Auteur |
Bericht |
amandus
Timeless
|
Re: Een 997-topic !
Reed praktisch nooit met de automaat ....
_________________________________________ Timeless objects
|
24 sep 2009 7:21 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Een 997-topic !
Dat zijn van die mooie uitspraken Of een liter op de verversing
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
24 sep 2009 8:54 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Re: Een 997-topic !
Gisteren op de snelweg vanaf Den Haag mijn toekomstige auto tegen gekomen. Uiteraard nog ff wachten en lang sparen. Zo mooi en dik..... GAAF 997 4S TARGA Wordt ik toch heel warm van als ik dat zie....
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
24 sep 2009 15:23 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Re: Een 997-topic !
Dusssssssssssssssss.......... (Wel een gave bak overigens zo'n 997 Targa)
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
24 sep 2009 16:10 |
|
|
ThijsOverdeVest
FotograafSchiedam
|
Re: Een 997-topic !
_________________________________________ Fotoreportage van uw Porsche? Laat het maar horen! http://www.thijsoverdevest.com
|
24 sep 2009 16:38 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Re: Een 997-topic !
Hogere olieverbruik bij nieuwe motoren zit'em toch vnl in het feit dat ze nog moeten inlopen. Er is ook soms sprake van dunnere "inloopolie" die na een x-aantal km's vervangen wordt door de normale olie. Ik rijd om de twee jaar met een nieuwe auto en merk dat ze vaak pas na 40k km's echt lekker gaan lopen en dat er daarna ook vrijwel géén druppel olie meer tussen de beurten door bij gegooid hoeft te worden. Ook brandstofverbruik zakt naarmate de motor beter ingelopen raakt.
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
24 sep 2009 19:41 |
|
|
amandus
Timeless
|
Re: Een 997-topic !
Van de nieuwe auto's die ik heb mogen bezitten spande 2 de kroon kwa olie verbruik , te weten: 996 R 997 S mk2 Van één nieuwe en één gebruikte auto die ik heb mogen bezitten of bezit gebruikte geen olie , te weten : 911 SC 1983 997 GT3 mk2 Stelling gaat in mijn ervaringen niet op
_________________________________________ Timeless objects
|
24 sep 2009 20:15 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Een 997-topic !
@Bert: Speciale inloopolie is echt van heeeel lang geleden hoor. En of olieverbruik minder wordt na zeg 5000 km, geloof er niks van, maar als het zo is dan meld ik het hier @Marc: geef eens wat cijfers, anders blijft het erg vaag
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
24 sep 2009 20:18 |
|
|
amandus
Timeless
|
Re: Een 997-topic !
1 ltr op 1200 tot 1400 km de 997 1 ltr op 2000 tot 2500 km de 996
_________________________________________ Timeless objects
|
24 sep 2009 21:29 |
|
|
bully
|
Re: Een 997-topic !
is toch om te huilen ......
|
24 sep 2009 21:34 |
|
|
Marc-911
991Sex 996, ex 997S
|
Re: Een 997-topic !
Ik zit op 1ltr op 1600k... Documentatie geeft aan dat 1ltr op 1500km "acceptabel" is.
_________________________________________ "Think big, start small and be practical" (Peter Senge)
|
24 sep 2009 23:11 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Re: Een 997-topic !
Geloof maar dat dat zo is Paul, ben al aan mijn 8e nieuwe auto bezig en het is steeds het geval. Werd er in juli bij de aflevering van mijn nieuwe Passat nog op gewezen, om het oliepeil de eerste paar duizend km extra in de gaten te houden. Het is wel zo dat mijn laatste 3 auto's minder verbruikten in het begin dan die daarvoor dus er is de laatste jaren wel een verbetering.
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
24 sep 2009 23:30 |
|
|
pat69
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)030
|
Re: Een 997-topic !
Heb mijn 1ste 1.500 km er op zitten. Vertrouwen jullie trouwens op de 'Ulmessung' op het dash bij het aanzetten van het contact? Of gewoon de peilstok?
|
25 sep 2009 0:01 |
|
|
amandus
Timeless
|
Re: Een 997-topic !
Ik vertrouw de dashboard peiling ! Blijf ondanks wat ze in de boekjes schrijven het olieverbuik te hoog vinden van mn vorige liefdes , ook het euri verbuik was van mn vorige liefdes te hoog Gelukkig en gekgenoeg dan eigenlijk nu geen enkel olieverbuik.....
_________________________________________ Timeless objects
|
25 sep 2009 8:00 |
|
|
Marc-911
991Sex 996, ex 997S
|
Re: Een 997-topic !
_________________________________________ "Think big, start small and be practical" (Peter Senge)
|
25 sep 2009 8:58 |
|
|
John
Cayenne
|
Re: Een 997-topic !
Yep...denk dat ik maar nooit een 997 MK2 zal nemen, wat een olieboot zeg, met die ellendige kermislampjes voorop Maar serieus, valt mij altijd wel weer op dat velen graag vermelden dat zij niet een probleem hebben met hun Porsche omdat ze toevallig een andere (lees vaak betere) Porsche hebben..... Vooral het gezeik met de plofmotoren is voor de niet 3,4 rijders vaak een waard......en lees ik in hun posten. "ben ik ff blij dat ik een luchtkoeler heb, of een 997, of een turbo"........ Als alle Porscherijders die wel probleemloos rijden op dit forum hun plezier met hun Porsche posten, zitten we met een probleem op de server welke al die leuke reacties niet op de harde schijf kan verwerken. John een meer dan tevreden 911 en KJN rijder, over mijn luchtgekoelde Puch Maxi uit 1980 echter niet
|
25 sep 2009 11:02 |
|
|
bully
|
Re: Een 997-topic !
1 ltr op 1200 tot 1400 km de 997 1 ltr op 2000 tot 2500 km de 996 john, je kan het gezeik vinden maar ik vind het niet normaal dat ze zoveel olie verbruiken.....
|
25 sep 2009 13:23 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: Een 997-topic !
@gast Sniesnasnapniet
Oftewel ik ben een soepkip maar leg eens uit waarom dit normaal is. Omdat de fabriek 1500 km als OK opgeeft. Dit komt ook omdat ik niet bekend ben met bijv. de motor van de 997. Dus uitleg zou ik wel leuk vinden om te horen waardoor dit komt en dus normaal is. (Type motoren ?)
_________________________________________ Last Rat standing
|
25 sep 2009 14:34 |
|
|
John
Cayenne
|
Re: Een 997-topic !
|
25 sep 2009 16:07 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Een 997-topic !
geweldig, in mijn motor uit 1937 doe ik 1;25 verhouding ...
wat moet in een 997?
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
25 sep 2009 16:12 |
|
|
hans 997 4S
porsche 997 4S tiptronicpurmerend
|
Re: Een 997-topic !
Ik begrijp van bovenvermelde waardes helemaal niets.Ik heb zelf een 997 4S uit 2006 en die gebruikt vrijwel niks aan olie terwijl ik dit afgelopen jaar toch ca.18000 km heb gereden.Mogelijk komt het door eigen rijgedrag!
_________________________________________ Recht zo die gaat!
|
25 sep 2009 16:49 |
|
|
amandus
Timeless
|
Re: Een 997-topic !
Rijgedrag of wisselende motorbouw gedrag ......wie zal het zeggen . Weet wel dat mijn liefde voor het Porsche een uitgebreid ritueel aan te pas komt , voorspel tot 3000 toeren , bij 60 graden tot 4000 en bij 80graden olietemp mag ie vol open gaan .
_________________________________________ Timeless objects
|
25 sep 2009 17:07 |
|
|
amandus
Timeless
|
Re: Een 997-topic !
Marcello, gaan we doen ......niet
_________________________________________ Timeless objects
|
25 sep 2009 17:40 |
|
|
Jip
997 4S HP, ex
Boxster S, ex BoxsterZoetermeer
|
Re: Een 997-topic !
Help! Ik heb nu 4000 km gereden sinds de laatste onderhoudsbeurt. Nu geeft de oliepeilmeter op het dashboard bij starten al regelmatig nog maar een blokje aan, soms het laagste peil (geen blokje). Na de beurt altijd 3 blokjes, maar zakte vrij snel naar twee blokjes. In die periode (bij twee blokjes), de olie laten bijvullen bij de garage, het ging mij iets te snel dat hij nog maar 2 blokjes aangaf.... Er moest toen 100cc olie bij. Inderdaad, daarna weer drie blokjes. Wellicht dat de meter om het oliepeil te meten niet helemaal betrouwbaar is? Nu het peil telkens zo laag is (geen blokjes, dus laagste niveau of een blokje), voelt dat toch een beetje onbehaagelijk....is het de meter die toch onbetrouwbaar is (ik heb ergens gelezen dat dit kan liggen aan een slecht massa contact), of verbruikt hij werkelijk zoveel olie en moet ik nu asap olie bijvullen? Hoe dan ook, binnenkort maar weer langs de garage ermee....of zelf maar bijvullen. Vraag daarbij is dan weer, tot hoever bijvullen? In het boekje staat wel hoe bij te vullen, maar niet hoe je kan zien dat er weer vodoende inzit....? En hoe kon de garage dan zien dat er 'maar' 100 CC bij moest?
|
19 dec 2013 22:36 |
|
|
Jip
997 4S HP, ex
Boxster S, ex BoxsterZoetermeer
|
Re: Een 997-topic !
Bij de garage geweest, moest een liter olie bij. Nu geeft hij weer drie streepjes aan...
Conclusie: ieder streepje is ongeveer 1/3 liter olie.
Nog gevraagd hoe ze nu wisten hoeveel ze bij moesten vullen. Er is geen peilstok (dat wist ik al), ze vullen bij op de oliepeilmeter op het dashboard.
|
20 dec 2013 13:22 |
|
|