
Re: 996 GT3 mk2: Sportiever geluid, hoe ?
Mijn pijpen toch gehoord afgelopen week af Leipzig ? Met orignele knop aan/uit werkt toch ook op GT3 ? En misschien met luchtfliter extra pfffffffffffffffffff
_________________________________________ 996 carrera 4 cabrio NPC 1576
|
08 sep 2009 14:11 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Re: 996 GT3 mk2: Sportiever geluid, hoe ?
Misschien even een gt3cup luchtfilter erop zetten, kijken wat dat doet met het geluid.
_________________________________________ Racefun events
|
08 sep 2009 14:16 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Re: 996 GT3 mk2: Sportiever geluid, hoe ?
Klopt gast. Van 2 cilinderbanken naar 1 pijp en dan weer splitsen naar 2 dempers. Schijnt het mooiste geluid te geven. Met een Cupfilter zit je met de LMM. Zelf knutselen of een aangepast cupfilter zien te vinden. Mij nog niet gelukt.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
08 sep 2009 14:26 |
|
|
wjkranendonk
997C2, 911 SC, E-tron 50, Cooper F56Utrecht
|
Re: 996 GT3 mk2: Sportiever geluid, hoe ?
Ik heb onlangs op basis van een origineel set een bypass laten bouwen volgens fabrieks specificatie; de soort van staf vorm er tussen laten zetten dus, alleen net even wat dikker dan PSE heeft. Resulteert in een supergeluid boven de 3000rpm, en daaronder een nette roffel. Kan ik zeer aanbevelen!
_________________________________________ Air cooled, water cooled? Why choose?
|
08 sep 2009 14:26 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: 996 GT3 mk2: Sportiever geluid, hoe ?
Kreissieg F1, for sure.
|
08 sep 2009 14:39 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Re: 996 GT3 mk2: Sportiever geluid, hoe ?
Hier hadden we het destijds ook in 'mijn' topic over. Je kan toch op eenzelfde wijze monteren als hoe het bij mij gedaan is? Of ga ik nu te kort door de bocht?
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
08 sep 2009 15:11 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Re: 996 GT3 mk2: Sportiever geluid, hoe ?
Het filter wat jij hebt (met LMM aansluiting) heb ik nog niet kunnen vinden.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
08 sep 2009 15:28 |
|
|
Mauk
Vergane glorie: 993 2S VesuvioZwijndrecht
|
Re: 996 GT3 mk2: Sportiever geluid, hoe ?
|
08 sep 2009 15:38 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: 996 GT3 mk2: Sportiever geluid, hoe ?
mooi spul! heeft akrapovistchsj ook geen mooi setje ?
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
08 sep 2009 16:40 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: 996 GT3 mk2: Sportiever geluid, hoe ?
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
08 sep 2009 19:58 |
|
|