Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 19:18

Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
bumper - voorschermen verwijderen 964 C2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
964 c2 wide body ex 944 turbo 86
Purmerend
Bericht bumper - voorschermen verwijderen 964 C2
Hoi mensen. even vraagje ik heb al wat gezocht in het forum maar kan het niet vinden , ivm verwijderen
van de voor schermen van een c2 uit 91. moet de plastic bumper er eerst af om de schermen er af te halen??

28 sep 2009 18:45
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: bumper - voorschermen verwijderen 964 C2
Danny,

... heb je enig idee hoe de schermen vast zitten :?:

Er zijn hier al 'ns wat draadjes geweest over het verwijderen van de schermen van 'n 964, Carrera 3.2, SC en zelfs ouder :arrow: zoek functie kan je gebruiken omdeze te vinden :idea:

In het kort: het scherm zit (vanuit de fabriek) vast met 'n stevige kit - daarna is de coating aan de binnenzijde van het scherm gespoten :!:

Als jij alle boutjes uit het scherm draait - zowel die in de A-stijl zitten als die je in de rand van de kofferbak tegenkomt ... valt je scherm er echt niet vanaf :wink:

Je zal zowel de coating als de kit tussen de schermen en de koets los moeten snijden ... dit is 'n secure en tijdrovende klus :|

... voor het gemak is het dan zeker erg handig om inderdaad ook de voorbumper te verwijderen :idea:

28 sep 2009 19:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Purmerend
Oke nou rechter scherm is al onder de a stijl al los en in koffer ruimte ook al los achter\onder A stijl 2 inbus los maar wel er nog in voor het hangen. langs binnen scherm ook los een schroef er nog in .btw ben zelf 10 jaar monteur geweest voor VW en oa peugeot dus in grote lijnen weet ik wel hoe schermen vastzitten. alleen mijn c2 is de eerste ook nog een 944 turbo gehad met de nodige dorpel reparaties en nog veel meer zelf vele auto's bezit etc. de vraag is het echt nodig de plastic bumper voor te verwijder ivm eventuele schroeven er achter, en ja als ik in zoek functie kreten intyp als scherm verwijderen en bumper etc dan krijg idd hele verhalen maar niet echt concreet of de voor bumper eerst los moet om vervolgens daarna de schermen te kunnen verwijderen. ik wil vermijden om hele verhalen te typen, ik zwerf veel rond op het forum dus ik weet donders goed wat er hier rond gaat. :D

28 sep 2009 19:42
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
plastic hoes van de bumper is er zo af - aangezien je de onderplaten en kunststof binnen-kuipen ook moet verwijderen ... zijn het o.a. nog maar 'n paar schroefjes (die je los kan draaien door het voorste stuk rubber in de kofferbak)

28 sep 2009 19:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Purmerend
Oke mooi ga ik doen en binnen kuip is uiteraard ook al uit. komt het toch goed nog he, ik weet uit ervaring dat
bij de ene auto wel de gehele bumper er af moet en bij de ander juist weer niet.soms bespaar je wat tijd door
iets niet los te halen, vandaar had ik de tip nodig wel of niet eraf. anyway bedankt voor het antwoord :D

28 sep 2009 20:01
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]