Auteur |
Bericht |
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: Klokkies - Deel 3 alweer
Dan moet je je leesprothese af- of opzetten. Er zit misschien een verkeerd filter in.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
20 sep 2009 10:56 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Porsche en Rolex daarentegen...
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
20 sep 2009 11:08 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Maar wel erg voor de hand liggend.... Dat zwarte monster is echt
_________________________________________ rouge et noir
|
20 sep 2009 11:22 |
|
|
RonP
|
Seiko - Toyota ? Op het Toyota-forum ? Te kort door de bocht ?
_________________________________________ Ex 944 II, Ex 944 S2, Ex Boxster, next........
|
20 sep 2009 11:29 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Wat mij betreft zeker. Mij maakt het niet uit hoeveel een klokje kost. (Behalve dat ik nog geen geld over heb voor de duurdere exemplaren). Bij jou krijg ik steeds de nare bijsmaak dat jij alleen over dure klokjes wilt praten.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
20 sep 2009 11:42 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Porsches are the best at what they do! - Seiko's are the best at what they do! Seiko is manufacture en dat kan je van heel veel zgn. exclusieve merken niet zeggen. Allemaal ETA, al dan niet aangepast... En dan blijven ze het ook nog eens doen, zonder al dat idioot dure onderhoud Vergis je niet, Seiko is een serieus horlogemerk. Alleen hebben ze er voor gekozen om niet exclusief te zijn, maar betaalbaar en betrouwbaar... klinkt best bekend toch
_________________________________________ rouge et noir
|
20 sep 2009 12:16 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Well said Dat is inderdaad exact de reden dat je zoveel Porsches ziet rijden...
|
20 sep 2009 12:22 |
|
|
RonP
|
Seiko een serieus horlogemerk, is een understatement.........is het grootste horlogemerk wereldwijd. Helemaal niks mis met Seiko, maar nogmaals ik zie de link met Porsche niet. Seiko - Toyota is nog helemaal niet zo'n slechte link : Betrouwbaar. Value for money. Goede geprijsde A.S.S. Japans. burgerlijk imago. Kom je bij Duitse auto's en/of Zwitserse horloges maar weinig tegen...........(zeker het 4e punt )
_________________________________________ Ex 944 II, Ex 944 S2, Ex Boxster, next........
|
20 sep 2009 12:39 |
|
|
horn
PF #57
|
Het is een topic op het porsche forum onder 'discussie overige zaken' wat wil zeggen dat er niet een directe link met Porsche hoeft te zijn. Dat jij Seiko's niet mooi, simpel, burgerlijk of ik weet wat vindt, is je goed recht. En het is een forum, dus je mag het nog schrijven ook Ik vind Porsches leuk, daarom kom ik op dit forum. Ik vind horloges leuk, daarom kom ik in dit topic. En ik heb zowel een IWC Portugieser Rattrapante, een 1937 Heuer Ladychrone en een 1949 Breitling chrono enerzijds en een hele zwik swatches, een suunto etc anderzijds. Ze hoeven wat mij betreft niet heel duur en exclusief te zijn om ze mooi te vinden. En een link met Porsche hoeft er al helemaal niet te zijn. Sterker nog, de meeste Porsche Design klokkies vind ik butt ugly Enfin, ik persoonlijk vind die Seiko duikklokken absoluut gaaf. En klassiekers. Sommige dan.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 sep 2009 12:52 |
|
|
horn
PF #57
|
Trouwens wel mooi hoe wij hier steeds maar blijven roepen dat Porsche zo'n exclusief merk is...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 sep 2009 12:53 |
|
|
clemens
964C2 '91Hilversum
|
_________________________________________ leven is het meervoud van lef!
|
20 sep 2009 12:57 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Porsche exclusief?!
|
20 sep 2009 13:03 |
|
|
RonP
|
| | | | horn schreef: Het is een topic op het porsche forum onder 'discussie overige zaken' wat wil zeggen dat er niet een directe link met Porsche hoeft te zijn. Dat jij Seiko's niet mooi, simpel, burgerlijk of ik weet wat vindt, is je goed recht. En het is een forum, dus je mag het nog schrijven ook Ik vind Porsches leuk, daarom kom ik op dit forum. Ik vind horloges leuk, daarom kom ik in dit topic. En ik heb zowel een IWC Portugieser Rattrapante, een 1937 Heuer Ladychrone en een 1949 Breitling chrono enerzijds en een hele zwik swatches, een suunto etc anderzijds. Ze hoeven wat mij betreft niet heel duur en exclusief te zijn om ze mooi te vinden. En een link met Porsche hoeft er al helemaal niet te zijn. Sterker nog, de meeste Porsche Design klokkies vind ik butt ugly Enfin, ik persoonlijk vind die Seiko duikklokken absoluut gaaf. En klassiekers. Sommige dan. | | | | |
Volgens mij lees jij mijn post niet goed. Je concludeert dat ik Seiko's "niet mooi, simpel, burgerlijk" vind, waar je dat vandaan haalt weet ik niet. Ik stel letterlijk : "Er is helemaal niks mis met Seiko". Daarbij zeg ik dat ik de link niet zie, jij blijkbaar ook niet want je zegt dat de link er niet hoeft te zijn waar je vervolgens natuurlijk wel gelijk in hebt. Die link hoeft er ook niet te zijn, en is er ook niet. Da's het enige dat ik stelde. Porsche Design horloges vind ik ook monsters, en dan bedoel ik niet als in "Seiko Monster". Off-topic : Ga ik dadelijk lekker Feyenoord - PSV kijken met en
|
20 sep 2009 13:30 |
|
|
horn
PF #57
|
dan heb ik het idd verkeerd gelezen. voor mij is de link tussen 'bepaalde Porsches en bepaalde Seiko's' dat ik ze beide mooi vind. Verder niet.
Overigens zie ik de link tussen Porsche en Rolex, Porsche en Jaeger Le Coultre, Porsche en Patek Philippe, Porsche en Breitling etc ook niet... (behalve dat mensen wellicht beide mooi vinden). Tussen Porsche en Porsche Design dan weer wel, maar dat durf ik dan weer niet hardop te zeggen waar anderen bij zijn...
|
20 sep 2009 13:34 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
ik wil wel zo'n zwarte samoerai, natuurlijk weer net uit produktie.
[img]http://media.photobucket.com/image/blacksamuraiseiko/Tiggercat69/SNM011K1.jpg[img]
_________________________________________ oud is beter
|
20 sep 2009 13:44 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ben het met Horn eens dat de meeste Porsche design klokken lelijk zijn maar deze blijft toch cool!!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
20 sep 2009 14:18 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Bovendien een betrouwbaar adres. Onlangs heb ik nog een originele bruine lederen band voor een vriendelijke prijs besteld bij Rob voor deze Seiko: O ja, "Porsche en Seiko" dat zie ik wel. Van allebei vind ik enkele modellen erg mooi en andere modellen doen me daarentegen niets . "Porsche en Rolex" zie ik (dus) juist niet .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
20 sep 2009 14:48 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Ik zie wel een verband tussen Rolex en Porsche: Beide zijn gewoon ordinair. Maar wel mooi, jammer dan.
|
20 sep 2009 17:25 |
|
|
horn
PF #57
|
or·di·nair bn, bw; -der, -st als minderwaardig beschouwd; platvloers, laag-bij-de-gronds: ze zijn een beetje ~Nou vind ik een Porsche niet exclusief, net zo min als een Rolex. Maar ordinair? Dat nou ook weer niet.
|
20 sep 2009 17:33 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Ik bedoel met ordinair meer in de zin van 'gewoon'. Waarom? Zo speciaal zijn ze nou ook weer niet, nietwaar? Op iedere kruising rijdt er tegenwoordig wel eentje.
|
20 sep 2009 17:58 |
|
|
RonP
|
"Laag bij de grond(s)" klopt toch over het algemeen wel. (ik bedoel dan een Porsche, niet een Rolex,hè )
Laatst bijgewerkt door RonP op 20 sep 2009 18:04, in totaal 1 keer bewerkt.
|
20 sep 2009 18:00 |
|
|
horn
PF #57
|
Dat bedoelde ik met 'niet exclusief'...
|
20 sep 2009 18:01 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
@RonP: De Submariners van Rolex daarentegen... @Horn: Wat zijn we het weer met elkaar eens!
|
20 sep 2009 18:33 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
@Maarten: erg gaaf hoor, die Orfina. Wel wat aangeslagen, zie ik. Helaas zitten mijn spaarcenten net weer in mijn P op 4 wielen...
|
20 sep 2009 19:02 |
|
|
amandus
Timeless
|
_________________________________________ Timeless objects
|
20 sep 2009 19:08 |
|