Auteur |
Bericht |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Klokkies - Deel 3 alweer
Tja daar heeft onze vriend een Ctrl-C-tje gedaan denk ik
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
20 sep 2009 20:11 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Dat Porsche en Seiko niet al te veel met elkaar temaken hebben ben ik het mee eens. Toch kan ik mij nog wel een advertentie herinneren waarin deze Sportura aan een 356 gelinkt werd... Kan de advertentie helaas niet op het internet vinden
_________________________________________ rouge et noir
|
21 sep 2009 10:12 |
|
|
amandus
Timeless
|
Hoe durfen ze
_________________________________________ Timeless objects
|
21 sep 2009 10:45 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
wat een lelijk ding
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
21 sep 2009 10:48 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
or-di-nair
_________________________________________ oud is beter
|
21 sep 2009 11:01 |
|
|
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
Toen die Sportura uitkwam van Seiko (ergens in 2000 volgens mij) vond ik het wel een mooi horloge. Anders dan alle anderen op dat tijdstip (en dat is iets dat Porscherijders toch wel aan moet spreken). Is nu inderdaad een beetje gedateerd en er is inmiddels ook al een opvolger gekomen, de Arctura.
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
|
21 sep 2009 11:45 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
blijft opmerkelijke vormgeving
|
21 sep 2009 12:09 |
|
|
amandus
Timeless
|
Is het niet , was het niet en gaat het nooit worden ! Absoluut ontwerp
|
21 sep 2009 12:15 |
|
|
horn
PF #57
|
Ach die Actura is niet mijn smaak, maar om het nou een stijlloos ontwerp te noemen... Ik denk dat je bij horloges, net als bij auto's, eerder over smaak spreekt dan over functionaliteit en betrouwbaarheid. Zowel bij auto's als bij klokkies kan je voor (relatief) weinig een product kopen dat perfect doet wat hij moet doen. Of je er dan gevoel bij hebt is wat anders. Maar dat weten we als Porsche liefhebbers natuurlijk allemaal uit ervaring... Ik vraag me altijd af wat mensen bezielt om onderstaande auto nieuw te kopen. Anderzijds kom ik vaak mensen tegen die zich achter de oren krabben als ze horen wat ik voor een IWC Portugieser Rattrapante of voor een derde (fun)auto heb uitgegeven... Ieder z'n meuk, zeg ik dan maar...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 sep 2009 12:51 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
maar zo'n arctura is toch ook functioneel een ramp
|
21 sep 2009 13:19 |
|
|
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
Functioneel is ie juist wel handig. Alle wijzerplaten zijn los van elkaar. Op sommige van mijn horloges kan ik soms met moeite de datum lezen omdat er de minutenwijzer er overheen hangt. Dat zal bij de Arctura niet zo snel gebeuren. Mooi vind ik 'm niet, dan vind ik de Sportura eigenlijk nog mooier met die hele metalen kast, beetje retro, erg apart, maar beide zullen niet zo snel door mij worden aangeschaft. Staan nog veel andere horloges die ik veel mooier vind op m'n verlanglijstje.
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
|
21 sep 2009 15:02 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
mwah. beroerd afleesbaar kreng, ergomnomisch een draak. dit noem ik functioneel:
|
21 sep 2009 15:06 |
|
|
horn
PF #57
|
Tja, functioneel, functioneel. Dit is mijn nieuwe telefoon. Als je hem niet gebruikt kan je toch zien hoe laat het is. En je kan er nog mee bellen óók! DAT IS PAS FUNCTIONEEL!!!! mijn IWC geeft geen licht in het donker. In de schemer kan ik niet zien hoe laat het is (jawel, op mijn nieuwe gsm ). Mijn IWC geeft niet aan welke datum het is. Wél een stopwotsj met tussentijden (die ik echt nooit gebruik). Als je iets functioneels wil kan je beter een Swatch kopen. Functioneel en niet duur. Waarom geven mensen dan toch zoveel geld uit aan hun klokkies? Zal dan toch wat anders zijn dan functionaliteit. Even verder naar Porsche: klein, laag, weinig ruimte, duur, duur onderhoud... Kies dán voor functionaliteit :
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 sep 2009 15:28 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Over smaak valt niet te twisten.
Liever wat minder van meer (1 goed horloge) dan meer van minder (20 maal kermis etc.)
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
21 sep 2009 15:48 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
dat sinn ontwerp is gewoon een Big Pilot mutatie van de 1940 versie, schandalig ! aanpakken die gasten ! ben het ASW (AmsterdamSeriousWatches ) eens, verbaas me ook vaak over de aantallen klokken die men koopt in de range 300-600 of goeie replica's van een paar honderd en dan na vijf klokken zeggen dat ze "zo'n dure niet kunnen betalen" heb 1 keer uitgelegd dat ze ook een mooie sub of flieger konden kopen voor die 5 nachtkastvullers Gewoon de schouders maar ophalen en "blijven lachen" (vrij naar Bassie)
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
21 sep 2009 15:55 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Of beide Net zoals een Porsche is een duur(der) horloge rationeel nooit te rechtvaardigen. Een Alto brengt je ook van A naar B en een horloge van een knaak geeft ook (in veel gevallen zelfs betrouwbaarder!) aan hoe laat het is. Tja, passie(s) hè .....
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
21 sep 2009 16:04 |
|
|
amandus
Timeless
|
In dat geval maakt het ook geen zak uit hoe je partner eruit ziet , die brengt je ook waar je moet zijn .........of toch niet dan ........ is overigens niet mijn partner , die heeft blond hair , maar diterzijde ....
|
21 sep 2009 17:07 |
|
|
amandus
Timeless
|
en dat allemaal om een zeiko
|
21 sep 2009 17:08 |
|
|
RonP
|
Heeft ze (?) nou wat ontstoken tandvlees ??
_________________________________________ Ex 944 II, Ex 944 S2, Ex Boxster, next........
|
21 sep 2009 17:35 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
die sinn heeft een wijzerplaat gebaseerd op NABO vliegtuiginstrumenten. http://www.knirim.de/a008mond.htm
|
21 sep 2009 17:39 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Volgens mij hét voorbeeld van passie toch?
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
21 sep 2009 18:40 |
|
|
amandus
Timeless
|
U scherp zijn Eric OnTpic met een echt Eta/valjoux uurwerkske....doet mij ook ergens aandenken .....maar ach beter goed gejat dan slecht bedacht
|
21 sep 2009 18:50 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Niet eens een datum op de Rattrapante? Tss...ben blij dat ik toen toch voor mijn andere optie heb gekozen Harald; nu kan ik tenminste óók op mijn klokkie zien dat ik ergens een week te vroeg aan ben komen zetten...
|
21 sep 2009 21:28 |
|
|
horn
PF #57
|
jij kan er gewoon een foto van maken. weet je altijd wat de datum is
|
21 sep 2009 21:43 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Er zijn overigens wel bijzonder coole horloges gemaakt met een wijzerplaat gebaseerd op de groene 356 km tellers. Kan helaas even geen plaatjes vinden...
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
21 sep 2009 21:50 |
|
|