Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 11:36

Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Not dead yet....... 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht Not dead yet.......
Afbeelding
Deze foto binnen gekregen; de restauratie werkzaamheden zijn begonnen.......................
*tot grote ergernis van mijn ouders toch maar weer aan het sparen om haar terug te kopen als zij klaar is*

Wat is dat toch met deze auto??? :drive:

29 sep 2009 23:22
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
964 C2
Bericht Re: Not dead yet.......
Echte liefde denk ik :!:

29 sep 2009 23:30
Profiel
Tja, Babs ... je was altijd gek op die auto.
Aan jou de keus: deze weer kopen of een "clean start" en een nieuwe liefde zoeken!

29 sep 2009 23:38
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Lydia schreef:
of een "clean start" en een nieuwe liefde zoeken!

Niet altijd even succesvol.....

29 sep 2009 23:52
Profiel Twitter 
In een oude liefde blijven hangen wel dan??

Misschien iets te veel history met deze auto ...

29 sep 2009 23:56
964 C2
Kan een heerlijk gevoel zijn.

29 sep 2009 23:57
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Ik bedoel dat je weet wat je had.

30 sep 2009 0:04
Profiel Twitter 
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
The enemy you know is better than the one you do not know.

- Keniaans gezegde

Toch succes met sparen, Barbara.

30 sep 2009 0:06
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Ik moet er even bij vertellen dat deze auto echt helemaal gereviseerd gaat worden, en er een 944 blok inkomt! Meer weet ik even nog niet, maar het gaat nog wel een jaartje duren voor ik Haar :roll: weer terug zou kunnen kopen.
In dat geval IS het een nieuwe start, maar ook weer veel van het oude en vertrouwde. De laatste keer dat ik namelijk in de officiele onderhoudsboekjes keek van deze wagen stond er ruim 4 ton op de teller - zij was er dus wel eens aan toe een opknap beurt te krijgen. En ik maar martelen.. :bang: Als ik een jaar eerder had gekeken had ik gespaard en had ik dus zelf de keringen laten vervangen en de kleppen laten stellen, er een nieuwe uitlaat onder gehangen en de rubbers vervangen..

30 sep 2009 0:09
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
964 M700
PaulusdB schreef:
The enemy you know is better than the one you do not know.

Better the devil you know :wink:

30 sep 2009 0:54
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Jeah dude, what do those Kenyans know anyways?
BTRIII schreef:
Better the devil you know :wink:
Citaat:
This is the shortened form of the full idiom, 'better the devil you know than the devil you don't', and means that it is often better to deal with someone or something you are familiar with and know, even if they are not ideal, than take a risk with an unknown person or thing.
My point for Babs, exactly. :salut:

30 sep 2009 1:03
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
FROST schreef:
De laatste keer dat ik namelijk in de officiele onderhoudsboekjes keek van deze wagen stond er ruim 4 ton op de teller - Als ik een jaar eerder had gekeken ..

:scratch:

... lekker sparen :thumleft:
... en (de ergenis van) je ouders even links laten liggen, je woont tenslotte niet meer thuis :idea:

30 sep 2009 9:21
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
FROST schreef:
En ik maar martelen.. :bang: Als ik een jaar eerder had gekeken had ik gespaard en had ik dus zelf de keringen laten vervangen en de kleppen laten stellen, er een nieuwe uitlaat onder gehangen en de rubbers vervangen..

Dat zou een hoop sparen zijn. En of je je auto met 4 ton op de teller daarmee weer perfect gekregen had, waag ik te betwijfelen. Maar ik herken je liefde voor "vorige auto's" - er zijn er ook wel een paar die ik zou willen terugkopen... :cry:

30 sep 2009 9:39
Profiel
Allemaal vergeten hoeveel ellende ze met die auto gehad heeft?

Citaat:
Ik bedoel dat je weet wat je had.

Oja? En was dat zo geweldig dan?

Citaat:
This is the shortened form of the full idiom, 'better the devil you know than the devil you don't', and means that it is often better to deal with someone or something you are familiar with and know, even if they are not ideal, than take a risk with an unknown person or thing.

Tja, dan zouden we allemaal een levenlang in dezelfde Porsche blijven rijden :mrgreen:

Ik bedoelde alleen maar, soms kan iets nieuws erg verfrissend zijn!
Maar het is haar geld en haar keuze. Als de auto volgens jou weer helemaal in orde is en je er veel plezier aan gaat beleven zou ik zeggen: gá er voor Babs!!! :thumleft:

30 sep 2009 10:51
Moderator
911 Carrera S
Lydia schreef:
Allemaal vergeten hoeveel ellende ze met die auto gehad heeft?

Die ellende is (straks) toch opgelost :?: :roll:

... ze weet nu in iedergeval wat er wel aan de 924 is gedaan - en wat er de komende tijd mee gaat gebeuren :arrow: geeft natuurlijk geen garantie dat er nooit meer iets aan gaat mankeren, maar dat heb je bij aanschaf van 'n andere Porsche (924) ook niet :idea:

Er zijn wel meer mensen die hun eerste Porsche (later) (willen) terug kopen ....

30 sep 2009 11:19
Profiel WWW Facebook 
Lydia schreef:
... Als de auto volgens jou weer helemaal in orde is en je er veel plezier aan gaat beleven zou ik zeggen: gá er voor Babs!!! :thumleft:

30 sep 2009 11:21
Moderator
911 Carrera S
... daar reageerde ik niet op :idea: :wink:

30 sep 2009 11:29
Profiel WWW Facebook 
Maar is wel mijn eindconclusie.

30 sep 2009 11:47
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Hé niet zo kibbelen hoor! :lol:

Natuurlijk blijft het afwachten. Mocht ie de 924 nou voor ruim 9 a 10000 euro gaan verkopen, dan wordt het moeilijk met het geld, dan ZOU je in principe ook een nette 944 Turbo KUNNEN kopen, maar je weet dan niet wat je binnen haalt. Kan wel heel veel aan mankeren. Eigenlijk vond ik het voor deze 924 al heel knap dat ie met zoveel gereden kilometers nog 200 kilometer per uur haalde en de 11stedentocht in één keer kon rijden zonder ook maar één keer startproblemen te hebben! :cheers: Uiteindelijk ben IK er voor verantwoordelijk geweest dat hij schade kreeg, ik blies de koppakking eruit en later werd hij in de brand gestoken ( onderzoek is overigens stopgezet - geen bewijzen! :bang: ) omdat ik het geld toen niet had hem op te laten knappen of een stalling te huren. Had ik dat wél gedaan was de 924 nu nog in mijn bezit geweest.. maar ja, ALS ALS ALS.

Ik vind gewoon dat ik mijn dromen niet zomaar mag opgeven. Mijn verloofde ( sinds 24-9 ) vind dat ook. Hij zegt dat mijn ouders zich veel te druk maken. Als het aan hun ligt zou je de rest van je leven moeten sparen, beter nog, geen auto moeten hebben, vegetarisch moeten eten en jaren lang naar school moeten gaan om iets te leren waar werk in is te vinden. In dat geval zouden ze me graag in de verzorging zien, maar daar ben ik ECHT het type niet voor :scratch:

Lydia@: stel, Froggy krijgt schade, en je zou die schade NU niet kunnen betalen, je verkoopt de auto, die man gaat hem helemaal opknappen en zelfs verbeteren, je wordt door alles op de hoogte gehouden, wat zou jij dan doen? Toch naar een andere wagen gaan kijken, OF afwachten tot de restauratie voorbij is en je kunt hem, wel voor meer geld natuurlijk, terugkopen..? Is toch precies hetzelfde verhaal? Het is toch zo goed als bewezen dat vrouwen meer handelen uit emotie dan uit technisch inzicht/verstand?
Giving up doesn't always mean you're weak. Sometimes it means that you're strong enough to let go! Die zin vind ik trouwens wel erg mooi.

30 sep 2009 11:51
Profiel Facebook 
Ik kan het me voorstellen Babs. Ik kan mijn eindconlusie wel nóg een keer gaan posten ... ik schreef het al: als jij denkt dat het goed komt met de auto en je er weer plezier aan gaat beleven, moet je er voor gaan!

BTW: jij moet jouw leven leiden en niet dat van je ouders anders wordt het lijden :mrgreen: :wink:

30 sep 2009 12:06
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Als je enigst kind bent, en ook nog eens een meisje, dan weet je hoe ver het is.. overbezorgde ouders.. :mrgreen:
Soms voel ik me echt alsof ik in een verkeerd lichaam zit. Stel nou ik was een jongen geweest, dan hadden ze vast minder Moeilijk gedaan.

30 sep 2009 12:09
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
FROST schreef:
Soms voel ik me echt alsof ik in een verkeerd lichaam zit. Stel nou ik was een jongen geweest, dan hadden ze vast minder Moeilijk gedaan.

Tja. Maar dan had je verloofde (sind 24-9 nog gefeliciteerd!) wellicht weer moeilijk gedaan... :^:

30 sep 2009 12:30
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Erg scherp :mrgreen:

30 sep 2009 13:36
Profiel
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Tja moeilijke keuze maar het is wel erggg leuk /spannend om weer eens wat anders te hebben hoor.Zou lekker voor een ander sparen.

30 sep 2009 17:54
Profiel
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
@Horn: :lol: :lol: :lol: :lol:

@Babs, doe wat je hart je ingeeft en van harte met je verloving!! Wanneer is de grote dag???

30 sep 2009 18:09
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 85 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende