Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:22

Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Discussie Navigatie 8-bits 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
996 carrera cabrio 1999
Den Haag
Bericht Discussie Navigatie 8-bits
Ik ben splinternieuw hier, dus misschien haal ik oude koeien uit de sloot. Echter, ik denk dat dit probleem alleen maar nijpender wordt en daarom probeer ik dit topic te hernieuwen. Moderator(s): gooi me er ajb niet gelijk vanaf. Collega Porsche rijders: maak me niet gelijk af. Laten we kijken of we er iets van kunnen maken.

Het begon natuurlijk met mijn nieuwe, 10 jaar oude, eerste Porsche (gebruikt dus, 10 jaar oud alweer, maar toch: mijn nieuwe Porsche!).
PCM-1 erin, staat mooi, is origineel Porsche en heeft een hoop leuke gadgets. Alles werkt, ook de navigatie. Hoewel...alleen grote steden en maar heel beperkt stratenboek in de database. Op gecopieerde CD, dat is alles wat de verkoper kon regelen. Waarschijnlijk alleen West Europa, hoofzaken. Wel Den Haag, niet Den Ham om maar eens iets te noemen... Jullie weten wel waarom.

Via dit Forum gevraagd of iemand andere CDs heeft en de mijne ter copiering aangeboden. Er moeten tenslotte rijders zijn met dezelfde problemen als ondergetekende. Direct van het Forum verwijderd: illegale handel aangeboden. Ik snap dat wel, zeker wel, hoewel er wel meer over te zeggen valt dan simpelweg verwijderen.

Er is vast al oeverloos gediscussieerd over de optie die Porsche dealers als oplossing aanbieden: vervang de 8-bits door een 16-bits (kost 1800,- ex BTW en ex inbouw) en koop een setje oude CDs, geupdate tot 2004, voor 400,- ex BTW. Ik heb er als splinternieuwe Porsche rijder geen goed woord voor over. Sommige Porsche dealers ook niet, overigens. Andere suggesties: Tom-Tom of dubbeldins ander systeem inbouwen. Daar gaat de originaliteit van de mooie Porsche...voor mij geen optie.

Dus doordrammen en kijken of er iemand een 8-bits setje heeft liggen. Ik heb intussen de Benelux uit 2002 weten te bemachtigen. Een hele verbetering, hoewel de Vinex wijken nog een oerwoud zijn!

Ik zou aan de moderators willen vragen deze discussie toch toe te staan. Als Porsche weigert een pas 10 jaar oud systeem te ondersteunen en slechts een 5 jaar oud alternatief aanbiedt kun je niet echt van broodroof spreken als je eens een setje erg oude CDs copieert, voor eigen gebruik, en dan eens aan een collega-rijder weggeeft. Toch? En dan weet ik zeker dat we een aantal rijders van 1998-2001 of 2002 Porsche collega's, waaronder ikzelf, gewoon kunnen helpen.

Iemand een setje liggen met CDs van Duitsland, Frankrijk, Engeland, Oostenrijk, Zwitserland etc etc?

Dank voor de aandacht, Frank

09 sep 2009 18:05
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Discussie Navigatie 8-bits
docfrabe schreef:
CDs .. en de mijne ter copiering aangeboden.

De Spijker op z'n kop :!:

... je zult je verhaal dus anders in moeten kleden - wil je dat het bestaan blijft :idea:

Het heeft overigens helemaal niks te maken met het niet willen helpen van Porschisten onderling :arrow:

docfrabe schreef:
Direct van het Forum verwijderd: illegale handel aangeboden.

:idea:

09 sep 2009 18:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
996 carrera cabrio 1999
Den Haag
Dag Olaf, je hebt ook absoluut gelijk, illegale zaken moet je weren. De vraag is alleen, hoe kleden we het in?
Het gaat absoluut niet om geld verdienen, het gaat erom een beweging in gang te zetten en te houden waarbij Porchisten (weer een term erbij geleerd) met PCM-1 navigatie toch gewoon hun nav-functionaliteit, hoe beperkt die ook is (ik heb er toch maar een Tom-Tom op de rechterstoel naast liggen) kunnen blijven gebruiken.

Dank voor je reactie, en dank dat je mijn post hebt laten staan.

Frank

09 sep 2009 18:48
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Als je onderweg bent moet je eens opletten hoeveel nieuwbouwwijken er zijn .
Is dus dwijlen met de kraan open , want nu iets gekocht is morgen al weer oud .
Zeker in de technologie .
Vind het interieur wel meer af met nav in een 996 .
Ik zou gewoon regelmatig een nieuw stratenboek aanschaffen . :idea:

09 sep 2009 21:41
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
996 carrera cabrio 1999
Den Haag
Misschien heb je gelijk, Jeroen, gewoon de PCM-1 laten draaien met een oude kaartenset en daar waar het niet meer gaat de stratengids erbij.
Maar dat doet niets af aan het feit dat er toch een soort ruilsysteem moet kunnen komen voor Porchisten mbt 8-bits kaarten?
Die dingen moeten toch nog door Forummers in gebruik zijn?

09 sep 2009 22:26
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]