Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 14:47

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2482 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 100  Volgende
Klokkies - Deel 3 alweer 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht Re: Klokkies - Deel 3 alweer
Maarten schreef:
Ik overweeg om zo'n Seiko te laten maken: (echt UBERcool voor weinig!)

hoezo te láten maken? gaat het zo slecht met Seiko? Dat je ze per stuk moet bestellen?

Beetje zoals bij Feijenoord:
"hoe laat begint zondag de wedstrijd?"
"hoe laat schikt het u meneer?"

:mrgreen:

18 sep 2009 18:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Het is Feyenoord.......en niet Feijenoord.(is oude schrijfwijze)

Wedstrijd is zondag om 14.30 uur, tegen PSV !!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Terug naar de klokkies!

18 sep 2009 19:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Ach so. Het is een gemodificeerde Seiko. Kast PVD-en, andere wijzerplaat (a la Britse legerplaat (vandaar de T)), Proplof achtige handen en andere bezel. Dus maken? Feitelijk aanpassen of ombouwen.

18 sep 2009 19:48
Profiel
Moderator
PF #57
Wo?

18 sep 2009 19:51
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Zijn een paar mensen die dit soort dingen doen:
IWW (ook voor geinige imi-Rolexen zonder Rolex logo)
http://diveluvr.blogspot.com/
http://bobthayerjr.com/
http://s161.photobucket.com/albums/t208/yobokies/?start=all

Kosten (excl. de Seiko) E100-600 (met name PVD is DUUR)

18 sep 2009 20:00
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Mooie Seiko's inderdaad :wink:
Helaas niet meer in bezit :oops: :cry:

Maarten schreef:
Zijn een paar mensen die dit soort dingen doen

Dichter bij huis: http://www.monsterwatches.nl :idea: :wink:

18 sep 2009 20:33
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Yep, de enige gemodde Seiko, da's dus die klassieke duiker met bond-strap, heb ik ook bij monsterwatches vandaan. De sports is een Seiko Atlasen dat detail is van het Monster van Seiko.

Afbeelding
8)
Rondom dit klokkie is een hele cult onstaan. Ga maar eens een avondje Googlelen (raar woord :scratch: ) Regelmatig verschijnen er speciale versies. Zo is er een geheel matzwarte en laatst weer dit:
Afbeelding

Die chronograaf is een Sturmanski. Een Russisch horloge met een soort Valjoux uurwerk. Dat bandje heb ik er een paar jaar geleden op gezet. Nu zie dat weer veel meer.

Maar dat Monster is toch wel het klokkie dat ik bijna altijd om heb.

18 sep 2009 21:08
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Ga je lekker Maarten :mrgreen: http://lmgtfy.com/?q=pmwf

18 sep 2009 21:22
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
:?: Ikke nie begrijpe nie... :scratch:

18 sep 2009 21:27
Profiel
mick1512 schreef:
:?: Ikke nie begrijpe nie... :scratch:

Maarten schreef:
zijn voor mijn Porsj Diesijn Wehrmacht klok Ach so. a la Britse legerplaat .

is iets met uniformen misschien....... :wink:

19 sep 2009 0:22
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
wolf schreef:
Ga je lekker Maarten :mrgreen: http://lmgtfy.com/?q=pmwf

Het is een moment van zwakte :mrgreen:

EriC4C schreef:

Dank!!

19 sep 2009 10:01
Profiel
chelsea schreef:
Hoe gaat dat nu eigenlijk :scratch: . Je vindt een horloge op Ebay in b.v. Amerika . en deze heeft een vraagprijs van zegmaar zo'n 2000 us dollar hoe check ik de echtheid en kan ik er zeker van zijn dat het geld alleen bij de persoon uitkomt als ik ook het horloge/klokje heb ontvangen.( ik wil mijn oog wel eens op een rolex laten vallen ) :shock:

Het Amerikaanse internetbedrijf eBay moet een boete van 80.000 euro betalen aan het Franse luxe concern LVMH, omdat het de verkoop van vervalsingen van dure parfums op zijn veilingwebsite heeft toegestaan.

Dior
Dat heeft een Franse rechtbank vrijdag bepaald. Volgens de rechter werden via de veilingsite onder meer vervalsingen aangeboden van de parfummerken Christian Dior, Kenzo, Givenchy en Guerlain. Die zijn allemaal in bezit van LVMH (Luis Vuitton Moët Hennessy), de grootste producent van luxe artikelen ter wereld.

Luis Vuitton
Vorig jaar moest eBay LVMH, de producent van onder meer de handtassen van Luis Vuitton, Dom Pérignon-champagne en horlogemerk TAG Heuer, al 40 miljoen euro betalen vanwege de verkoop van namaakartikelen op zijn websites.

19 sep 2009 14:39
Profiel
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Vraagje aan horlogeliefhebbers: weten jullie een goede zaak voor vintagehorloges. Ben eind dit jaar jarig en ik zoek voor mezelf een horloge uit m'n geboortejaar ('69). Op internet heb ik wel wat leuks gevonden, maar ben wat dat betreft nogal ouderwets, ik wil gewoon een winkel inlopen en het horloge zien en voelen.

Liefst een zaak in de omgeving van Utrecht.

19 sep 2009 19:23
Profiel
amsterdam en anders maastricht.....

19 sep 2009 19:31
Profiel
Moderator
PF #57
Ik weet niet of je hem mooi vindt, maar het is wél een absolute klassieker en ook nog eens met een hele sterke link naar 1969... de Omega Speedmaster Moon Watch (Buzz Aldrin had er eentje om toen hij in 1969 op de maan liep). Ik vind het een erg mooi horloge. Zeker als je een Speedmaster Professional uit 1969 kan krijgen, heb je in mijn ogen een topklok met een mooie emotionele waarde.

Hier is er eentje, maar die kan je natuurlijk niet vooraf even omdoen...

Afbeelding

het wereldwijde web schreef:
Het verhaal van de eerste Speedmaster op de maan, de Moonwatch, begint al vroeg in de jaren zestig. Twee NASA-ingenieurs bezoeken enkele juweliers in Houston, zonder te vertellen wie ze zijn. Ze kopen een aantal chronografen van verschillende merken, maar vertellen er niet bij dat ze op zoek zijn naar een horloge dat geschikt is voor bemande ruimtereizen. NASA bereidt op dat moment de Gemini (met twee man aan boord) en Apollo (met drie astronauten) missies voor, waarbij de astronauten buiten het ruimteschip zullen treden. Een van de belangrijkste instrumenten daarbij zijn hun horloges, die in het vacuüm van de ruimte aan ongefilterd zonlicht blootgesteld zullen worden en aan temperatuurswisselingen van meer dan 100 °C. Op de maan zelf kunnen de omstandigheden zelfs nog extremer zijn, met temperatuurswisselingen van -160 °C tot +120 °C. NASA bestelt daarom op 29 september 1964 twee Omega Speedmasters en twee exemplaren van vijf andere merken chronografen en onderwerpt deze aan een zware pre-selectieprocedure. Slechts drie van de zes modellen doorstaan deze beproevingen, waarna ze nog elf andere tests moeten ondergaan. Vochtigheidstests, temperatuurtests, druk-, schok- en trillingstests, zuurstof- en decompressietests, akoestische tests en snelheidsgevoeligheidstest. Het zijn wellicht de meest extreme weerstandstests die de horlogeindustrie ooit gekend heeft.
Drie merken liepen na afloop van de tests nog, maar uiteindelijk is de Omega Speedmaster de enige die volledig ongeschonden uit de strijd komt. Drie bemanningsleden van de Gemini Titan III dragen het horloge tijdens hun vlucht. Ironisch genoeg komt Omega er zelf pas achter dat haar horloge een ruimtewandeling had gemaakt, als men een foto van Ed White ziet. Het blijkt dat hij de Speedmaster droeg tijdens zijn eerste wandeling vanuit de Gemini 4 missie in juni 1965. Buzz Aldrin was de held die de Omega Speedmaster uiteindelijk op de maan bracht op 21 juli 1969. In de analen staat opgetekend dat Neil Armstrong zijn Speedmaster aan boord van de Lunar Module liet, omdat het instrumentarium dat de tijd aangaf, niet goed functioneerde. Buzz Aldrin zelf heeft een ander verhaal. “Armstrong was kwaad dat de Speedmaster gewoon de tijd in Houston, Texas, bleef aangeven, in plaats van de Elapsed Time, de verstreken tijd. Mij kon dat niet schelen.” Buzz was dus de tweede man op de maan, maar voor Omega de eerste! Dat werd wel duidelijk op de persconferentie tijdens de Baselworld Fair eind maart. Omega had vier van de zes nog levende ‘maanmannen’ (ook van latere Apollo-vluchten) bij elkaar gebracht, samen met enkele technici en vluchtleiders die op de grond een belangrijke rol hadden vervuld. Onder leiding van Nic. Hayek sr., Stephen Urquhart en Nic. Hayek jr haalden Buzz, Charles Duke (Apollo 16), Eugene Cernan (Apollo 17), Thomas Stafford (Apollo 10) en Harrison Schmitt (Apollo 17) herinneringen op aan hun reisjes in de ruimte. Een legendarische happening! Een fitte Buzz Aldrin (79) herinnerde zich zijn maanlanding nog uitstekend: “Ik realiseerde me dat ik daar stond. Alleen. Op de maan. In de verte kon ik de zon zien, en de oceaan en de miljoenen mensen die de landing volgden. Ik wist dat het een moment was dat ik nooit zou vergeten.” Aldrin ontving tijdens de bijeenkomst een gelimiteerde uitvoering van de nieuwe Omega Speedmaster Professional Moonwatch Apollo 11 ‘40th anniversary’ limited edition, uit handen van Omega’s CEO Stephen Urquhart. Buzz vroeg na afloop wel, of een nieuw model van de Moonwatch misschien toch de Elapsed Time kon aangeven, omdat dat in de ruimte toch wel handig was.
Hij wist waarschijnlijk niet dat Omega zo’n model al lang had ontworpen: de Omega Speedmaster Professional X-33. De titanium Speedmaster X-33 heeft analoge en digitale tijdweergave, dag/datum, mission elapsed time, mission alarm, Greenwich Mean Time, GMT alarm, chronograaf, countdown timer, draaibare bezel, en een ergonomische bediening. Dit horloge is gecertificeerd voor de eerstvolgende honderd ruimtemissies en zal het eerste horloge zijn bij bemande vluchten naar Mars. Omdat dit horloge een loodhoudend uurwerk bevat, mag het binnen Europa niet meer verkocht worden. Dit model wordt dus uitsluitend en exclusief voor NASA gemaakt.
Ook de andere maanreizigers stonden in Basel in the picture. Charles­ Duke bijvoorbeeld, de astronaut die in 1972 deel uitmaakte van de Apollo 16 crew en zo de tiende man op de maan werd. Met zijn 73 jaar is hij de jongste van de mannen die ooit voet op de maan zetten en net als de andere ex-astronauten oogde hij fitter dan zijn leeftijd deed vermoeden. De bijeenkomst met zijn oude vrienden in Basel deed hem zichtbaar plezier. “Het is een echte reünie. Het is erg leuk om weer eens bij elkaar te zijn met de mannen die op de maan zijn geweest. Het is misschien veertig jaar geleden, maar de herinnering is nog niet vervaagd. Het was een wonder. We hadden zo hard gewerkt en slechts twaalf van ons kregen de kans. Ik vond het een eer en ik ben zeer gelukkig dat ik dit heb mogen meemaken. Het was met afstand de belangrijkste en spannendste vlucht die ik ooit heb gemaakt.” In 1969 was Duke al capcom voor Apollo 11, wat betekende dat hij met zijn zuidelijke accent de stem werd van een Mission Control dat nerveus werd door de lange landingsbaan van de Apollo 11, wat bijna de gehele brandstofvoorraad uitputte. Duke’s beroemdste woorden tot de Apollo 11 crew op de maan: “Roger, Twank...Tranquility, we copy you on the ground. You got a bunch of guys about to turn blue here. We’re breathing again. Thanks a lot!” Er wordt hem vaak gevraagd hoe het is om de aarde te zien vanaf de maan, maar dat lukte hem slechts een keer. “De aarde was boven ons en door je helm kon je niet naar boven kijken. Ik heb de aarde een keer gezien, toen was ik op m’n rug gevallen.” En over zijn horloge: “Als back-up waren onze Speedmasters heel belangrijk. Het zijn geweldige horloges, maar gelukkig hebben we ze voor de landing niet nodig gehad. Een verschil van slechts twee seconden had ervoor kunnen zorgen dat we niet op de maan, maar in de maan waren geland!” Zijn horloge heeft Charles Duke niet meer. “Ik heb het aan het Space Museum in North Carolina gegeven. Ik was de enige astronaut uit deze staat. Daarom vond ik dat dit horloge in het museum thuishoorde.”

19 sep 2009 19:44
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
EriC4C schreef:

Daar heb ik mijn SKX009 ook vandaan...

Afbeelding

19 sep 2009 20:00
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Daar heb ik dus de SKX171 met een bezel van de 007 laten maken. Nog even het bond-strapje erop en ik vind het een hele klassieke duiker geworden. Het mooie van de SKX171 is dat 'ie opgelegde indexen heeft en de datumaanduiding zwart met witte cijfers. Dat geeft een subtiel verschil en maakt 'm m.i. af...

Afbeelding Afbeelding

19 sep 2009 21:05
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Ik kom via de door Maarten genoemde sites bij het merk Sandoz.

Is dat plagiaat of kwaliteit?

Afbeelding

o.a. bij deze zaak...

19 sep 2009 21:24
Profiel
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
horn schreef:
Ik weet niet of je hem mooi vindt, maar het is wél een absolute klassieker en ook nog eens met een hele sterke link naar 1969... de Omega Speedmaster Moon Watch (Buzz Aldrin had er eentje om toen hij in 1969 op de maan liep). Ik vind het een erg mooi horloge. Zeker als je een Speedmaster Professional uit 1969 kan krijgen, heb je in mijn ogen een topklok met een mooie emotionele waarde.

Jaaaaaa, die vind ik zeker mooi. Staat ook hoog op mijn verlanglijstje voor een horloge uit 1969.

19 sep 2009 23:37
Profiel
Moderator
PF #57
Zit er serieus over te denken om daar een SKX007 met Oyster- of presidential band te kopen en dan een DLC behandeling (dat zwarte als de rolex single red deep sea) te geven... maar ik schrok wel van de kosten van die behandeling... 2000 euri... :shock: Maar het is wél gaaf...

Afbeelding Afbeelding

20 sep 2009 7:23
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
2000 euri? Kan je dat geld niet beter opzij leggen en doorsparen in dat geval?

20 sep 2009 8:55
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Er zijn ook kant en klare all-black Seiko's :wink:

De "Night Monster":

Afbeelding

20 sep 2009 9:09
Profiel
Moderator
PF #57
nog wel even doorsparen. de single red deep sea (overigens uitverkocht, serie van 86 stuks) kost 12.900...

weet ik, heb er een paar in mijn watchlist staan op ebay. vind ze wel duidelijk minder mooi dan de skx007 helaas, ook de banden overigens.

Afbeelding Afbeelding

20 sep 2009 9:27
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Is de Doxa Sharkhunter "Military Edition" niets voor je?

Afbeelding

20 sep 2009 9:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche en Seiko.................ik zie het niet.

20 sep 2009 10:03
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2482 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 100  Volgende