Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:53

Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
wie heeft er rijervaring met een 968 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht wie heeft er rijervaring met een 968
hallo wie kan mij iets over een 968 vertellen de handeling en rij eigenschapen enz enz...

hoor graag van jullie :D

EDIT: topic titel aangepast :idea: O.

16 sep 2009 18:54
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: wie heefd er rijervaring met een 968
Net als 'n 944 ... maar dan beter :mrgreen:

Rijdt als 'n echte Porsche, maar zal nooit 'n 911 gevoel geven :idea:

16 sep 2009 19:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Ex 944 en ex 968
Achterhoek
Bericht Re: wie heefd er rijervaring met een 968
:?: :scratch:
Kijk ik nu naar de herhaling :?:

Al eerder hier geschreven:
horn schreef:
misschien moet je de 26e even in Wijk en Aalburg langs gaan. Daar zitten de 968 kenners/liefhebbers allemaal bij elkaar. Kan je zoveel vragen als je wilt.

viewtopic.php?p=623777#p623777

Heb je er nu al eén of twijfel je nog steeds :)
Die van mij rijdt prima, in de stad, op de snelweg en op het circuit :drive:

16 sep 2009 19:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht Re: wie heeft er rijervaring met een 968
Heb ook twee jaar een 968 gereden (naast mjn 964) en is een hele fijne, snelle, goed ogende, lekker sturende Porsche waaraan alleen het echte geluid ontbreekt. Behalve een accu nooit iets aan gehad en na twee jaar voor mijn orginele aankoopprijs weer verkocht. Alleen de lak (rood hé) was minder. Met een setje goede stoelen is het gewoon top! :ba:

16 sep 2009 22:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Dodge ram 1500 4x4 Buick Riviera boattail mercedes 280 se w126
indirecte ervaring, mijn broer heeft er 2 ik heb hier vaak mee gereden en kan niet anders zeggen dat dit een heerlijke daily driver is.

16 sep 2009 23:11
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
968CS - 1995
Tijnje
100% TOP!!!!
:thumright:

Ik heb in de jaren diverse modellen (944S, 944, 911SC, 911SC targa) gereden. Maar de 968CS staat bij mij met stip op nummero 1.

17 sep 2009 7:25
Profiel
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
De 968 rijdt als een trein en heeft een sublieme handeling. Ik ben er 100% tevreden over.

17 sep 2009 10:16
Profiel
PorscheForum Rakker
944 type 1 + 968cs EX: 911 3.2 EX: 924S
968 is een geweldige car.

zwakke punten zijn: distributie, nokkenas ( ketting ) en variocam.

zorg er voor dat deze op tijd vervangen worden en je hebt een geweldige kilometervreter...

top auto met vrij eenvoudige techniek

17 sep 2009 10:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Een post in dit topic, om geen nieuwe te maken, en het hier veel gezien wordt!

Artikeltje! :

Ik heb rust. Ben clean, ben helder nu, want heb gereden! Kijk nu niet meer met de drang van een maagd, Neen. Dit exemplaar is alles wat je mag verwachten van een 968. De auto was de ex-968 (FF-FD-86) coupe van Sebastian S.
album/album_page.php?pic_id=44137

De auto staat te koop bij de Bock in Heytheusden en verkeerd zowel optisch, van binnen en van buiten, en technisch (nu en de historie) in zeer goede staat. Er is nergens op bespaart, en dat is terug te zien en te voelen.

De rij-ervaring (85km proefgereden) :
Deze 968 is zeker een zeer mooie oogende, kwalitatief goede, all-rounder sport-auto. Waar je naar mijn mening fijn comfortabel en sportief in rijd! (zicht goed, zithouding goed, je hebt kofferruimte, je kan je benen strekken) Waar deze auto op de snelweg en tachtig wegen niet meer geeft dan dat een Astra of Vectra(v6) doet, komt deze met de handeling op landweggetjes, veel meer tot leven dan dat gemiddeld andere auto ooit zal doen.

De preformance is goed, doch niet verpletterend, de sound is lekker, maar verslavend wordt het pas na de airbox mod en misschien en rauwere demper (cs, of rs-barn) Zoals deze nu is is het niet verkeerd, redelijk stil op de snelweg bij 140 dus dat is goed! Al met al, brengt de auto, met goede muziek, een lekker weggetje gegarandeerd een glimlach op je gezicht! En dat is zeer belangrijk!

Technisch:

Een kantekening, het alarm is oud (goh :?: ) en uitgeschakeld. Beide cv-afstandbedieningen zijn kwijt.

De auto is op de brug gezet, en op 2 kleine zweet vlekjes (carter, rechts, en pwrsteering) was er niks de vinden. De auto is in technisch perfecte staat. Noem het maar op wat je wilt, het hoeft eigenlijk niet gedaan te worden. Nieuwe schokbrekers achters, Alle rubbers zijn goed, geen speling niks! Distrubtie goed, banden (waren nieuw, nu nagenoeg) remmen sterk, airco werkt, alle elektronica werkt (subwoofer tulp is kapot, maar dat is eitje om die te vervangen), achterruit lekt niet, etc etc. En voorheen is de auto altijds onderhouden geweest bij Porsche Geeris in Heeze.

De Mogelijke koop:

De auto is destijds ingeruild op een 993 Cabrio, waarvoor een redelijk korting gegeven is. De auto wordt voor niet minder van de hand gedaan dan 14000 euro. Hierbij wordt wel 3 maanden algehele garantie gegeven op ALLES.
Rem-olie wordt ververst, auto krijgt kleine beurt, airco wordt nog eens goed nagelopen, en zo ook de algehele staat van de auto. Ook bij aankoop nieuwe APK. Aanbetaling is mogelijk, maar dan binnen maand afhalen, en is de prijs 15000.

Heren wat vinden jullie hiervan. Ik ben gecharmeerd door de auto, en wil inderdaad een goede sportauto. Wat zijn de ideeen? vergelijkbare goedkoper zien te vinden (duitsland?) of wat?

05 maart 2010 19:41
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
esgigt schreef:
De 968 rijdt als een trein

Nou, je hebt wel een hele slechte 968 gehad als deze bij bladeren op de weg, vorst, stevig briesje, enz. uit valt...

05 maart 2010 19:48
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
:mrgreen:

06 maart 2010 0:06
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Lijkt me eenn nette prijs voor de auto als hij is zoals omschreven.
968 geeft inderdaad niet het 911 gevoel, maar is wel een fantastische auto. :thumleft:

06 maart 2010 12:04
Profiel Twitter 
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Als ik het goed voor de geest heb, vindt onze forum-techniker (die heel wat Porsches onder zn kont krijgt) de 968 het lekkerst rijden.

Raar dat ze relatief voordelig gehandeld worden, het zijn mooie auto's met een goede gewichtsverdeling en lekkere motoren.

06 maart 2010 13:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Heren, dank jullie wel voor de reacties, Helaas heb ik gister een financiele tegenslag gehad (gefrituurde laptop buiten de garantie, en is een zware voor school.. bah) waardoor dit nu helaas op een lager pitje komt te staan. Nu is er zojuist ook een mooie vergelijkbare in duitsland op internet gekomen, (12K) dus heb besloten verder te kijken naar wat nog uit de schuren gehaald word, en wanneer de liquide middelen er weer zijn de best beschikbare aan te schaffen (als deze nog niet verkocht is, dan deze)

Ken nu de 968 van binnen en van buiten, technisch en optisch, dus kan nu goed selecteren!

06 maart 2010 17:34
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Mag ik voorzichtig opmerken dat als een kapotte laptop er al voor zorgt dat je de aanschafprijs van een 968 (of eender welke Porsche) niet kan opbrengen... je je dan zeer duidelijk af moet vragen of een Porsche wel wat voor je is.

Ja, of je moet hem in de garage zetten en er alleen in gaan zitten, draaien aan het stuur en hard "broem-broem" willen roepen...

06 maart 2010 18:48
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Heb wel wat ervaring met het rijden in de 968 van mijn grootmoeder. Het is een zeer betrouwbare wagen, ze heeft er jaren lang probleemloos de boodschappen in kunnen vervoeren. Succes! (mocht je toch nog tot aankoop over (kunnen) gaan.)

06 maart 2010 19:53
Profiel
3.2S
010
15K voor een goede 968 is zo'n beetje de richtprijs. Daar komt nog een 2 - 3K per jaar aan onderhoud ent evt. voorzieningen bij. Als je Laptopje van 500 euries het begeeft en dat van invloed is op je aanschaf plannen, dan adviseer ik je om een naar een GolF GTI oid te gaan kijken.

06 maart 2010 20:12
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re:
dylan968 schreef:
wie heeft er rijervaring met een 968

... Ik weet iemand die je daar morgenavond 'n goed antwoord op kan geven ... 8)

... hij heeft dan zo'n 1000 km achter de rug in z'n nieuwe aanwinst :res:

06 maart 2010 20:22
Profiel WWW Facebook 
Toch niet Dylan?...
Citaat:
Bekijk profiel - dylan968
Laatst bezocht: 06 okt 2009 20:14

:mrgreen: :popcorn:

06 maart 2010 20:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Dank jullie wel voor de tips om een golf 3 te gaan rijden.

Helaas heb ik geen laptop van 500e, maar eerder richting de 2k. Heeft dit invloed? ja wel iets, dat ik dus het nu net niet kan permiteren. (laptop is belangrijker voor school dan een 2e auto.) Maar in de nabije toekomst wel weer. Dus.... alstublieft mensen, trek niet te vlug conclusies.

06 maart 2010 20:30
Profiel
Zal ik je even uit de droom helpen: als een tegenslag van 2K lastig voor je is, dan is een 968 niet jouw ideale auto. 2K (en ook het dubbele!) voor een reparatie kan altijd op die leeftijd, hoe goed de 968 ook moge zijn.

Porsche rijden is gewoon niet goedkoop.

06 maart 2010 20:35
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Devils son, ik dacht hetzelfde als jij toen ik voorgaande las...ben de vorige eigenaar van de 968 (voor ca 5 jr)...eerste rekening van reparatie aan de auto was ongeveer het dubbele. Niet dat ik dat jaarlijks kwijt was, maar toch...het kan zomaar verkeren.

07 maart 2010 0:10
Profiel ICQ 
PorscheForum Rakker
mag ik jullie even er aan herinneren dat ik al het onderhoud zelf kan, (gediplomeerd bedrijfsondernemer binnen autobranche (chefwerkplaats+)) en zal gaan doen, en ik op een school zit waar we een Porsche race team hebben die een 944 rijd?

Kortom, heel veel kennis, en alle beschikbare gereedschappen en bruggen ter beschikking. En Paul Geeris zit bij mij in het dorp mocht ik er echt niet uitkomen. (wat me stug lijkt)
Dus het is geen waan idee. Maar dank je voor alle ontmoedigingen. :ba:

07 maart 2010 1:16
Profiel
3.2S
010
Valt mij wel tegen van je Mel, dat jij er dan nog geen hebt..... :wink:

07 maart 2010 1:38
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Ex 944 en ex 968