Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 20:50

Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Curieus electrisch ? probleempje 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
BMW 335i Cabrio Ex Audi S4 Cabrio Ex 993 c2 Ex 964 c2 Cabrio
Rotterdam
Bericht Curieus electrisch ? probleempje
Wellicht heeft iemand eerder iets soortgelijks gehad; het is een beetje een combi van van alles.

De centrale deurvergrendeling (afstand) werkt de laatste tijd soms niet (lampjes gaan wel knipperen, maar deur gaat niet open of dicht). Ook wil de auto soms niet starten (geen kik). Weer op knopje afstandbediening drukken geeft geen soelaas. Interieurlampje wil dan wel eens driftig gaan knipperen, open en op slot gaat ie niet. Lampjes dash branden wel maar als ik dan bv dimlicht aandoe, gaan ze allemaal uit. Dimlicht uit en hij startte :shock:. Later zelfde probleem en zelfde oplossing geprobeerd maar niks. Toen dakje even open en dicht gedaan (liep alsof hij weinig stroom had) en toe startte hij weer, wederom :shock:. Steeds was de radio geheel gereset. Wat ik eerder wel eens had is dat als ik bv dimlicht aandoe, de radio even uitvalt (alsof hij even geen stroom meer krijgt). Gebeurde ook wel eens bij terugschakelen (gas los). Geen idee of het 1 verband houdt met het ander, maar ik vermeld het maar.

T lijkt verdorie wel een italiaan :roll:. Kan radio zijn (Heb lang geleden in een Peug 206 wel eens gehad dat als ik de (achteraf ingebouwde) radio hard zette alles uitviel, wat met een soort bypass is opgelost), alarm, noemt u het maar. Iemand enig idee waar de gremlin zich kan bevinden? Ben overigens meer van de letters dan van de cijfers (ergo niet erg technisch aangelegd).

24 sep 2009 20:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Curieus electrisch ? probleempje
Ehh klinkt als spannings problemen ergens ?
Slechte accu of massakabels ergens ?

Zoveel problemen tegelijk, dan zou het probleem iets moeten zijn dat ze allemaal gemeen hebben zou je denken.

24 sep 2009 20:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Ik zou je laadstroomcircuit maar eens door (laten) meten, maar begin maar es met een nieuwe accu, als die ouder dan 3 jaar is :salut:

24 sep 2009 21:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Corrosie in de accu klemmen, dat schiet me te binnen nu dat dit het wel eens kan zijn. Beide even losmonteren, met een staalborstel even flink schoonmaken, en dan weer goed monteren. Dat zou het op kunnen lossen.
Als de accu zelf inderdaad niet slecht is. Dat zou je kunnen opmeten met een voltmeter, als je die tot je beschikking hebt.

24 sep 2009 22:16
Profiel
Porsche 911 3.2 Heusden - Zolder Belgie (Limburg)
Hoi sanendave,
heb dezelfde probleem meermaals meegemaakt bij andere wagens,
keer op keer was het de massa kabel van de batterij naar de carrosserie ,
ik zou die als eerste eens controleren , moertje losmaken , proper schuren , invetten en terug vastschroeven
gr Diablo

24 sep 2009 23:07
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Niks curieus. Elementary, Dr. Watson.
Gerco schreef:
...massakabels...
Diablo schreef:
...massa kabel van de batterij naar de carrosserie...
+1 voor Gerco en Diablo

25 sep 2009 2:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Thanks voor reacties; de accu zal het niet zijn, die is 1,5 jaar oud (Varta Silver), dus zal eens met de massakabel aan de gang gaan.

25 sep 2009 9:20
Profiel
Plus anders massa punten niet vergeten. :idea:

25 sep 2009 10:05
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Aftermarket alarm?

25 sep 2009 11:14
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
WillemB schreef:
Ik zou je laadstroomcircuit maar eens door (laten) meten, maar begin maar es met een nieuwe accu, als die ouder dan 3 jaar is :salut:

Een accu gaat toch wel langer mee?

25 sep 2009 11:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Jup, aftermarket alarm.

Laadstroom circuit is overigens doorgemeten voor plaatsing nieuwe accu.

25 sep 2009 11:36
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Dan zou ik eens serieus gaan kijken naar dat alarm. Centrale vergrendeling niet aansturen, startblokkering niet vrijgeven, klinkt alsof daar iets verkeerd zit.

25 sep 2009 11:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Ook de reden waarom ik dacht dat dat 1 van de oorzaken zou kunnen zijn. Anderzijds heeft dat nooit eerder problemen opgeleverd. De genoemde accu issues zouden alles ook wel kunnen verklaren; maar als check massa kabels en klemmen niet werkt is alarm de volgende stap.

25 sep 2009 11:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Ferdinand Alexander Porsche
Zoals de anderen aangeven, kan het een slechte massa aansluiting zijn. Echter door de radio lijkt het er toch op dat de voltage soms onder een drempelwaarde komt. Als de auto niet regelmatig wordt gebruikt, is het niet uitzonderlijk dat de accu al relatief snel kapot is. Een goede accu komt bij het starten niet onder 9 volt. Wellicht kan iemand die spanning meten. Verder dient bij stilstand, zonder het contact aan, het voltage van een volle accu 12,7 volt te zijn en een lege is 12,2 volt.

Mochten bovengenoemde minimale waarden niet gehaald worden, zit er niets anders op dan een nieuwe accu te kopen en wat meer een druppellader aan te sluiten.

Ik heb in het verleden ook eens een slechte verbinding aan de 'plus' zijde van de accu met de kabel gehad. De klem die op de accupool was gemonteerd, maakte geen goed contact met de kabel.

Voor wat betreft het alarm heb ik hetzelfde euvel. Soms moet je twee keer drukken om te (ont)(ver)grendelen. Dat heeft volgens mij verder niet met je klacht te maken.

Veel succes!

25 sep 2009 12:33
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Citaat:
Een accu gaat toch wel langer mee?

1e montage zelden (maar er zullen altijd uitzonderingen zijn) 2e montage is eigen keus/kwaliteit/$$$$

25 sep 2009 20:48
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ]