Auteur |
Bericht |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
de teloorgang van een prestigieus merk.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
04 okt 2009 18:45 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
|
04 okt 2009 18:49 |
|
|
RonP
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
Porsche Lupo ?? Porsche Caddy ?? Later misschien voor het betere verhuiswerk een Porsche Transporter ?? Tja,
_________________________________________ Ex 944 II, Ex 944 S2, Ex Boxster, next........
|
04 okt 2009 18:56 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
04 okt 2009 19:02 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
1998
_________________________________________ oud is beter
|
04 okt 2009 19:05 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
04 okt 2009 19:35 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
Geen paniek. We hebben toch ook de Volkswagen Porsche en de Boxster overleeft
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
04 okt 2009 19:43 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
|
04 okt 2009 20:04 |
|
|
RonP
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
Volgens mij heeft de Boxster ervoor gezorgd dat Porsche nog leeft ....
_________________________________________ Ex 944 II, Ex 944 S2, Ex Boxster, next........
|
04 okt 2009 20:09 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
Die watergekoelde motoren kan ik nog wel door de vingers zien ( zet stiekem wat geld opzij voor een 997 cabrio S), maar het idee van een soort Porsche Polo...
|
04 okt 2009 20:16 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
Precies. Ik heb liever een merk dat normaal nadenkt en gezonde marketing bedrijft dan een merk dat krampachtig aan zijn principes vast probeert te houden. Kenmerk van gezonde bedrijfsvoering is dat je zorgt dat je bedrijf bestaansrecht behoudt. Dit is waarschijnlijk een goede manier.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
04 okt 2009 20:16 |
|
|
fastboss
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
Ik denk dat het in deze tijden wel noodzakelijk en uiteindelijk wel slim is om je markt te verbreden.
Komen we mischien straks wel een Porsche Atos tegen................................. eh nou nee toch maar niet.
_________________________________________ The fastest boss there is - NPC 1287
|
04 okt 2009 20:21 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
Met normaal nadenken en gezond marketing bedrijven zou je er ook voor kunnen kiezen om dergelijke auto's onder een ander merk van het concern zoals VW (of Skoda ) op de markt te zetten en het imago van Porsche te behouden.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
04 okt 2009 20:23 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
@Radbout: Tot voor kort lukte het anders prima om veel winst te maken met alleen duurdere auto's in het programma. Als ze zich niet in volkswagen verslikt hadden was dit allemaal niet nodig geweest.
|
04 okt 2009 20:24 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
Las laatst dit: http://www.automobielmanagement.nl/nieuws/internationaal/nid7125-porsche-wil-zijn-afzet-verdubbelen-.htmlKlopt wel met het verhaal van de topicstarter. Persoonlijk hoop ik dat het iets wordt zoals EriC4C schetst. EDIT: Ewout: Zoals je in het stukje kan lezen heeft P 24% minder auto's verkocht, net als vele andere merken overigens. Ik denk niet dat het VW verhaal invloed op de verkopen heeft gehad, daar dit pas de laatste maanden tot uiting is gekomen.
|
04 okt 2009 20:28 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
eens met eriC4C; lagere segmenten kun je prima aanspreken met andere telgen uit het VW concern. Te veel omlaag buigen in de hierarchie van het autoaanbod zal Porsche geen goed doen. Enig alternatief is een onconventioneel autootje te bouwen dat op lager segment is gericht en onevenredig duur is. Eigenlijk is de Boxster daarvan al een goed voorbeeld, misschien is szelfs daaronder nog ruimte, maar dan wel voor een kleine sportauto, niet voor een verantwoorde en hooguit bovengemiddeld snelle hatchback.
|
04 okt 2009 20:55 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
Volgens mij rouleren al een tijdje deze verhalen. Een soort 4-cylinder Boxster met ca 200 pk en een SUV op basis van Audi Q5. Maak om beide geen zorgen.
Wel als er een soort Mini Cooper concurrent wordt gebouwd vanuit een soort badge ge-engineerde VW Polo.
Het blijft echter wel als een paal boven water staan dat ze echt wel secuur met de merkbeleving van porsche zullen omgaan, want anders blijven de mensen er niet zoveel geld voor betalen.
Aan de andere kant moeten we ook eerlijk zijn; Porsche is uit meerdere crisis gered door een goedkoper model!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
04 okt 2009 20:58 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
Precies, zo doen ze het tenslotte ook met Lamborghini. Ze zouden nog eerder de assemblage van bepaalde modellen kunnen verplaatsen naar lageloonlanden en de prijs iets laten zakken dan dat ze met een betaalbaarder model op de proppen komen.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
04 okt 2009 21:01 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
Een kleiner model kan Porsche ook als groen merk op de kaart zetten. Doet tegenwoordig een hoop goeds voor je imago.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
04 okt 2009 21:06 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
Vertel eens. Volgens mij heeft de 924/944/968 lijn ze niet gered. Evenals de Boxster, en zeker niet de Cayman maar die is dan ook duurder. Gered zijn ze steeds weer door de belangrijkste modellijn, de basis van Porsche, de meest tot de verbeelding sprekende
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
04 okt 2009 21:06 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
toch geloof ik wel in een nieuwe VW Porsche; liefst met als basis een laag gewicht, middenmotor en bij voorkeur dan een 4cyl boxster (de eigenheid mag niet te veel verloren gaan). Maar goed, makkelijk gezegd, ik ben geen techneut!
|
04 okt 2009 21:09 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
@Paul,
Zover mijn info strekt hebben de 924/944 (niet de 968) zeker zodanig bijgedragen aan het resultaat dat ze de duur te bouwen 911 konden blijven produceren en verkopen.
Hetzelfde geldt toch echt ook voor de Boxster, die dermate goed verkocht dat de overgang van de luchtgekoelde naar de watergekoelde 911 het overleefde.
Ben het wel met je eens dat de 911 het meest crisis ongevoelig is in de verkochte aantallen, dat zien we nu ook weer. Tevens zal de Cayman (ondanks dat het een erg fijne auto is) niet heel veel bruto winst bijdragen.
Ik denk dat we in die zin het verhaal om moeten draaien, dat zonder boegbeeld 911 (in elke vorm, tijdens de hele geschiedenis) ervoor gezorgd heeft dat de andere modellen verkocht werden. Zonder 911 was dat niet gebeurd.
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
04 okt 2009 21:18 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
Niets aan toe te voegen
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
04 okt 2009 21:25 |
|
|
RonP
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
De 944 heeft Porsche in de jaren 80 wel degelijk van de ondergang gered.
_________________________________________ Ex 944 II, Ex 944 S2, Ex Boxster, next........
|
04 okt 2009 21:33 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
Ken ik niet.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
04 okt 2009 21:55 |
|
|