Re: Ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Bezig met V8
Hallo Horn,
Het is erg moeilijk om uit te leggen hoe het precies zit omdat elk geval weer anders is.
Wat het meest voorkomt is dat mensen vaak wat hebben met hun eerste auto en er graag weer 1 terug willen, maar dan met de nieuwe techniek bijvoorbeeld. Dit omdat de de oude techniek al erg achterhaald is en op Super lopen enz. De persoon met de Golf 3 met R36 techniek is ook zo'n geval. Het is zijn eerste auto nog en heeft veel problemen gehad met het sneller maken van zijn vr6 motor. Na het stuk lopen van zijn 2e vr6 motor was hij het zat en wilde het nu in 1 keer goed hebben, en was berijd om daar 1 malig meer voor uit te geven dan dat het steeds stuk bleef gaan en ook veel geld (uiteindelijk meer) geld blijft kosten. Nu heb ik een order van een man die heeft een BMW 535D uit 2004 en vind het een erg prettige en snelle motor en wil deze graag in een oude BMW E30 hebben omdat dit een liefhebbers auto is van hem, ook weer een stukje jeugdsentiment;). Wat denk je dat zo'n diesel-motor zal doen met 300pk en 700NM in een auto van 1100kg ipv in de 535 die 1700kg weegt
. Wat mensen vaak vergeten is dat de huidige auto's erg zwaar zijn en hierdoor niet echt snel. Als je een R36 motor met origineel 300pk uit een passat haalt van 1700kg (en al redelijk snel is) en je stopt deze motor in een 1150kg zware auto en je chipt hem alleen naar de 320pk, dan heb je een serieus snelle auto waarvan de motor met 2 vingers in zijn neus draait, en dus niet stuk zal gaan zoals een opgevoerde motor. Het (goed) opvoeren van een motor kost ook heel veel geld en zo als wij het bouwen is ook prijzig natuurlijk, maar wel 1-malig
Er zijn ook mensen die een geheel unieke auto willen hebben om daarmee naar meetings enz te gaan in de hoop dat zij de mooiste of snelste auto hebben. Ik heb nooit hoeven adverteren enz. Ik heb tot op heden alleen maar op aanvraag gebouwd. Vaak hebben mensen een wens en komen dan vragen of het mogenlijk is. Dan gaan we kijken of ik dat dan op een verantwoorde manier kan bouwen en of het dan ook RDW gekeurd kan worden enz. Het werk wat ik aflever is steeds weer de reclame voor het opvolgende,
Ik denk dat je dit ook kan zien zoals de Hod Rods in Amerika, maar dan op de Europese manier, stijl enz
Het is niet zo dat ik alleen complete auto's klaar maak, maar ik doe ook veel klusen waar mensen zelf niet uit kunnen komen, of het laswerk bij mensen die het zelf niet maken kunnen enz.