Auteur |
Bericht |
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Nog even @ Bully: Bully heb je die laatste foto gezien want dan is het een hele rare Bob de Bouwer voor een 996. http://www.kapaza.be/Autos/Porsche/1857 ... nic_S.html
_________________________________________ Last Rat standing
|
08 jul 2009 10:46 |
|
|
LuckyLuke
Ex 996 C4 Tip 1999Eindhoven
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
weer even inhakend op het 3.4-plof-tip onderwerp:
Wat is precies de reden dat tip bakken minder "gevoelige IMS Lager" hebben dan hand bakken? is de 3.4 extreem gevoelig voor TE hoge toeren (bijv. bij sprintjes of mis schakelen) bijvoorbeeld?
|
08 jul 2009 11:16 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Dat een P. met Tip koud niet in de toeren zou zijn te jagen moet je eens nader uitleggen Marcel. Dat de hier behandelde problemen daarmee te maken hebben is onjuist. Daardoor ontstaan geen scheuren in cylinders, breken hulpassen af, etc. Daardoor 'krassen' zuigers in de cylinders, dat wel. De relatie tussen Tip en minder problemen is hier meer dan eens toegelicht (zoek op mijn bijdragen ).
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
08 jul 2009 11:37 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
... dat was toch iets van omdat met tiptronics alleen maar ouwe l*llen rijden en die rijden altijd rustig? ofzoiets?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 jul 2009 11:42 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Wat ik een beetje vreemd vind is dat in feite de Porsche fabriek verdedigd wordt, door een aantal forumleden, terwijl ze(Porsche AG) gewoon niet genoeg hun best hebben gedaan. Zelfs als er maar 5% van de Porsche 3,4 motoren kapot zou gaan vanwege foute toleranties is dat Porsche onwaardig. En dat je eerst moet warm rijden spreekt vanzelf. Misschien moeten we wel terug in de tijd en gaan we net als bij een Alfa Gulia Super Nuova eerst 5 minuten laten draaien om de oliedruk op te bouwen etc. Ik had laatst ook een akkefietje met Audi waarbij een zgn Zundspule(bobine en bougiehouder ineen) kapot ging en de hoofdzekering eruit knalde. Dit werd in het 3e jaar, dus buiten garantie, gewoon uit coulance vergoed (totale schade, incl vakantieleed € 1.500). Omdat ze toegaven dat deze zundspulen uit minderwaardig materiaal waren gemaakt. De aanvang van dit topic gaat eigenlijk ook meer over de behandeling door Pon en P AG in dit soort gevallen. En ik vind "persoonlijk" dat dit niet netjes is. Daarom verdienen ze ook alle kritiek en weinig goedpraterij etc. Tiptronic of handbak het mag gewoon niet gebeuren.
_________________________________________ Last Rat standing
|
08 jul 2009 12:57 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Porsche-onwaardig? Ze zijn met de boxster en 996 duidelijk een besparing aangegaan op het productieprocess. En net als ieder ander bedrijf hebben ze ontdekt dat het economischer is om 5% klagers voor lief te nemen als je het merk voor 25% meer mensen bereikbaar maakt. Wat ik schandalig vind is dat je vervolgens de prijs van een ruilmotor met bijna 100% verhoogd en zoals de topicstarter schrijft, een garantie aanbiedt waarmee je uiteindelijk als koper ook zelf betaald.
|
08 jul 2009 15:11 |
|
|
993 Cabrio 2
ex 996 C2 Cabrio
ex 993 C2 Cabrio
nu 986 2.7 Boxster
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
http://motron.nl/MotronAutoOverzicht.aspx hier een met een mooi open kapje... Mijn vorige auto die me erg goed bevallen is en altijd, ook met de oude motor, goed warm gereden is.. Ik reed op dat moment 130 km per uur in zn 6 e versnelling.. Typisch gevalletje van (dure) pech. Weet wel dat de nieuwe motor echt wel anders is, of dit nu komt omdat er zo veel als mogelijk 997 onderdelen in zitten weet ik niet maar merkte duidelijk verschil op het gebied van elastischiteit en oppakken. Heb er nooit top mee gereden dus weet niet of ie ook 287 haalde..
_________________________________________ ex 996 C2 cabrio ex 993 C2 cabrio nu 986 2.7 Boxster
|
08 jul 2009 15:13 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Over welke auto van Motron heb je het?
|
08 jul 2009 15:18 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 jul 2009 15:37 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Denk de blauwe met "nieuwe motor". Misschien moeten ze dat gewoon als zoek object gaan invoeren bij de 996 voor 2002?
_________________________________________ Last Rat standing
|
08 jul 2009 15:38 |
|
|
bully
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
|
08 jul 2009 15:50 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
_________________________________________ Last Rat standing
|
08 jul 2009 15:53 |
|
|
bully
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
|
09 jul 2009 0:34 |
|
|
bully
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
dat ze daar niet tegen kunnen....daarom de collage.......
|
09 jul 2009 0:41 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
09 jul 2009 12:36 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Kun je niet een artikel inzenden Jeroen. is jouw wel toevertrouwd denk ik. Ik was eerst ook sceptisch en dacht aan stemming makerij etc. Maar als je wat meer zit te zoeken op het net en bij de specialisten rondkijkt/vraagt, dan schrik je van het aantal nieuwe motoren en de auto's waar je geen garantie op ontvangt of tegen meerbetaling.
_________________________________________ Last Rat standing
|
09 jul 2009 13:38 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Je weet he Marcel, het mooiste meisje uit Den Haag
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
09 jul 2009 14:26 |
|
|
free bee
(einde van een jongensdroom) 993 C2 1994 zwart/zwart
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Was gisteren bij Paul Aarts in Asten om m'n 993 op te halen: nieuwe Michelin achterbanden en Dansk potten. Heb de hele terugweg met raampje opengereden om te genieten van mijn nieuwe sound . Wel een stuk verschil me de originele Bisschoff potten, die het 15 jaar hebben volgehouden. Stuk zwaardere sound Hij had ook een 996 met een 3.4 staan met de motor eruit. Eigenaar had 'm gekocht met een defect, maar wist nog niet precies wat. Ging in ieder geval uit van het ergste. Dit bleek ook het te zijn: nieuwe motor was noodzakelijk ivm gescheurde cilinderwand . Opvallende was wel dat dit een tiptronic was, dus met minder kans op motorschade dacht ik. Paul vertelde dat hij in de 2 jaar dat hij voor zichzelf werkte hij al 6x een 996 met motorschade had gehad. Ook al ben ik nooit in de race geweest voor een 996, ben ik toch blij dat ik een 993 heb gekocht. Porsche rijden is al niet goedkoop (heb afgelopen 2 jaar al 10.000 euro uitgegeven aan o.a. onderhoud om mijn gigantje tiptop te krijgen), maar als je dan ook nog rekening moet houden met serieuze motorschade
|
10 jul 2009 12:19 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Free Bee. Hoeveel 996-en had hij in totaal dan gezien in die 2 jaar? Ik vind het veel en jammer. Maar goed voor de reparateurs natuurlijk.
gr.
_________________________________________ Last Rat standing
|
10 jul 2009 12:25 |
|
|
free bee
(einde van een jongensdroom) 993 C2 1994 zwart/zwart
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Ben ik vergeten te vragen, maar Paul vond het zelf ook al erg veel. Er was toevalig nog iemand langsgeweest die op zoek was voor een 996, maar na het zien van het uitelkaar ligende motorblok en gescheurde cilinderwand ging hij toch waarschijnlijk denken aan iets anders
|
10 jul 2009 12:31 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
inkoppertje!
|
10 jul 2009 13:04 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 jul 2009 13:28 |
|
|
twt
996Brabant
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Hij had ook een 996 met een 3.4 staan met de motor eruit. Eigenaar had 'm gekocht met een defect, maar wist nog niet precies wat. Ging in ieder geval uit van het ergste.
Dit bleek ook het te zijn: nieuwe motor was noodzakelijk ivm gescheurde cilinderwand
Dat had ik dus ook zie mijn vorige bijdrage Lag dat nu aan de vorige bestuurder of toch aan de 3.4 handschakeling ?
|
10 jul 2009 13:43 |
|
|
bully
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
of de verkeerde vrouw...wie zal het zeggen....
|
10 jul 2009 13:44 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
|
10 jul 2009 13:52 |
|
|