Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 5:55

Antwoord op onderwerp  [ 875 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 35  Volgende
Nordschleife 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Nordschleife
pakkie schreef:
Best wel apart om dan bij de Aral door iemand van het Porsche-forum (Devils son in dit geval) aangesproken te worden terwijl ik die persoon nog nooit gezien/gesproken heb

Ik vrees dat ik gewoon een beter geheugen heb dan jij. Twee jaar terug zijn we beiden met een groepje van het PF op de Ring geweest. :wink:

ps dat aanmelden met een gefingeerde naam gaat toch niet zo soepel...

21 sep 2009 11:21
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Ik kan mij ook herinneren dat niet met iedereen alles goed ging... :(

21 sep 2009 13:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S
ZO-Brabant
Natuurlijk kan ik me dat uitstapje ook nog wel herinneren, maar grootste probleem voor mij was dat er te veel nieuwe gezichten bij waren en dat ik ze dus niet allemaal één voor één kan herinneren.....

Dat probleem heb ik wel vaker am Ring. Sterker nog: soms word ik door mensen aangesproken en die zeggen dat ze het pass.rondje van 3 jr geleden echt super vonden. Beetje jammer dat ik dat soms dan niet meer weet :roll: Wellicht toch een beetje last van Alzheimer light :lol:

@Ds: goedkeuring van de aanmelding laat de laatste tijd wat op zich wachten door privé-troubles met de net geboren kleine van admin Mauice.... Zo lang het maar Voornaam + Achternaam is zou het goed moeten komen.....

21 sep 2009 13:21
Profiel WWW Facebook 
pakkie schreef:
maar grootste probleem voor mij was dat er te veel nieuwe gezichten bij waren en dat ik ze dus niet allemaal één voor één kan herinneren.....

Ik heb nu ook een wat opvallender model... :wink:

21 sep 2009 13:28
Profiel
PorscheForum Rakker
993tt + VW Kever 1303 GSR (originele fabrieksrally), Lowlight Ghia, ex-964 Jubi 826
Ik zag je gaan...whooaaah! :pale:

Devils son schreef:
Marnix GSR schreef:
'k Was vrijdag en zaterdag ook op de Ring, samen met de kever-vrienden.

Die ben ik vrijdag inderdaad nog even voorbij gestoven... :wink:

21 sep 2009 17:03
Profiel WWW
Marnix GSR schreef:
Ik zag je gaan...whooaaah! :pale:

Sorry... :oops:

21 sep 2009 17:24
Profiel
Ik rij best door op de Ring zeg maar...

21 sep 2009 17:35
Profiel
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Zeg hou eens op hier, straks krijg ik zomaar zin om ook weer een paar rondjes te gaan doen.
:ba:

21 sep 2009 18:10
Profiel WWW Facebook 
Dan pas? :shock: Ik heb nu al weer zin! :twisted:

21 sep 2009 18:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Heeft ooit een Porsche ingehaald.
Zondag 4 oktober :wink: De Nederlandsche weersvoorspellingen zijn 15 graden en wat druppels, de Duitsche mag ik niet zien omdat ik geen premium account bij hullie heb. Zaterdagavond zit eerst nog in het stadion.

21 sep 2009 19:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S
ZO-Brabant
gast schreef:
Ik zie op de ringworld site dat je er de 22e Augustus ook was toen die Jappen er afrolden. Toen wilde ik net de baan opgaan en kon een stief kwartiertje wachten. Misschien ben je ons nog wel voorbij gekomen die middag. Had verder nog geen foto's gezien dan de 22e. Leuk :thumleft:

Dan wordt het tijd dat je je daar eens in gaat verdiepen :D Inmiddels zijn er echt 1.000-en foto's per weekend te zien. Op het Nederlandse Ringforum nurburgring.nl zie je er al heel wat, maar op touristenfahrer.de (wel eerst aanmelden voordat je bij foto-gedeelte kunt) is het helemaal een gekkenhuis. Er zitten lui tussen die gewoon 2.500 foto's schieten op 1 dag :shock:

Van afgelopen weekend heb ik uiteraard ook weer een verslag gemaakt wat je hier kunt vinden.

@DS: waarom je opviel? Omdat er maar weinig Nederlandse Porsches zijn die gas geven op de Ring. De meerderheid hobbel ik voorbij in mijn knaken-205je....

21 sep 2009 22:45
Profiel WWW Facebook 
Mazdarati schreef:
de Duitsche mag ik niet zien omdat ik geen premium account bij hullie heb.

Waarschijnlijk droog. Maar het is nog 2 weken, dus dan kan er nog wel wat veranderen.

21 sep 2009 22:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986
Friesland
Citaat:
Omdat er maar weinig Nederlandse Porsches zijn die gas geven op de Ring

Valt ook niet mee om gas te geven met al dat gras en kluiten aarde van de Camping in je luchtinlaten en wielkasten :wink:
Wacht maar het komt nog wel (15 rondjes is nog niet voldoende om eens lekker voluit te gaan)

Overigens weer een prima en gezellig weekendje VS en ring gehad (het weer zaterdagmiddag was helaas wat minder)

Onderweg naar de ring over de A31 nog even een PR gezet (wat loopt zo'n ding hard, 328 op de teller, hopen dat zoonlief het niet tegen zijn moeder zegt)

Eind van de zondagmiddag (door baansluitingen en Pizza bij Pinokio wat laat) nog de laatste rondjes van het kaartje opgereden. Even een spannend momentje toen er ineens een hoop grond en zand in een bocht lag. Beetje gas los en ja hoor achterkant om :pale: , gelukkig niet zo stom om gas van schrik echt los te laten en gas er maar op. Blijkt dat je met een GT3 toch prima kan leren driften. Volgende keer maar op een wat meer geschikte locatie verder oefenen.

22 sep 2009 10:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S
ZO-Brabant
Floor,

Het niet gas geven van de meeste Nederlandse Porsches was zekers niet verwijtend bedoeld :) Gelukkig zijn de meesten zo verstandig om dat niet te doen na het beperkt aantal rondes dat afgelegd wordt door de meesten. En dat jouw tijd nog wel komt geloof ik maar al te graag gezien je enthousiasme :)

De graspollen en klei van de camping maken het er inderdaad niet makkelijker op.... maar hoe dan ook was het weer een uitermate gezellig weekend!

Laatst bijgewerkt door pakkie op 22 sep 2009 15:32, in totaal 1 keer bewerkt.

22 sep 2009 11:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986
Friesland
Was ook niet verwijtend opgevat.

Ik pas ook eigenlijk alleen maar op de auto voor mijn zoon (ringkid Thomas), totdat hijzelf 18 is....

En dat duurt lekker nog een tijdje :ba:

Vooralsnog heeft hij alvast weer wat weekendjes NS en VS gereserveerd voor volgend jaar.

Wat nu als de kleinste ook meewil (naam is tenslotte Michael) toch weer stoeltjes achterin.

22 sep 2009 14:10
Profiel
PorscheForum Rakker
993tt + VW Kever 1303 GSR (originele fabrieksrally), Lowlight Ghia, ex-964 Jubi 826
Was ik zo onduidelijk?
Ik bedoelde dus: ja, DS ging hard...of ik heel langzaam...ben dan ook een beginner. :wink:
...maar ben van plan nog heel vaak te gaan oefenen op de Ring.

gast schreef:
Oh, hij had het tegen jouw :shock: en bedoelde dat jij snel ging :shock:

22 sep 2009 21:47
Profiel WWW
Marnix GSR schreef:
DS ging hard...of ik heel langzaam...

Dat je door mij voorbij gereden wordt is geen reden om te vermoeden dat je sloom rijdt... :wink:

22 sep 2009 22:30
Profiel
Moderator
PF #57
968mint schreef:
Vooralsnog heeft hij alvast weer wat weekendjes NS en VS gereserveerd voor volgend jaar.

Daar zal je vast geen Tienertoer of Amerika mee bedoelen. Maar wat dan wel (vroeg de noob)? :scratch:

22 sep 2009 22:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Friesland
Citaat:
weekendjes NS en VS gereserveerd

Sorry, afkortingen overgenomen van nurburgring.nl

NS: NordSchleife

VS: Victoria Station, Camping in Kreuzberg, nabij Nurburg (23 km van adenau) soort van home from home / hangplek voor ring-addicts

...Tienertoer, bestaat dat nog??? (even uitgerekend, oeps was in 1978.....)

22 sep 2009 22:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Naah, het ging bij mij inderdaad toch ook wel behoorlijk door...ruikende remmen, plakkerige banden (geen semi-slicks, maar 'standaard' banden), zweet-handen,... dus het leek in ieder geval net echt. De adrenaline-kick was er bij mij niet minder door.
Nu weet ik het zeker: de Ring komt ook bij mij als terugkomend punt in de agenda.

BTW: Viktoria Station is een prima camping met hele keurige sanitaire voorzieningen. Typische Ring-camping.

Devils son schreef:
Marnix GSR schreef:
DS ging hard...of ik heel langzaam...

Dat je door mij voorbij gereden wordt is geen reden om te vermoeden dat je sloom rijdt... :wink:

23 sep 2009 15:26
Profiel WWW
Marnix GSR schreef:
Naah, het ging bij mij inderdaad toch ook wel behoorlijk door...ruikende remmen, plakkerige banden (geen semi-slicks, maar 'standaard' banden), zweet-handen,... dus het leek in ieder geval net echt. De adrenaline-kick was er bij mij niet minder door.

Ik sta ook nog altijd op het standpunt dat je rondetijd niet zo zeer bepalend is voor de lol, maar hetgeen je uit je auto hebt weten te halen. Kortom: het gaat nog altijd om de persoon achter het stuur.

Het verschil is wel dat met een snelle auto meer secties een uitdaging worden... waar vroeger iets volgas was, is het nu balanceren...

26 sep 2009 11:15
Profiel
Dean schreef:
Zijn er nog nieuwe plannen voor een ritje Nordschleife?

Half om half bij mij.

Deo Volente 30 april en 4/5 mei. E.e.a. hangt af van wat probleempjes met mijn auto.

23 apr 2010 15:30
Profiel
Later in de maand mei hoop ik ook eindelijk weer eens die kant op te gaan.
Ga nu eerst twee trackdays doen: 30 april Zolder en 3 mei Assen.

23 apr 2010 15:31
Profiel WWW Facebook 
Redelijk vlot rondje......

23 apr 2010 16:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Wij gaan vanuit Zolder door naar de Nordschleife ; 1 968, 2 309's, 1 325 en 1 Slopel speedster ; 1 Mei dus voor ons.

Groet, Frank

Speciaal voor hen die mijn avatar niet zien : :D

Afbeelding

23 apr 2010 21:02
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 875 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 35  Volgende