Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:20

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 196 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Voor eens en voor altijd : plofmotoren 

Is *jouw* 996 motor vroegtijdig toe aan een revisie ?
Ja, na ....... km 32%  32%  [ 12 ]
Nee, maar ik heb minder dan 50.000 km 3%  3%  [ 1 ]
Nee, en ik heb tussen 50.000 en 100.000 km 21%  21%  [ 8 ]
Nee, en ik heb reeds tussen 100.000 en 150.000 km 34%  34%  [ 13 ]
Nee, en ik zit reeds boven de 200.000 km 8%  8%  [ 3 ]
Nee, maar heb wel reeds een ruilmotor en nu ........ km met de nieuwe 3%  3%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 38

Voor eens en voor altijd : plofmotoren 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Amsterdam
Bericht Re: Voor eens en voor altijd : plofmotoren
Ik ken wel wat meer PFers met een plofhistorie.....
Tilt, ik wil wel kwijt dat, hoe deze poll ook uitpakt, dit NIETS zegt over de kans dat de jouwe of de mijne
er eens aan geloven gaat ! Die kans blijft onverminderd bestaan.
Dat betekend dat een potentiele 996 koper er dan ook weinig tot niets aan heeft.

Een poll over hoe 996 bezitters hun al dan niet geplofte motortje behandel(d)en ( service-interval/olieverversing, warm rijden, toerenbereik e.d ) zou meer kunnen opleveren, bv. een goed advies om de kans ( indien mogelijk ) te minimaliseren. Zo'n poll zou een complete enquete worden en is hier niet uitvoerbaar.
Ik zou me er niet te druk over maken en lekker verder genieten in jouw ( fraaie ) 4S.

25 sep 2009 23:07
Profiel
964 C2
hier het lijstje(dat vast niet compleet is) met waar iedereen in rijdt
996 en de rest

25 sep 2009 23:09
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Tilt! schreef:
En ja, je hebt 3.4's, 3.6'en, tip's, manuele,

Speelt allemaal geen rol

MI maakt het zeer zeker uit of het 'n 3.4 of 3.6 is .... nog maar te zwijgen over handbak vs tiptronic :idea:

Tilt! schreef:
Sjonny de zijne is bvb vroegtijdig toe aan een revisie, maar da's dan ook de enige die ik hier weet op 't forum die vroegtijdig toe aan een revisie is.

Mss even verder lezen dan je neus lang is - evt. m.b.t de zoekfunctie :idea:

Topic starter van 't AG draadje z'n blok is vroegtijdig toe aan een revisie ... daarnaast hebben we 'n bekende forummer die na z'n 3de blok in de 996 deze aan de handel heeft verkocht en er naar volle tevredenheid 'n 993 2S voor heeft terug gekocht :idea:

Humor of geen humor :arrow: Ik ga jouw huiswerk niet doen :mrgreen:

25 sep 2009 23:10
Profiel WWW Facebook 
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Goh, Maurice de Hond nu ook op het PF. En hij rijdt een 996! :mrgreen:

25 sep 2009 23:35
Profiel
LeoH schreef:
Tilt, ik wil wel kwijt dat, hoe deze poll ook uitpakt, dit NIETS zegt over de kans dat de jouwe of de mijne
er eens aan geloven gaat ! Die kans blijft onverminderd bestaan.
Dat betekend dat een potentiele 996 koper er dan ook weinig tot niets aan heeft.

Dit zegt idd niets over de kansen van de mijne of de anderen op 't forum.
Nu, de mijne gaat de eerste tijd niet gevoelige IMS Lager, want hij mag niet buitenkomen ! :bang:
Maar voor 't zelfde geld rij ik 7 oktober naar de homologatie en ploft hij dan. :pale:

Anyway, sommigen nemen hier blijkbaar alles nogal serieus op, terwijl we ook gewoon allemaal kunnen genieten van onze bolides en vriendjes zijn en niet handenwrijvend denken "weer eentje, ben ik me toch blij met m'n SC". Sommige mensen hebben meer plezier van hun SC dan ik ooit van m'n 4S zal hebben (ik weet dat ik toch meer plezier had van m'n SC dan van m'n Boxster) maar dat geouwehoer over de gevoelige IMS Lager, allezja ...

Vandaar : de poll ! Het zegt niets over iemands kansen, maar als 't hier morgen 1 tegen 100 staat, of 10 tegen 30 dan weten toekomstige eigenaars toch al meer, niet ?

Enne, ik noem niemand belachelijk, ik zei gewoon dat de luchthappers de poll belachelijk vonden :salut:
Groot verschil IMO ! ;)

@ Olaf : voor deze poll maakt het nu even niet uit ! :) Nogmaals, alst'ie vroegtijdig toe aan een revisie is kan je er netjes bij vermelden welke het was. Ik kon ook een poll maken met 1000 mogelijkheden (nou, net niet want 't maximum is 10) maar 't mag best wat overzichtelijk blijven.

En ja ... humor ... een dag niet gelachen is een dag niet geleefd ;) waarom alles zo serieus nemen ? Als ik sommige 964's of SC's, of de nog oudere 11'jes, of 993's zie hier op 't forum denk ik soms ook "waarom heb ik in godsnaam een 996 gekocht ?", al de andere zijn minstens *even* mooi !! 't Is hier zeker niet de bedoeling om me smalend uit te laten over alles ouder dan een 996 want had ik dit forum een week eerder gevonden ik had nu met die blauwe 964 met cup velgen erop rondgereden die te koop stond voor 25.000 Euro een maand of twee geleden. Tot de laatste seconde heb ik getwijfeld tussen 964, 993 en 996, maar 993 vond ik *te* duur, 964 zat ik met die blauwe in m'n hoofd en dan de 996 4S, tja ... :oops:

25 sep 2009 23:44
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Tilt! schreef:
...terwijl we ook gewoon allemaal kunnen genieten van onze bolides en vriendjes zijn...

Precies, gewoon lekker rijden en toeren met die wagen :!:

Voordat ie ploft. :mrgreen:

25 sep 2009 23:51
Profiel
EDIT: Volledige quote van direct bovenstaande post verwijderd :idea: O.

LMAO !!! 8) :wink: :cheers:

25 sep 2009 23:53
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Tilt! schreef:
993 vond ik *te* duur ..

t.a.v. wat :?:

993 is (stukken) goedkoper in onderhoud als 'n 964 - ik had er 10 jaar eerder 1 moeten kopen :mrgreen:

25 sep 2009 23:58
Profiel WWW Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Quote Olaf:
Topic starter van 't AG draadje z'n blok is vroegtijdig toe aan een revisie ... daarnaast hebben we 'n bekende forummer die na z'n 3de blok in de 996 deze aan de handel heeft verkocht en er naar volle tevredenheid 'n 993 2S voor heeft terug gekocht

En een forummer van wie de motor weliswaar niet vroegtijdig toe aan een revisie is maar die wel - onder garantie - vervangen moest worden. Maar ik ga ook Tilt's huiswerk niet doen. :mrgreen:

26 sep 2009 0:03
Profiel
amandus schreef:
1 ltr op 1200 tot 1400 km de 997
1 ltr op 2000 tot 2500 km de 996

zou het hiermee te maken kunnen hebben....sportwagon z'n 997 gebruikt geen olie tussen de beurten door....is een hoog olieverbruik een voorbode?.....

26 sep 2009 0:07
Profiel
993 te duur tov een 996 (waarschijnlijk de 996 te goedkoop door hun kwalijke reputatie, maar soit).
Ik ga de discussie over 993 vs 996 hier niet starten, ik zeg alleen hoe ik erover dacht op 't moment dat de $$ in m'n zak zaten en ik "iets" ging kopen.
IMO :
964 is eigenlijk van model *de* Porsche.
993 is *de* Porsche on steroids
996 (de eerste) zijn me te braaf
996 (de facelift) is beter maar mist toch nog de "rondingen"
996 4S heeft de rondingen, is 't recentst en heeft "het"
997 was te duur, bovendien (en nee, jullie moeten niet akkoord zijn met me ;)) vind ik de 996 4S knapper langs achter dan een standaard 997, een brede 997 ging dan *nog* meer kosten en dat kon er zeker niet aan af.
Voila ... in a nutshell maanden van overwegingen ;)
Heb ik de juiste keuze gemaakt ? Wie weet dat ?? Ben ik er blij mee ?? Als 't kreng niet ploft waarschijnlijk wel ! :ba:

26 sep 2009 0:07
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Tilt! schreef:
.. ik zeg alleen hoe ik erover dacht op 't moment dat de $$ in m'n zak zaten en ik "iets" ging kopen.

Hopelijk heb je nog iets over :idea: .. anders had je mss beter voor 'n SC of Carrera 3.2 kunnen gaan :wink:

26 sep 2009 0:10
Profiel WWW Facebook 
964 C2
Probeer maar gewoon te genieten van je 996, daar heb je hem tenslotte voor aangeschaft :!:

26 sep 2009 0:13
Profiel
Olaf schreef:
Hopelijk heb je nog iets over :idea: .. anders had je mss beter voor 'n SC of Carrera 3.2 kunnen gaan :wink:

I've got warranty, and I'm not afraid to use it !! :mrgreen:

Hoe ver de warranty me zal brengen zal 9 oktober blijken ! :bang: Porsche kennende .... niet ver waarschijnlijk :cry:

Anyway, een SC heb ik al gehad en voor mij tellen vooral de looks, de 3.2 zien er krak hetzelfde uit en 2x dezelfde auto kopen vind ik een beetje gek (your mileage may vary).
Dan ook nog : ik werk er hard en veel voor en ik ben beginnen rondkijken vanaf Januari dit jaar, 't was nu September alvorens ik gekocht heb, de zoektocht heeft dus lang genoeg geduurd, maar neem me de Porsche morgen af en ik ben even happy hoor. Ik zal er alles aan doen om hem in orde te zetten en hem zo mooi mogelijk te maken, maar als hij "het varken uithangt" zoals m'n Boxster dan vliegt hij en ik kan gerust een paar jaar zonder Porsche ;)

26 sep 2009 0:20
Profiel
John schreef:
bully schreef:
een liter olie op 1200 km is toch om te huilen :shock: ......

Yep...denk dat ik maar nooit een 997 MK2 zal nemen, wat een olieboot zeg, met die ellendige kermislampjes voorop :D :D

Maar serieus, valt mij altijd wel weer op dat velen graag vermelden dat zij niet een probleem hebben met hun Porsche omdat ze toevallig een andere (lees vaak betere) Porsche hebben.....

Vooral het gezeik met de plofmotoren is voor de niet 3,4 rijders vaak een :mrgreen: waard......en lees ik in hun posten.

"ben ik ff blij dat ik een luchtkoeler heb, of een 997, of een turbo"........

Als alle Porscherijders die wel probleemloos rijden op dit forum hun plezier met hun Porsche posten, zitten we met een probleem op de server welke al die leuke reacties niet op de harde schijf kan verwerken.

John

een meer dan tevreden 911 en KJN rijder, over mijn luchtgekoelde Puch Maxi uit 1980 echter niet
vond het ook wel passen in dit topic :wink:

26 sep 2009 0:20
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Blijft leuk zo'n poll omdat het de gemoederen bezig blijft houden.
Ik zou wel eens een poll onder Porsche dealers willen houden met de vraag:
"Welk type Porsche is het meest buiten het reguliere onderhoud om in de werkplaats geweest"
En dat dan het liefst op basis van hun hele administratie van de afgelopen 60 jaar...
En ik blijf zeggen: als je hem kwijt wilt, zet hem dan maar bij mij voor de deur, zo'n 3.4 :wink:

26 sep 2009 10:34
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Ik zou onderscheid maken in 996 "gewoon" en 996 Turbo/GT2/GT3, daar het totaal andere motoren betreft....

26 sep 2009 11:04
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Hee leuk, een keertje een topic over plofmotoren, is weer eens wat anders :cheers:

26 sep 2009 11:46
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Ik vind het overigens ook wel een 'leuke' poll. Wie wel plof ervaring, wie niet? Mocht de poll je niet zinnen dan reageer je toch even niet :idea:

26 sep 2009 20:50
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Tilt! schreef:
993 te duur tov een 996 (waarschijnlijk de 996 te goedkoop door hun kwalijke reputatie, maar soit).
Ik ga de discussie over 993 vs 996 hier niet starten, ik zeg alleen hoe ik erover dacht op 't moment dat de $$ in m'n zak zaten en ik "iets" ging kopen.
IMO :
964 is eigenlijk van model *de* Porsche.
993 is *de* Porsche on steroids
996 (de eerste) zijn me te braaf
996 (de facelift) is beter maar mist toch nog de "rondingen"
996 4S heeft de rondingen, is 't recentst en heeft "het"
997 was te duur, bovendien (en nee, jullie moeten niet akkoord zijn met me ;)) vind ik de 996 4S knapper langs achter dan een standaard 997, een brede 997 ging dan *nog* meer kosten en dat kon er zeker niet aan af.
Voila ... in a nutshell maanden van overwegingen ;)
Heb ik de juiste keuze gemaakt ? Wie weet dat ?? Ben ik er blij mee ?? Als 't kreng niet ploft waarschijnlijk wel ! :ba:

Net als de poll is bovenstaand berichtje ook wat beperkt.
Heb een 3.2'tje (en er zijn daarvoor ook nog wat modellekes gemaakt) en ik vind die juist helemaal geweldig.
Natuurlijk pas 190.000 km op de teller met de originele motor dus nog niet echt recht van spreken...
:lol:

26 sep 2009 21:11
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Nicolò schreef:
Heb een 3.2'tje (en er zijn daarvoor ook nog wat modellekes gemaakt) en ik vind die juist helemaal geweldig.
Natuurlijk pas 190.000 km op de teller met de originele motor dus nog niet echt recht van spreken...
:lol:

Geweldig voor je :thumleft:
:flush:

26 sep 2009 21:39
Profiel
964 C2
ASW schreef:
Ik vind het overigens ook wel een 'leuke' poll. Wie wel plof ervaring, wie niet? Mocht de poll je niet zinnen dan reageer je toch even niet :idea:

Mocht bovenstaande post van Nicolo je niet zinnen, dan reageer je toch niet :!:

26 sep 2009 21:44
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Ik vind die luchtige successtories juist geweldige reacties....GOGOGO :cheers:
:flush:

26 sep 2009 22:09
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
obstipatie? meer water drinken :mrgreen:

26 sep 2009 22:30
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
@Nicolo: wij zijn al oud. Sommige mensen kennen ook de muziek van Abba niet meer omdat dat van voor hun tijd is :wink:
Voor hen start de Porsche wereld bij de 964... :mrgreen:

26 sep 2009 22:46
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 196 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende