Auteur |
Bericht |
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Re: Nordschleife
Ik weet niet of het door minder koeling komt, maar bij mijn gt3 had ik hetzelfde. Binnenkant meer versleten dan de buitenste. Bij een check vooraf dacht ik ook nog voldoende te hebben, na flink wat rondjes op de Nordschleife ineens een schrapend geluid toen ik ging parkeren.
_________________________________________ Racefun events
|
10 sep 2009 0:06 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Re: Nordschleife
|
10 sep 2009 8:32 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Nordschleife
Nee, aan de binnenkant was het blok aan de ene kant nog goed en aan de andere kant volledig weg. Scheef afgesleten blok dus.
|
10 sep 2009 8:44 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Nordschleife
Om je een idee te geven: ik wist dat het er aan kwam (ik check zelf de blokken regelmatig, maar je ziet de binnenkant nu eenmaal niet zonder het wiel te verwijderen en in theorie slijt dat gelijkmatig) en had daarom ook al nieuwe schijven besteld, terwijl het de vraag was of de schijven al aan vervanging toe waren... Zuinigheid? Absoluut niet. Er brandde gewoon geen lampje en van buiten zag het er goed uit.
|
10 sep 2009 8:48 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Nordschleife
Nu ga ik het meer monitoren. Ook het scheef afslijten ga ik onderzoeken. Op zich zijn de klauwen in april vernieuwd (overstap naar 6 zuigers), maar het zou kunnen dat daar iets niet 100% is.
|
10 sep 2009 8:51 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Nordschleife
Kom ik nooit.
|
10 sep 2009 8:52 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Re: Nordschleife
Als techneut lijkt mij dit niet in orde, zeker niet bij 6-zuiger klauwen. Ik kan mij voorstellen dat er verschil in slijtage tussen de binnenste en buitenste blokken is (alhoewel dit eerder bij éénzuiger dubbelwerkende remklauwen kan voorkomen), maar één blok scheef afgesleten Zit er een zuiger vast, of grijpt één zuiger eerder aan dan andere ? Ben wel benieuwd naar de uitkomst. p.s. Wat voor blokken gebruik je?
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
10 sep 2009 16:40 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Nordschleife
Vandaar dat ik het nu ook ga monitoren. Origineel Porsche, in dit geval Pagid P90.
|
10 sep 2009 19:02 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Nordschleife
Ik ga morgen weer...
|
17 sep 2009 10:53 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Nordschleife
ook lekker weer
_________________________________________ oud is beter
|
17 sep 2009 11:05 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Nordschleife
Klopt. Morgen dus met de semi-slicks...
|
17 sep 2009 11:08 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Nordschleife
Mag je daar legaal mee in het openbaar?
_________________________________________ oud is beter
|
17 sep 2009 11:09 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Nordschleife
Ja. Dat moet ook wel, want als jouw auto niet op de openbare weg mag, mag deze ook niet meedoen met de TF.
GT3 en GT2 worden vaak zelfs afgeleverd met semi-slicks.
|
17 sep 2009 11:11 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Nordschleife
De Ring is idd een openbare tolweg. Maar is jouw turbo onder controle te houden bij een onverwachte plensbui? edit: geniet er nog maar van... http://drivr.be/2009/06/30/semi-slicks- ... anaf-2012/
_________________________________________ oud is beter
|
17 sep 2009 11:15 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Nordschleife
Als je niet te zot doet wel...
|
17 sep 2009 11:24 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Nordschleife
Een semi-slick is weinig gevaarlijker dan een normale band die nog niet voldoet aan de 1,6mm norm. Al was het maar omdat iemand die met semi-slicks rijdt weet dat bij regen er rustig moet worden gereden. PS Kijk zelf altijd goed naar het weer. Alleen als de kans op regen minimaal is ga ik met semi-slicks.
|
17 sep 2009 14:18 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Nordschleife
Nog steeds weinig gevaarlijker. Beiden zeer gevoelig voor aquaplaning. Ik weet niet waar die discussie precies op berust, ik ken hem niet, maar ken wel tests waaruit blijkt dat een semi-slick op nat ook nog goed werkt en dat met name staand water het probleem is. Het hangt denk ik ook van de band af. De laatste generatie Michelin doet het erg goed, ook in de mindere omstandigheden. Doet daarin nauwelijks onder voor een UHP band. Ik weet dat Porsche met name Michelin heeft gevraagd om een iets meer all-round versie van de Pilot Sport Cup te ontwikkelen, hetgeen is gebeurd. Dus men neemt weldegelijk verantwoordelijkheid. Het zou wellicht goed zijn om semi-slicks van de gewone optielijst af te halen en alleen op speciaal verzoek monteren. Van de andere kant: zo lang we gewone banden toe staan als het heeft gesneeuwd lijkt mij een verbod op semi-slicks redelijk onzinnig.
|
17 sep 2009 14:48 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Re: Nordschleife
De semi-slicks van Michelin zijn in de regen qua grip wat minder in verhouding tot semi-slicks van andere merken. Ik heb flink wat kilomters op semi-slicks van Pirelli gereden en in de regen nooit last gehad. Zal later even een fotootje opzoeken van hoever (eigenlijk te ver) ik eens door ging...
_________________________________________ Racefun events
|
17 sep 2009 16:29 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Nordschleife
Sport Cup wel. Maar de Sport Cup 2 is daar op verbeterd (met als gevolg iets mindere prestaties op droog).
|
17 sep 2009 16:51 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Re: Nordschleife
Er is sprake van enige gebruikssporen ...
_________________________________________ Racefun events
|
17 sep 2009 17:21 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Nordschleife
Die had ik al lang gezien. Dat iemand denkt dat semi-slicks misschien verboden worden vind ik persoonlijk niet zo interessant. Als je nl. goed leest zie je dat de gedachte voort komt uit de richtlijnen waarvan men vermoed dat semi-slicks die niet gaan redden. Maar of dat in de praktijk ook zo zal zijn is een tweede. Het is een segment waar nog veel ontwikkeling in is.
|
17 sep 2009 17:27 |
|
|
PEF
996 TurboBrussel, België
|
Re: Nordschleife
ROFL @ Gert
_________________________________________ What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...
|
17 sep 2009 20:58 |
|
|
Marnix GSR
993tt +
VW Kever 1303 GSR (originele fabrieksrally), Lowlight Ghia,
ex-964 Jubi 826
|
Re: Nordschleife
'k Was vrijdag en zaterdag ook op de Ring, samen met de kever-vrienden. Vorig jaar met de GSR-kever, maar deze keer met de Jubi. Blijft een geweldige ervaring, ook al ga ik niet zo hard als die GT3RS's die echt laagvliegen alsof ze bezeten zijn...whew!
_________________________________________ Twin Turbo: double the fun!
Laatst bijgewerkt door Marnix GSR op 21 sep 2009 17:02, in totaal 3 keer bewerkt.
|
21 sep 2009 8:38 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Nordschleife
Die ben ik vrijdag inderdaad nog even voorbij gestoven...
|
21 sep 2009 9:09 |
|
|
pakkie
Cayenne SZO-Brabant
|
Re: Nordschleife
Ik was er afgelopen weekend ook weer met mijn 205-je.... Ook al rij ik al jaren niet meer in mijn 930 kompressor.... Best wel apart om dan bij de Aral door iemand van het Porsche-forum (Devils son in dit geval) aangesproken te worden terwijl ik die persoon nog nooit gezien/gesproken heb . Nu overkomt mij dat wel vaker doordat ik een site heb met "wat" Ringinfo erop en omdat mensen me kennen via het forum nurburgring.nl, maar dit was wel heel apart Volgende keer maar eens wat uitgebreider kennismaken. Verslag met de nodige foto's is zoals gebruikelijk vanavond weer te vinden op mijn siteZo zie ik eruit op de Ring........
|
21 sep 2009 9:51 |
|
|