Auteur |
Bericht |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: Not dead yet.......
9 a 10K betalen voor een oude 924 met non-originele 944 motor die al meer dan 400.000 km onder de wielen door heeft gedraaid??? Ik hoop dat je een geintje maakt. Vergeet niet dat een auto meer is dan alleen de motor. Ook de wielophanging, stuurinrichting, interieur etc. heeft er al meer dan 400.000 km op zitten. Ik vind dat inderdaad een hele knappe prestatie, maar die is zeker geen €10K waard! Een 911 SC met die kilometers is al lastig te verkopen voor die prijs, laat staan een 924... Ik zou lekker iets anders kopen. Dit bijvoorbeeld, gewoon 5 min MP: http://link.marktplaats.nl/276054079http://link.marktplaats.nl/282371024http://link.marktplaats.nl/275546103 x 968, twee keer cab, voor onder de 10K, nog niet eens afgedongen! en veel minder dan 400.000 km.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
30 sep 2009 22:29 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Not dead yet.......
die laatste link bestaat niet meer...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 sep 2009 22:35 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Not dead yet.......
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
30 sep 2009 22:47 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Not dead yet.......
Enne Frost: stop dreaming, start thinking. Denk helder zeg maar. Je gaat toch niet echt een opgelapte 924 kopen voor dat geld??
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
30 sep 2009 22:49 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
Re: Not dead yet.......
Wat kost zo'n 968 in de maand (verzekeringen, belastingen etc)? Ik vind ze echt BELACHELIJK duur als ik even eerlijk mag zijn!
_________________________________________ DENK HELDER
|
30 sep 2009 22:50 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Not dead yet.......
MI errug goedkoop die MP 968 cabrio Houderschapsbelasting is in Zuid Holland 174 euro per kwartaal - verzekering met 70% NC iets van 500 per jaar - wel SCM klasse I verplichting Gok dat als je even in 'n 968 gaat rijden, je de 924 zo vergeten bent ... de mijne is (ook) te koop - moet je alleen nog even wat meer sparen - maar krijg je wel 'n 968 met z.g.a.n. motor
|
30 sep 2009 22:56 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
Re: Not dead yet.......
_________________________________________ DENK HELDER
|
30 sep 2009 22:58 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Not dead yet.......
In vergelijking met wat? Een paar renschoenen? Een tweedehands fiets? Vraag & Aanbod? Marktwerking? Ik ben benieuwd hoe jouw brein werkt - waarom is een 968 BELACHELIJK duur? Omdat jij hem niet mooi vindt? Zou een reden kunnen zijn? Maar dan zou je zeggen "dat bedrag heb ik er niet voor over...." Tell me!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 sep 2009 23:00 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Not dead yet.......
De 924 nog niet vergeten en al naar 911jes aan het loeren D(i)e 944 zou inderdaad 'n verstandige keuze kunnen zijn
|
30 sep 2009 23:01 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
Re: Not dead yet.......
Ik vind de 968 een hele mooie wagen, absoluut, maar ik vind ze duur omdat ik het vermoeden heb dat ze langzaam zeldzaam beginnen te worden. Ik hou de prijzen al een poos in de gaten en die worden alleen maar hoger inplaats van lager. En ik wil een dichte, geen cabrio Olaf: shit betrapt!!! haha
_________________________________________ DENK HELDER
|
30 sep 2009 23:03 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Not dead yet.......
Misschien moet je eens even uitzoeken hoe het ook al weer zat met 1) veel geld kosten en 2) duur zijn.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
30 sep 2009 23:04 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Not dead yet.......
Goeie investering
|
30 sep 2009 23:05 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
Re: Not dead yet.......
jajaja i know, laten we aub niet weer de bekende discussie houden die me zo ongeliefd gemaakt heeft op dit forum.. Laten we het hier maar op houden: punt 1) Sparen! punt 2) In de tussentijd toch even kwijlen, weer evenementen bezoeken Punt 3) 924 terug kopen of aan iets anders, mooiers..duurders? betrouwbaarders? Dat zie ik dan wel. Maar ik WIL weer Porsche gaan rijden, hoe dan ook!
_________________________________________ DENK HELDER
|
30 sep 2009 23:09 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Re: Not dead yet.......
Hier in ZH € 189,- p/kwartaal (wegenbelasting en provinciale struikroverij), verzekering is afhankelijk van hoe verzekerd en voor hoeveel Km/j. Gebruik ca. 12l/100Km met zware rechtervoet ca. 15l/100km. De 968's zijn natuurlijk jonger dan de 944's. Zag er zondag nog een paar staan voor ruim 19K. Aan de andere kant zijn 911's van het zelfde bouwjaar als een 968 absurd duur en minder praktisch in het gebruik.
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
30 sep 2009 23:11 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Not dead yet.......
Tja. Maar een 911 is een icoon en een 968 niet. Dat scheelt in waarde. Hoewel ik persoonlijk een 968 een onwijs stoere bak vind, zeker die witte van Henk/Olaf die ik laatst van dichtbij bekeken heb.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 sep 2009 23:13 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Not dead yet.......
Net nog met 4 velgen en 4 banden in de 968 (van Westervoort naar Schiedam) gereden ... kan met 'n 911 ook .... als je niet al te zuing bent op je interieur
|
30 sep 2009 23:15 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Re: Not dead yet.......
Anderzijds is een gelijk geprijsde 911 weer een risicovolle investering, de 968 sneller op het circuit als een vergelijkbaar gemotoriseerde 911. Tja, 911 is wel een icoon en dat merk je in de prijs.
@Olaf: wat ik al zei, praktischer dan de 911.
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
30 sep 2009 23:17 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Not dead yet.......
O God, Malle Pietje heeft de tujboowielen weer gekocht...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 sep 2009 23:25 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Not dead yet.......
nee! - AL - maar kon de bakker het niet aandoen om z'n RUF (tussentijds) op de remschijven te laten staan
|
30 sep 2009 23:28 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Re: Not dead yet.......
Horn, deze zijn voor jou...
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
30 sep 2009 23:31 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Re: Not dead yet.......
Die 968-jes zijn absoluut goedkoop. (als ze nog in een redelijke tot goede staat zijn)
Verzekering is het geld niet. Betaal geloof ik iets van 30 euro per maand op basis van 17500 taxatie........ zal dus voor die 968-tjes die Jeroen heeft gepost niet veel anders zijn.
Die 944 die je zelf post is op het eerste gezicht ook prima geprijst.........
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
30 sep 2009 23:33 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Re: Not dead yet.......
Ik zou alleen voor je oude 924 gaan als de verbouwer ook de kabelboom en -nieuwe type- zekeringkast van de 944 inbouwt. Anders blijven de problemen. Elektra is de achilleshiel van de 924.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
01 okt 2009 0:22 |
|
|
Speedy1980
964 TL Limited Edition
|
Re: Not dead yet.......
Ik zou je aanraden om naar een 944 type 2 te kijken, als ik zie hoe degelijk die krengen zijn, enige wat ik er echt aan gehad heb is setje nieuwe wiellagers, race er ook flink mee. De uitlaat die ik eraf gereden heb tel ik niet mee, dat komt omdat ie zo laag ligt. Ik had ook wat lekkage, maar dat kan je al bij de aanschaf bekijken, dat zijn vaak wat versleten rubbertjes. Zorg ook dat de distributie al gedaan is, das best duur, maar goed voor 5000 euro kan je al een hele knappe hebben staan.
Ohja, gefeliciteerd nog met de verloving, waarom zei je dat zondag niet even, dan had ik persoonlijk even kunnen feliciteren.
|
01 okt 2009 11:43 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
Re: Not dead yet.......
_________________________________________ DENK HELDER
|
01 jun 2010 19:49 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Not dead yet.......
netjes gewerkt en een hele verbetering. vind het ook erg strak staan.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 jun 2010 19:52 |
|
|