Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 19:41

Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
de overheid doet ook wel eens iets goeds 

schrijf jij je nu ook bijna overal voor uit?
Totaal aantal stemmen : 0

de overheid doet ook wel eens iets goeds 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Timeless
Bericht Re: de overheid doet ook wel eens iets goeds
Ook dit zal wel zo lek zijn als een mandje , precies zo lek als die gevaarlijke dude die van de week het hazepad heeft kunnen kiezen :!:

26 sep 2009 20:05
Profiel
‘64 Kever
maurice schreef:
Inderdaad een wassen neus deze wetgeving. Wat je moet doen als je regelematig mailings verstuurd is voor 1 oktober in een mailing uitleg geven over deze wetgeving en minimaal de volgende regel opnemen "Als wij u deze Nieuwsbrief ook na 1 oktober mogen blijven sturen, hoeft u niets te doen"

Hela, dat is toch niet correct? Vanaf 1 oktober gaat er een "opt-in" gelden toch? En dat zou dus betekenen dat juist net een mailing moet sturen met "Als u deze mailing na 1 oktober wilt blijven ontvangen, klik dan hier".... Nu ik dat zo zeg, vraag ik me af hoe het zit met de diverse notificatie mailtjes van allerlei fora ;)

27 sep 2009 10:01
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
We moeten met z'n allen ook niet roomser dan de Paus worden, Pascal.

Vanuit bestaande klant-, lid- of andere bestaande relaties mag natuurlijk altijd een bericht gestuurd worden. Uiteraard wel met de mogelijkheid om aan te geven dat je dergelijke berichten liever niet per e-mail ontvangt (opt-out). Bij fora, communities a la LinkedIn, etc is er altijd ergens het vinkje of je e-mailadres gebruikt mag worden voor bepaalde soorten e-mailberichten.

Het is wel een soort van Catch 22 voor een nieuw initiatief; je mag geen e-mail sturen, ook niet om toestemming te vragen (na 1 okt). En als je wel toestemming zou mogen vragen, is er feitelijk geen spamverbod, want dan wordt elk ongevraagd e-mailbericht opgezet als vragen om toestemming om je op de hoogte te houden over wat dan ook.

27 sep 2009 10:24
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Nou vooruit, een beetje dan. Maar wel met een gezonde dosis argwaan. Want de resultaten uit het verleden bieden bij deze overheid weldegelijk garantie voor de toekomst. En dat is niet altijd positief :wink: .

27 sep 2009 12:21
Profiel
‘64 Kever
Hoeveel ongewenste mail (uit Nederland!) krijg je/men nu dan? Die krijg je (als het goed is, foute uitzonderingen daar gelaten ;) ) altijd alleen als je netjes je vinkje aangelaten hebt bij een registratie ergens :cheesy:. Dus ja, in principe zullen die foute uitzonderingen komen te vervallen. Echter, wie gaat ze 'aangeven' in ons landje :cheesy:

Enne, Paulus, dat over die fora, was een geintje, vandaar de ;)

27 sep 2009 21:21
Profiel Facebook 
964 C2
Er zijn inmiddels al genoeg instanties die voor 1 oktober een mail hebben verstuurd naar o.a. mij, om te vragen of ze nog info mogen sturen. Zet me toch weer even positief aan het denken of ik wel of niet nog die zaken wil ontvangen.
Na 1 oktober is het hun probleem :!:

27 sep 2009 21:30
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
gast schreef:
Ik vink nooit iets aan en krijg +/- 10 - 15 zg. nieuwsbrieven etc per dag. (

In het vervolg krijg je dus +/- 10 tot 15 keer per dag de vraag of ze je die nieuwsbrief wel mogen sturen :?: :roll:

27 sep 2009 21:39
Profiel WWW Facebook 
Moderator
911 Carrera S
gast schreef:
nee natuurlijk niet ........

Ik hoop het voor je :!:

... geloof gewoonweg niet dat deze overheidsregeling ook maar iets gaat veranderen ... heeft niks met flauw of dom te maken :idea:

27 sep 2009 21:43
Profiel WWW Facebook 
Moderator
911 Carrera S
gast schreef:
als ik afgemeld ben voor een nieuwsbrief verwacht ik gewoon dat ik niet nog steeds van diezelfde partij een nieuwsbrief krijg.

... niet de nieuwsbrief zelf, maar wel de vraag of ze 'm mogen sturen :arrow: ... of denk je dat die spam-bedrijfjes zich zo makkelijk laten (weg) sturen :?:

... de tijd zal het leren :wink:

27 sep 2009 21:59
Profiel WWW Facebook 
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik hoop dat ze dan ook gaan verbieden dat die dwazen je gaan bellen om nog even na te vragen wat je van hun "aanbod" vond. :bang: Dat heb ik ook al een paar keer meegemaakt. :evil:

28 sep 2009 13:20
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Valt wel mee, Marcel. (Tegen, dus, eigenlijk.)

Als het toekomstig toezicht op bedrijfsgerichte spam net zo intensief is als
het bestaande toezicht op particuliergerichte spam...

Zoals de OPTA in je link schreef:
Tot nu toe is het versturen van spam aan natuurlijke personen verboden, OPTA houdt hier sinds 2004 toezicht op. Vanaf 1 oktober wordt ook het versturen van spam aan bedrijven verboden.

28 sep 2009 18:55
Profiel
‘64 Kever
gast schreef:
paSCal schreef:
Hoeveel ongewenste mail (uit Nederland!) krijg je/men nu dan? Die krijg je (als het goed is, foute uitzonderingen daar gelaten ;) ) altijd alleen als je netjes je vinkje aangelaten hebt bij een registratie ergens :cheesy:. Dus ja, in principe zullen die foute uitzonderingen komen te vervallen.
Dikke BS :!: Ik vink nooit iets aan en krijg +/- 10 - 15 zg. nieuwsbrieven etc per dag.

Nog een keer lezen ;).... Vaak is het zo, dat er bij het vinkje staat: "Ik stel geen prijs op nieuwsbrieven", of iets in die vorm. Op die manier krijg je dus, dat men leest "nieuwsbrief" en dus het vinkje niet aanzet.

Zoals ik al aangaf, 'netjes je vinkjes aangelaten'. Nogmaals, uitzonderingen daar gelaten. Ik krijg weinig tot geen 'ongewenste' (serieuze) nieuwsbrieven, maar ik vul dan ook bijna nergens mijn mail-adres in :cheesy: (niet flauw bedoelt).

Overigens zie ik weinig veranderen, de klik-cultuur is in Nederland (gelukkig?) nog niet zo hoog opgelopen, en de meeste zichzelf respecterende bedrijven hebben inderdaad zoals Sigrid aangeeft al een verzoek gedaan om ze te mogen blijven sturen.

Then again, je kunt altijd hopen op verbetering. Voor ons haalt het een stukje omzet weg als er geen spam meer zou zijn, dus ik zeg: laten komen die spam, en allemaal een goed/fatsoenlijk spamfilter aanschaffen bij ons :cheesy:

29 sep 2009 10:21
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
spam mail valt erg mee bij mij. alleen die nieuwsbrieven, maar die kan ik bijna altijd opzeggen tot op heden. Alleen die spam over de fax word ik gek van. Niet vanaf te komen. Binnenkort toch maar regelen dat de faxen gewoon digitaal binnenkomen... :idea:

29 sep 2009 10:30
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Ben ik met je eens, het is inderdaad behoorlijk afgenomen sinds toen, werkt dus toch wel redelijk!

25 maart 2010 15:47
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2