Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 19:28

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Porsche Insiders Org. Onafhankelijk Porsche 'vereniging'? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Porsche Insiders Org. Onafhankelijk Porsche 'vereniging'?
Dagelijks bezig zijn met online/ internet zaken, heeft zo zijn goede en minder goede punten :shock: en het laat je dan ook niet los als je een passie deelt met vele andere... Als jongetje was ik al vroeg besmet met het Porsche virus en daarom nu dan ook zo gelukkig dat ik eindelijk mijn passie kan vertalen naar het rijden en ervaren van een echte Porsche.

Maar alleen het rijden is niet genoeg. Ik wil ook kunnen delen, ervaren, snuffelen, etc met andere Porsche Insiders. Vandaar dat afgelopen week mijn idee steeds meer vorm kreeg en ik "Porsche Insiders" als netwerk wil gaan opzetten.

Inmiddels heb ik verschillende netwerken en domeinen geregistreerd:

porscheinsiders.nl (als toekomstig platform. suggesties zijn welkom!)
Porsche Insiders YouTube kanaal (als video platform)
Porsche Insiders Facebook groep
Porsche Insiders LinkedIn groep
Porsche Insiders Hyves groep
Porsche Insiders op Twitter

Wat denken jullie? Is er behoefte aan een onafhankelijk netwerk, zonder winstoogmerk? Dus wel inkomsten (events, eShop etc), maar deze vloeien 100% terug in de kas van deze vereniging. Als ik op Internet zoek is er naast dit Forum, weinig echt goede content en onafhankelijk informatie te vinden met echte Internet activiteiten. Ik denk ook aan reviews over Porsche handelaren, dealers, garagers etc of een heuse Porsche Insiders Buyers Guide (in Nederlands). Hoe transparanter, hoe meer mensen het netwerk zullen waarderen.

Wat hebben we nodig? Allereerst leden. Zonder leden vinden we geen sponsors en zonder sponsors is het moeilijk om bestaansrecht op te bouwen. enthousiaste moderators, enthousiaste vrijwilligers, sponsors, bloggers, testers, etc. Wat hebben we nog meer nodig!?

Heeft iemand van jullie interesse om te helpen, mee te denken over de invulling, het design (website) of een 'bestuurlijke functie' te vervullen binnen Porsche Insiders? Laat het me dan zeker even weten in reactie op dit bericht, middels een PB'tje, contact via LinkedIn of een e-mail naar porsche.insiders@gmail.com.

Ben heel benieuwd naar jullie feedback en reacties!

15 sep 2009 14:23
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-911 3.2 Carrera coupé 1986
Oosterhout nb
Bericht Re: Porsche Insiders Org. Onafhankelijk Porsche 'vereniging'?
Maar denk ik nu te simpel wanneer ik zeg dat we hier het Porscheforum al voor hebben?

Een tweede versie kan alleen maar voor meer versnippering zorgen. En dat is nu juist niet je bedoeling denk ik.

15 sep 2009 14:31
Profiel
Forum Admin
Cayenne
hyves bestaat al...en is niet gewild

tja Forum is meer dan genoeg in het NL..

15 sep 2009 14:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Sharky_80 schreef:
Een tweede versie kan alleen maar voor meer versnippering zorgen. En dat is nu juist niet je bedoeling denk ik.

Goed punt en het is zeker niet de bedoeling een versnippering te veroorzaken, of om leden weg te lokken.

Het idee is meer om een netwerk op te zetten waarbij samenwerken voorop staat. Niet alleen 'koude' berichten, maar juist ook meer mogelijkheden om vanuit een persoonlijke omgeving, de drempel om contact te leggen te verlagen. En in contact te komen met echte Porsche fanaten met echte namen in een beveiligde omgeving. Forum = een netwerk of niet?

Je hebt in Nederland natuurlijk "Porsche clubs", maar ik kan niet veel online activiteiten ontdekken. Het oogt vrij koud, terwijl de club zelf misschien zeer actief is...

15 sep 2009 14:39
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85
Leiden
Tja ik wil niet negatief doen maar qua nieuws is er ook alsin een porsche-blog.

15 sep 2009 14:41
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Onconventioneel denken is hier wel op zijn plaats :mrgreen: en toegestaan. Ik heb met Porsche Insiders toch echt wel iets anders in gedachten dan een Forum of een Blog. Denk eerder aan een Facebook of een LinkedIn voor Porsche rijders, liefhebbers, dromers etc.

Een integratie met andere content providers kan alleen maar positief werken. Is denk ik dus geen bedreiging, maar zie het eerder als een welkome aanvulling...

15 sep 2009 14:47
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Als Porscheforummer van het echte eerste uur, tevens bestuurslid van de NPC (grootste Porscheclub van NL), hyver etc. etc. denk ik redelijk wat te begrijpen van de Porschist die zich op het www begeeft...

De ruif is vol, Porscheforum heeft zich na een moeizame start kunnen profileren als "het" platform voor de internettende Porschist..dit ten koste van de oude vertrouwde Prikpagina en de Bulletainboard van de NPC toen (wat een drama :D ).

Naast dit forum zijn er de Porscheclubs...welke actief met hun CMSen werken...

Ook de fora's van de 944 clubs, PF Drechtsteden en uiteraard de buitenlandsefora zijn een welkome aanvulling....echter is het keuze maken....
De Porscheblog is ook al een nieuwe in deze, echter zie je de animo afnemen.

Mijn idee is dat alleen een Twitter op dit moment een aanvulling kan zijn, puur omdat je dan meelift in de hype die zich ontwikkeld, een route die Hyves een jaar gelden heeft in gezet, maar meer een aanvulling is als een echte, en men het leuk vind om te verzamelen dus ook deze.
Alle Porsche gerelateerde hyves zijn stil, heeft ook te maken met de inzet van de administator/beheerder..

Porscheforum heeft zijn extreme populariteit te danken aan de mensen zelf, de bezoekers (de diehards al meer dan 6 jaar trouw) die er een vriendenclub aan over hebben gehouden, en niet te vergeten het zeer stabiele team achter de schermen, dat zich al jaren belangeloos inzetten voor dit top forum

John.

15 sep 2009 15:16
Profiel
Moderator
PF #57
zit bij linkedin bij 3 porscheclubs, maar moet zeggen dat ik die berichten grotendeels halfgelezen in de kliko klik.

heb ook genoeg aan (en soms van :wink: ) het Porscheforum.

15 sep 2009 15:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Wat zou je willen doen op Porsche Insiders wat je nu niet (makkelijk) kunt op PorscheForum? Dat is dan een betere vraag misschien?

- Vragen, belevingen en weetjes makkelijk kunnen delen
- Events aanmaken, promoten en plannen met handige tools
- Makkelijk en overzichtelijk foto's plaatsen en delen
- Een persoonlijke (profiel)pagina aanmaken van jouw Porsche
- Makkelijk en overzichtelijk video's delen
- Een eigen groep aanmaken (911, 968, 944, 928, Cayenne, etc.)
- Anderen uitnodigen om lid te worden
- Commercie scheiden van de overige content (proef hier en daar goed bedoelde commerciële activiteiten :roll: .
- Een marktplaats creëren voor Porsche's, handelaren en dealers waarbij de gebruikers feedback kunnen geven middels reviews (had ik persoonlijk enorm behoefte aan).
- Automatisch relevante content/ berichten matchen met jouw persoonlijke interesses
- Etc.

En zo kan ik persoonlijk nog wel meer opnoemen. Niet dat er geen kruisbestuiving is tussen een aantal van de hierboven genoemde punten, maar tegelijk is soms ook de relevantie een beetje zoek.

Het succes van een netwerk heeft veel te maken met de inzet van de beheerders. Een goede vriend van me en oud Google directeur Frankrijk, heeft me gevraagd om zijn huidige Porsche platform verder lokaal uit te bouwen en met PorscheInsiders.org een heuse (Internationale) community op te zetten. Zoiets als ik nu al doen met Trip Essentials, maar dan specifiek voor deze niche markt van Porsche liefhebbers.

15 sep 2009 16:02
Profiel
PorscheForum Rakker
11-je
Volgens mij voldoet het PF op alle fronten en zijn er reeds twee serieuze porsche clubs.
Ik denk dat er digitaal geen behoefte is aan een aanvulling.

Als je echt niet weet wat je met je porsche enthousiasme aan moet :res: ;
Naar mijn mening is de Porsche (club) wereld wat oudbollig (sorry, wil niemand beledigen)
en is er een nieuwe generatie posche rijders aan het wakker worden.
Ik heb meer dan eens de behoefte geproefd onder diverse porsche rijders
aan een jongere (tak bij een) Porsche club.
Grof weg denk ik dat de doelgroep dan tussen 30 en 45 zal liggen,
of hoor je dan nog geen porsche te rijden :mrgreen:

15 sep 2009 16:18
Profiel
PorscheForum Rakker
RB911 schreef:
Naar mijn mening is de Porsche (club) wereld wat oudbollig (sorry, wil niemand beledigen)en is er een nieuwe generatie posche rijders aan het wakker worden. Ik heb meer dan eens de behoefte geproefd onder diverse porsche rijders aan een jongere (tak bij een) Porsche club. Grof weg denk ik dat de doelgroep dan tussen 30 en 45 zal liggen :mrgreen:

Mijn grootste beweegreden voor "Porsche Insiders" maar dan in een andere bewoording...

15 sep 2009 16:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
964 C2
wiredgenius schreef:

- Vragen, belevingen en weetjes makkelijk kunnen delen;kan hier volgens mij
- Events aanmaken, promoten en plannen met handige toolsidem
- Makkelijk en overzichtelijk foto's plaatsen en delenidem, als je eenmaal snapt hoe het moet :wink:
- Een persoonlijke (profiel)pagina aanmaken van jouw Porschezou hier kunnen als je dat wilt
- Makkelijk en overzichtelijk video's delenkan ook
- Een eigen groep aanmaken (911, 968, 944, 928, Cayenne, etc.)kan, maar bestaan ook al fora voor
- Anderen uitnodigen om lid te wordengenoeg leden hier volgens mij
- Commercie scheiden van de overige content (proef hier en daar goed bedoelde commerciële activiteiten :roll: .Waarom??
- Een marktplaats creëren voor Porsche's, handelaren en dealers waarbij de gebruikers feedback kunnen geven middels reviews (had ik persoonlijk enorm behoefte aan).iedereen kan hier een vraag stellen over dealer X en krijgt ook meestal wel antwoord
- Automatisch relevante content/ berichten matchen met jouw persoonlijke interessesZoekfunktie :!:
- Etc.
.

Je begrijpt het al...van mijn kant geen behoefte, ben dan ook al 45 :D

15 sep 2009 16:29
Profiel
PorscheForum Rakker
11-je
gast, misschien kan jeroen ze mooi be-stickeren want zo zijn ze niet alleen oudbollig maar ook saai :ba:

Afbeelding

Ik wist dat ik her en der een gevoelige snaar zou raken maar niet allemaal in paniek raken hoor.
PF is jong een dynamisch platform :thumleft: (doelde meer op de clubs)

Nu krijg ik natuurlijk alle club leden over me heen, waar ben ik aan begonnen......

15 sep 2009 16:42
Profiel
964 C2
Ben geen lid van een club..en over je heen :shock:

15 sep 2009 19:31
Profiel
PorscheForum Rakker
11-je
Ook daar vind ik je dan weer te oud voor :wink:

15 sep 2009 19:38
Profiel
:mrgreen:

15 sep 2009 19:40
Profiel
Amsterdam
De naam is niet al te gelukkig gekozen....
Porsche insider
Overigens zie ook ik geen toegevoegde waarde.

15 sep 2009 19:53
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Volkomen overbodig wat mij betreft. PF heeft het allemaal al. En als het er niet is dan kan het er bij.

15 sep 2009 20:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Ik ga daar geen gebruik van maken maar wil de initiatiefnemer wel prijzen voor zijn durf en gedachte :thumleft: .
Met name het opsplitsen in diverse groepjes zie ik niet zitten (doen ze ook bij Audi).

Succes en ik blijf lekker hier. :drive:

15 sep 2009 20:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S. Ex 911 3.2
RB911 schreef:
Ook daar vind ik je dan weer te oud voor :wink:

:sick: :mrgreen:

15 sep 2009 20:43
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
thnx vd franse link 8)

succes met je enthousiasme :thumleft: veel porsche plezier :D

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

15 sep 2009 20:44
Profiel WWW Facebook 
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Heb voldoende aan het Porscheforum.

15 sep 2009 20:47
Profiel Twitter 
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
lachen gino z,n auto staat er ook op :wink: blijft een mooi bakkie 8)

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

15 sep 2009 20:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Hoe meer vertrouwde PF gebruikers roepen: geen behoefte aan! Hoe meer ik ga denken, er is ruimte voor een "Porsche Insiders" community. Wellicht niet met Forum leden, maar ik krijg middels PB's en via andere kanalen ook weer behoorlijk wat aanmoedigingen :res:.

Zet je toch aan het denken... Alle verandering is in het begin 'anders' en 'eng' maar als het verbetering met zich meebrengt, waarom niet gewoon proberen? Als we met iets onbekend zijn, wil het niet per definitie zeggen dat er geen behoefte aan is... De Porsche rijder is over het algemeen toch wel avontuurlijk ingesteld :viking:.

Zoals ik al zei; onconventioneel denken is hier wel op zijn plaats...

15 sep 2009 20:56
Profiel
PorscheForum Rakker
LeoH schreef:
De naam is niet al te gelukkig gekozen.... Porsche insider

Nu al een eigen magazine :mrgreen: . Goede naam trouwens :thumleft: . Ik zal ze eens bellen, wellicht dat we kunnen samenwerken :?:

15 sep 2009 20:58
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 58 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende