Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 12:07

Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
nog een alpenroute... 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: nog een alpenroute...
en geen grenspost ,dus lekker smokkelen

Ik ben van de zomer van ponte di legno naar bormio gereden . Dit is een superweg alleen erg smal. maar het uitzicht!!!

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

11 sep 2009 19:45
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Wordt ik net gebeld door het hotel in Sulden/Solda. Dat ze dicht zijn. :shock:
Dit is nu al de 2e keer dat er iets telefonisch aangepast/gecancelled moet worden na een reservering via Booking.com
Tot deze trip nooit problemen met booking.com (mi. overigens eerder een fout van het hotel dat te lang probeert de tent vol te krijgen, wat dan kennelijk niet lukt)

Iemand nog een suggestie voor een hotel omgeving Stelvio/Süd-Tirol?
Luxe+goede ligging graag. 8)
Ik zal dit, en andere Alpen topics, ook nog eens ff doorspitten

12 sep 2009 9:46
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
even ter info , de stelvio ligt niet in sud-tirol maar in lombardeie.. Probeer eens hiermee of je dit helpt een kamer te vinden

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

12 sep 2009 10:00
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 C4 Jubi 793
uit Uithoorn
Ik heb vorig jaar zonder reserveringen in die omgeving gereden in de maand september en er was plaats genoeg. Een uurtje van Stelvio heb je de plaats Merano waar genoeg accommodatie is. Toen in een uitstekend hotelletje gezeten. Bovenop de Stelvio pas zelf zit ook een hotel maar hoeveel sterren en of ze ruimte hebben weet ik niet.

Veel plezier!

12 sep 2009 10:56
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Bedankt voor het meedenken heren!

@dannyl; Stelvio(-pas)/Stilfser Joch ligt volgens mij op de grens van Lombardije en Süd-Tirol.
Vanaf Bormio omhoog ligt in Lombardije; vanaf Prad a. Stilfserjoch omhoog ligt in Süd-Tirol
In mijn album staat een foto van vorig jaar vanaf de Oostenrijkse stellingen uit WW1 waar je dus op de Süd-Tirol kant kijkt, richting Stelvio/Stilfs.
"Leuk" front overigens, als je belangstelling hebt voor geschiedenis. http://www.christianengl.de/stilfserjoc ... .Weltkrieg

@gassen; weet ik. Maar reserveren vind ik ook wel handig. Dan weet je wat je krijgt en kan je ligging ed. eens bekijken.
Anyway, gereserveerd: http://www.gasthofgruenerbaum.it/index.php. En dan nog 1 overnachting op de bonnefooi zoeken. :D

NB. er zijn wel mooiere passen dan de Stelvio. Stelvio vind ik zelf meer geschikt voor de motor.
Maar het is een goed uitgangspunt. :drive:

12 sep 2009 12:23
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Kleine aanvulling.

@dannyl. Je hebt gelijk; De grens Süd-Tirol/Lombardije ligt net onder de pas.
Afbeelding
Kennelijk verkopen die R8tjes niet zo goed. Stelletje Audifabrieksknakkers (allemaal IN-kenteken)waren er vorige week maandag met een stuk of 10 de Stelvio mee op en af aan het jagen.
Wel aardig geluidje. :mrgreen:

28 sep 2009 14:01
Profiel
PorscheForum Rakker
911 Turbo '87
Renkum
Ik zal wel te laat zijn met mijn tip, maar als je mooi wilt logeren: in La Punt, het (luxe)hotel direct aan de voet van Albula-pass. Absoluut de mooiste pas die ik ken. Ik heb veel gefietst in de Dolomieten enzo, en deze pass blinkt uit in schoonheid en rust. Op de top maar 1 of twee gebouwtjes. Veel van de Top Gear aflevering over de mooiste wegen is daar opgenomen. Je kunt dan over Davos naar de Fluelapass door Zernez naar de Ofenpass om dan door te gaan naar de Stelvio ... En als je er dan voor kiest om bij de Passo Umbrail rechtsaf te gaan (Santa Maria Val Mustair op GoogleMaps) kun je in een deel van de afdaling nog lekker onverharde/gravel haarspelden door. Met de racefiets was dat geen pretje, maar misschien met een goede achterwielaandrijver en een groot hart wel?!

01 okt 2009 22:18
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Albula heb ik "gedaan". Echter overnacht in hotel in Bergün/Bravuogn. Albula is idd. aardig; vooral eerste stuk vanaf Filisur vind ik "spitze"
Ook wel geinig vind ik de doodlopende weg naar Avers(begint bij Andeer, tussen Splügen en Thusis). Laatste stuk zeer overzichtelijk en daardoor geschikt om eens ff stevig tegen de berg op te gassen

Felbie schreef:
... En als je er dan voor kiest om bij de Passo Umbrail rechtsaf te gaan (Santa Maria Val Mustair op GoogleMaps) kun je in een deel van de afdaling nog lekker onverharde/gravel haarspelden door. Met de racefiets was dat geen pretje, maar misschien met een goede achterwielaandrijver en een groot hart wel?!

Umbrail ook geweest. In een ander topic schreef ik:
Airhead schreef:
...
Ben net terug uit de Alpen/Italië en maar 1 Ferrari gezien (meer dan gemiddeld bij dit soort tripjes) en die reed achter een stel koeien aan die vanaf de Alp naar beneden aan het wandelen waren op de Umbrail pas. Koeienstront tot aan de deurkrukken :res: van een F430 (geloof ik). In dezelfde file nog meer leipe Engelsen in DB9, Ultima´s http://www.ultimasports.co.uk/Default.aspx en een paar Bentleys met Gumball 2009 bestickering. Op een smalle onverharde weg vol met bagger waar een non in een Panda 4x4 ze zo voorbij zou scheuren. :drive:
...

Ben het dus wel eens met je omschrijving. :)

01 okt 2009 22:57
Profiel
PorscheForum Rakker
924 80 wit EX. 924 80 rood
Amersfoort
inderdaad net ook heerlijk zitten kijken.

komt gelijk weer het geluid terug van een GT3 RS blij dat ik dat al vaker heb mogen mee maken in RL. :drive:

16 okt 2009 22:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2S
010
Me2. Ik heb gelijk weer zin om hem nog een keertje te nemen.
Afbeelding

16 okt 2009 23:41
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 C4 Jubi 793
uit Uithoorn
Waren ook precies mijn gedachten toen ik het net zag. Was al stiekum weer een beetje aan het plannen :mrgreen:

16 okt 2009 23:46
Profiel
981 Boxster GTS
Hier is mijn KW Variante 3 onderstel voor gemaakt :cheers:

17 okt 2009 20:58
Profiel
PorscheForum Rakker
996 gt3 mk1 ex 996 TT ex 993 c2
Amsterdam
Net op de mont ventoux vanaf bedoin een 964 targa met nl platen omhoog zien gaan. Iemand van hier?

17 okt 2009 23:15
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997Targa4MK2PDK (2011) | ex-996C4MK2Coupé (2003) | ex-993C2MK2Coupé (1996) | ex-964C2Coupé (1991)
Doorn
De aanloop zou ik anders doen, zeker vanuit Den Bosch. Je zou via Antwerpen, Brussel, Luxemburg, Metz, Straatsburg naar Basel kunnen rijden. Prachtige route, en veel rustiger en relaxter rijden dan via links- of rechtsReinisch. De Fluelepass kan ik aanraden, en natuurlijk het stuk dat TopGear gereden heeft. Dat moet ik ook nog eens uitzoeken.

17 okt 2009 23:37
Profiel Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Het is een eindje rijden maar als je echt een van de meest waanzinnige wegen in Europa wilt rijden moet je de Transfagarasan in Roemenië eens gaan doen.
(Ook in de nieuwste aflevering van Top Gear te zien) :idea:

Aangelegd tussen 1970 en 1974 waarbij zo'n 6 miljoen kilo explosieven is gebruikt om de weg aan te leggen. De weg klimt over de pas op 2034m en is 91,5 km lang haarspeldbochten en tunnels rijden. De Transfagarasan start bij Arefu en loopt via het meer van Balea naar Cartisoara.
Houd er rekening mee dat de weg alleen in de zomer open is.

Afbeelding

En als je een snelle impressie wilt;
Transfagarasan Highway

17 nov 2009 11:46
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ja
in de Krimpenerwaard
Ik zou je iig de Klausenpas aanraden en ga dan van Seedorf/Altdorf richting het Linthal/Braunwald. (hier vinden ook jaarlijks de Klausenpas rennen plaats)
Neem daar dan de bergbahn naar Braunwald om een nachtje in Hotel Bellevue te overnachten.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Tevens zou ik je de weg van Locarno richting de Simplonpas aan willen raden.
De SS337(Strada Statale) en dan de E62 (Via Sempione) en natuurlijk de Simplonpas richting Brig

Afbeelding Afbeelding

18 nov 2009 10:56
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Ik vind dat de SS337, Locarno richting Domodossola, of vice versa, geheim moet blijven. :wink:
Meer een weg voor een cabrio dan voor serieus gassen, maar wel mooi.
Ook lekker lunchen naast de kathedraal in Re (kathedraal is groter dan het dorp :mrgreen: )

18 nov 2009 19:36
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2