Auteur |
Bericht |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Als ze op andere velgen zitten dan is het omwisselen toch niet teveel werk als het echt niet prettig rijdt
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
18 jan 2005 12:06 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Hopelijk zijn ze nog niet versleten tegen t moment dat je vertrekt
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
18 jan 2005 12:44 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
K heb er nog altijd 4 liggen he
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
18 jan 2005 12:46 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Porsche Boxster Coupé zal Cayman heten
Porsche zal op de komende IAA in Frankfurt (september 2005) een coupé-variant van de Boxster presenteren. Alles lijkt erop dat de coupé Cayman zal gaan heten en hoger gepositioneerd wordt dan de Boxster.
De geruchten over een coupé-variant van de Boxster gaan al lange tijd de ronde. De geruchten worden bevestigd doordat er gecamoufleerde auto´s betrapt zijn die wel verdacht veel lijken op een coupé-variant van de Boxster. Als Porsche dan ook nog eens de naam Cayman vast laat leggen is het helemaal duidelijk dat er een nieuw model op komst is. Diverse media waaronder Autotelegraaf en het Duitse Auto Motor und Sport durfen dan ook te zeggen dat de Boxster Coupé als Cayman door het leven zal gaan.
300 pk?
Dat er nog geen duidelijk is rondom het model moge duidelijk zijn. Speculaties over de auto zijn er zeker en er wordt onder andere genoemd dat er een Cayman S zal komen met 280 pk sterke 3.2 liter zescilinder maar er gaan ook geruchten over een 3.4 liter zescilinder met 300 pk. Duidelijk is wel dat de Cayman gepositioneerd wordt boven de Boxster en er dus krachtigere motoren zullen worden geleverd en ook de prijs hoger zal liggen. Ook de uitrusting zal afwijken en het interieur is volledig nieuw.
Impressies
De afbeeldingen (met dank aan Impressies.info) bij dit bericht geven een idee van de Cayman gebasseerd op een combinatie van de Boxster en de betrapte prototypes. Tijdens de IAA in Frankfurt zal Porsche de Cayman officieel presenteren en zullen alle onduidelijkheden ineens helder worden!
|
07 feb 2005 22:45 |
|
|
F@RGO
|
als die grijze een cayman is dan is ie minstens even mooi als een 911
|
07 feb 2005 22:51 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Die grijze is duidelijk een vercaymaniseerde 911 foto, elders op t forum circuleren andere pics
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=2818&postdays=0&postorder=asc&start=25
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
07 feb 2005 23:02 |
|
|
John
Cayenne
|
Laatste Autovisie gelezen???????????
Die waren er behoorlijk (terecht) positief over.
|
08 feb 2005 10:31 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Porsche verlaat de cijfers als type-aanduiding kennelijk definitief.
De vraag rijst of de volgende '911' ook nog wel zo zal heten, of dat ook voor de opvolger van de huidige '911' (997) een naampje verzonnen zal worden...
Kennelijk is Porsche wel gecharmeerd van namen die met 'Ca' beginnen (Cayenne, Cayman, Carrera GT)). Wellicht zou 'Capsones' een optie zijn....
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
08 feb 2005 10:36 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
carrera
|
08 feb 2005 10:49 |
|
|
John
Cayenne
|
zonder twijfel, op de huidige 911 staat achterop ook geen 911, maar al jaren carrera.
|
08 feb 2005 14:12 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Gisteren uit interne porschebron vernomen dat de cayman met 280pk ongelooflijke tijden neerzet op de nordschleife Het wordt met tijd een echte 911 killer met zijn middenmotor... hij zou wel eens de doodsteek voor de carrera kunnen worden... sneller, lichter , betere wegligging en goedkoper
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
08 feb 2005 16:38 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
De Carrera/911/997 zal zo snel nog niet afgeserveerd worden, hoor! Die auto heeft veel te veel Porsche-historie, of zoals ze dat zo mooi in Engeland zeggen 'pedigree'....
Porsche zou wel gek zijn om die auto de deur uit te doen!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
08 feb 2005 17:18 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Porsche kan het niet maken dat de Cayman snellere tijden zet dan de 911 tegenover zijn klanten ; zullen best maatregelen komen, welke dan ook!
|
08 feb 2005 20:17 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Mijn gedacht t is te hopen anders zal mijne 997S rap niet veel meer waard zijn, amaai....
Nu, er zullen zeker tuners zijn die in die Cayman, 911-vitamientjes zullen pompen ...
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
08 feb 2005 21:11 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Röhrl rijdt exact dezelfde tijd als een 997S
|
08 feb 2005 23:09 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
dat wordt een lastig verhaal voor de marketingjongens in zuffenhausen
_________________________________________ Got coffee?
|
08 feb 2005 23:19 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik kan aannemen dat het topmodel van de Boxster of Caymen, sneller word dan de instapversie van de 911. Maar dat Porsche nu een gewone Boxster of Caymen sneller gaat maken dan een 911
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
09 feb 2005 1:24 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
t zal niet hun bedoeling zijn maar t is wel zoals RSR zegt....Röhrl rijdt exact dezelfde tijd als een 997S
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
09 feb 2005 8:37 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
09 feb 2005 12:41 |
|
|
F@RGO
|
daar zou misschien wel es verandering kunnen in komen.
of visa versa
|
09 feb 2005 12:44 |
|
|
John
Cayenne
|
Nieuw knipsel:
http://www.automatiseringsgids.nl/news/default.asp?nwsId=30515
Voor de luie klikkers hier het bericht:
Auto krijgt last van een virusje
Den Haag, 9.20 uur - In de nabije toekomst zouden auto's wel eens net zo vaak startproblemen kunnen ondervinden van computervirusssen als van vocht in het elektrisch circuit. Dat voorspelt IBM's Security Intelligence Service in het rapport 'Security Threats and Attack Trends'. Na de telefoon zullen ook 'embedded' systemen - die veel in auto's worden toegepast - steeds vaker slachtoffer van virussen en hacks worden, nu die steeds geavanceerder worden. Nieuwe auto's bevatten gemiddeld twintig processors en 60 megabyte aan software, constateert het rapport.
Uit een vergelijking van gegevens van 2002 en 2004 blijkt hoe snel de bedreigingen zijn toegenomen. Het aantal bekende computervirussen steeg bijvoorbeeld in 2004 met 28.327 naar 112.438. In 2002 kwamen er 'slechts' 4551 nieuwe virussen bij. In 6 procent van de 147 miljard e-mails die IBM's beveiligingstak voor klanten scande, werd in 2004 een virus aangetroffen. In 2002 lag dat percentage op 0,5.
Spam maakt het grootste deel uit van het wereldwijde e-mailverkeer, constateert ook dit onderzoek. Gemiddeld vertegenwoordigt spam driekwart van het e-mailverkeer, maar op toptijden loopt dat op tot 95 procent. Het aantal gevallen van 'phishing' liep in 2004 op tot 18 miljoen. Dat betekende een groei van maar liefst 5000 procent ten opzichte van 2003, toen deze vorm van flessentrekkerij nog in de kinderschoenen stond. (Jelle Wijkstra)
Dus oppassen met die :wink:
|
09 feb 2005 13:00 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
09 feb 2005 20:41 |
|
|
Stangman
|
Naar rechter voor lagere maximumsnelheid
Rechtszaak voor lagere maximumsnelheid op ringwegen
AMSTERDAM - Milieudefensie brengt minister Peijs (Verkeer) voor de rechter als zij de maximumsnelheid op de ringwegen in de grote steden niet tot 80 kilometer per uur verlaagt. Dat zei een woordvoerder van Milieudefensie vrijdag.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1804 ... lheid.html
|
11 feb 2005 20:37 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
28 feb 2005 12:38 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
| | | | nu.nl schreef: DEN HAAG - GroenLinks blaast de campagne tegen luxe terreinwagens nieuw leven in. Volgens de partij kunnen gemeenten wel degelijk maatregelen nemen om deze wagens te weren, bijvoorbeeld uit de buurt van scholen.
GroenLinks-fracties in plaatsen als Nijmegen, Amersfoort en Leusden gaan vanaf maandag weer de boer op met zulke voorstellen. Oktober vorig jaar probeerde de fractie van GroenLinks in Nijmegen een parkeerverbod voor dit soort wagens ('PC-Hoofttractoren' of 'asobakken') door te drukken. De gemoederen liepen hoog op, tot ver buiten de gemeentegrenzen. Uiteindelijk liep het initiatief stuk op het college van burgemeester en wethouders. Dat besloot een door de gemeenteraad aanvaarde motie naast zich neer te leggen.
Daarvoor voerde het college naast technische ook juridische gronden aan, maar volgens Tweede-Kamerlid Duyvendak hebben gemeenten voldoende juridische mogelijkheden. Zij kunnen het gebruik van de terreinwagens reguleren door bepaalde wegen, zoals bij scholen, voor ze af te sluiten. Het rijden kan ook worden ontmoedigd door een hoger parkeertarief. Ook zouden gemeenten via het instrument van een Algemene Plaatselijke Verordening het parkeren van grote voertuigen op bepaalde plaatsen kunnen tegengaan.
SUV
Eerder pleitte GroenLinks voor landelijke maatregelen tegen de vermeende overlast van SUV's, naar de Engelse afkorting voor deze wagens. In de vorm van hogere wegenbelasting, een verbod op 'koeienvangers' en een verbod op de allergrootste terreinwagens. Minister Peijs (Verkeer) gaf niet thuis en beloofde alleen een onderzoek naar de nadelige gevolgen van dit type auto's.
Volgens verkeersorganisaties zoals SWOV en 3VO zijn SUV's extra onveilig; bij botsingen met 'gewone' wagens vallen onder inzittenden daarvan drie keer zoveel doden als bij een ongeval tussne normale auto's. Een stoere voorbumper als de koeienvanger, waarvan de harde versies in Europa op termijn misschien in de ban gaan, maakt dat alleen maar erger.
Verkoop
De verkoop van terreinwagens stijgt gestaag. Volgens cijfers van brancheorganisatie RAI zijn er in 2004 19.369 stuks verkocht tegen 17.253 in 2003, een stijging van 12,3 procent. Het marktaandeel, hoe bescheiden ook, groeide van 3,5 tot 4 procent. De plannen van GroenLinks kunnen op voorhand opnieuw op forse kritiek rekenen van RAI en Bovag. "Terreinwagens zijn gewoon goedgekeurd en toegelaten op de weg. Eigenaren betalen ook alle lasten." Een RAI-woordvoerder spreekt van een bijna heilloze maatregel om te handhaven. | | | | |
_________________________________________ Got coffee?
|
04 apr 2005 11:14 |
|
|