Auteur |
Bericht |
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Driften 27-9
Ik heb mij opgegeven om zondag 27-9 te gaan driften met http://www.driftsport.nlIk zag dat er nog een aantal plaatsen vrij zijn. Als er meer liefhebers zijn is het wel leuk om er met een groepje vanuit het forum naar toe te gaan. Ze hebben die dag een cursus voor gevorderden. Aanmelden kan door op de site bij Agenda te kijken en naar beneden te scrollen. Kosten zijn Euro 220,- (voor 1 sept. aanmelden Euro 195,-).
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
31 aug 2009 9:27 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Re: Driften 27-9
Wel weer eens leuk.Heb er helaas alleen geen geschikte auto meer voor.
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
01 sep 2009 8:15 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Re: Driften 27-9
Ik houd em even in gedachten, als de 944 er nog vlot uitgaat en ik de bmw voor de deur heb, is het wel een leuke optie.
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
10 sep 2009 14:05 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Driften 27-9
... ben helaas maar 'n beginneling
|
10 sep 2009 14:36 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Re: Driften 27-9
ik zie net dat ik het weer uit mijn gedachten kan halen, de cursus is inmiddels vol
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
10 sep 2009 14:43 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Re: Driften 27-9
hier toch even kort spammen: Porsche op tijd verkocht en een bmw op tijd aangekocht Alleen nog lang niet klaar voor circuit werk, remmen moeten rondom vernieuwd worden auto heeft koeling probleem en als dat op orde is kan het interieur er uit en kuipstoelen met goede gordels en sportstuur erin
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
21 sep 2009 22:03 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Driften 27-9
... zou er ook 'm kooi in (laten) lassen
|
21 sep 2009 22:30 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Re: Driften 27-9
Staat ook nog op het lijstje, maar dan wil ik eerst een paar al gereden hebben, zodat ik zeker weet dat de auto goed is en ik het lang leuk ga blijven vinden. Tot dan is alles nog makkelijk terug te bouwen, een gelast kooi niet
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
22 sep 2009 7:20 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Driften 27-9
waarom heb je dan een touring gekocht? als je het interieur eruit gaat halen en een kooi erin gaat lassen?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 sep 2009 7:54 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Driften 27-9
... kan je makkelijk(er) 'n setje reservewielen mee nemen
|
22 sep 2009 8:00 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Driften 27-9
..... of mountainbike of hond of ..... Ik zou de ramen zeer donker laten tinten. Op het circuit ben je onherkenbaar vanwege de helm, maar je gebruikt 'm niet alleen daarvoor en je moet er ook naartoe hè .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
22 sep 2009 9:21 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: Driften 27-9
Wow, een touring! Ben idd wel benieuwd naar de overwegingen (idd ivm extra setje wielen?)
|
22 sep 2009 9:27 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Driften 27-9
Why not?
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
22 sep 2009 9:47 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Re: Driften 27-9
Ik kwam er inderdaad later achter dat Paul Vlasblom ook met een touring drift, oke met ik dacht een m3 motor Dat heeft de mijne niet De reden voor een touring is hierboven al gegeven. De auto moet ook nog als tweede auto dienen, dus hij blijft op kenteken staan. Voor een dagje uit kunnen dan de banden achterin, mountainbike of hond. Maar de banden is wel reden nummer 1 en het is iets origineler Ik heb gelezen dat een touring wat minder stijf zou zijn etc. etc. ik ga nooit en never niet het niveau halen dat ik dat verschil ga merken. Dat is niet mijn insteek, de insteek is plezier gaan beleven en dat gaat wel lukken., daarom dus een touring. Zijn trouwens nog lastig te vinden, dit was de enige handgeschakelde die op marktplaats te koop stond En die kleur.... ik heb altijd al wel wat met paars gehad en ik vind em dan ook steeds gaver en gaver worden
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
22 sep 2009 14:09 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: Driften 27-9
Het lijkt me toch, als relatieve beginner, lastiger driften dan met een sedan. Maar goed, ik begrijp dat er ook andere redenen geweest zijn.
|
22 sep 2009 14:33 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Driften 27-9
Inderdaad erg lastig te vinden: 'n knappe en snelle handgeschakelde touring Waarom ... juist makkelijker, met 'n stevige zij-wind
|
22 sep 2009 15:03 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: Driften 27-9
Zwaarder, veel gewicht achter (zie driften met een 911, ain't easy), door de lengte vd auto ook wat minder makkelijk in een drift te houden? Maar ben geen expert. Ik zeg niet dat het niet kan, natuurlijk kan het wel, maar als leek lijkt het wat lastiger.
|
22 sep 2009 15:09 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Driften 27-9
Bij d(i)e BMW ligt het motorblok voorin ... wielbasis is MI gelijk aan de sedan of coupe ... geloof ook niet dat er echt veel meer gewicht achteraan de Touring zit ... of Denis moet vergeten de wielen, fiets en hond uit te laden
|
22 sep 2009 15:16 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: Driften 27-9
Het motorblok voorin? Rare jongens daar bij BMW-AG!
|
22 sep 2009 15:25 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Re: Driften 27-9
Het lastige van de 911 is inderdaad de motor achterin, door dat gewicht hebben de achterbanden onwijs veel grip. Bij de gasstoot om de auto in een drift te zitten, duikt te kont van de 911 alleen nog maar dieper om nog meer grip te genereren. Om één keer over te gaan in een drift. Met een motor voorin duikt de kont vele malen minder, dus minder toename van grip en zo ga je meer geleidelijk in een drift. Wat het makkelijker maakt omdat je meer tijd hebt om te handelen. Wat betreft wielbasis is alles identiek, coupe, sedan of touring, de touring is slechts 45kilo zwaarder. Of ik dat ga merken betwijfel ik. Zojuist terug van een beetje shoppen, altijd leuk. Bij de dealer hebben de op chassisnummer ea ook nagekeken hoe de auto de fabriek heeft verlaten. De kleur is een individuall kleur, leuk dus, maar ik begrijp dat ondanks dit mensen de kleur nog steeds lelijk vinden
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
22 sep 2009 16:17 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Driften 27-9
... paar mooie gele stickers er op en hij is helemaal af
|
22 sep 2009 17:04 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Re: Driften 27-9
Back on topic, Erwin leuke dag gehad, in ieder geval mooi weer. Misschien iets te mooi of wordt bij gevorderden niet op nat gedrift?
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
27 sep 2009 21:11 |
|
|