Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 18:27

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Aankoop 997 Carrera. Aandachtspunten? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Regio Utrecht
Bericht Aankoop 997 Carrera. Aandachtspunten?
Hallo,

De naam is Paul, uit het midden van het land en wellicht binnenkort een P bezitter, want ben toch wel serieus aan het kijken naar een P911. 997.

Ik kijk momenteel over de grens (DE) om vanuit daar een 997 te importeren naar NL. Mijn oog valt op de eerste 997 exemplaren, omdat deze qua BPM gezien aantrekkelijk worden. (En deze in het budget passen) Exemplaren van eind 2004, begin 2005 (met lage KM stand). Het invoer verhaal (BPM, tegenbewijsregeling) is een hoofdstuk waarin ik me al aardig heb verdiept en een stuk wijzer ben. (Mochten jullie daar toch nog tips hebben -> deze zijn altijd Welkom!)

Waar ik nog niet genoeg info over heb zijn de specifieke aandachtspunten van een 997. Ik kijk nu naar de Carrera, dus geen 4 of S. Kunnen jullie mij tips geven waar specifiek op te letten, naar te vragen, bij aanschaf 997 ? Zit er (technisch) nog veel verschil in de eerste typen? Was er sprake van "kinderziekten" bij de eerste 997 modellen (2004)? Etc.
Hoe dan ook alle info is welkom die mij kan helpen bij de zoektocht naar een goede gebruikte 997.

Bedankt!

Groet,
Paul

15 sep 2009 10:43
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94
Zevenbergen
Bericht Re: Aankoop 997 Carrera. Aandachtspunten?
Ik kom met 1 tip ;): viewtopic.php?f=10&t=24113

Ding is gewoon af!!

15 sep 2009 10:47
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Vond het ook een mooie auto en dito kleur :idea:
Eigenlijk niet duur, maar ken de auto niet :!:

15 sep 2009 11:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Regio Utrecht
Deze 997 staat ook op mijn lijstje om te gaan bekijken. Maar dan blijft mijn vraag nog wel valide, waar op te letten bij aanschaf 997. De auto kan wel "af" zijn, maar geeft dat ook een goed beeld over de (technische) staat van de auto..?
Maar, dit is zeker een mooi exemplaar. Goede prijs, komt redelijk overeen met wat je uit Duitsland kunt halen, incl BPM.

Paul

15 sep 2009 11:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Regio Utrecht
@ gast, Bedankt !
Er is dus een modificatie voor motoren voor de exemplaren na 10/2005. Dus die eerste 997 motoren, (tot 10/2005) zijn dus minder betrouwbaar dan de latere? Is dit echt een zwaarwegend argument vinden jullie. Komt schade vaak/vaker voor bij de exemplaren voor 10/2005?

Stel het is een P, met zogenaamde "Porsche Approved Garantie", dan valt eventuele, aantoonbare, motorschade daar wel onder meen ik?

15 sep 2009 12:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]