Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Type Winterbanden Boxster S uit 2000 ?
Wie weet wat voor winter banden er op kunnen? En wie heeft met wat voor banden en velgen goede ervaringen?
Gr. Ernest
_________________________________________ Last Rat standing
28 sep 2009 12:25
Olaf
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Re: Type Winterbanden Boxster S uit 2000 ?
... heb je geen boekje bij de Boxster gekregen
28 sep 2009 12:40
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
Noord Holland
Yes in English. Maar gaat mij meer om wie met wat ervaring heeft. Pirelli's, Conti etc met 16 inch???? Er zitten nu Pirelli Pzero zomerbanden op (18 inch). Op de Audi heb ik bijv. Conti omdat Pirelli's daar echt niet lekker op voelden.
28 sep 2009 12:45
wathr
Boxster
Betuwe
Heb zelf 17" (standaard velgen voor Boxster) met Michelin Alpin. Bevalt prima maar ik kan niet vergelijken met een ader merk winterband. Ik heb ook 18" zomerbanden dus 16" viel voor mij af, da's toch wel heel anders ...
28 sep 2009 22:20
Boxy&Boraman
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Op een S past 16" niet, remklauwen zijn te groot .
Ben zelf al een tijdje aan het twijfelen voor een set, gebruik hem erg weinig in de winter, dus echt nodig is het voor mij niet.
29 sep 2009 9:12
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
Noord Holland
@wathr en Boxy&Boraman bedankt.
Als je dan 17 Inch wielen hebt kun je waarschijnlijk alleen van die speciale sneeuwkettingen nemen die niet aan de achterkant van de wielen komen. Devils son had ze op zijn 964 dacht ik. Ik vind trouwens die ruimte wel klein met 18 inch wielen bij de S. de veerpoten zitten maar een paar centimeter van de band.
29 sep 2009 9:59
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
Ik zit er zelf wel ook om te denken om een set winter velgen met banden aan te kopen... Aangezien er bij mij om de hoek een setje 16 inch (orgineel) wordt aangeboden voor 180 euro excl. banden, geen geld al zeg ik zelf.
Redenen voor mij; 1 voor de veiligheid 2 voor het behoud van mijn 19" (vuil, pekel ed., en ik kan 2 velgen gelijk laten opknappen) 3 ik wil gewoon lekker kunnen toeren in de mooie winterdagen, lekker in het zonnetje de kap open bij een graad of 3! Muts en sjaal... en gaan.
_________________________________________ Het leven gaat door..
29 sep 2009 18:30
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
Noord Holland
We moeten toch altijd een sjaal om vanwege de koude nek. Ik ga ook voor wintersloffen kijken. @ Dimitri Heb je al een hardtop?
29 sep 2009 19:27
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
soepkip 986 schreef:
We moeten toch altijd een sjaal om vanwege de koude nek. Ik ga ook voor wintersloffen kijken. @ Dimitri Heb je al een hardtop?
Heb nog geen hardtop... ben met divere leveranciers in 'onderhandeling', Die franse type (Lynxcardesign) en Zeintec zijn bij mij in de race... Zeintec heeft wel een extra voorsprong aangezien in de winter een leuke look is.. (Gayman , en dat past precies bij een kapperswagen)
_________________________________________ Het leven gaat door..
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum