Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 20:23

Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Boxster 2.5: Een terugblik... 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht Re: Boxster 2.5: Een terugblik...
ASW schreef:
Ok....Boxster rijders een hart onder de riem steken.... maar how about you? Spijt :?:

Nee geen spijt, het was een weloverwogen keuze om een 964 te kopen. Maar na een degelijke vergelijking met de 964 weet ik wat voor goede auto's Boxsters eigenlijk zijn. Terug hoef ik direct niet: de emoties die een 911 oproept zijn daarvoor te intens...

Laatst bijgewerkt door Retep op 22 sep 2009 18:28, in totaal 1 keer bewerkt.

22 sep 2009 16:03
Profiel
Moderator
PF #57
Als de Boxster een achterbank had gehad of als ik geen kinderen had gehad, reed ik ook een Boxster S. Mooi topic Retep. Een echt help-de-kappers-van-hun-minderwaardigheidscomplex-af topic :thumleft: :wink:

22 sep 2009 16:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Net terug vd States, maar daar ben ik geen boxsters tegengekomen, hoe zou dat komen :mrgreen: :roll: :wink:

Zonder dollen, een 987 spreekt me meer aan dan een 986. Ziet er net wat gelikter uit. Alleen rij ik bijzonder weinig en kan ik geen afscheid nemen van mijn 964 cabrio, dat geluid........ Ik wil ook niet in een 987 proef rijden omdat ik dan verkocht ben en achteraf spijt ga krijgen. (zoals ik dat eerder heb gehad na verkoop/inruil van eerdere porsche's)

Voor de rest, leuk topic :thumleft:

22 sep 2009 16:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Omg. Amsterdam
Dit zijn leuke berichten om te lezen... :mrgreen: maar daarbuiten vind ik de 964 en voorgangers de 'echte' porsche! Het geluid van een 964 is om van te kwijlen, je hoort ze immers al van verre aankomen! Zulk geluid hadden ze bij boxsters ook moeten maken ;)

Het rijgedrag ed. van 964 en de nieuwe 997's weet ik niet dus ik kan daar niet over oordelen dat ze slechter of juist beter zijn!

22 sep 2009 18:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
België (nabij zeeland)
Leuk dat je dit vermeld, al had ik persoonlijk geen nood aan een hart onder de riem :D Wat maakt het uit wat anderen van je boxster vinden ookal zijn dit collega P-driver's. Moet wel toegeven dat ik zelf ooit eenmaal een opmerking heb gegeven betreffende "kapper" grapjes, maar ik doelde niet op de grapjes zelf maar op de hoeveelheid er van zegmaar. De kunst is om er niet of belangrijker niet 'slecht' op te reageren. Het is maar hoe je er zelf mee omgaat.Trouwens heb al diverse PF/P meetingen gedaan & heb nooit slechte ervaringen meegeaakt zoals "kijk daar een kapper" of 'kijk die die rijdt "maar" een boxster" enkel spontane mensen ontmoet met dezelfste passie/hobby.Wel leuke upgrade, binnen 2 jaar zou ik graag dezelfste overstap maken van boxster naar 964. Want hoe je het ook draait of keert Heaven is 9 1 1 :ba:

22 sep 2009 18:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Dodge ram 1500 4x4 Buick Riviera boattail mercedes 280 se w126
:res: daarom hou ik hem nog ff, ben wel blij met een positief draadje, ik heb zo goed als alle modellen porsche gereden, dankzij het feit dat mijn broer met die auto,s werkt, en heel bewust een Boxster gekocht, nl cabrio,modern,mooi,redelijk in prijs en geweldig dagelijks te gebruiken.

22 sep 2009 19:14
Profiel WWW
Thomas986 schreef:
Moet wel toegeven dat ik zelf ooit eenmaal een opmerking heb gegeven betreffende "kapper" grapjes,

dan telt ie niet...... :wink: :popcorn:

22 sep 2009 20:11
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
henzel schreef:
:res: daarom hou ik hem nog ff, ben wel blij met een positief draadje, ik heb zo goed als alle modellen porsche gereden, dankzij het feit dat mijn broer met die auto,s werkt, en heel bewust een Boxster gekocht, nl cabrio,modern,mooi,redelijk in prijs en geweldig dagelijks te gebruiken.

heb zelf een Boxster S gehad ben het helemaal met Henzel eens alleen heeft hij het niet over de fenomenale rijeigenschappen, maar daar zal de S wel voor staan :mrgreen:

22 sep 2009 21:35
Profiel
PorscheForum Rakker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Leuk topic.. wat mezelf betreft is mij jarenlang aangepraat dat een 944 (turbo in mijn geval) geen echte Porsche is.. dus ook uiteindelijk een 964 aangeschaft..overigens zonder een seconde spijt hoor want wat een ding 8) Maar heb mn 4-cilinder turbootje gelukkig nog steeds in mijn bezit hoewel ik van plan was m te verkopen.. blijft toch zoooooo`n leuk en heerlijk ding.. pff ga er oud mee worden ben ik bang :lol:

23 sep 2009 12:34
Profiel
Veghel
Citaat:
Trouwens heb al diverse PF/P meetingen gedaan & heb nooit slechte ervaringen meegeaakt zoals "kijk daar een kapper" of 'kijk die die rijdt "maar" een boxster" enkel spontane mensen ontmoet met dezelfste passie/hobby

Lees "944" :thumleft:

23 sep 2009 17:21
Profiel
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Jeetje, dit draadje heb ik dus gemist.

Ben erg blij met jou uitspraak en deze topic.
Kan mij ook erg kwaad maken over sommige uitspraken wat betreft de boxster.
Nu ik de auto echt goed ken (na een jaar sturen) kan ik zeggen dat er maar weinig zijn die mij echt kunnen volgen als het om het bochtenwerk gaat. Ook komt hij echt wel rap vooruit. Gewicht is natuurlijk ook gunstig met 1225 kg. Ik heb afgelopen jaar diverse keren de proef op de som genomen en gekeken wat nu daadwerkelijk het verschil is met een 964. Met snelheden in het midden sigment kan ik over het algemeen de 964 aardig bijhouden. Verschil erg klein. Boven de 200 zal de 964 wat weg gaan lopen, dan komt die 46 pk verschil kijken natuurlijk.

Binnenkort worden er wat zaken rond de motor aangepast waardoor er wat meer paardenkrachten bijkomen, eens zien hoe hij dan vooruit komt.

Afgelopen jaar een paar keer rijders van andere Porsches in mijn Boxster gehad, zij waren allemaal onder de indruk en hadden niet verwacht dat hij zo mooi en vlot liep. :wink:

Zo, ook ik heb even mijn zegje gedaan.

Ber.

03 jan 2010 14:01
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bedankt Ber, ik had 'm ook gemist.

Ja, na een half jaar kan ik ook zeggen : Wat een heerlijke auto, zo'n Boxster :!:
Ook de 2.5 is gewoon een heerlijke auto, snel en wendbaar, betrouwbaar, modern en naar mijn idee mooi, heel mooi :!: :!:
Ik rijd er dan ook erg graag in.
Snelheid en acceleratie went, of dat nu bij een Boxster is of bij een "gewone" 911.
Een Turbo of een GT3 (of GT2) zal misschien wel nooit wennen.... :shock:

Maar .................
Hoewel ik al een beetje rond aan kijken was naar een 996 begint een 964 of een SC ook te trekken :!:
En hoewel ik sommigen misschien tegen de schenen schop........een 993 vind ik nu eenmaal niet mooi. :|

Dus wie weet in de nabije toekomst, wordt het een :
- SC
- 964
- 996
- Of toch een Boxster 3.2

:?: :?: :?: :?: :?:

Indien iemand met een 964 of een SC interesse heeft in "een deal", ...PB :!:
:mrgreen:

03 jan 2010 14:19
Profiel
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Klopt helemaal Ron,

Ikzelf kijk uit naar een zwarte 996TT cabrio. Maar moet nog even een paar jaar wachten, maar komen gaat hij er. Een GT3 valt af omdat ik cabrio wil blijven rijden. Dat geeft toch wel heel wat meer rijplezier hoor.
Dus nog even geduld man, komt allemaal goed.

Ber.

03 jan 2010 14:38
Profiel Facebook 
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
wel een mooi draadje dit, denk dat veel porsche fanaten ooit wel eens met dit probleem geconfronteerd zijn. Ikzelf ben helemaal gek van de lijnen van de 911, met name de 964, het geluid, de power etc etc.
Wat me telkens toch weer trekt naar de boxster weet ik niet precies, maar ik weet ondertussen toch wel vrij zeker dat de volgende een boxster S wordt. Ik vind de looks een stuk minder dan de 911, het imago heb je ook niet echt mee(ik moest ook overtuigd worden van de boxster z'n kunnen) en het is een tweezitter. Daar krijg je dan hoop ik wel een boel voor terug qua rijeigenschappen. De vraag die ik mezelf hoor stellen is; rij ik de auto voor mezelf, of voor anderen? Voor mezelf zou de boxster S dan dus de keuze worden, als je iets te bewijzen hebt eerder een 911. Hoe dan ook, zodra ik m'n garage heb komt er waarschijnlijk een mooie boxster S in te staan :mrgreen:

03 jan 2010 14:55
Profiel Facebook 
Veenendaal
Kan ik goed begrijpen, wie weet komt er hier ooit ook wel een keer een S in de garage. Maar om de 1 of andere reden wil ik toch een keer een 911 rijden. Heb in het verleden (25 jaar terug) een bijna nieuwe 924 en een 944 10 jaar lang gereden maar nog nooit een 911. Tegen die tijd maar eens kijken of ik het rijgedrag van een 911 net zo opwindend vind als van de Boxster. Ook altijd leuk om verschillende P's eens te proberen toch? Maar 1 ding is zeker, de Boxster zal altijd een vavoriet van mij blijven!!

Ber.

03 jan 2010 15:05
Profiel Facebook 
Weert
precies, alle modellen een keer proberen. Ik ben ook nog wel van plan ooit een 944 of 928 te kopen, maar ik heb liever een 911 of boxster dus dat zal nog wel even duren denk ik. Als de finacien het toelaten ga ik nog een keeer een carrera gt kopen, dan denk ik dat ik wel meer dan tevreden ben :mrgreen:
Ik denk dat we gewoon een andere auto moeten kiezen die voortaan als kappersauto fugeert :mrgreen:

03 jan 2010 15:11
Profiel Facebook 
ralf996 schreef:
Ik denk dat we gewoon een andere auto moeten kiezen die voortaan als kappersauto fugeert :mrgreen:

Overloper :mrgreen: heb je weleens een kapper in een 911 of carrera gt gezien? nou dan :wink:

03 jan 2010 15:19
Profiel
Weert
ja ik moet natuurlijk wel voor mezelf opkomen he :mrgreen:
Neej maar zonder dollen, de 911 blijft gewoon 'de' porsche, maar ik wil gewoon een keer een boxster S geprobeerd hebben.

03 jan 2010 15:42
Profiel Facebook 
3.2S
010
En welke P heeft het meest weg van de Carrera GT?
http://www.autojunk.nl/2009/11/porsche-boxster-spyder

03 jan 2010 15:44
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ik vind de S super. Wat wegligging en rijplezier betreft kan hij gewoon echt super mee met de 'grote' jongens.

Het is alleen jammer dat mijn pa er net zo over denkt en dus ieder weekend als hij de kans heeft met dat ding op pad is :drive:

Nee een Boxster (S) rijden is echt geen straf!

03 jan 2010 15:56
Profiel
M140i
ralf996 schreef:
De vraag die ik mezelf hoor stellen is; rij ik de auto voor mezelf, of voor anderen? Voor mezelf zou de boxster S dan dus de keuze worden, als je iets te bewijzen hebt eerder een 911

Als je helemaal gek bent van de lijnen van de 911, het geluid, de power etc etc, dan mag je met recht een 911 kopen. Dan rijd je de auto namelijk voor jezelf en niet voor anderen :wink:

ralf996 schreef:
Ikzelf ben helemaal gek van de lijnen van de 911, met name de 964, het geluid, de power etc etc

03 jan 2010 15:56
Profiel
Weert
ja precies, maar wat ik bedoelde was dat ik een boxster zou kopen om de rijeigenschappen. De 911 blijft de favoriet en zal dat ook altijd blijven(denk ik :mrgreen: )
Puur om te rijden dus de boxster S
Met de 964 had ik wel eens dat ik het parkeerdek op kwam lopen, en dat ik gewoon even van een afstandje stond te kijken naar de auto. Alleen al de sleutel pakken was een groot feest.
Ik zal het beter formuleren; puur om te rijden zou het dus een boxster worden, als ik met mijn hart moest kiezen en het niet deed puur om de het rijden werd het een 911(964)

03 jan 2010 16:26
Profiel Facebook 
Veenendaal
Dan maar een Boxster erbij kopen. Wat een feest zal het dan wezen :ba:

Ber.

03 jan 2010 16:41
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
ik weet nog wel een leuke zwarte S voor een leuke prijs. :mrgreen:

03 jan 2010 20:52
Profiel
Weert
Ten eerste: wat is een leuke prijs
Ten tweede: Waaar? :cheers:

03 jan 2010 21:54
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende