Auteur |
Bericht |
amandus
Timeless
|
Re: de overheid doet ook wel eens iets goeds
Ook dit zal wel zo lek zijn als een mandje , precies zo lek als die gevaarlijke dude die van de week het hazepad heeft kunnen kiezen
_________________________________________ Timeless objects
|
26 sep 2009 20:05 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Hela, dat is toch niet correct? Vanaf 1 oktober gaat er een "opt-in" gelden toch? En dat zou dus betekenen dat juist net een mailing moet sturen met "Als u deze mailing na 1 oktober wilt blijven ontvangen, klik dan hier".... Nu ik dat zo zeg, vraag ik me af hoe het zit met de diverse notificatie mailtjes van allerlei fora
|
27 sep 2009 10:01 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
We moeten met z'n allen ook niet roomser dan de Paus worden, Pascal.
Vanuit bestaande klant-, lid- of andere bestaande relaties mag natuurlijk altijd een bericht gestuurd worden. Uiteraard wel met de mogelijkheid om aan te geven dat je dergelijke berichten liever niet per e-mail ontvangt (opt-out). Bij fora, communities a la LinkedIn, etc is er altijd ergens het vinkje of je e-mailadres gebruikt mag worden voor bepaalde soorten e-mailberichten.
Het is wel een soort van Catch 22 voor een nieuw initiatief; je mag geen e-mail sturen, ook niet om toestemming te vragen (na 1 okt). En als je wel toestemming zou mogen vragen, is er feitelijk geen spamverbod, want dan wordt elk ongevraagd e-mailbericht opgezet als vragen om toestemming om je op de hoogte te houden over wat dan ook.
|
27 sep 2009 10:24 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Nou vooruit, een beetje dan. Maar wel met een gezonde dosis argwaan. Want de resultaten uit het verleden bieden bij deze overheid weldegelijk garantie voor de toekomst. En dat is niet altijd positief .
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
27 sep 2009 12:21 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Hoeveel ongewenste mail (uit Nederland!) krijg je/men nu dan? Die krijg je (als het goed is, foute uitzonderingen daar gelaten ) altijd alleen als je netjes je vinkje aangelaten hebt bij een registratie ergens . Dus ja, in principe zullen die foute uitzonderingen komen te vervallen. Echter, wie gaat ze 'aangeven' in ons landje Enne, Paulus, dat over die fora, was een geintje, vandaar de
|
27 sep 2009 21:21 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Er zijn inmiddels al genoeg instanties die voor 1 oktober een mail hebben verstuurd naar o.a. mij, om te vragen of ze nog info mogen sturen. Zet me toch weer even positief aan het denken of ik wel of niet nog die zaken wil ontvangen. Na 1 oktober is het hun probleem
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
27 sep 2009 21:30 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
In het vervolg krijg je dus +/- 10 tot 15 keer per dag de vraag of ze je die nieuwsbrief wel mogen sturen
|
27 sep 2009 21:39 |
|
|
Olaf
|
Ik hoop het voor je ... geloof gewoonweg niet dat deze overheidsregeling ook maar iets gaat veranderen ... heeft niks met flauw of dom te maken
|
27 sep 2009 21:43 |
|
|
Olaf
|
... niet de nieuwsbrief zelf, maar wel de vraag of ze 'm mogen sturen ... of denk je dat die spam-bedrijfjes zich zo makkelijk laten (weg) sturen ... de tijd zal het leren
|
27 sep 2009 21:59 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Ik hoop dat ze dan ook gaan verbieden dat die dwazen je gaan bellen om nog even na te vragen wat je van hun "aanbod" vond. Dat heb ik ook al een paar keer meegemaakt.
|
28 sep 2009 13:20 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Valt wel mee, Marcel. (Tegen, dus, eigenlijk.) Als het toekomstig toezicht op bedrijfsgerichte spam net zo intensief is als het bestaande toezicht op particuliergerichte spam...
|
28 sep 2009 18:55 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Nog een keer lezen .... Vaak is het zo, dat er bij het vinkje staat: "Ik stel geen prijs op nieuwsbrieven", of iets in die vorm. Op die manier krijg je dus, dat men leest "nieuwsbrief" en dus het vinkje niet aanzet. Zoals ik al aangaf, 'netjes je vinkjes aangelaten'. Nogmaals, uitzonderingen daar gelaten. Ik krijg weinig tot geen 'ongewenste' (serieuze) nieuwsbrieven, maar ik vul dan ook bijna nergens mijn mail-adres in (niet flauw bedoelt). Overigens zie ik weinig veranderen, de klik-cultuur is in Nederland (gelukkig?) nog niet zo hoog opgelopen, en de meeste zichzelf respecterende bedrijven hebben inderdaad zoals Sigrid aangeeft al een verzoek gedaan om ze te mogen blijven sturen. Then again, je kunt altijd hopen op verbetering. Voor ons haalt het een stukje omzet weg als er geen spam meer zou zijn, dus ik zeg: laten komen die spam, en allemaal een goed/fatsoenlijk spamfilter aanschaffen bij ons
|
29 sep 2009 10:21 |
|
|
horn
PF #57
|
spam mail valt erg mee bij mij. alleen die nieuwsbrieven, maar die kan ik bijna altijd opzeggen tot op heden. Alleen die spam over de fax word ik gek van. Niet vanaf te komen. Binnenkort toch maar regelen dat de faxen gewoon digitaal binnenkomen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 sep 2009 10:30 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Ben ik met je eens, het is inderdaad behoorlijk afgenomen sinds toen, werkt dus toch wel redelijk!
|
25 maart 2010 15:47 |
|
|