Auteur |
Bericht |
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Boefjes zijn het....
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
12 jul 2009 18:26 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Wat is er mis met "Uurtje factuurtje" Wie wil er niet betaald worden voor het werk/de tijd die besteed wordt
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
12 jul 2009 20:13 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Maurice schreef: Is natuurlijk OK. Ga lekker op vakantie en dan zien we het later wel. Ook voor Bully even geduld s.v.p. gr. Ernest Soepkip
_________________________________________ Last Rat standing
|
12 jul 2009 20:19 |
|
|
bully
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
ik heb nu bij de koopjes een 996 4S en ook daar zit een nieuwe motor in....dus de 3.6 gaan ook stuk?........... 996 4S.... dan is het wel een koopje....
|
13 jul 2009 0:14 |
|
|
bully
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
ach de 1 fietst en het regende dus zat wat te kijken......en je komt ze nou eenmaal wat vaker tegen... ik laat ze niet gevoelige IMS Lager hoor....
|
13 jul 2009 0:20 |
|
|
bully
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
GT3 gast is wat anders...schijnen toch beter gebouwt te zijn....
|
13 jul 2009 0:23 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Bedoelde u: gebouwd
_________________________________________ Racefun events
|
13 jul 2009 0:57 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
niet erg opgelet hè Alle M96 motoren (dus vanaf de eerste Boxster t/m de 997 mkI) zijn één laken van het zelfde pak goedkope ellende Pas vanaf dit jaar zijn er nieuwe motoren gekomen Het is duidelijk geen doorontwikkeling van de M96 motor, maar een compleet nieuw concept, rara waarom Anders dan voorheen, hebben nu ook de GT3 en turbo modellen dit blok Porsche heeft de boel gewoon 12 jaar lang genaaid (kennelijk de afschrijvingstermijn van de ontwikkelingskosten van een motor) Porsches worden niet meer gebouwd door engineers, maar door accountants...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
13 jul 2009 2:53 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Jongens, effe niet zeiken op accountants!
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
13 jul 2009 6:41 |
|
|
bully
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
gebouwt.....ik weet het tegenwoordig met de nieuwe spelling af en toe ook niet meer........
|
13 jul 2009 13:58 |
|
|
bully
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
wel goed opgelet Jeroen...maar blijf me erover verwonderen.....
|
13 jul 2009 14:03 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Als je naar het management kijkt hoe ze met de overname van en/of door Volkswagen bezig zijn geweest dan voorspelt dat ook niet veel goeds voor de motoren van de toekomst.
Jeroen hoe zit het eigenlijk met de Cayman motoren. Ook de nieuwe serie afwachten??
gr.
_________________________________________ Last Rat standing
|
13 jul 2009 15:16 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Boxster/Cayman hebben (als ik me niet vergis) ook vanaf modeljaar 2009 de M97 motoren Effe checken in de onderdelen catalogus (PET)
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
13 jul 2009 17:39 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
wat zijn de belangrijkste veranderingen in de m97 motor?
_________________________________________ oud is beter
|
13 jul 2009 17:44 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
links de M96 motor uit de 997 MkI en rechts de M97 uit de 997 MkII M96: krukas draait in een apart lagerblok M97: krukas draait in de karter helften Ook opvallend anders is hoe de cilinders in het blok zitten Niet op de plaatjes zichtbaar, maar als je effe verder spit in de onderdelen katalogus: De nokkenassen en oliepomp worden bij de M97 rechtstreeks vanaf de krukas aangedreven en niet meer via een tussen-as (intermediate shaft of IMS) zoals in de M96 De slechte kwaliteit van de cilinderbussen en de lagering/aandrijving van de IMS veroorzaken het overgrote deel van de problemen bij de M96 motoren... Het betreft dus duidelijk een compleet nieuw/ander ontwerp en niet een aanpassing/evolutie van de M96
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
13 jul 2009 18:30 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
... ik ken 'n accountant die het best goed zou doen
|
13 jul 2009 19:06 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Als het de mijne is, heeft ie geld genoeg om het uit te besteden
|
13 jul 2009 19:48 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Nee, het is er eentje die zo goed is dat hij geen tijd heeft om zijn eigen motor (en bijbehorende auto) af te maken
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 jul 2009 19:50 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
| | | | Jeroen914 schreef: niet erg opgelet hè Alle M96 motoren (dus vanaf de eerste Boxster t/m de 997 mkI) zijn één laken van het zelfde pak goedkope ellende Pas vanaf dit jaar zijn er nieuwe motoren gekomen Het is duidelijk geen doorontwikkeling van de M96 motor, maar een compleet nieuw concept, rara waarom Anders dan voorheen, hebben nu ook de GT3 en turbo modellen dit blok Porsche heeft de boel gewoon 12 jaar lang genaaid (kennelijk de afschrijvingstermijn van de ontwikkelingskosten van een motor) Porsches worden niet meer gebouwd door engineers, maar door accountants... | | | | |
OT: Ik ben bang dat je gelijk hebt. Zo gaat het al jaren bij Ford, GM, Chrysler en zie wat je ervan krijgt... één brok ellende, slechte auto's, en als kers op de taart faillissement. Onderstaande afbeelding is een paar jaar oud, maar van mij mag Porsche blijven zoals het hieronder afgebeeld is. Onafhankelijk blijven en doen waar het voor bedoeld is; sportwagens maken.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
13 jul 2009 20:19 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
@Jeroen: geweldig interessant plaatje van die 2 motoren naast elkaar Wist dat het zo zat bij de M96 maar had mijn eigen blok nog niet uit elkaar gehad Maar verder klopt er natuurlijk niks van je verhaal over onder- en bovenblok, tussenassen en cilinderplaatsing/bevestiging Al die problemen komen gewoon niet voor bij netjes warm rijden, goed onderhoud en een liefdevolle aai over de motor op zijn tijd Toch Voor al diegenen die de 34 pagina's van dit draadje nog niet gelezen hebben: het verhaal van J. klopt volgens MIJ 100%
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
13 jul 2009 21:25 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Porsche is niet voor niets op zoek gegaan naar downgrading i.p.v upgrading. Dus VW overnemen met welk doel? VW onderdelen in Porsche stoppen en gebruik maken van schaalvergroting. Misschien kunnen ze het beste beginnen met de motoren over te nemen en zich dan vooral richten op het onderstel en rijden van de P. Kijk naar Lotus. Probleemloze Toyota motoren en mooie onderstellen (tegenwoordig kwaliteit, maar vroeger)
_________________________________________ Last Rat standing
|
13 jul 2009 21:29 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Marcel, neem aan dat jij ook wel begrijpt dat 100 % niet zo bedoeld is als jij er nu van maakt
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
14 jul 2009 9:32 |
|
|
marcoheidi
911/996 C4 Cabrio
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Ja, zou toch jammer zijn als deze mooie lange topic op slot gaat..... dus. Als je in de D (bij tip uiteraard) weg rijd, dan is dat altijd in zijn 2. (tenminste, dat is mijn ervaring van de afgelopen twee weken dat ik een P bestuur ) Dat zou dus kunnen verklaren dat de belasting bij tip, vooral bij koude motoren, veel minder is dan bij hand-bakken. Gr. Marco Ps. als ik sneller op wil trekken dan "schakel" ik hem uiteraard handmatig met de tip in zijn 1. De D neemt het dan na een aantal seconden weer netjes over. Maar dat zullen er meer doen neem ik aan....
|
10 aug 2009 20:22 |
|
|
LuckyLuke
Ex 996 C4 Tip 1999Eindhoven
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
tip voor Marco: als je door de kickdown trapt bij een stoplicht sprintje gaat de tip bak vanzelf naar 1, daar hoef je het echt niet voor op handmatig voor te zetten
|
11 aug 2009 15:50 |
|
|
pat69
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)030
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Als ik in de handleiding kijk van mijn net geleverde 997 4S van 2006 (de handleiding die er toen bij zat voor de duidelijkheid) dan zie ik bij de technische gegevens staan dat de 911 Carrera en 911 Carrera 4 een Motortype M96 hebben en de 911 Carrera S en 4S een motortype M97. Het gaat hier over 2006 dus 997 MkI; ik begrijp de opmerking " M97 uit de 997 MkII" niet. Klopt dat wel
|
11 aug 2009 21:03 |
|
|