Auteur |
Bericht |
JCR
Porsche 964 C4 1989
|
Motorrevisie 964
Beste mensen,
Heb een porsche 964 C4 uit 1989. 160.000 km. Heb de auto 2 jaar geleden gekocht voor 25.000 euro. In redelijke goede staat 140.000 op de teller
Helaas is de motor nu kapot: Rapport Garage:
Drijfstanglager cilinder 6 ligt eruit, krukas zal geslepen moeten worden. Krukas is niet krom kan gerepareerd worden. Klepgeleiders uitlaatkleppen zijn versleten, twee kromme kleppen en een lekkende uitlaatklep Dan hoofdlagers natuurlijk. Ook is de oliepomp beschadigd, deze moet vervangen worden. Verder nog een aantal andere zaken, nokkenassen, kettingen, geleiders enz.
Ook viel op dat de versnellingsbak olie lekt, daardoor is je koppeling ook versleten,
Olielekkage aan de voorkant bij het differrentieel dat we dan ook meteen aan zouden pakken. Oliekoeler moet ook vervangen worden i.v.m. restdeeltjes
Kosten revisie motor 7300,- excl. BTW Kosten inbouw-uitbouw + diverse aan de auto 3050,- excl. BTW Totale kosten incl. BTW 12.300,- euro
Mijn auto is mijn passie, maar dit is erg veel geld.
Graag jullie advies!! Wat vinden jullie vd kosten. - Kan een krukas veilig geslepen worden of kan je beter een nieuwe laten installeren. - Wat vinden jullie van bovenstaande offerte, moeten er nog dingen bij of andere opties? - Lastige vraag maar wat is jullie mening is het dit geld waard om te investeren bijna de helft vh aankoop bedrag!
_________________________________________ The Dark Knight
|
02 okt 2009 10:40 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Re: Motorrevisie 964
Als je besluit hem te houden zal je er zelf nog lang van kunnen genieten.
|
02 okt 2009 10:43 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Motorrevisie 964
tja, verkopen in deze staat levert je niet meer dan 10 mille op. Afwegen wat je wilt en uiteraard kunt missen. Op basis daarvan beslissen of je hem verkoopt, schorst en wegzet tot beter tijden, of laat reviseren. Als je kiest voor reviseren zou ik wat vergelijkende offertes opvragen bij diverse specialisten.
Klote voor je. Sterkte.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 okt 2009 10:49 |
|
|
JCR
Porsche 964 C4 1989
|
Re: Motorrevisie 964
Dank voor de reacties. Dat is inderdaad t lastigste. Vind t de mooiste auto die ooit is gemaakt. (Mijn mening) Zwart-metallic. Vrijwel krasvrij. Turbostoelen, zwart leer van binnen 100%. Net nieuwe banden, dynamo, airco, ventilator laten repareren.
Mijn angst zit m vooral in de nabije toekomst, hoe groot is de kans als dit allemaal gedaan is dat ik over 6 maanden weer stilsta. Dan is t geld nl toch echt op. En die krukas kan je die gewoon laten slijpen?
_________________________________________ The Dark Knight
|
02 okt 2009 10:56 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Re: Motorrevisie 964
dan heb je de keus toch al gemaakt kans dat je binnin 6 maanden hetzelfde overkomt is dan gevalletje garantie maken en genieten (hij wordt steeds nieuwer)
|
02 okt 2009 10:59 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: Motorrevisie 964
@ JCR ik heb geen idee wat ze er voor vragen maar bij Theo Jansen hebben ze een 964 blok en versnellingsbak in de verkoop. Ik zou eens bellen of dat wat is. Dus ik weet echt niet wat het kost maar misschien ook een oplossing.
Advertentie staat helemaal onderaan op hun site bij voorraad.
Ik weet dat de Waalgarage revisies ook tegen redelijke, nog steeds veel geld, kosten doet. Check dat eens.
_________________________________________ Last Rat standing
|
02 okt 2009 11:11 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Motorrevisie 964
een ander blok en bak zou ik zelf niet snel voor kiezen, tenzij aantoonbaar en door een goede partij net gereviseerd. Je weet wel wat je hebt, niet wat je koopt. Ofwel hetzelfde doen als rob964c4 - een 993 blok erin laten zetten waarvan je weet dat het goed is...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 okt 2009 11:22 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Motorrevisie 964
zat ik ook al aan te denken, weet alleen niet of dat qua kosten interessant is...even wat quotes opvragen dus.. wel kloten hoor !
succes!
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
02 okt 2009 11:25 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: Motorrevisie 964
@Horn, Ze zeggen dat ze het zelf hebben gereviseerd en TJ is geen koekenbakker. Heb daar zelf mijn vorige 964C4 vandaan en was ook een keurige probleemloze auto (209.000 km gelopen.)
Je bedoelde de 993 omdat Renntech het gedaan heeft denk ik. Ik lees inderdaad goede berichten op dit forum over RT. En ik zeg dat 964 blok omdat ik betrouwbaar gevoel/ervaring heb met TJ.
op zich wel benieuwd hoeveel zoiets kost.
_________________________________________ Last Rat standing
|
02 okt 2009 11:27 |
|
|
JCR
Porsche 964 C4 1989
|
Re: Motorrevisie 964
Snap ik niet. Kan ik in een 964 een 993 blok laten zetten? Dan heb ik nog geen garantie lijkt me als t al kan En die krukas?? Iemand verstand van?
_________________________________________ The Dark Knight
|
02 okt 2009 11:34 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: Motorrevisie 964
Bij welke garage is die hele waslijst vast gesteld?
is nogal wat.
En bel eens rond voor die motoren en krukas.
_________________________________________ Last Rat standing
|
02 okt 2009 11:39 |
|
|
JCR
Porsche 964 C4 1989
|
Re: Motorrevisie 964
Bij Schmidt-Oss tot nu toe erg goede ervaring mee
_________________________________________ The Dark Knight
|
02 okt 2009 11:41 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: Motorrevisie 964
Balen en succes.
Er is een topic van de Porsche van Rob met de 993 motor. Ik heb geen idee wat de kosten zijn maar bij een 993 inbreng moet er veel meer worden gewijzigd. Maar heb je wel een mooiere, soepelere motor.
_________________________________________ Last Rat standing
|
02 okt 2009 11:50 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Motorrevisie 964
als je voor een 993 motor gaat krijg je daar heeeel veel plezier voor terug, stiller, sneller, soepeler.
echter hoe lang wil jij nog rijden in die van jou en wat vind de toekomstige koper ervan. de een gaat voor orgineel de ander voor een technische goede auto maar hoeft niet matching numbers te zijn.
Ik zelf zal straks meer dan de aankoop prijs geinvesteerd hebben in deze auto in zo'n 5-6 jaar maar ik vind het zo lekker rijden.
voor mij was de optie die ik heb gekozen uiteindelijk financieel aantrekkelijker dan complete revisie en afgezien dat ik er niet vrijwillig voor gekozen had is het echt onwijs ik kon het verschil niet begrijpen totdat ik het zelf ervaarde.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
02 okt 2009 11:51 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Re: Motorrevisie 964
Hoe zeker ben je van de km. stand? Lijkt mij een exemplaar met relatieve lage km. stand met "hoge km. stand problemen", maar misschien ben ik wat te achterdochtig. Mn. die lekkende bak en diff., en nu ook nog een defect blok. on-topic: als het ding goed is na deze klussen loont het als je er met plezier in door kan rijden. Anders zou ik ´m verkopen. In huidige staat, of met "goedkoop" ruilblok. Ik zou er aardig genoeg van hebben na het betalen van €25K 2 jaar terug, icm. met de hoeveelheid gedonder die je er mee hebt.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
Laatst bijgewerkt door Airhead op 02 okt 2009 11:56, in totaal 2 keer bewerkt.
|
02 okt 2009 11:55 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Motorrevisie 964
Hoho, dat zeg ik ook niet. Jij geeft echter alleen aan dat ze een motor en bak te koop hebben. Niet of hij gereviseerd is of niet Nee hoor. Omdat iemand op dit forum die weg gekozen heeft en dat voor de topicstarter wellicht ook een optie kan zijn. Ik noem het voorbeeld alleen om hem op die mogelijkheid te wijzen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 okt 2009 11:55 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: Motorrevisie 964
@Horn uit de adv. maak ik op dat alleen het blok is gereviseerd en niet de versnellingsbak.
Zie onderstaande voor JCR (copy/paste)
Merk / Type 964 Motorblok Algemeen Door ons gereviseerd motorblok Prijs Bel 0522-443352
_________________________________________ Last Rat standing
|
02 okt 2009 12:00 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Motorrevisie 964
Heb niet de moeite gedaan de advertentie te zoeken (stond geen link in het topic en ik ben lui van nature). Had alleen jouw tekst gelezen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 okt 2009 12:02 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: Motorrevisie 964
Je kunt alleen naar de algemene site linken vandaar geen linkie. gr. Of ik Digibeet?
_________________________________________ Last Rat standing
|
02 okt 2009 12:05 |
|
|
rien911
964 c4hoogvliet
|
Re: Motorrevisie 964
kijk eens op internet bij theimann-porsche-service, is duits porsche-revisie bedrijf, vgs. hun web-site kan het voor de helft... op ebay bieden ze gereviseerde motoren en bakken aan http://www.theimann-motorengmbh.de/ mod by horn - url toegevoegd
Laatst bijgewerkt door rien911 op 02 okt 2009 12:20, in totaal 1 keer bewerkt.
|
02 okt 2009 12:07 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Motorrevisie 964
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 okt 2009 12:07 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: Motorrevisie 964
Daarom jij Moderator
_________________________________________ Last Rat standing
|
02 okt 2009 12:09 |
|
|
JCR
Porsche 964 C4 1989
|
Re: Motorrevisie 964
[quote="Airhead"]Hoe zeker ben je van de km. stand? Lijkt mij een exemplaar met relatieve lage km. stand met "hoge km. stand problemen", maar misschien ben ik wat te achterdochtig. Mn. die lekkende bak en diff., en nu ook nog een defect blok. Dat speelt ook door mijn hoofd. Heb ik nu weinig aan. Heb m gekocht in Warmon bij Odijk. KM stand leek reel, klopte ook met het boekje. Maar hoe kan ik dat zeker weten En kon de verkoper destijds weten in welke staat de motor verkeerde. Denk t niet
_________________________________________ The Dark Knight
|
02 okt 2009 12:21 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Motorrevisie 964
Voor een revisie geldt in hoge mate, je krijgt waar je voor betaald. Als een nokkenas stuk zal die toch echt vervangen moeten worden, dat geldt voor bijna alle onderdelen van een motor. Halve oplossingen resulteert bijna altijd in later weer ellende. Het kan echt nog wel duurder. Niet alle specialisten zijn zo te spreken over het slijpen van een Porsche krukas. Deze moet daarna wel weer worden gehard. Lagerschade is een lastige en vervelende schade omdat de motor metaaldeeltjes gaat rondpompen met alle gevolgen vandien. De metaalsnippers zitten dan echt overal.
|
02 okt 2009 12:44 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: Motorrevisie 964
JCR het is K met peren voor je natuurlijk. En aan die terugblik heb je ook niet veel.
Ik zou gaan voor een goed gereviseerd blok zodat je nog jaren kunt genieten van je 964. Zeker als je met de rest van de auto tevreden bent. Of echt alles (ver)nieuw(d) en niet slijpen etc. Als je dan ook de versn. bak doet heb je alles in 1x gedaan en normaal gesproken de komende jaren geen problemen. Scheelt je ook weer een grote beurt voor de komende 20.000 km (ook ca. € 1.000?)
Wil je even laten weten hoveel zo'n motor kost?
gr. en succes
_________________________________________ Last Rat standing
|
02 okt 2009 12:47 |
|
|